End Of The Riot Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 3X + 9 = 5X - 10 is de formule. Als je een getal (of een x) naar de andere kant wil brengen moet je van de '+' een '-' maken. Dit geldt ook andersom. In dit geval is het goed te zien: 3X + 9 = 5X - 10 De formule kan je ook op deze manier bekijken: +3X + 9 = +5X - 10. De 5X moet naar de andere kant en de 9 ook. De waardes veranderen. +3X - 5X = -10 - 9 De 5X had eerst een plusje, maar aangezien hij aan de andere kant is gezet, veranderd deze in een minteken. De 9 was eerst +9. Deze moest ook naar de andere kant, en dat werd dus -9. Zie je het verschil? Belangrijk is wel dat het toestandsteken nooit mag veranderen als je het over brengt naar de andere kant. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 (bewerkt) Fout. Als je van links naar rechts/rechts naar links gaat, MOET je juist het toestandsteken veranderen. Kijk eens naar het voorbeeld, daar doe je dat toch ook? Bewerkt: 30 september 2009 door MegaPilot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Basssss Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Bedankt, maar wat is een toestandsteken? :$ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dakendak Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Een toestandsteken is ee teken dat bepaald welke toestand een getal heeft , positief of negatief . En stop eens met dat schamingsicoontje , daarvoor moet je je toch niet schamen ! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Basssss Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Een toestandsteken is ee teken dat bepaald welke toestand een getal heeft , positief of negatief .En stop eens met dat schamingsicoontje , daarvoor moet je je toch niet schamen ! Ahah, en ik heb dat schaamsmileytje maar één keer gebruikt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Thundercover Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Het is handiger om te onthouden dat als je links wat eraf haalt, dat je dat dan rechts ook moet doen. Dan hoef je niks te 'verplaatsen' en blijft het wiskundig correct. Tevens kan je dan ook sneller delen en vermenigvuldigen onder de knie krijgen: als ik links alles deel door twee, dan moet ik dat rechts ook doen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 (bewerkt) heey! Hier ben ik weer met een nieuwe vraag: hoe meet je de afstand tussen 2 evenweidige lijnen? Ik heb een foto van het voorwerp waarvan ik dit moet meten: Groeten Tom de Beer Bewerkt: 30 september 2009 door Grand Theft Auto TOM Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Staat er nog verdere informatie bij? Als ik het plaatje namelijk zo zie zou ik zeggen dat je je liniaal moet pakken Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
End Of The Riot Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 (bewerkt) Fout. Als je van links naar rechts/rechts naar links gaat, MOET je juist het toestandsteken veranderen. Kijk eens naar het voorbeeld, daar doe je dat toch ook? Waar haal je dat vandaan? Je snapt toch wat ik bedoel hé? -2 . x : - is toestandsteken / 1 - 2 : - staat voor aftrekking. En enkel bij de aftrekking (voorbeeld 2) mag je het veranderen. @GTA-Tom: Met een geodriehoek. Bewerkt: 30 september 2009 door End Of The Riot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Staat er nog verdere informatie bij? Als ik het plaatje namelijk zo zie zou ik zeggen dat je je liniaal moet pakken We moeten een geodriehoek gebruiken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wesley123 Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 de lijn meten die recht op die 2 lijnen staat Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Dan zou ik zeggen: 'meten die handel'. Want een opgave waar Geen informatie bij staat, het gewoon 5 lijnen door elkaar zijn waarvan 2 evenwijdig lopen, en waarbij je een geodriehoek moet gebruiken, is gewoon meten lijkt mij. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Dan zou ik zeggen: 'meten die handel'. Want een opgave waar Geen informatie bij staat, het gewoon 5 lijnen door elkaar zijn waarvan 2 evenwijdig lopen, en waarbij je een geodriehoek moet gebruiken, is gewoon meten lijkt mij. Thnks... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mania-92 Geplaatst: 30 september 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 september 2009 Fout. Als je van links naar rechts/rechts naar links gaat, MOET je juist het toestandsteken veranderen. Kijk eens naar het voorbeeld, daar doe je dat toch ook? Waar haal je dat vandaan? Je snapt toch wat ik bedoel hé? -2 . x : - is toestandsteken / 1 - 2 : - staat voor aftrekking. En enkel bij de aftrekking (voorbeeld 2) mag je het veranderen. @GTA-Tom: Met een geodriehoek. Mag wel, moet zelfs. -2 + x = 0 Om x te isoleren doe je zowel links als rechts +2. Het wordt dus x = 2. Het 'toestandsteken' verandert dus wel. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
End Of The Riot Geplaatst: 2 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 oktober 2009 Ik had het over maal en delen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.