Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Morgen de benen en de kuiten aanpakken, met een superset erin. Eerst maximaal squatten en daarna gelijk de Leg Press :tu:

Jezus, dat wordt zweten. :puh: Supersets doe ik over het algemeen alleen bij m'n armen om ze extra tot groei te laten prikkelen. Soms ook nog wel eens bij m'n schouders en rug, maar vooral bij m'n biceps.

Vandaag heb ik m'n borst, rug en trapezius lekker intensief aangepakt, ben net terug. Ik kan me amper opdrukken nu. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Morgen de benen en de kuiten aanpakken, met een superset erin. Eerst maximaal squatten en daarna gelijk de Leg Press :tu:

Jezus, dat wordt zweten. :puh: Supersets doe ik over het algemeen alleen bij m'n armen om ze extra tot groei te laten prikkelen. Soms ook nog wel eens bij m'n schouders en rug, maar vooral bij m'n biceps.

Vandaag heb ik m'n borst, rug en trapezius lekker intensief aangepakt, ben net terug. Ik kan me amper opdrukken nu. :puh:

Je trapezius, sander? je bedoelt zeker je Traps? Want je trapezius zit al op je rug :puh:

In dat geval kun je voortaan je Traps beter met je schouders trainen, dan heb je minder kans op blessure's.

Link to comment
Delen op andere websites

Je trapezius, sander? je bedoelt zeker je Traps? Want je trapezius zit al op je rug :puh:

In dat geval kun je voortaan je Traps beter met je schouders trainen, dan heb je minder kans op blessure's.

Ja ik bedoelde eigenlijk m'n onderrug :puh: In feite heb ik vandaag m'n borst, onderrug, trapezius en lats getraind. Schouders wil ik volgende keer weer gaan doen (misschien morgen of overmorgen).

Link to comment
Delen op andere websites

Vraagje...Wat zijn 'supersets'? Heet dat dan te maken met de 3 reeksen van 8-16 bij een toestel?

Ik ga morgen weer gaan powertrainen...Ga eens flink mijn bovenlichaam aanpakken denk ik ^_^

Ook had ik vorige week 2 dagen 'pijn' in mijn borst, waarschijnlijk had ik een beetje te zwaar mijn borst getraind...

Link to comment
Delen op andere websites

Vraagje...Wat zijn 'supersets'? Heet dat dan te maken met de 3 reeksen van 8-16 bij een toestel?

Ik ga morgen weer gaan powertrainen...Ga eens flink mijn bovenlichaam aanpakken denk ik ^_^

Ook had ik vorige week 2 dagen 'pijn' in mijn borst, waarschijnlijk had ik een beetje te zwaar mijn borst getraind...

Een superset is een combinatie van 2 verschillende of 2 oefeningen van dezelfde spiergroep achter elkaar.

Dus stel dat je een superset Borst gaat doet, dan kun je bijvoorbeeld eerst banddrukken, en daarna gelijk zonder pauze gaan Dumbell Flyen.

Een superset van 2 verschillende oefeningen van verschillende spiergroepen is bijvoorbeeld bankdrukken voor de borst, en chin-ups voor de rug.

Als je pijn hebt in je borst is dat niet goed, maar als je spierpijn bedoelt: Geen probleem! Spierpijn voelt misschien niet lekker voor sommige (Ik vind het heerlijk), maar het is een indicatie dat je een goeie training had. Maar als je geen spierpijn hebt, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je spieren niet groeien..

Link to comment
Delen op andere websites

Met die pijn bedoel ik inderdaad spierpijn :D

ah, dan doe ik ook wel eens supersets...ook al is het dan onbewust ^_^

Maar je moet niet altijd supersets doen he..je kan het af en toe wel eens doen om je spieren te laten schrikken, 1 keer in de maand ofzo..En spierpijn is alleen maar goed :tu: vooral niet minderen

Link to comment
Delen op andere websites

ah, dan doe ik ook wel eens supersets...ook al is het dan onbewust ^_^

Ja, maar dat houdt dan wel in dat je dan bijvoorbeeld 3 sets van elke oefening doet, hè. Dus bijvoorbeeld bankdrukken-dumbbell flyes-bankdrukken-dumbbell flyes-bankdrukken-dumbbell flyes achter elkaar, niet dat je één oefening doet en zonder te rusten naar de volgende oefening gaat. :puh:

Je hebt ook tri-sets, bijvoorbeeld. Dan doe je 3 oefeningen in één, zogezegd.

