Jump to content

Krachttraining

Recommended Posts

Geplaatst:
Om je eerste vraag te beantwoorden: Het maakt weinig uit op welk tijdstip je naar de sportschool gaat, meestal wordt dit bepaald door je dagelijks leven (school/werk).

Is niet helemaal waar. Onderzoek heeft uitgewezen dat proefpersonen, verdeeld in twee groepen, een ochtendgroep en een avondgroep, met hetzelfde schema, niet allebei evenveel droge spiermassa wonnen. De avondgroep won tot zo'n 30% meer droge spiermassa. Waarschijnlijk is dit te danken aan het feit dat later op de dag je stofwisseling al wat meer opgejaagd is en volgens de biologische klok je spierkracht rond de namiddag tot avond het hoogst is.

Je moet alleen niet vlak voor of na de training een zware maaltijd nemen, je eten moet een beetje kunnen zakken en na de training moet je lichaam een beetje tot rust kunnen komen. Wel kun je kleine, gezonde tussendoortjes zoals een banaan of fruitreep nemen voor of na de training.

Voor de training is het inderdaad niet verstandig om je helemaal vol te proppen, maar na de training kun je (ongeveer na een uur) wel het beste een stevige vaste maaltijd eten.

Whey is inderdaad niet goedkoop. De grootste potten zitten al aan de 50 Euro, duurdere versies kunnen zelfs tot 90 a 100 Euro gaan voor ongeveer 5 KG. Maar daar doe je dan ook even mee, het ligt eraan hoeveel je het gebruikt.

Ik heb laatst een pot van 2,2 kg besteld voor € 55,-

Hmm k weet niet maar zelf ik vind die een beetje te licht terwijl ik volgens mij het dunste van me klas voel. Ik vond de 4 kg per stuk wel goed aanvoellen maar k ga toch voor de verstelbare zodat je eerst 2 kg kunt doen en daarna 5 kg.

5 kilo is echt helemaal niets :7 Geloof me, daar zul je zo voorbij zijn. En al helemaal voor borst en rug e.d. zijn dat soort dumbbells veel te licht. Beste koop je dumbbells die sowieso al zwaarder dan 15 kg gaan (voor jou als beginner natuurlijk)

• Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Pietje II

186

• Disturbed

157

• moechy

54

• Flashingdemon666

52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

ik heb erg dunne polsen en die lijken nog dunner als je ze vergelijkt met de rest van mun arm, dus is mijn vraag: zijn er ook speciale oefeningen puur voor je polsen?

Geplaatst:
ik heb erg dunne polsen en die lijken nog dunner als je ze vergelijkt met de rest van mun arm, dus is mijn vraag: zijn er ook speciale oefeningen puur voor je polsen?

Met je dunne polsen betekent dat je fijn bent gebouwd. Daar is helaas niets aan te veranderen, dat is gewoonweg genetisch bepaald.

Wel kun je natuurlijk breder worden zodat je een fijn gebouwd lichaam redelijk kunt maskeren (op visueel vlak). Maar om antwoord te geven op je vraag of je je onderarmen ook kunt trainen: dat kun je. Pols-curls e.d. is er een van.

Neem deze gozer bijvoorbeeld, je ziet dat hij van nature een ook redelijk fijn gebouwd skelet heeft:

bodybuilder.jpg

Maar de gemiddelde persoon valt dat natuurlijk nooit op :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem wat ik nog tegen niemand heb gezegt. Ik wil namelijk sterk worden want ik ben erg slap. Ik kan niet eens gastjes van 12 aan. Ik wil graag spieren kweken in m'n borstkas, want beenspieren heb ik à volonté. Wat moet ik doen om gespierde armen te krijgen waar alle meiden voor vallen, en waarmee je mekaar in elkaar kan slaan, ik werd al genoeg gepest, nu is het tijd voor revenge! Hoe kan ik sterk worden?

Groeten.

Miek ;)

>>> Door Flying Dutchman: Bij nader inzien past dit topic toch beter bij 'krachttraining'<<<

Bewerkt: door Flying Dutchman
Geplaatst:

Gewicht heffen, opdrukken enz. Ik ben niet een expert in. Maar heel veel meisjes vallen op sixpacks, dus je buikspieren veel oefenen.

