Jump to content

[VAK] Wiskunde


GTA-Sheep

Recommended Posts

Ik heb een probleem:

Wat is een symmetrieas nou ook alweer. Ik moet het weten voor het volgende proefwerk, maar ik ben het vergeten.

Mijn wiskundedocent lacht me uit en zegt dat ik dat al lang had moeten weten en loopt daarna weg :duh: .

Dus ik wilde het even aan jullie vragen.

Hugotje112

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 391
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    37

  • Dutchy3010

    32

  • Grand Theft Auto TOM

    20

  • Mr-Triple-X

    18

Ik heb een probleem:

Wat is een symmetrieas nou ook alweer. Ik moet het weten voor het volgende proefwerk, maar ik ben het vergeten.

Mijn wiskundedocent lacht me uit en zegt dat ik dat al lang had moeten weten en loopt daarna weg :duh: .

Dus ik wilde het even aan jullie vragen.

Hugotje112

Een symmetrie as is als 2 helften het zelfde zijn als je ze bijvoorbeeld dubbel vouwt. Hiervoor had ik een 10 voor. Ik beeld het wel uit me een cd:

post-66814-1242151565.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft hier iemand kaas gegeten van de normale verdeling?

Van een grote groep mannen is de lengte normaal verdeeld met een gemiddelde van 178 cm en een standaardafwijking van 6 cm. De kans dat twee willekeurig gekozen mannen uit de groep onderling meer dan 15 cm in lengte verschillen is 0,077. Toon dit aan.

[EDIT]Uitwerking is me volstrekt duidelijk.. :D

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Heeft hier iemand kaas gegeten van de normale verdeling?

Van een grote groep mannen is de lengte normaal verdeeld met een gemiddelde van 178 cm en een standaardafwijking van 6 cm. De kans dat twee willekeurig gekozen mannen uit de groep onderling meer dan 15 cm in lengte verschillen is 0,077. Toon dit aan.

[EDIT]Uitwerking is me volstrekt duidelijk.. :D

Normale verdeling (althans datgene wat ik er van gekregen heb) vond ik niet echt moeilijk, maar zo hebben we de vraag nog nooit gesteld gekregen. Ik zou zo ook niet gelijk weten hoe je dit aan moet pakken. Het verschil tussen twee onderling onafhankelijke stochasten is in elk geval ook weer normaal verdeeld. Ik zou zeggen met verwachtingswaarde 178 - 178 = 0 cm en standaardafwijking 6 * sqrt(2) = 8.48528. Dan kun je de kans uitrekenen dat het verschil kleiner is dan of gelijk is aan 15 cm met normalcdf(-15 , 15 , 0 , 8.48582), oftewel P(-15 <= X <= 15 | mu=0, sigma=8.485828). Daar komt uit: 0.9229. Maar je wilt eigenlijk P(-15 > X > 15 | mu=0, sigma=8.485828) weten, dus doe je 1 - 0.9229 = 0.0771. Klopt ie zo? ;)

Edit: fatsoenlijk lezen kan ik blijkbaar niet.. ik dacht dat ik 'uitwerking is me volstrekt onduidelijk' zag staan... :duh:

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een probleem:

Wat is een symmetrieas nou ook alweer. Ik moet het weten voor het volgende proefwerk, maar ik ben het vergeten.

Mijn wiskundedocent lacht me uit en zegt dat ik dat al lang had moeten weten en loopt daarna weg :duh: .

Dus ik wilde het even aan jullie vragen.

Hugotje112

Een symmetrie as is als 2 helften het zelfde zijn als je ze bijvoorbeeld dubbel vouwt. Hiervoor had ik een 10 voor. Ik beeld het wel uit me een cd:

dank,

ik had een 6.3 voor het proefwerk. Voor mij is dat best goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft hier iemand kaas gegeten van de normale verdeling?

Van een grote groep mannen is de lengte normaal verdeeld met een gemiddelde van 178 cm en een standaardafwijking van 6 cm. De kans dat twee willekeurig gekozen mannen uit de groep onderling meer dan 15 cm in lengte verschillen is 0,077. Toon dit aan.

[EDIT]Uitwerking is me volstrekt duidelijk.. :D

Normale verdeling (althans datgene wat ik er van gekregen heb) vond ik niet echt moeilijk, maar zo hebben we de vraag nog nooit gesteld gekregen. Ik zou zo ook niet gelijk weten hoe je dit aan moet pakken. Het verschil tussen twee onderling onafhankelijke stochasten is in elk geval ook weer normaal verdeeld. Ik zou zeggen met verwachtingswaarde 178 - 178 = 0 cm en standaardafwijking 6 * sqrt(2) = 8.48528. Dan kun je de kans uitrekenen dat het verschil kleiner is dan of gelijk is aan 15 cm met normalcdf(-15 , 15 , 0 , 8.48582), oftewel P(-15 <= X <= 15 | mu=0, sigma=8.485828). Daar komt uit: 0.9229. Maar je wilt eigenlijk P(-15 > X > 15 | mu=0, sigma=8.485828) weten, dus doe je 1 - 0.9229 = 0.0771. Klopt ie zo? ;)

Edit: fatsoenlijk lezen kan ik blijkbaar niet.. ik dacht dat ik 'uitwerking is me volstrekt onduidelijk' zag staan... :duh:

Ja dat was ie, normale verdeling is inderdaad niet moeilijk maar bij deze vraag lag ik nogal te slapen.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Ik heb een probleem met exponentiële vergelijkingen. Ik krijg de vergelijking: 4*2x+3=(1/2)^x. Hoe los ik deze op?

4*2x+3=(1/2)x

22*2x+3 = (2-1)x

25+x = 2-x

5 + x = -x

5 = -2x

x = -2,5

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
Wiskunde. Voor de één een hel, voor de ander een deel van het leven en een "eitje". Hier kun je in ieder geval terecht met al je vragen. Gelijkbenige driehoeken, de stelling van Pythagoras (dooie Griek), wiskunde A,B,C en D: alles is mogelijk. Let wel: je krijgt ondersteuning en uitleg maar het is geen huiswerkservice dus pasklare antwoorden worden niet gegeven......

welke wiskude heb jij gekozen, ik wiskunde A.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe bereken je de gemiddelde snelheid nu weer? :bonk:

Als je bijv 3 ronden hebt gereden:

Ronde 1: 1,58 Sec

Ronde 2: 1,70 Sec

Ronde 3: 1,40 Sec

Dan tel je die getallen bij elkaar op,

En delen door het aantal keer ronden (:3 In dit geval)

En dan krijg je het gemiddelde..

1,56 in dit geval...

Bewerkt: door j0uk3
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...