Gisteren heb ik mijn schouders aangepakt en vandaag is eigenlijk m'n rustdag. Toch wil ik effe aan m'n benen sleutelen, dus ik denk dat ik thuis een heleboel ga squatten met m'n barbell. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Laat ik maar een beetje mee posten in dit topic aangezien ik nu twee keer per week krachttraining doe.

Vandaag lekker getraind, vooral mijn borst getraind en m'n biceps aangepakt.

Had nog een klein vraagje, ik ben 15 jaar en train al een tijdje. Probeer het nu echt via een schema te doen en ook te trainen als dit via mijn schema moet. Ik train steeds meer en uiteraard heb ik soms na afloop wat spierpijn. Ik vraag me af hoeveel ik mag trainen en wat mijn maximum kilo's zijn per onderdeel. Ik heb van oudere vrienden gehoord dat ze flink wat blessures over hielden omdat ze van jongs af aan te zwaar en te veel trainden. Vandaar dat ik dit vraag.

Bewerkt: door Jay;
Link to comment
Delen op andere websites

Had nog een klein vraagje, ik ben 15 jaar en train al een tijdje. Probeer het nu echt via een schema te doen en ook te trainen als dit via mijn schema moet. Ik train steeds meer en uiteraard heb ik soms na afloop wat spierpijn. Ik vraag me af hoeveel ik mag trainen en wat mijn maximum kilo's zijn per onderdeel. Ik heb van oudere vrienden gehoord dat ze flink wat blessures over hielden omdat ze van jongs af aan te zwaar en te veel trainden. Vandaar dat ik dit vraag.

Dat kan ik niet zeggen. Ik weet namelijk niet wat voor soort lichaam jij hebt: wat kun je op dit moment aan, hoe reageren jou spieren daarop et cetera. Het aantal gewicht zul je echt zelf moeten bepalen. Je kunt je in ieder geval wel aan de volgende vuistregel houden: zorg ervoor dat je per set ongeveer 12 herhalingen kunt maken. De laatste herhaling moet je nèt kunnen maken: kun je er gemakkelijk meer, dan heb je te weinig gewicht, maar kun je bij de 6 herhalingen al niet meer, dan ben je gewoon boven je macht bezig. Let wel op dat je 15 jaar bent en waarschijnlijk nog in de groei zit. Wat krachttraining is nooit verkeerd, maar ik adviseer je het er niet te dik bovenop te leggen. Jezelf overtrainen is voor elke krachttrainer (zowel bodybuilder als powerlifter) op elk moment natuurlijk taboe, maar jij moet het al helemáál zien te voorkomen. Doe gewoon lekker je gewichtstraining en ga over een tijdje eens pas kijken of je serieus door wilt gaan. :)

Je vrienden hebben inderdaad niet verstandig getraind met véél te zware gewichten in het begin, dat is dan ook een fout die vele jongens die graag wat extra spieren willen kweken maken. Meestal beginnen ze heel gemotiveerd, maar haken na een week of 3 toch maar weer af. Onthoud: je spieren oppompen en sterker maken (bodybuilden dus) of puur je spieren zoveel mogelijk gewicht aan laten kunnen (powerliften) is een serieuze sport en je zult er dus echt de discipline en motivatie voor nodig hebben om het te beoefenen. De grootste fout die je wel kunt maken is verwachten dat je na een maand of 2 er wel uit zult zien als Arnold Schwarzenegger. Je moet het goed opbouwen, en laat je niet afschrikken door meer ervaren krachttrainers in de sportschool. Na een tijd zul je al merken dat je véél sterker bent geworden.