Miek, jongen, een paar topics naar onderen en je zag 'Krachttraining' al staan. Lees dat eens door. Kom je waarschijnlijk al een heel eind mee :tu:

Maar om effe op jouw post zelf te reageren: je moet heel je lichaam trainen. En wat zei je nu? Beenspieren zijn groot genoeg? Waarvan? Je blauwe maandag hardlopen? :7 Potverdikke Miek je benen moet je prioriteit geven! Je gaat NU potvolkoffie met een stang zonder gewicht squatten, en ik durf te wedden dat je 'm nog geen 5x omhoog krijgt. Zúlke sterke beenspieren heb je nu :7 Samen met je kernspieren (buik en onderrug) zijn dat zowat de belangrijkste spieren in je lichaam. Ze zijn nauw betrokken bij alle bewegingen die je maakt ter stabilisatie (je kunt je armen trainen en je slag verbeteren, maar waar ben je als je al meteen op de grond valt omdat je je evenwicht verliest bij het uithalen?).

Goed, lees eerst maar eens het Krachttraining-topic door en stel daar je vragen als je die misschien hebt.

@ GTAGijsso hierboven: met opdrukken kom je niet echt ver. Met opdrukken gebruik je nog niet eens je complete lichaamsgewicht dus je zult er nooit echt kracht mee opbouwen of de betrokken spieren tot hypertrofie prikkelen. Neemt niet weg dat je gerust vaak mag opdrukken hoor.

Enne, s1xpAckJUH is superdude en je komt er niet ver mee. Train fatsoenlijk je lichaam en probeer voldoende droog te staan: je hebt al zo een wasbordje. Is geen kunst aan.

Bewerkt: door Pietje II
Geplaatst:
Miek, jongen, een paar topics naar onderen en je zag 'Krachttraining' al staan. Lees dat eens door. Kom je waarschijnlijk al een heel eind mee :tu:

Maar om effe op jouw post zelf te reageren: je moet heel je lichaam trainen. En wat zei je nu? Beenspieren zijn groot genoeg? Waarvan? Je blauwe maandag hardlopen? :7 Potverdikke Miek je benen moet je prioriteit geven! Je gaat NU potvolkoffie met een stang zonder gewicht squatten, en ik durf te wedden dat je 'm nog geen 5x omhoog krijgt. Zúlke sterke beenspieren heb je nu :7 Samen met je kernspieren (buik en onderrug) zijn dat zowat de belangrijkste spieren in je lichaam. Ze zijn nauw betrokken bij alle bewegingen die je maakt ter stabilisatie (je kunt je armen trainen en je slag verbeteren, maar waar ben je als je al meteen op de grond valt omdat je je evenwicht verliest bij het uithalen?).

Goed, lees eerst maar eens het Krachttraining-topic door en stel daar je vragen als je die misschien hebt.

@ GTAGijsso hierboven: met opdrukken kom je niet echt ver. Met opdrukken gebruik je nog niet eens je complete lichaamsgewicht dus je zult er nooit echt kracht mee opbouwen of de betrokken spieren tot hypertrofie prikkelen. Neemt niet weg dat je gerust vaak mag opdrukken hoor.

Enne, s1xpAckJUH is superdude en je komt er niet ver mee. Train fatsoenlijk je lichaam en probeer voldoende droog te staan: je hebt al zo een wasbordje. Is geen kunst aan.

Haha, helemaal mee eens.

Maar wat voor een trainingen bedoel jij dan?

Ik druk me ook altijd op.

Dan wil ik wel eens iets effectiefs doen.. ;)

Geplaatst:
Haha, helemaal mee eens.

Maar wat voor een trainingen bedoel jij dan?

Ik druk me ook altijd op.

Dan wil ik wel eens iets effectiefs doen.. ;)

Gewoon, trainen met losse gewichten zoals dumbbells en barbells.

Als je echt wilt weten hoe het moet. Moet je naar hoehetmoet.nl gaan of het aan Disturbed vragen.

Bewerkt: door GTA Monster
Geplaatst:
Als je echt wilt weten hoe het moet. Moet je naar hoehetmoet.nl gaan of het aan Disturbed vragen.

Je vleit me! ^_^

Geplaatst:

Je moet Richard Sandrak als voorbeeld nemen :7

Nee, ik heb zelf ook getraind je moet wel alles ervoor trainen niet alleen een ding.

