KillerZero86 Geplaatst: 27 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 27 januari 2010 (bewerkt) Leuke vraagstelling, lekker ingewikkeld. Goed, laten we beginnen met uit te pluizen wat er staat. 3 + 1/2 * aantal = bedrag (* staat voor X, vermenigvuldigen met) Feitelijk dus 3 + 0,5X = Y (hierin staat X voor de onbekende) Dit is lijn één. Voor lijn twee geldt dat het aantal gelijk is aan 6. X is dus gelijk aan 6 3 + 0,5 * 6 = 6 Nu wil je weten wat het snijpunt is tussen deze twee lijnen. Je bent net tot de ontdekking gekomen dat als het aantal gelijk is aan zes het bedrag ook gelijk is aan zes. Als je weet op welk punt de beide lijnen elkaar kruisen heb je de coördinaten van het snijpunt te pakken. Je kunt nu in een assenstelsel deze lijnen gaan tekenen of je kunt de dormules aan elkaar gelijk stellen. Als je gaat gelijkstellen: 3 + 0,5X = 6 0,5X = 3 (aan beide kanten - 3) x = 6 (aan beide kanten maal 2) Vervolgens invullen in de formule: 3 + 0,5 * 6 = 6. De coördinaten van het snijpunt zijn dus (6,6) Ik hoop dat het zo duidelijk is. Bewerkt: 28 januari 2010 door KillerZero86 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
DaRick1993 Geplaatst: 28 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 28 januari 2010 Hoe kan je statistisch signifcant berekenen? Ik kom er maar niet bij uit, Alstublieft een voorbeeld som. Alvast bedankt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dwayne Forge Geplaatst: 28 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 28 januari 2010 (bewerkt) @KillerZero86 bedankt voor je hulp:). Bewerkt: 28 januari 2010 door Dwayne Forge Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dutchy3010 Geplaatst: 29 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 29 januari 2010 Hoe kan je statistisch signifcant berekenen? Ik kom er maar niet bij uit, Alstublieft een voorbeeld som. Alvast bedankt. Heb jij misschien een voorbeeld die wij kunnen uitwerken? Je kunt significantie op allerlei manieren aantonen, met behulp van verschillende toetsen (met de toetsingsgrootheden chi-kwadraat, z, t of f), maar je kunt ook programma's gebruiken zoals SPSS. Als jij een voorbeeld som geeft, dan kunnen wij je daarmee helpen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Senne Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 10 maart 2010 Halp. Ik zit met twee oefeningen waar ik echt niets van snap. Ik heb wel oplossingen, maar ze kloppen compleet niet. Iemand met meer wiskundig inzicht dan mij, die me uit de brand kan helpen? 1) vereenvoudig. [tan(270-a)*cos(a-180)]/[cot(a+540)*tan(a+270)] 2) vereenvoudig. [sin3a+sin8a-sin2a]/[cos3a+cos8a+cos2a] Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 (bewerkt) Vraagstuk 8 Voor een activiteit verdeelt een jeugdvereniging zijn leden in ploegen. Verdeelt men de leden in ploegen van 5 personen, dan blijven er 3 personen over. Verdeelt men ze in ploegen van 13 leden, dan blijven er 3 leden over en zijn er 8 ploegen minder. Hoeveel leden telt deze jeugdvereniging? Kan iemand me svp helpen met dit vraagstuk? En ja, ik ben goed in Wiskunde, maar het is weer zo'n vraagstuk waar ik nog nooit een voorbeeld van heb gezien.. P.S.: We zijn bezig met vergelijkingen met 1 onbekende. Bewerkt: 21 maart 2010 door MegaPilot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RoL0 Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 (bewerkt) Vraagstuk 8 Voor een activiteit verdeelt een jeugdvereniging zijn leden in ploegen. Verdeelt men de leden in ploegen van 5 personen, dan blijven er 3 personen over. Verdeelt men ze in ploegen van 13 leden, dan blijven er 3 leden over en zijn er 8 ploegen minder. Hoeveel leden telt deze jeugdvereniging? Kan iemand me svp helpen met dit vraagstuk? En ja, ik ben goed in Wiskunde, maar het is weer zo'n vraagstuk waar ik nog nooit een voorbeeld van heb gezien.. P.S.: We zijn bezig met vergelijkingen met 1 onbekende. Misschien Xx5+3=(X-8)x13+3? Uitleg: X=aantal groepen Aantal groepen van 5 maal 5 personen, plus 3 over is totaal aantal leden Aantal groepen van 13 maal 13 personen, plus 3 is óók het totaal aantal leden Dus, Aantal groepen van 5 maal 5 personen, plus 3 over is aantal groepen van 13 maal 13 personen, plus 3, oftewel