Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Miek, als ik jou was zou ik gewoon op een makkelijke verdedigingsport gaan, zoals karate. Je bent nog erg jong, en hoeveel je ook zou trainen, de kracht heb je gewoon nog niet, dat komt met de jaren pas.

Leer gewoon wat verdedigingstechnieken. Hier heb je er al een paar van mij:

-Vol op de knieen trappen, dat zal ze wel op de knieen krijgen!

-Sla met je vlakke hand op het strottehoofd/adamsappel, dan hebben ze geen praatjes meer!

-Sla met je handpalm van onderen tegen hun neus, daar kijken ze wel van op! (LET OP: Is dodelijk)

-Steek je platte hand tussen de ribben van het slachtoffer, en knijp je hand dan dicht, dat komt wel goed aan!

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

ik werd al genoeg gepest, nu is het tijd voor revenge! Hoe kan ik sterk worden?

Je moet jezelf niet zien als één of andere Superman die met een druk op de knop spieren kan kweken. Spieren kweken kost veel tijd, geduld, doorzettingsvermogen en je moet je vaak ook nog eens aan een routine houden. Verwacht dus niet dat je binnen een week al een six-pack hebt of iets dergelijks. En voor pesten zijn oplossingen genoeg, slaan is niet altijd het antwoord op pesterijen hoor.

Ik sluit me aan bij Jay, ik doe eigenlijk vrijwel niets aan ''spieren kweken'' alleen conditie opbouwen voor mijn gezondheid, dit doe ik door middel van hardlopen. Zoals al gezegd voor iedere sport of uitdaging waar aan je gaat beginnen is sowieso doorzettings vermogen en wilskracht voor nodig. Heb je die niet, dan zul je niet ver komen. Ik zeg zelf altijd ''bij sporten kom je jezelf vaak genoeg tegen'' oftewel pijntjes en zware vermoeidheid zijn niet onbekend met sporten, hier zul je vaak tegen jezelf moeten zeggen ''maar ik ga door tot het einde, ik geef het niet op'', wil je echt wat bereiken. Dat geldt ook natuurlijk met spieren trainen, als het even zwaar is niet meteen stoppen en alles opgeven, want daar bereik je maar zeer weinig mee. Ik heb zelf weleens periodes dat ik me buik strakker wou en wat spiertjes, na 2 maanden gaf ik het meestal op, zelfs na 2 maanden iedere dag van die sit-ups beoefenen bereik je bijna niets mee (of ik zit vreemd in elkaar :puh: ). Waar ik het zelf ook wel mee eens ben, is dat je met vechten echt niet veel bereikt, vooral als de pesters een hele groep hebben, tevens lijkt me het beter om die gene te negeren of het over te laten waaien, of zeg bepaalde zinnen om ze de mond te snoeren (tips stonden daar over in een ''pest'' topic, volgens mij was deze gesloten). Dus denk er wel goed over na, want juist spieren kweken kost enorm veel tijd en doorzettings vermogen.

