Jump to content

2012 - De wereld vergaat niet!


TheGuardian

Recommended Posts

Aantal personenauto's per 1000 inwoners, 1996



0274g2.gif

Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek

Nah, stoute Italie, en Frankrijk is wel groter, Spanje ook trouwens..

By the Way: 2012 overleven we dus volgens hun.

Maar 2013? Het is wel een ongeluksjaar.. :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wesley

    3

  • Nissan

    3

  • PowerPats

    2

  • wesley123

    2

Nah, stoute Italie, en Frankrijk is wel groter, Spanje ook trouwens..

By the Way: 2012 overleven we dus volgens hun.

Maar 2013? Het is wel een ongeluksjaar.. :schater:

Tsja dat maakt niet uit, welke land er meer voertuigen heeft per 1000 inwoners.

Een VW Golf in Italië is het zelfde als een VW Golf in Duitsland/Nederland/or whatever, Alleen de "uiterlijk" van die auto's kunnen wat anders zijn.

En ze maken de zelfde stoffen, dus het moet sowieso zuiniger worden, qua milieu en brandstof gebruik.

En met brandstof bedoel ik dus wederom andere stoffen zoals Waterstof of dergelijks.

Link to comment
Delen op andere websites

de wereld vergaat niet maar nederland wel :Y

overstroming anyone ?

Owja? Waar heb je dat dan gelezen?

Tegenwoordig zeggen alle deskundigen zoveel, dingen waarvan je maar weinig van kunt geloven.

Zo'n 4 jaar geleden zei men dat Nederland in 2007(Ditjaar) zou worden overspoelt door overstromingen.

Nou niemand hier heeft er iets van gemerkt, en oké, dit jaartal is nog niet afgelopen, maar alsnog weet ik bijna wel zeker dat NL niet zal worden overspoelt..

En wat betreft Piet Corbijn, ik hoop dat hij ooit eens ontslagen wordt, met zijn onzin praatjes.

Hij heeft héél NL een beetje opgeschrikt dat er nu een storm zou komen, nou ik merk er anders niks van.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

bedankt voor je reactie ik ben nu een heel stuk wijzer.. over dat onderwerp dat de wereld zou vergaan.. en boven dien op het wetenschapforum staat dat de wereld nooit zal vergaan voor het jaar 2060 dus we hebben nog wel even tijd.. ;)

gr michekee

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

en een dikke BUMP,en ook nogeens Offtopic :N:7

OT:

Als die hele pool smelt,dan komt nederland wel onderwater te liggen,maar hee,dan gan we gewoon allemaal naar duitsland toe,en btw,ze verzinnen er wel iets op hooor,ik bedoel,de zee speigel word 60 cm hoger,dijken 60 cm verhogen klaar :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De Maya's hebben de wereld weer voor doodsangsten laten staan.

Ik geloofde er zelf niet in, en wetenschappers hebben zich erin verdiept dat de Maya's verkeerd gerekend hebben.

De uiterlijke datum valt (volgens hen) op 11 augustus 3114

Goed nieuws: de wereld vergaat niet op 21 december 2012. Althans, dat beweren wetenschappers die zich verdiept hebben in de Maya-kalender. De vrees dat het einde der tijden op 21 december 2012 aanbreekt berust op een rekenfout, zo blijkt uit een artikel in het tijdschrift Natuurwetenschap en Techniek (NWT). De oude Maya's hielden er een ingewikkelde kalender op na. Toen de Spanjaarden in de zestiende eeuw het Mayarijk in Zuid-Amerika veroverden, bleek dat de tijdstelling van de Maya's niet zo eenvoudig te vertalen was naar de christelijke kalender. Wetenschappers kwamen er na lang onderzoek achter dat in de Maya-mythologie de scheppingsdatum op 11 augustus van het jaar 3114 voor Christus lag en dat het eind van de telling op 21 december 2012 ligt. Aanhangers van complottheorieën en andere paniekzaaiers gingen er vervolgens van uit dat over twee jaar een apocalyptisch einde komt aan de wereld zoals we die kennen. Op internet wemelt het van de websites waarop mensen hier onheilspellende teksten over schrijven en er bestaan zelfs mensen die hun spaargeld opmaken "omdat je er na 2012 toch niets meer aan hebt". Maar alles blijkt te berusten op een rekenfout, zo becijferde aardwetenschapper Andreas Fuls. Hij promoveerde in 2006 aan de Technische Universiteit Berlijn. Op basis van een oude Mayatabel waarop de standen van Venus staan en nieuw ontdekte inscripties en voorwerpen kwam hij erachter dat Mayakalender pas stopt op 21, 22 of 23 december 2220. Bovendien denkt hij dat de tijd daarna ook bij de Maya's gewoon doorgaat: hij vermoedt dat de Maya's doodleuk opnieuw zouden zijn begonnen met tellen. Binnenkort gaat de film '2012' van Roland Emmerich in première. Hij mag gerust een expert in het genre 'rampenfilms' worden genoemd; hij regisseerde eerder onder meer 'Independence day', 'The day after tomorrow' en 'Godzilla'. Ook na 2012 kan Emmerich dus rustig films blijven maken. Wellicht een idee voor een volgende film: Nostradamus voorspelde dat in 2068 levende wezens op andere planeten worden gevonden. Over een kleine zestig jaar zullen we weten hoeveel deze voorspelling waard bleek.

Origineel.

Link to comment
Delen op andere websites

En met dit verhaal komen er opnieuw 2 kanten van een theorie. Naja, eigenlijk 3. Eerst had je het 21 december '12 verhaal, waarbij je een groep hebt die streng geloven in dit verhaal, en mensen die vinden dat niks minder waar is, maar niet met bewijzen komen. Nu creëert men ook nog een groep die denkt dat men eindeloos fouten zal blijven maken, en dat er ineens over 100 jaar blijkt dat men zich wéér verteld heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Jippie :schater:

Eigenlijk boeit mij dit helemaal niks, als we op 2012 dood gaan, who cares? Iedereen is dood, dus tja.. Als ik in me eentje overleef dan zou ik me zorgen maken, ik ben niet bang voor de dood tenzij ik de enige ben en veel mensen moet achterlaten, maar als iedereen sterft ben ik er verre van bang voor, als het mocht gebeuren in 2012 dan zou ik proberen te overleven, en tja... als ik sterf dan maar dat ik verdrink ofzo, want ik heb geen zin om in een tornado ofzo terecht te komen dat ik honderden meters door de lucht word gegooid, dat is ook niet fijn.

En ik denk dat de wereld al lang is geraakt door een hypercane voor dat jaartal 3100, dus tja... Dood zal iedereen dan al zijn, want één hypercane heeft de grootte van 1/2 van de USA, dus tja, als die aan land komt ben je zoiezo dood aangezien dat ding alles van de grond trekt, tot wolkenkrabbers toe, met windsnelheden van Mach1 overleef je niet zo makkelijk... Zegmaar niet.

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...