Jump to content

Nieuw Forum : School & Studie


PatrickW

Recommended Posts

Mooie toevoeging op het forum, hopelijk wordt hij nuttig besteed, en nee, dan heb ik het niet over het overschrijven van opgaven... :) Ook succes moderators, met jullie nieuwe territorium, voor degenen die het aangaat.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Youp

    5

  • DenkaanHenk

    3

  • 2fast{0}

    3

  • Mania-92

    2

Sorry hoor, maar ik vind dit subforum echt onzin. Allereerst is een gameforum echt niet besteed om vragen over huiswerk te stellen. Doe dat dan aan je ouders, zus/broer, aan een klasgenootje of ga onder huiswerkbegeleiding. Daar zitten immers goedopgeleide mensen die van die zaken verstand hebben en waarmee je een makkelijke conversatie kan houden, dus geen slowchat.

Dan zou ik het subforum nog goed vinden als er superveel topics van waren. Maar dat is het niet. Als je kijkt hoeveel er zijn, valt dat me reuze tegen. Ik zie dus het nut en het gebruik van dit subforum niet in.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry hoor, maar ik vind dit subforum echt onzin. Allereerst is een gameforum echt niet besteed om vragen over huiswerk te stellen. Doe dat dan aan je ouders, zus/broer, aan een klasgenootje of ga onder huiswerkbegeleiding. Daar zitten immers goedopgeleide mensen die van die zaken verstand hebben en waarmee je een makkelijke conversatie kan houden, dus geen slowchat.

Dan zou ik het subforum nog goed vinden als er superveel topics van waren. Maar dat is het niet. Als je kijkt hoeveel er zijn, valt dat me reuze tegen. Ik zie dus het nut en het gebruik van dit subforum niet in.

Je ouders of je broertje of zusje weten vaak wiskundig moeilijke vragen niet eens. Daarnaast heeft niet iedereen een broer of zus die het uit wil leggen, ook is er niet altijd een klasgenootje beschikbaar die het wél snapt, hier op het forum is er altijd wel iemand die het snapt. En voor één onbenullig vraagje naar huiswerkbegeleiding lijkt mij tijd en geld verspilling.

Ik ben het met je eens dat er niet veel school topics in lifestyle stonden, maar nu er een apart forum voor is zullen denk ik meer mensen met hun (oa) huiswerkproblemen komen omdat ze eerst niet wisten of het nou wel mocht in NOTA.

En tenslotte, baat het niet schaadt het niet. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Nog even een voorbeeld ter toevoeging op Mania-92's post: Ikzelf doe nu een universitaire opleiding en krijg daar ook wiskunde. Ook al hebben allebei m'n broers een Vwo-diploma, geen van beiden zal me kunnen helpen als ik iets niet snap en m'n ouders zullen 't absoluut niet kunnen. Daarnaast over die huiswerkbegeleiding: Ik studeer in Groningen maar woon 50 kilometer verderop...dan is 't toch wel handig om m'n vragen gewoon te stellen vanaf hier thuis zónder daarvoor heen en terug in totaal 3 uur te moeten reizen.

Link to comment
Delen op andere websites

Yes, eindelijk! :) Geweldig is dit, nou kan ik eindelijk goed gaan presteren op school. :) Op dit moment sta ik er echt ontzettend slecht voor, maar dat gaat nu dankzij jullie compleet veranderen, echt een top idee! :tu:

Oké, en nu serieus. :) Ik vind dit echt onzin. Zoals Youp hierboven al zegt, als je vragen hebt over huiswerk vraag je dat aan je ouders, aan een klasgenoot, aan je zus of broer, noem het allemaal maar op. Nou, misschien zit dat bij sommige mensen wel héél anders, maar als ik problemen heb met mijn schoolwerk, ga ik dat echt niet op GTAForum vragen. :cab: Ik vind eerlijk gezegd dat jullie een beetje te veel rekening houden met de jongere mensen onder ons. GTA is per slot verrekening een 18+ spel. Dan heb ik zoiets van, als je dan als minderjarige GTA koopt, is dat je eigen verantwoordelijkheid, maar het is niet de bedoeling... Dus ik vind het af en toe ook een beetje gaar dat GTAForum helemaal aan de kindertjes onder ons aangepast moet worden. :7