Bewerkt: door gammie_
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een lange tijd Judo gedaan, vroeger had ik ook geen zelfvertrouwen en was ik vaak te lul met pesterijen. Eigenlijk was dat op de oude school. Daar zaten heel veel buitenlanders, en ik als Nederlander die nogal opviel was ik dus de lul. Het rampzaligste was dat ze me na een paar meppen me stonden uit te schelden in een taal die ik niet ken. Echt, dat is zo vernederend. Zeker als ze met een groepje zijn en ze staan te lachen. En dan had je ook nog de directeur van niveau 10. Die liet het allemaal maar gebeuren, en als ik er iets van zei was ik een aansteller. Dat bracht uit dat ik op een andere school kwam, ik was. Ff denken 9 jaar denk ik. Ik kwam in een groep, zonder een enkel probleem. Maar, ik had wel zelfvertrouwen. En dat had ik niet gehad zonder dat ik aan judo deed, ik was een vak apart. (nu nog) Dus er werd pittig tegen me gepraat door de leraar. Judoka Jan de Rooi gaf mij les, hij was echt streng en had niet snel medelijden. Als er iets niet in zijn straatje pasten werd hij niet erg vrolijk. Maar hij was buiten dat, echt een hele goeie leraar. Hij brengt grote judoka's naar hoog niveau. Zoals Grim enzo. Ik was erg trots dat ik hem als leraar had, hij leerde me van pootjelappen tot iemand wurgen. En van de houdgreep tot een armklem. Zo leerde ik me van stapje me te verdedigen. Hij bracht het zover dat hij me tot een volledige groene band bracht. Nou zul je denken, dat is toch niet zo bijzonder. Maar ik was toen die tijd, naja moeilijk. Ik had een dip, en daardoor vermaakte ik me nergens mee. Maar hij sleurde me er doorheen. Samen met de hele groep, die mij van alles leerde wat ik eigenlijk niet mocht weten. Nu, later ben ik blij dat ik ermee begonnen ben. Maar ook blij dat ik vanaf ben, omdat alles te moeilijk werd. Ik kon het niet bijhouden op een gegeven moment, hoe hard de groep en de leraar ook werkte. Ik kon niet alles onthouden, en als je opgaat voor een nieuwe band en zakt.. Is dat mega kut. Ik stopte en begon aan handboogschieten.

Dit is zeg maar mijn verhaal XD. Maar ik wil zeggen dat je niet eerst 10 keer moet gaan optrekken en dan 20, en dan 30. Dat is nutteloos, ik heb zelfs het idee dat het slecht voor je is. Want als jij je eetritueel niet verandert, eet je minder maar je gebruikt meer vet. Dat is slecht, heb je wel eens in krachtraining gekeken? Dan kan je lezen wat PietjeII en die andere voor drankjes drinken. Vieze drankjes die haast alleen bestaan uit ei. Echt smerig. Daarnaast doe je het ook nog alleen. Want het lijkt me sterkt dat je ouders er wat vanaf weten. Je bent 13, je mag dus niet alleen sporten in een sportschool. Waarom zou je het dan thuis wel mogen? Zoek hulp bij een professioneel iemand, die zal je meer helpen als dit topic. Want echt nodig heb je het niet, het zit in dat bolle kopie van je. Pers het eruit, en kijk hoe het volgend schooljaar loopt.

Gewicht heffen, opdrukken enz. Ik ben niet een expert in. Maar heel veel meisjes vallen op sixpacks, dus je buikspieren veel oefenen.

Wil hij dit bereiken moet hij echt hulp gaan zoeken, dit haalt ie nooit. Hij is nog maar 13, een sixpack ontwikkelen kan hij niet. Nog niet, later wel. Je ziet die uitsmijters op dit forum wel, maar misschien denkt hij wel dat hij dat ook moet hebben. Dat hij zo niet goed genoeg is. Dat hij lelijk is. Maar die gedachten moet hij niet hebben…

Nee inderdaad.

Slaan lost niks op, maar als je niet sterk bent en niet voor jezelf opkomt maken anderen daar gebruik van!

Dus ik raad aan om gewoon je zelfvertrouwen te kweken. (Of hoe je dat maar moet zeggen)

En voor je zelf opkomen dus, maar niet altijd met vechten, anders krijg je daar weer problemen mee!

Of als jij voor je eigen opkomt dat je dan juist meer problemen krijgt. Dat kan ook nog, want als bijvoorbeeld de leraar hun niet ziet maar jou wel. Dan ben jij toch dik de lul vriend. Maar vechten is ook niet een goede oplossing, want feitelijk lok je ze dan alleen maar uit. Dat wil je ook niet, omdat het dan nog erger word. Maar als ik zo kijk zal praten ook niet helpen, dus moet je overgaan op verdedigen en hulp zoeken..

Maar als je een hele lange tijd word gepest is het wel logisch als je ze terug wilt pakken.

Als jij werd gepest, zou je ze dan gewoon negeren ?

Nou ik niet temiste !

Negeren is eigenlijk wel het beste hoor, niks terug doen. Dat ergert, maar als jij gaat janken ofzo. Of gaat slaan waar je maar slaan kan, vinden ze dat helemaal geweldig en gaan ze dus door.