En zoals Disturbed al zei: spierpijn is helemaal niet slecht, het is zelfs een teken dat je je spieren goed aangepakt hebt. Echter dient dit wel de "goede" spierpijn te zijn: de soort pijn die je zo'n 1 à 3 dagen blijft voelen, niet de pijn waarvan je een week of langer voor Pampus ligt doordat je jezelf amper kunt bewegen (de "slechte" spierpijn). Dan heb je je spieren overduidelijk té erg beschadigd.

Link to comment
Delen op andere websites

Had nog een klein vraagje, ik ben 15 jaar en train al een tijdje. Probeer het nu echt via een schema te doen en ook te trainen als dit via mijn schema moet. Ik train steeds meer en uiteraard heb ik soms na afloop wat spierpijn. Ik vraag me af hoeveel ik mag trainen en wat mijn maximum kilo's zijn per onderdeel. Ik heb van oudere vrienden gehoord dat ze flink wat blessures over hielden omdat ze van jongs af aan te zwaar en te veel trainden. Vandaar dat ik dit vraag.

En zoals Disturbed al zei: spierpijn is helemaal niet slecht, het is zelfs een teken dat je je spieren goed aangepakt hebt. Echter dient dit wel de "goede" spierpijn te zijn: de soort pijn die je zo'n 1 à 3 dagen blijft voelen, niet de pijn waarvan je een week of langer voor Pampus ligt doordat je jezelf amper kunt bewegen (de "slechte" spierpijn). Dan heb je je spieren overduidelijk té erg beschadigd.

Goeie uitleg, Pietje :Y

Maar ik weet niet hoelang Pitbull al traint? Want 1 van de eerste keren dat ik trainde, had ik zulke spierpijn, dat ik een kort weekje heulemaal niks meer kon bewegen. Bijna iedereen heeft dat de 1e keer trainen, dat is niet erg. Je hoort alleen minder spierpijn te krijgen naarmate je traint.

Dus hoelang train je al, Pitbull?

Link to comment
Delen op andere websites

Dus hoelang train je al, Pitbull?

Een maand of 2-3...Mijn eerste keer had ik niet eens spierpijn gehad, maar toen begon ik zeg maar een pak onder gewichten die ik nu hef...Nu heb ik meestal wel spierpijn de dag erna, en soms 2 dagen na de training. Maar de derde dag voel ik al niks meer van de spierpijn

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de uitleg Pietje, heb er veel aan. Ik zal je advies over de herhalingen gebruiken om te zien waar ik aan toe ben. Ook ik had soms dat ik in de sportschool grote jongens zie die van alles doen en daar graag bij wil horen dus me overbelast maar ik weet inmiddels wel beter. Niet dat ik al heel erg lang train. Ik deed het vroeger eigenlijk wanneer ik zin had, nu probeer ik een soort schema aan te houden. Toch vind ik het af en toe best zwaar om weer naar de sportschool te gaan en te gaan trainen. Ook thuis heb ik wat gewichten staan en ben de motivatie soms echt even kwijt. Waar halen jullie je motivatie vandaan om elke keer weer op te staan en die gewichten te pakken, ik ben soms echt veel te lui.

Bewerkt: door Jay;
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de uitleg Pietje, heb er veel aan. Ik zal je advies over de herhalingen gebruiken om te zien waar ik aan toe ben. Ook ik had soms dat ik in de sportschool grote jongens zie die van alles doen en daar graag bij wil horen dus me overbelast maar ik weet inmiddels wel beter. Niet dat ik al heel erg lang train. Ik deed het vroeger eigenlijk wanneer ik zin had, nu probeer ik een soort schema aan te houden. Toch vind ik het af en toe best zwaar om weer naar de sportschool te gaan en te gaan trainen. Ook thuis heb ik wat gewichten staan en ben de motivatie soms echt even kwijt. Waar halen jullie je motivatie vandaan om elke keer weer op te staan en die gewichten te pakken, ik ben soms echt veel te lui.

de motivatie...denk eens aan de spieren die je krijgt, en als je die wilt moet je volhouden, want met 2 dagen je halters 5x op en neer bewegen gaat dat niet lukken...je kweekt spieren, dat is mijn motivatie althans...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...