Nuke[NL] Geplaatst: 13 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 13 september 2009 Gewoon 30 km, dat hoef je niet eens uit te rekenen. Het is namelijk beide dezelfde afstand. 40+20=60. 60/2= 30 km/u. Fout, het gaat niet om de verhoudingen in afstand, maar in tijd. Je rijdt dus eerst een half uur 20 km/h en dan een kwartier 40 km/h. Je gemiddelde snelheid is dan (30x20 + 15x40) / 45 = 26,7 km/h Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gta_rulez Geplaatst: 15 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 15 september 2009 Oh ja, foutje sorry. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 24 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 24 september 2009 Ik doe VMBO-KGT en heb een vraag: ik heb blijkbaar een zogehete kompasroos nodig. Bijna nergens te vinden en daarom is mijn vraag: wat is dit precies... Een kompasroos??? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Visser23 Geplaatst: 24 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 24 september 2009 Dit is er een. Deze zijn gewoon in de winkel verkrijgbaar. Ze zijn buigbaar (volgens mij euhm.. rubber? Ik weet niet van wat voor stof het gemaakt is). Gewoon rond dus. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 24 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 24 september 2009 Dit is er een. Deze zijn gewoon in de winkel verkrijgbaar. Ze zijn buigbaar (volgens mij euhm.. rubber? Ik weet niet van wat voor stof het gemaakt is). Gewoon rond dus. Maar ik ben al bij de Bruna en andere kantoorwinkels geweest en daar KENNEN ze de kompasroos niet, dus hebben ze die ook niet... Iemand zei dat ze vaak bij een tekenwinkel te verkrijgen zijn. Ik ga daar een keer kijken, maar toch bedankt! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
KillerZero86 Geplaatst: 24 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 24 september 2009 Op een geodriehoek staat in het midden een halve kompasroos, dat is meestal afdoende. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 24 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 24 september 2009 Op een geodriehoek staat in het midden een halve kompasroos, dat is meestal afdoende. Kan je misschien een foto posten en aanwijzen waar dat punt zit van die halve kompasroos? Ik bedoel: zit dat op de punt van de geodriehoek of juist op het onderste (lange rechte) stuk??? Offtopic: 900e post! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
KillerZero86 Geplaatst: 24 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 24 september 2009 De boog die over de hele geodriehoek loopt. gewoon, de halve cirkel die erin staat, alle cijfers ernaast zijn graden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 24 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 24 september 2009 De boog die over de hele geodriehoek loopt. gewoon, de halve cirkel die erin staat, alle cijfers ernaast zijn graden. Aha! Thanks!!! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Basssss Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 (bewerkt) Heey, kan iemand helpen? Als ik 3(x+3) = 5(x-2) heb, hoe bereken ik de X daaruit? Bewerkt: 30 september 2009 door Basssss Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Phoenyxar Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 (bewerkt) Eerst de distributiviteit doen 3(x+3) = 5(x-2) > 3x + 9 = 5x - 10 dan de X'en aan eenzelfde kant en de andere tekens vervolgens naar de andere kant 3x + 9 = 5x - 10 > 3x - 5x = -10 - 9, hierna verder uitwerken -2x = -19 en de factor naar de andere kant x = 19/2 . Bewerkt: 30 september 2009 door Hearv94 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Visser23 Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 De haakjes moet je wegwerken. Eigenlijk hoort er een 'x' te staan tussen de 3 en het haakje en tussen de 5 en het haakje. De formule wordt dus: 3*(X+3) = 5*(X-2) Deze ga je oplossen: 3*x = 3x 3*3 = 9 5*x = 5x 5*2 = 10 De formule wordt dan: 3X + 9 = 5X - 10. De min voor de '10' komt omdat er in de eerste formule een minteken voor de 2 stond Het is gewoon de 2 vervangen De 5X zet je naar de andere kant, omdat je de x'en en de gewone getallen bij elkaar wilt zetten. De 9 moet dan naar rechts. Denk er wel om, de waardes veranderen! Let op: 3X - 5X = -10 - 9 -2X = -19 -19 deel je door -2: -19/-2 = 9,5. X=9,5 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Heey, kan iemand helpen? Als ik 3(x+3) = 5(x-2) heb, hoe bereken ik de X daaruit? 3(x+3)=5(x-2) Zoals eerder uitgelegd is moet je na de 3 en 5 een * (keer teken) zetten en uitrekenen: 3X+9=5X-10 , nu moet je getallen gaan weg werken, met mijn manier haal ik nu de 10 weg door +10 te doen. 3x+19=5X, Goed, nu moeten we nog een ..X aan een kant weg werken, ik neem de 3x om weg te halen (-3x) 19=2X, Nu moeten we 19 : 2 doen, om te weten wat 1X is, dus: 9.5 = X Deze methode hebben wij geleerd, het ziet er nu misschien moeilijk uit, maar als je hem eenmaal snapt, is die wel handig Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Basssss Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Bedankt allemaal. @Flippie: Die methode ken ik ook wel, maar ik raakte vaak in de war met wat je nou eraf moest halen of erbij moest doen. Waardoor hele andere antwoorden ontstonden. Denk er wel om, de waardes veranderen! Hoe veranderen die waarden dan? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Visser23 Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 3X + 9 = 5X - 10 is de formule. Als je een getal (of een x) naar de andere kant wil brengen moet je van de '+' een '-' maken. Dit geldt ook andersom. In dit geval is het goed te zien: 3X + 9 = 5X - 10 De formule kan je ook op deze manier bekijken: +3X + 9 = +5X - 10. De 5X moet naar de andere kant en de 9 ook. De waardes veranderen. +3X - 5X = -10 - 9 De 5X had eerst een plusje, maar aangezien hij aan de andere kant is gezet, veranderd deze in een minteken. De 9 was eerst +9. Deze moest ook naar de andere kant, en dat werd dus -9. Zie je het verschil? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.