(..)

Leer gewoon wat verdedigingstechnieken. Hier heb je er al een paar van mij:

-Vol op de knieen trappen, dat zal ze wel op de knieen krijgen!

-Sla met je vlakke hand op het strottehoofd/adamsappel, dan hebben ze geen praatjes meer!

-Sla met je handpalm van onderen tegen hun neus, daar kijken ze wel van op! (LET OP: Is dodelijk)

-Steek je platte hand tussen de ribben van het slachtoffer, en knijp je hand dan dicht, dat komt wel goed aan!

Oke dit moet je dus niet opvolgen, dit moet je zien als een schorsing bestellen. Je kan wel heel ver gaan hé. Dit is gewoon dikke mishandeling, hiermee zal ik dus echt mee uitkijken gast.

Nouja, nogal lange post. Maar hopelijk heb je er wat aan ;) . Niet quoten he mensen 0_0

.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil niet echt vechten, en aan een verdedigingsport wil ik niet meedoen. Ik wil gewoon sterk zijn want iedereen kent me als de slapjanus en als iemand begint te vechten tegen me kan ik me niet goed verdedigen. Ik zou graag tips willen hoe ik een gepierd lichaam kan krijgen en breder kan worden, maar ik ben te onzeker om terug te schelden. Ik weet gewoon niet wat ik weer terug moet zeggen, ik kan daar niet direct wat ik terug kàn zeggen. Maar ik heb het volgende gedaan vandaag:

  • 3 keer 30x pompen
  • 3 keer 5x optrekken aan de balk van het tuinhuis: 2.50 meter hoog.
  • 3x 30 sit ups.

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een lange tijd Judo gedaan, vroeger had ik ook geen zelfvertrouwen en was ik vaak te lul met pesterijen. Eigenlijk was dat op de oude school. Daar zaten heel veel buitenlanders, en ik als Nederlander die nogal opviel was ik dus de lul. Het rampzaligste was dat ze me na een paar meppen me stonden uit te schelden in een taal die ik niet ken. Echt, dat is zo vernederend. Zeker als ze met een groepje zijn en ze staan te lachen. En dan had je ook nog de directeur van niveau 10. Die liet het allemaal maar gebeuren, en als ik er iets van zei was ik een aansteller. Dat bracht uit dat ik op een andere school kwam, ik was. Ff denken 9 jaar denk ik. Ik kwam in een groep, zonder een enkel probleem. Maar, ik had wel zelfvertrouwen. En dat had ik niet gehad zonder dat ik aan judo deed, ik was een vak apart. (nu nog) Dus er werd pittig tegen me gepraat door de leraar. Judoka Jan de Rooi gaf mij les, hij was echt streng en had niet snel medelijden. Als er iets niet in zijn straatje pasten werd hij niet erg vrolijk. Maar hij was buiten dat, echt een hele goeie leraar. Hij brengt grote judoka's naar hoog niveau. Zoals Grim enzo. Ik was erg trots dat ik hem als leraar had, hij leerde me van pootjelappen tot iemand wurgen. En van de houdgreep tot een armklem. Zo leerde ik me van stapje me te verdedigen. Hij bracht het zover dat hij me tot een volledige groene band bracht. Nou zul je denken, dat is toch niet zo bijzonder. Maar ik was toen die tijd, naja moeilijk. Ik had een dip, en daardoor vermaakte ik me nergens mee. Maar hij sleurde me er doorheen. Samen met de hele groep, die mij van alles leerde wat ik eigenlijk niet mocht weten. Nu, later ben ik blij dat ik ermee begonnen ben. Maar ook blij dat ik vanaf ben, omdat alles te moeilijk werd. Ik kon het niet bijhouden op een gegeven moment, hoe hard de groep en de leraar ook werkte. Ik kon niet alles onthouden, en als je opgaat voor een nieuwe band en zakt.. Is dat mega kut. Ik stopte en begon aan handboogschieten.

