Jump to content

Nieuw Forum : School & Studie


PatrickW

Recommended Posts

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Youp

    5

  • DenkaanHenk

    3

  • 2fast{0}

    3

  • Mania-92

    2

Niemand verplicht je vragen te stellen. Maar als jij voor morgen een proefwerk hebt, je denkt ik ga even een diagnostische toets maken en je snapt er geen hout van. Als je dan niemand in de buurt hebt die je het uit kan leggen ben je toch flink de pineut de volgende dag. Nu kun je het dan nog mooi uitgelegd krijgen zodat je iig nog een beetje een redelijk punt kunt halen.

Volgens mij, als je je huiswerk netjes maakt, behoor je de diagnostische toets zo te kunnen maken. Anders kan je 9 van de 10 keer ook nog een terugvallen op de bijbehorende theorie. We mogen geen antwoorden geven, maar als iemand de hele tijd niks heeft gedaan mag hij wel een vraag stellen. Opzicht als je het zo bekijkt is het ook oneerlijk, nietwaar?

Tevens zie ik de link tussen S&S en GTA niet? Er zijn ook mensen die hier niet komen voor GTA, ik speel af en toe GTA maar daar ben ik hier niet voor op het forum. Ik ben hier om over andere dingen te praten en voor de gezelligheid.

Misschien dat je het nog niet door had, dit forum heet GTAForum :$.. Overigens is denk ik 99% van alle leden hier gekomen voor hulp, en is pas later die gezelligheid waar jij het over had bijgekomen.

Ook gaat het hele forum niet over huiswerk maar ook over andere school-gerelateerde onderwerpen (polls etc)

En dat zou niet gewoon in NOTA kunnen? Hoeveel topic actief blijven is een heel apart subforum waard?

Maargoed als je er geen gebruik van wilt maken mag dat uiteraard, maar ik denk dat ook jij het fijn zult vinden als je een keer iets niet snapt en niemand in je directe omgeving kan je helpen, dat je hier op het forum nog terecht kunt met je vraag.

Dat zou waarschijnlijk maar heeeeeeeeeeeeel zeldzaam zijn. En daarvoor een apart subforum? Ik weet het nog maar niet..

@Youp, even voor de duidelijkheid ik en waarschijnlijk best veel mensen hier hebben geen broer of zus. 0_0

En jou moeder kan misschien nog wel lastige natuurkundige/wiskundige vragen uitleggen maar mijn ouders (beiden mavo) hebben geen idee waar het over gaat, ook al hebben ze het ooit gehad ze zijn het alweer lang en breed vergeten.

Zou jij dan denken van "Oh, laat ik het eventjes op GTAForum vragen?" Dan vraag ik me nog steeds af hoeveel mensen in de situatie van jou zitten. Èn geen broer/zus, èn geen moeder/vader van jou niveau, en geen klasgenootjes die je op kan bellen, en dat het zo dringent is dat je het op GTAForum moet gaan vragen..

Link to comment
Delen op andere websites

Youp, je baseert nu al je argumenten op 't idee dat er te weinig leden zijn die daadwerkelijk hulp nodig hebben bij hun schoolwerk en dat dan op 't Forum gaan vragen. Prima, maar wel ietwat kortzichtig. Neem als voorbeeld eens 't Sport Forum: Ik heb een broer die ook erg van sport houdt en ook op m'n opleiding zijn er genoeg mensen die verschillende sporten leuk vinden en volgen. Met al die personen praat ik over sport...en tóch ga ik daarnaast ook nog eens op 't Forum over sport discussiëren. Hoe kan dat? Sport is een deel van m'n leven... maar voor véél meer mensen is school een nog veel groter deel van hun leven. Dan lijkt 't me dat een subforum speciaal bedoeld voor school toch echt prima op z'n plaats is in Lifestyle.

Link to comment
Delen op andere websites

Youp, je baseert nu al je argumenten op 't idee dat er te weinig leden zijn die daadwerkelijk hulp nodig hebben bij hun schoolwerk en dat dan op 't Forum gaan vragen. Prima, maar wel ietwat kortzichtig. Neem als voorbeeld eens 't Sport Forum: Ik heb een broer die ook erg van sport houdt en ook op m'n opleiding zijn er genoeg mensen die verschillende sporten leuk vinden en volgen. Met al die personen praat ik over sport...en tóch ga ik daarnaast ook nog eens op 't Forum over sport discussiëren. Hoe kan dat? Sport is een deel van m'n leven... maar voor véél meer mensen is school een nog veel groter deel van hun leven. Dan lijkt 't me dat een subforum speciaal bedoeld voor school toch echt prima op z'n plaats is in Lifestyle.

Gedeeltelijk wel ja. Ik zie het nut er niet van het subforum en grotendeels baseer ik het op het feit dat het niet nodig is nee. En dat een 'Algemeen hulp voor huiswerk-topic' het ook zal doen.

