Jump to content

[VAK] Talen


GTA-Sheep

Recommended Posts

  • 2 weken later...
  • Reacties 156
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Visser23

    10

  • js007

    7

  • Dutchy3010

    6

  • K.O.

    6

Kan iemand meschien uitleggen

hoe je bij frans de werkwoord vorm Emparfait gebruikt bij het werkwoord etre?

dus dat je het in de verleede tijd zet.

want bij de andere werkwoorden weet ik dat je

je .....ais

tu........ais

il/ell/on .....ais

nous...... ions

vous....iez

ils/elle......?

Bewerkt: door Honkbal95[NL]
Link to comment
Delen op andere websites

Je maakt de imparfait door eerst de vorm van nous (= 1e persoon mv) in de présent te nemen, daar -ons (= de uitgang) van af te halen en de uitgangen van de imparfait (-ais, -ais, -ait, -ions, -iez, -aient) voor in de plaats te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

ik heb een vraagje aan jullie:

ik moet voor nederlands een fictie toets maken en daar moet ik een film met het genre psychologie( en nog iets:P) hebben gezien maar ik kan nog niet echt een film vinden die daar over gaat.

weten jullie ook nog een paar films? :?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik heb hulp nodg met Nederlands. Voordat ik begin, wil ik wel even zeggen dat ik geen reacties wil zoals: ''uuh wat is daar moeilijk aan? :7'' o.i.i.d.r.

Ik heb eigenlijk twee vragen:

1. Wanneer schrijf je een t, of een d, of een DT?

2. Hoe werkt: 't Kofsschip + x ook alweer? :7

Erg bedankt! :)

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hulp nodg met Nederlands. Voordat ik begin, wil ik wel even zeggen dat ik geen reacties wil zoals: ''uuh wat is daar moeilijk aan? :7'' o.i.i.d.r.

Ik heb eigenlijk twee vragen:

1. Wanneer schrijf je een t, of een d, of een DT?

2. Hoe werkt: 't Kofsschip + x ook alweer? :7

Erg bedankt! :)

Bijv ''Ik bind'' daar zit al een d in.

Als je zegt ''jij bindt'' komt er een t bij.

Bij hij/zij/het komt er ook een t bij het werkwoord. Als je het werkwoord in meervoud maakt doe je de t weg en krijg je binden.

Hier is nog een site met regeltjes voor de ''dt''

Klik hier

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hulp nodg met Nederlands. Voordat ik begin, wil ik wel even zeggen dat ik geen reacties wil zoals: ''uuh wat is daar moeilijk aan? :7'' o.i.i.d.r.

Ik heb eigenlijk twee vragen:

1. Wanneer schrijf je een t, of een d, of een DT?

2. Hoe werkt: 't Kofsschip + x ook alweer? :7

Erg bedankt! :)

Bijv ''Ik bind'' daar zit al een d in.

Als je zegt ''jij bindt'' komt er een t bij.

Bij hij/zij/het komt er ook een t bij het werkwoord. Als je het werkwoord in meervoud maakt doe je de t weg en krijg je binden.

Hier is nog een site met regeltjes voor de ''dt''

Klik hier

Het is nu duidelijk, dankjewel Dieko! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik werk nu met school aan een 'mertits' systeem. Je moet 80 punten verzamelen over dit hele schooljaar door middel van verslagen in te sturen. Je kan kiezen uit duizenden mogelijkheden. Zoals een foutieve film kijken met andere ondertiteling en de ondertiteling ervan verbeteren.

Maar ik weet dus niet wat ik zou moeten kiezen. Hebben jullie suggesties?

Link to comment
Delen op andere websites

Het Merits-systeem wordt op Engelse scholen gebruikt. Hier heeft mijn school het ook vandaan. In HAVO 4 moet je 80 merits verzamelen, en in Havo 5 er nog 40 bij. Dit kan je doen door bijvoorbeeld boeken te lezen (Engelse) en verslagen erover te maken. Hier krijg je zeg maar 10 merits voor. Dan kan je ook nog een film bekijken, en daar de foutieve ondertiteling aanpassen. Hier krijg je zeg maar 15 merits voor. Dan kan je ook nog een Engelse brief maken, of Engelse emails van mensen uit het buitenland verbeteren. Overal krijg je een bepaald aantal punten voor, die dus merits worden genoemd. Als je er 80 hebt ben je klaar.

Maar ik wil heb niet zoveel ideeën, dus hebben jullie een paar ideeën? :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Kan iemand me een overzicht geven van alle soorten dingen die je leert in het vak Nederlands vanaf leerjaar 1 t/m nu? Het gaat over wat een Bijvoegelijk Voornaamwoord is enzo, en hoe je het kunt vinden. Ik bedoel in principe gewoon alle ''begrippen'' die je hebt moeten leren van leerjaar 1 t'm nu. Als iemand dit kan vinden, bedankt. Ik zoek nu al 2 maanden en kan echt gewoon niks vinden :duh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...