Dit is zeg maar mijn verhaal XD. Maar ik wil zeggen dat je niet eerst 10 keer moet gaan optrekken en dan 20, en dan 30. Dat is nutteloos, ik heb zelfs het idee dat het slecht voor je is. Want als jij je eetritueel niet verandert, eet je minder maar je gebruikt meer vet. Dat is slecht, heb je wel eens in krachtraining gekeken? Dan kan je lezen wat PietjeII en die andere voor drankjes drinken. Vieze drankjes die haast alleen bestaan uit ei. Echt smerig. Daarnaast doe je het ook nog alleen. Want het lijkt me sterkt dat je ouders er wat vanaf weten. Je bent 13, je mag dus niet alleen sporten in een sportschool. Waarom zou je het dan thuis wel mogen? Zoek hulp bij een professioneel iemand, die zal je meer helpen als dit topic. Want echt nodig heb je het niet, het zit in dat bolle kopie van je. Pers het eruit, en kijk hoe het volgend schooljaar loopt.

Gewicht heffen, opdrukken enz. Ik ben niet een expert in. Maar heel veel meisjes vallen op sixpacks, dus je buikspieren veel oefenen.

Wil hij dit bereiken moet hij echt hulp gaan zoeken, dit haalt ie nooit. Hij is nog maar 13, een sixpack ontwikkelen kan hij niet. Nog niet, later wel. Je ziet die uitsmijters op dit forum wel, maar misschien denkt hij wel dat hij dat ook moet hebben. Dat hij zo niet goed genoeg is. Dat hij lelijk is. Maar die gedachten moet hij niet hebben…

Nee inderdaad.

Slaan lost niks op, maar als je niet sterk bent en niet voor jezelf opkomt maken anderen daar gebruik van!

Dus ik raad aan om gewoon je zelfvertrouwen te kweken. (Of hoe je dat maar moet zeggen)

En voor je zelf opkomen dus, maar niet altijd met vechten, anders krijg je daar weer problemen mee!

Of als jij voor je eigen opkomt dat je dan juist meer problemen krijgt. Dat kan ook nog, want als bijvoorbeeld de leraar hun niet ziet maar jou wel. Dan ben jij toch dik de lul vriend. Maar vechten is ook niet een goede oplossing, want feitelijk lok je ze dan alleen maar uit. Dat wil je ook niet, omdat het dan nog erger word. Maar als ik zo kijk zal praten ook niet helpen, dus moet je overgaan op verdedigen en hulp zoeken..

Maar als je een hele lange tijd word gepest is het wel logisch als je ze terug wilt pakken.

Als jij werd gepest, zou je ze dan gewoon negeren ?

Nou ik niet temiste !

Negeren is eigenlijk wel het beste hoor, niks terug doen. Dat ergert, maar als jij gaat janken ofzo. Of gaat slaan waar je maar slaan kan, vinden ze dat helemaal geweldig en gaan ze dus door.

(..)

Leer gewoon wat verdedigingstechnieken. Hier heb je er al een paar van mij:

-Vol op de knieen trappen, dat zal ze wel op de knieen krijgen!

-Sla met je vlakke hand op het strottehoofd/adamsappel, dan hebben ze geen praatjes meer!

-Sla met je handpalm van onderen tegen hun neus, daar kijken ze wel van op! (LET OP: Is dodelijk)

-Steek je platte hand tussen de ribben van het slachtoffer, en knijp je hand dan dicht, dat komt wel goed aan!

Oke dit moet je dus niet opvolgen, dit moet je zien als een schorsing bestellen. Je kan wel heel ver gaan hé. Dit is gewoon dikke mishandeling, hiermee zal ik dus echt mee uitkijken gast.

Nouja, nogal lange post. Maar hopelijk heb je er wat aan ;) . Niet quoten he mensen 0_0

.

Ik quote hem lekker wel! :clown: Maar je hebt geen idee waar je het over hebt. Vieze drankjes, ok. Maar ongezond? Nee.