Maar ik vind je vergelijking van het Sport-subforum en je School & Studie-forum niet helemaal goed.. Ik ben echt vòòr een Sport-forum, maar een S&S-forum? Nee, zeerzeker niet. Het sportsubforum is een nuttig en een subforum wat zeker niet kan missen. Maar het S&S zie ik geen nut van in..

Link to comment
Delen op andere websites

Echt heel goed bedacht. :Y Ik heb zelf ook vaak problemen met mijn studie. Ik heb er nu allemaal dingen voor bedacht waarom het beter gaat, maar bij sommige dingen heb ik gewoon uitleg nodig, en dan weten me ouders het ook niet.

Dus wat mij betreft, is het een heel handig topic. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga niemand bekritiseren omdat diegene het forum niets vindt: dat is diens mening en ik neem aan dat iedereen wel inziet dat niemand je verplicht in dat forum te posten. Wel een paar reacties op andere opmerkingen:

Ik vind dit echt onzin. Zoals Youp hierboven al zegt, als je vragen hebt over huiswerk vraag je dat aan je ouders, aan een klasgenoot, aan je zus of broer, noem het allemaal maar op. Nou, misschien zit dat bij sommige mensen wel héél anders, maar als ik problemen heb met mijn schoolwerk, ga ik dat echt niet op GTAForum vragen. :cab: Ik vind eerlijk gezegd dat jullie een beetje te veel rekening houden met de jongere mensen onder ons. GTA is per slot verrekening een 18+ spel. Dan heb ik zoiets van, als je dan als minderjarige GTA koopt, is dat je eigen verantwoordelijkheid, maar het is niet de bedoeling... Dus ik vind het af en toe ook een beetje gaar dat GTAForum helemaal aan de kindertjes onder ons aangepast moet worden. :7

De gemiddelde leeftijd op GTAForum is 13-14 jaar, dus zo gek is het niet dat we rekening houden met die leeftijd. Voor het merendeel van de leden maakt school een groot deel uit van het dagelijks leven (en dat stopt trouwens niet noodzakelijkerwijs bij 18 jaar), wat ons op het idee bracht hier een gedeelte op het forum voor in te richten. We hebben ook helemaal niet de pretentie om met het School & Studie-forum een waanzinnig adviesorgaan op te bouwen dat huiswerkbegeleiding overbodig maakt. Wel willen we gewoon een forum opzetten waar men terecht kan met alles over school bij medescholieren. Naast GTA biedt GTAForum ook plaats voor andere zaken waar de leden mee te maken krijgen, en school is er daar nu eenmaal een van, of je het leuk vindt of niet.

Blijkt achteraf dat men helemaal geen zin heeft om hier ook nog eens over school te praten, dan halen we onze schouders op en trekken we de stekker weer uit het forum. Blijkt het forum daarentegen wel een succes te zijn, hebben we er weer een goedlopend forum bij. Zo simpel is het.

En dat je elkaar geen antwoorden mag geven vind ik eerlijk gezegd al helemaal flauw. Natuurlijk, je leert er niks van. Maar dat is dan toch je eigen verantwoordelijkheid, of niet dan? Er zijn altijd nog ouders/ verzorgers om zich met je schoolwerk te bemoeien... Heel leuk en aardig dat jullie graag willen dat wij braaf ons schoolwerk doen, en elkaar geen antwoorden geven (jullie bedoelen het vast wel goed hoor :) ), maar kom op, jullie zijn onze ouders niet. :7 Af en toe zijn jullie echt veel te moederlijk vind ik, het is hier geen duplo forum...

Nee, ik ben je vader niet (en wees blij, want je zou veel met me te stellen hebben gehad als je hier rondliep om je huiswerk over te schrijven. ;) ). De regel dat er geen huiswerk uitgewisseld dient te worden is er dan ook niet omdat wij zo bezorgd zijn over jouw cijfers, maar omdat we geen zin hebben om voor jouw luiheid op te draaien. We zijn geen huiswerkdienst hier en zo'n forum gaan we dan ook niet modereren. Dat geeft GTAForum alleen maar een slechte naam. Wie beslist zijn of haar rapportcijfers ten gronde wil richten houd ik niet tegen, maar doe dat svp. elders.

Link to comment
Delen op andere websites

Prima zet. De laatste tijd werden erg veel topic's geopend met als onderwerp school en nu staan die allemaal netjes bij elkaar. Veel overzichtelijker en handiger. Nu hoeft iemand die een topic wil aanmaken over iets met school ook niet te twijfelen over het goede forum etc.

KUTGW!

Link to comment
Delen op andere websites

Lol stelletje tijdverspillers met dat lange gepost :puh: , het subforum is er nu ze gaan het heus niet terugdraaien omdat een paar mensen die het nooit ergens mee eens zijn waar gaan zitten zeuren. :7

ja maar we mogen onze mening toch wel geven? :N

Link to comment
Delen op andere websites

Echt veel zin heeft dat niet DJ-TQM , je kan beter wat anders doen in het echte leven dan zolang zitten posten om iets wat toch zowiezo niet word teruggedraait. Wat maakt een extra subforum nou uit , als je het er niet mee eens bent post je daar toch lekker niet. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...