Xx5+3=(X-8)x13+3 oplossen geeft X=13, dus 13 groepen van 5 personen, plus 3 , dat is 13x5+3=68 personen Bewerkt: 21 maart 2010 door RoL0 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Tomeken Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 (bewerkt) (y*5)+3 = x ((y-8 )*13)+3 = x y zijn de ploegen x zijn het aantal leden Als je deze vergelijkingen uitwerkt kom je op 13 ploegen en 68 leden Maar dit is wel een stelsel i p v een vergelijking met 1 onbekende mss dat iemand anders het invoudiger kan Bewerkt: 21 maart 2010 door Tomeken Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RoL0 Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 (bewerkt) (y*5)+3 = x ((y-*13)+3 = x y zijn de ploegen x zijn het aantal leden Als je deze vergelijkingen uitwerkt kom je op 13 ploegen en 68 leden Maar dit is wel een stelsel i p v een vergelijking met 1 onbekende mss dat iemand anders het invoudiger kan 2x is x kun je dus samenvoegen tot (y*5)+3 =((y-8 )*13)+3 met maar een bekende, zoals ik hierboven uitwerkte Bewerkt: 21 maart 2010 door RoL0 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Tomeken Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 (y*5)+3 = x ((y-*13)+3 = x y zijn de ploegen x zijn het aantal leden Als je deze vergelijkingen uitwerkt kom je op 13 ploegen en 68 leden Maar dit is wel een stelsel i p v een vergelijking met 1 onbekende mss dat iemand anders het invoudiger kan 2x is x kun je dus samenvoegen tot (y*5)+3 =((y-8 )*13)+3 met maar een bekende, zoals ik hierboven uitwerkte Maar je blijft afkomstig van een stelsel en ik weet niet of Mp dit al gezien geeft. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 (bewerkt) Vraagstuk 8 Voor een activiteit verdeelt een jeugdvereniging zijn leden in ploegen. Verdeelt men de leden in ploegen van 5 personen, dan blijven er 3 personen over. Verdeelt men ze in ploegen van 13 leden, dan blijven er 3 leden over en zijn er 8 ploegen minder. Hoeveel leden telt deze jeugdvereniging? Kan iemand me svp helpen met dit vraagstuk? En ja, ik ben goed in Wiskunde, maar het is weer zo'n vraagstuk waar ik nog nooit een voorbeeld van heb gezien.. P.S.: We zijn bezig met vergelijkingen met 1 onbekende. Misschien Xx5+3=(X-8)x13+3? Uitleg: X=aantal groepen Aantal groepen van 5 maal 5 personen, plus 3 over is totaal aantal leden Aantal groepen van 13 maal 13 personen, plus 3 is óók het totaal aantal leden Dus, Aantal groepen van 5 maal 5 personen, plus 3 over is aantal groepen van 13 maal 13 personen, plus 3, oftewel Xx5+3=(X-8)x13+3 oplossen geeft X=13, dus 13 groepen van 5 personen, plus 3 , dat is 13x5+3=68 personen @ tomeken: Thx voor je hulp, maar stelsels heb ik nog niet gezien. Maar ik kom -13 uit. EDIT: Laatmaar, my bad, beiden heel erg bedankt! I owe you! Bewerkt: 21 maart 2010 door MegaPilot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RoL0 Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 (bewerkt) Maar ik kom -13 uit. Klein rekenfoutje: 5X + 3 = 13( X - 8 ) + 3 5X + 3 = 13X - 104 + 3 -8X = -104 X = 13 Oh je hebt het al Nou, graag gedaan Bewerkt: 21 maart 2010 door RoL0 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Fuffie Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 bestaat erook een rekenmachine die net zoveel als google kan doen Want op mijn rekenmachien zo standaard ding van casio wat de meeste leerlingen hebben. Zo som uitrekenen ? 2,5/ 100 x 150= Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Tomeken Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 (bewerkt) bestaat erook een rekenmachine die net zoveel als google kan doen Want op mijn rekenmachien zo standaard ding van casio wat de meeste leerlingen hebben. Zo som uitrekenen ? 2,5/ 100 x 150= Kom eens met een normale vraag af wil je? Bewerkt: 21 maart 2010 door Tomeken Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Fuffie Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 21 maart 2010 bestaat erook een rekenmachine die net zoveel als google kan doen Want op mijn rekenmachien zo standaard ding van casio wat de meeste leerlingen hebben. Zo som uitrekenen ? 2,5/ 100 x 150= Kom eens met een normale vraag af wil je? Het is sirieus :O Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.