Ik wil niet echt vechten, en aan een verdedigingsport wil ik niet meedoen. Ik wil gewoon sterk zijn want iedereen kent me als de slapjanus en als iemand begint te vechten tegen me kan ik me niet goed verdedigen. Ik zou graag tips willen hoe ik een gepierd lichaam kan krijgen en breder kan worden, maar ik ben te onzeker om terug te schelden. Ik weet gewoon niet wat ik weer terug moet zeggen, ik kan daar niet direct wat ik terug kàn zeggen. Maar ik heb het volgende gedaan vandaag:

  • 3 keer 30x pompen
  • 3 keer 5x optrekken aan de balk van het tuinhuis: 2.50 meter hoog.
  • 3x 30 sit ups.

Tja, je bent nu 13 toch? Je kan wel beginnen met fitness, maar wel op een lichte manier. Gespierd worden kan je nog niet echt zo vroeg, en je moet nu nog niet beginnen met shakes en creatine. Informeer eens bij een sportschool, wat je mag en wat je niet mag, want ik wil niet dat je blessures oploopt omdat je nog in de groei bent..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil niet echt vechten, en aan een verdedigingsport wil ik niet meedoen. Ik wil gewoon sterk zijn want iedereen kent me als de slapjanus en als iemand begint te vechten tegen me kan ik me niet goed verdedigen. Ik zou graag tips willen hoe ik een gepierd lichaam kan krijgen en breder kan worden, maar ik ben te onzeker om terug te schelden. Ik weet gewoon niet wat ik weer terug moet zeggen, ik kan daar niet direct wat ik terug kàn zeggen. Maar ik heb het volgende gedaan vandaag:

  • 3 keer 30x pompen
  • 3 keer 5x optrekken aan de balk van het tuinhuis: 2.50 meter hoog.
  • 3x 30 sit ups.

Ligt er natuurlijk puur aan, waar je voor wilt gaan. Als je dit schema heel lang weet vol te houden en je wilt persé breder en gespierd worden moet je dat natuurlijk vooral doen, als je dat niet vol houdt merk je het vanzelf wel. Je geeft zelf al aan de je je niet goed kan verdedigen maar juist niet op een verdedigings sport wil, wat is de reden hiervan? Ik denk persoonlijk dat dat juist heel goed voor jou is, je maakt niet alleen nieuwe vrienden, maar je werkt ook op een sociale manier aan je zelfvertrouwen en geloof me, die krijg je echt niet alleen maar door keihard te trainen en later (ja echt heel wat later) met opgepompte spieren rond te lopen, trouwens reken daar ook maar een paar jaartjes voor, wil je echt een gespierd lichaam hebben. Ik denk zelf dat je dan allang van die pestkoppen/school af ben. Tevens leer je met een verdedigings sport je op de juiste manier te verdedigen, mits je ooit door zo'n knakker (pestkop) wordt aangevallen. Wat ook al voldoende kan zijn hoor :)

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, je bent nu 13 toch? Je kan wel beginnen met fitness, maar wel op een lichte manier. Gespierd worden kan je nog niet echt zo vroeg, en je moet nu nog niet beginnen met shakes en creatine. Informeer eens bij een sportschool, wat je mag en wat je niet mag, want ik wil niet dat je blessures oploopt omdat je nog in de groei bent..

Maar is dat goed genoeg voor vandaag?

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, je bent nu 13 toch? Je kan wel beginnen met fitness, maar wel op een lichte manier. Gespierd worden kan je nog niet echt zo vroeg, en je moet nu nog niet beginnen met shakes en creatine. Informeer eens bij een sportschool, wat je mag en wat je niet mag, want ik wil niet dat je blessures oploopt omdat je nog in de groei bent..

Maar is dat goed genoeg voor vandaag?

Wat bedoel je daarmee? Denk je soms dat je al meteen supplementen moet gebruiken om groot te worden? Miek, jongen, om groot en breed te worden moet je eten, eten en nog eens eten. En veel melk drinken.

Je kan gerust doorgaan met die oefeningen die je nu doet, maar je wordt er echt niet breed en groot van. Dingen als sit-ups en opdrukken (wat jij dan pompen noemt) zijn niet echt effectief met het doel om groot te worden. Je moet sowieso eten om groot en sterk te worden.