Geplaatst:
Wat moet ik doen om gespierde armen te krijgen waar alle meiden voor vallen, en waarmee je mekaar in elkaar kan slaan,

Naast de tips die Pietje II je al gegeven heeft wil ik nog even zeggen dat gespierde armen niks te maken hebben met je vecht-techniek en 'mensen in mekaar slaan'. Om een goede vechttechniek te creëren raad ik je aan om een vechtsport uit te zoeken en deze te beoefenen. Niet alleen leer je veel over je vechttechniek, je creëert ook zelfvertrouwen. Dat is iets wat jij zeker nodig hebt, veel meer dan wat opgepompte spier ballen.

En als je spieren hebt of je slaat regelmatig mensen, hoeft het zeker niet te betekenen dat alle meiden op je vallen. Zoals ik net al zei is zelfvertrouwen belangrijk, vooral meisjes vinden dat een jongen dit uit moet stralen.

ik werd al genoeg gepest, nu is het tijd voor revenge! Hoe kan ik sterk worden?

Je moet jezelf niet zien als één of andere Superman die met een druk op de knop spieren kan kweken. Spieren kweken kost veel tijd, geduld, doorzettingsvermogen en je moet je vaak ook nog eens aan een routine houden. Verwacht dus niet dat je binnen een week al een six-pack hebt of iets dergelijks. En voor pesten zijn oplossingen genoeg, slaan is niet altijd het antwoord op pesterijen hoor.

Geplaatst:
Wat moet ik doen om gespierde armen te krijgen waar alle meiden voor vallen, en waarmee je mekaar in elkaar kan slaan,

Naast de tips die Pietje II je al gegeven heeft wil ik nog even zeggen dat gespierde armen niks te maken hebben met je vecht-techniek en 'mensen in mekaar slaan'. Om een goede vechttechniek te creëren raad ik je aan om een vechtsport uit te zoeken en deze te beoefenen. Niet alleen leer je veel over je vechttechniek, je creëert ook zelfvertrouwen. Dat is iets wat jij zeker nodig hebt, veel meer dan wat opgepompte spier ballen.

En als je spieren hebt of je slaat regelmatig mensen, hoeft het zeker niet te betekenen dat alle meiden op je vallen. Zoals ik net al zei is zelfvertrouwen belangrijk, vooral meisjes vinden dat een jongen dit uit moet stralen.

Je moet jezelf niet zien als één of andere Superman die met een druk op de knop spieren kan kweken. Spieren kweken kost veel tijd, geduld, doorzettingsvermogen en je moet je vaak ook nog eens aan een routine houden. Verwacht dus niet dat je binnen een week al een six-pack hebt of iets dergelijks. En voor pesten zijn oplossingen genoeg, slaan is niet altijd het antwoord op pesterijen hoor.

Nee inderdaad.

Slaan lost niks op, maar als je niet sterk bent en niet voor jezelf opkomt maken anderen daar gebruik van!

Dus ik raad aan om gewoon je zelfvertrouwen te kweken. (Of hoe je dat maar moet zeggen)

En voor je zelf opkomen dus, maar niet altijd met vechten, anders krijg je daar weer problemen mee!

Geplaatst:

Nee inderdaad.

Slaan lost niks op, maar als je niet sterk bent en niet voor jezelf opkomt maken anderen daar gebruik van!

Dus ik raad aan om gewoon je zelfvertrouwen te kweken. (Of hoe je dat maar moet zeggen)

En voor je zelf opkomen dus, maar niet altijd met vechten, anders krijg je daar weer problemen mee!

Maar als je een hele lange tijd word gepest is het wel logisch als je ze terug wilt pakken.

Als jij werd gepest, zou je ze dan gewoon negeren ?

Nou ik niet temiste !

Geplaatst:
en waarmee je mekaar in elkaar kan slaan, ik werd al genoeg gepest, nu is het tijd voor revenge! Hoe kan ik sterk worden?

Groeten.

Miek ;)

Je vertelt niet waarom je gepest wordt, (dat hoef je ook niet te vertellen hoor ;)), maar als zij jou vaak slaan en/of schoppen en dergelijke, dan is het misschien verstandiger om een cursus zelfverdediging te volgen in plaats van erop los te slaan :)

Met simpele zelfverdediging kan je al veel situaties aan zonder dat je echt veel kracht nodig hebt.

Succes ermee.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...