En dat je elkaar geen antwoorden mag geven vind ik eerlijk gezegd al helemaal flauw. Natuurlijk, je leert er niks van. Maar dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid, of niet dan? Er zijn altijd nog ouders/ verzorgers om zich met je schoolwerk te bemoeien... Heel leuk en aardig dat jullie graag willen dat wij braaf ons schoolwerk doen, en elkaar geen antwoorden geven (jullie bedoelen het vast wel goed hoor :) ), maar kom op, jullie zijn onze ouders niet. :7 Af en toe zijn jullie echt veel te moederlijk vind ik, het is hier geen duplo forum... Het is hier een GTAForum, en zoals de meeste mensen wel zullen weten, GTA is een erg geweldadig spel waarin je mensen op gruwelijke wijzen om het leven kunt brengen, grof taalgebruik te horen krijgt, sex kunt zien (dat is dan wel uit het spel gehaald, maar je kunt het er makkelijk weer inzetten, en verder zie je ook zonder die mod wel dingen in het spel die redelijk erotisch zijn), noem het allemaal maar op. Dus ik vind dat een beetje dom opzich...

Ik bedoel dit trouwens als ''positieve feedback'', want ik wil hier echt geen ruzie zoeken ofzo. Maarja, van een beetje kritiek af en toe naast al die complimenten, wordt het forum ook niet slechter, of wel dan? :) Nogmaals: Jullie bedoelen het vast goed, maar ik vind het onzin...

@ Mania-92 en NandroDavids: Mania, denk je dat er op dit forum veel mensen zitten die jou als 14-jarige beter kunnen helpen dan je ouders, klasgenoten die ook nog eens dezelfde stof hebben als jij, of vrienden?

En NandroDavids: Op dit forum zijn er niet echt veel mensen van boven de 18 actief, laat staan mensen die een VWO-diploma hebben, laat staan mensen die ook jouw studie doen. Denk eerlijk gezegd niet dat jij hier snel en goed hulp zal krijgen als je een keer een vraag hebt. :$

Bewerkt: door BaasB
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry hoor, maar ik vind dit subforum echt onzin. Allereerst is een gameforum echt niet besteed om vragen over huiswerk te stellen. Doe dat dan aan je ouders, zus/broer, aan een klasgenootje of ga onder huiswerkbegeleiding. Daar zitten immers goedopgeleide mensen die van die zaken verstand hebben en waarmee je een makkelijke conversatie kan houden, dus geen slowchat.

Dan zou ik het subforum nog goed vinden als er superveel topics van waren. Maar dat is het niet. Als je kijkt hoeveel er zijn, valt dat me reuze tegen. Ik zie dus het nut en het gebruik van dit subforum niet in.

Je ouders of je broertje of zusje weten vaak wiskundig moeilijke vragen niet eens. Daarnaast heeft niet iedereen een broer of zus die het uit wil leggen, ook is er niet altijd een klasgenootje beschikbaar die het wél snapt, hier op het forum is er altijd wel iemand die het snapt. En voor één onbenullig vraagje naar huiswerkbegeleiding lijkt mij tijd en geld verspilling.

Ik ben het met je eens dat er niet veel school topics in lifestyle stonden, maar nu er een apart forum voor is zullen denk ik meer mensen met hun (oa) huiswerkproblemen komen omdat ze eerst niet wisten of het nou wel mocht in NOTA.

En tenslotte, baat het niet schaadt het niet. :D

Ik geef je wel gelijk hoor. Het valt zeker wel te proberen, en wat maakt zo'n extra subforum nou weer uit als je er niet naar kijkt. Maar ik vind dat je dan met een heleboel dingen zou om kunnen gaan. En subforums die echt een toevoeging geven lijken me toch belangrijker. Terwijl dat het volgens mij niet doet. Enja, moeilijke wiskunde vragen zijn hier ook niet uit te leggen hoor. En waarom vraag je het dan nog steeds op het forum als je een vraag niet snap? Dan wacht je toch gewoon tot de les, en stel je dan je vraag.

Overigens zeg jij dat een oudere broer of zus het niet wilt uitleggen? Nou, dat is echt helemaal onzin, en meestal weet je broer of je zus het ook wel. Ik denk dat je meestal 2 a 3 jaar scheelt met je oudere broer of zus, en dat zegt dat ie al veel verder in de studie is als jou, en het dus ook kan uitleggen.

Het is ook niet standaart dat je ouders een lagere opleiding als jou hebben gedaan. Ikzelf doe Atheneum, en mijn vader heeft havo gedaan en die kan het mij nu nog steeds prima uitleggen hoor. Ik zie dus geen enkel verband tussen wat je zegt.