Ik denk ook dat je er meer aan hebt om op een vechtsport te gaan dan dit soort dingen te gaan doen hoor Miek.

Dit is zeg maar mijn verhaal XD. Maar ik wil zeggen dat je niet eerst 10 keer moet gaan optrekken en dan 20, en dan 30. Dat is nutteloos, ik heb zelfs het idee dat het slecht voor je is.

Waarom? Optrekken is juist een van de beste oefeningen die er is. Je hebt misschien wel gelijk dat je er niet heel veel aan hebt om tot 50x achter elkaar op te kunnen trekken, want dan train je meer op spieruithoudingsvermogen dan op kracht of massa. Maar slecht voor je? Volgens mij heb jij, net als Disturbed al zei, inderdaad geen idee van waar je over praat.

Want als jij je eetritueel niet verandert, eet je minder maar je gebruikt meer vet. Dat is slecht, heb je wel eens in krachtraining gekeken? Dan kan je lezen wat PietjeII en die andere voor drankjes drinken. Vieze drankjes die haast alleen bestaan uit ei. Echt smerig.

Zoals Disturbed al zei, ik geloof dat je niet weet waar je het over hebt. :7 Ten eerste zijn whey-shakes helemáál niet vies, waar denk je anders dan dat die grote producenten tig verschillende smaken voor op de markt brengen. Ten tweede bestaan whey-shakes helemáál niet uit ei, whey is namelijk een stof uit koemelk (het bevat wel een hele hoop eiwitten) en wat uiteindelijk tot poeder verwerkt wordt bevat dus 0,0% ei-eiwit.

En ten derde: whey is een supplement. Zoals ik hierboven al zei moet je eerst gewoon eens fatsoenlijk gaan eten. Whey is alleen ter aanvulling van je dagelijkse, grote en gevarieerde eetschema. Niks geen wondermiddel om spiermassa te kweken. Datzelfde geldt ook voor alle andere supplementen zoals aminozuren als creatine, BCAA's, glutamine etc. Maar deze informatie is eigenlijk geheel overbodig omdat jullie nog lang niet in zo'n stadium zijn dat je überhaupt aan sups moeten gaan denken. Eerst fatsoenlijk eten, en na een tijdje praten we wel verder.

Hij is nog maar 13, een sixpack ontwikkelen kan hij niet. Nog niet, later wel. Je ziet die uitsmijters op dit forum wel, maar misschien denkt hij wel dat hij dat ook moet hebben.

Gloep! Wat lees ik hier? Hij kan op een 13-jarige leeftijd geen s1xPaCkJUH ontwikkelen...? :7 Jezus, Fiegel, iedereen heeft toch een rectus abdominus en obliquus (ofwel buikspieren). Sta een beetje laag in je vetpercentage en laat je buikspieren eventueel wat dikker worden, en je hebt een zogenoemde sixpack. Geen kunst aan. Nekspieren kweken is tenminste uitdagender. Jezus, Fiegel, echt de kromste uitspraak van het jaar hoor :7!

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat ook op judo.. Toen was ik expres 2 weken niet geweest, van me moeder mocht het. Ik vond er niks meer aan. En sinds ik eronder uit ben en ze slaan met platte hand tegen me nek aan, dan voel ik niks. Ik denk niet dat het door judo ofso komt. Judo is alleen omjezelf veiliger te voelen denk ik. Want judo/karate mag je niet gebruiken op straat..

In de botswagen zat een jongen die bij mij onder judo heeft gezet. Ik hat de pest aan hem altijd ruzie. Een keer in de botswagens hij zat te sturen, ik zat met me vriend in de botswagens hij reed erlangs.. Hij sloeg mij ik stompte hem tegen zijn hoofd.. En dan voel ik me eigenlijk best sterk..

