Jump to content
PatrickW

Jack Thompson wil Grand Theft Auto 4 verbieden


gallery_1_5_12768.jpg
Ondanks dat hij enige maanden geleden een deal met TakeTwo Interactive heeft gesloten om nooit meer het uitbrengen van een computerspel van deze uitgever tegen proberen te houden, doet hij toch weer een poging.

Volgens Anti-Computergame advocaat Thompson is de advocaat die in een van de missies in GTAIV voorkomt op hem gebaseerd. In verschillende previews in gamebladen kreeg hoofdpersoon Niko de taak om een advocaat te vermoorden die in een dialoog onder andere het volgende zei:"that the firm supports the second amendment and that 'Guns don't kill people. Video games do."

Dit is voor Jack Thompson genoeg om aan te nemen dat die advocaat op hem gebaseerd is en hij voelt zich hierdoor fysiek bedreigt. Hij heeft dan ook een brief gestuurd naar TakeTwo waarin hij eist dat het karakter uit het spel wordt verwijderd, omdat hij anders verdere stappen zal ondernemen om het verschijnen van het spel tegen te houden.

Dat deze actie enige succes zal hebben is hoogst onwaarschijnlijk, omdat het zeer moeilijk te bewijzen is dat het karakter überhaupt op hem gebaseerd is en daarnaast bestaat er ook nog zoiets als het recht op parodie.

bron: gamepolitics.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

weetje, als hij zo begint te zeiken, dan vind ik het lekker voor hem dat je hem in GTA IV kunt vermoorden ^_^

Wie weet verbergt rockstar in geheime content zoals de hotcoffeemod, en we weten dan allemaal wat er gaat gebeuren. (met een knipoog naar patrickW).

Ontopic:

Maar eigenlijk zeggen die mailtjes van illonios (hoe schrijf je dat?) genoeg over wie jack thompson echt is.

Namelijk een makkelijk manipuleerbare paranoide streng christelijke gestoorde mislukte advocaat.

Bewerkt: door starwars cat

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat een zielig ventje. Ik kan wel begrijpen dat ie niet wil dat er een personage op hem gebaseerd is, maar hij heeft het zelf gezocht. Volgens mij heeft hij geen enkele kans om het te verbieden. Er is geen enkel goed bewijs. En moest dat er zijn dan was er dat recht nog. :)

We hoeven niets te vrezen, daar ben ik zeker van. Maar Duitsland heeft misschien wel iets te vrezen. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hij stelt zich behoorlijk aan, hij kan dit nooit laten verbieden. Het is nooit bewezen dat GTA aanzet tot geweld. En staat er in het begin niet altijd een waarschuwing, iets in de trend van: 'Personages en bedrijven in dit spel zijn niet opzettelijk op echte personen en bedrijven gebaseerd'. Gewoon parodie dus, niets mee aan de hand. Ik vind trouwens niet dat mensen hier moeten gaan roepen dat we hem moeten vermoordern, als je zulk soort dingen roept, ben je eigenlijk te jong voor GTA.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Helemaal mee eens :) Die vent moet gewoon een leven gaan zoeken, kijk maar naar zijn koffiekop:

stommesukkel1bg4.jpg

stommesukkel2tl6.jpg

HOT. Hahahaha

Toch knap als het hem zou lukken GTA:IV te verbieden :gaap:

ha ha wat een leedvermaak. hij maakt nu zelf gewoon een parodie op de hotcoffeemod. enne leuke easteregg van rockstar. gek he dat dingen altijd zo toevallig met de werkelijkheid overeen komen. zoals bijvoorbeeld het getalive building.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Helemaal mee eens :) Die vent moet gewoon een leven gaan zoeken, kijk maar naar zijn koffiekop:

stommesukkel1bg4.jpg

stommesukkel2tl6.jpg

HOT. Hahahaha

Toch knap als het hem zou lukken GTA:IV te verbieden :gaap:

ha ha wat een leedvermaak. hij maakt nu zelf gewoon een parodie op de hotcoffeemod. enne leuke easteregg van rockstar. gek he dat dingen altijd zo toevallig met de werkelijkheid overeen komen. zoals bijvoorbeeld het getalive building.

Dat is geen Easter Egg van Rockstar, dat heeft Joriz gemaakt... Duurde nog wel lang tot anderen erachter kwamen ^_^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Helemaal mee eens :) Die vent moet gewoon een leven gaan zoeken, kijk maar naar zijn koffiekop:

Plaatjes

HOT. Hahahaha

Toch knap als het hem zou lukken GTA:IV te verbieden :gaap:

ha ha wat een leedvermaak. hij maakt nu zelf gewoon een parodie op de hotcoffeemod. enne leuke easteregg van rockstar. gek he dat dingen altijd zo toevallig met de werkelijkheid overeen komen. zoals bijvoorbeeld het getalive building.

Dat is geen Easter Egg van Rockstar, dat heeft Joriz gemaakt... Duurde nog wel lang tot anderen erachter kwamen ^_^

Hè, dacht ik net wat leuks gevonden te hebben... :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is maar een spel!!!!

trouwens de meeste jongeren spelen gta en worden kwaad

de meeste ouders boeien het niet en gaat het dus nix aan+ ^_^

EDIT: trouwens zijn achternaam is de naam van een wapen :-)

NOG EEN EDIT: David22 Wij hebben het zelfde aantal posts!!! ^_^

Bewerkt: door Dark_Zemy

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hahaha die jack thompson moet niet zo huilen wat een crybaby zeg,

Kan ik ook net zo goed zeggen , hij heeft een Burberry stropdas aan hij zet aan tot geweld (hooligans)

Dus jack kijk eerst naar jezelf en dan naar iemand anders :cya:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...