Link to comment
Delen op andere websites

Yes, eindelijk! :) Geweldig is dit, nou kan ik eindelijk goed gaan presteren op school. :) Op dit moment sta ik er echt ontzettend slecht voor, maar dat gaat nu dankzij jullie compleet veranderen, echt een top idee! :tu:

Oké, en nu serieus. :) Ik vind dit echt onzin. Zoals Youp hierboven al zegt, als je vragen hebt over huiswerk vraag je dat aan je ouders, aan een klasgenoot, aan je zus of broer, noem het allemaal maar op. Nou, misschien zit dat bij sommige mensen wel héél anders, maar als ik problemen heb met mijn schoolwerk, ga ik dat echt niet op GTAForum vragen. :cab: Ik vind eerlijk gezegd dat jullie een beetje te veel rekening houden met de jongere mensen onder ons. GTA is per slot verrekening een 18+ spel. Dan heb ik zoiets van, als je dan als minderjarige GTA koopt, is dat je eigen verantwoordelijkheid, maar het is niet de bedoeling... Dus ik vind het af en toe ook een beetje gaar dat GTAForum helemaal aan de kindertjes onder ons aangepast moet worden. :7

En dat je elkaar geen antwoorden mag geven vind ik eerlijk gezegd al helemaal flauw. Natuurlijk, je leert er niks van. Maar dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid, of niet dan? Er zijn altijd nog ouders/ verzorgers om zich met je schoolwerk te bemoeien... Heel leuk en aardig dat jullie graag willen dat wij braaf ons schoolwerk doen, en elkaar geen antwoorden geven (jullie bedoelen het vast wel goed hoor :) ), maar kom op, jullie zijn onze ouders niet. :7 Af en toe zijn jullie echt veel te moederlijk vind ik, het is hier geen duplo forum... Het is hier een GTAForum, en zoals de meeste mensen wel zullen weten, GTA is een erg geweldadig spel waarin je mensen op gruwelijke wijzen om het leven kunt brengen, grof taalgebruik te horen krijgt, sex kunt zien (dat is dan wel uit het spel gehaald, maar je kunt het er makkelijk weer inzetten, en verder zie je ook zonder die mod wel dingen in het spel die redelijk erotisch zijn), noem het allemaal maar op. Dus ik vind dat een beetje dom opzich...

Ik bedoel dit trouwens als ''positieve feedback'', want ik wil hier echt geen ruzie zoeken ofzo. Maarja, van een beetje kritiek af en toe naast al die complimenten, wordt het forum ook niet slechter, of wel dan? :) Nogmaals: Jullie bedoelen het vast goed, maar ik vind het onzin...

Niemand verplicht je vragen te stellen. Maar als jij voor morgen een proefwerk hebt, je denkt ik ga even een diagnostische toets maken en je snapt er geen hout van. Als je dan niemand in de buurt hebt die je het uit kan leggen ben je toch flink de pineut de volgende dag. Nu kun je het dan nog mooi uitgelegd krijgen zodat je iig nog een beetje een redelijk punt kunt halen.

Tevens zie ik de link tussen S&S en GTA niet? Er zijn ook mensen die hier niet komen voor GTA, ik speel af en toe GTA maar daar ben ik hier niet voor op het forum. Ik ben hier om over andere dingen te praten en voor de gezelligheid.

Wij willen trouwens niet dat mensen "braaf" hun schoolwerk afhebben, dat moet je zelf weten, maar als mensen een vraag hebben kunnen ze tenminste ergens terecht.

Ook gaat het hele forum niet over huiswerk maar ook over andere school-gerelateerde onderwerpen (polls etc)

Maargoed als je er geen gebruik van wilt maken mag dat uiteraard, maar ik denk dat ook jij het fijn zult vinden als je een keer iets niet snapt en niemand in je directe omgeving kan je helpen, dat je hier op het forum nog terecht kunt met je vraag.

@Youp, even voor de duidelijkheid ik en waarschijnlijk best veel mensen hier hebben geen broer of zus. 0_0

En jou moeder kan misschien nog wel lastige natuurkundige/wiskundige vragen uitleggen maar mijn ouders (beiden mavo) hebben geen idee waar het over gaat, ook al hebben ze het ooit gehad ze zijn het alweer lang en breed vergeten.

Ik heb trouwens me standpunt duidelijk gemaakt, ik zal proberen er niet meer op te reageren. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...