Maar als bijvoorbeeld me neef me pakt ofso werk ik gewoon mee, anders krijg ik nog meer pijn :7

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je niet via internet leren hoe je het best verdedigt/vecht? En wat kan ik op m'n leeftijd doen om een mooi en zichtbaar sixpackje te ontwikkelen? Ik eet erg veel, maar ik verbrand ook erg snel, daardoor ben ik (erg) mager. Je kan gewoon m'n ribben zien! :N

Vandaag toen ik opstond deed ik dit:

  • 30 push-ups
  • 65 sit-ups
  • 5 optrekken(ik kan echt niet meer)

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Kleine toevoeging trouwens.,.. Een collega van me is nu 18 en heeft ook vanaf zijn 13e of 14e flink getraind, maar sindsdien is hij nauwelijks gegroeid. Als je al je energie in spieren kweken stopt, zal je minder groeien ;) Geen idee hoe lang je nu bent, maar stel dat je ook nog maar een klein opdondertje bent dan heb je de kans dat je zo blijft.

Op dit punt zal een vechtsport trouwens meer helpen, want je wilt jezelf kunnen verdedigen in een gevecht - dan is weten hoe je goed mept júist belangrijk. Je kan nog zo groot en breed zijn, als je vecht als een meisje kom je nergens :7

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je niet via internet leren hoe je het best verdedigt/vecht? En wat kan ik op m'n leeftijd doen om een mooi en zichtbaar sixpackje te ontwikkelen? Ik eet erg veel, maar ik verbrand ook erg snel, daardoor ben ik (erg) mager. Je kan gewoon m'n ribben zien! :N

Ik durf te wedden dat je heel erg ectonorfisch aangelegd bent, Miek. Wat je daartegen moet doen? Heel veel eten.

Jouw groeiformule is: heel veel eten + goed trainen + voldoende rust + heel veel eten + veel geduld = beest

  • 30 push-ups
  • 65 sit-ups

  • 5 optrekken(ik kan echt niet meer)

Ik vind het al heel wat dat je jezelf 5 keer kunt optrekken, Miek. Maar dat komt waarschijnlijk omdat je zo'n licht lichaamsgewicht hebt. Gewoon verder pull-uppen en chinnen, komt wel goed.

Kleine toevoeging trouwens.,.. Een collega van me is nu 18 en heeft ook vanaf zijn 13e of 14e flink getraind, maar sindsdien is hij nauwelijks gegroeid. Als je al je energie in spieren kweken stopt, zal je minder groeien ;) Geen idee hoe lang je nu bent, maar stel dat je ook nog maar een klein opdondertje bent dan heb je de kans dat je zo blijft.

Waarom jouw collega niets is aangekomen? Omdat ie naar alle waarschijnlijkheid niet genoeg at.

Ik zou willen dat de meesten hier voeding eens een keer niet zo zouden onderschatten. Je moet eten, verdomme. Je kunt zoveel trainen als je wilt, maar als je lichaam niet genoeg voeding binnenkrijgt zul je niets gainen. Alleen de zon gaat voor niets op. Je moet eten voor jezelf en voor je spieren. Je kunt ook een auto geen benzine/Diesel geven, maar dan zal het ook niets doen. Bij de mens is het eigenlijk niet anders.

En als je nog steeds met een goed voedingsschema (waarbij je tenminste 6 tot 8 keer per dag eet, met veel calorieën en een goeie verhouding tussen eiwitten. koolhydraten en vet) niet aankomt, dan moet je nóg meer eten.

Duidelijk nu?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb je goed Miek! Het is nooit te vroeg om sterk te worden. Dit probleem had ik twee jaar geleden ook ik won niet eens met armpje drukken van een meisje! Ik voelde me erg slap. Toen zei mijn broer dat ik eens een paar Jean Claude van Damme films moest kijken. Als ik deze had gekeken dan kreeg ik vanzelf wel de neiging om te gaan trainen. Dit is een film over een man die ongelovelijk sterk is en graag wilt laten showen. Ik ben meteen een paar gewichten gaan kopen. Dit deed ik elke dag twee keer. Maar eigenlijk schoot dit niets op. Ik wou wat anders, iets waar je erg sterk van word. Ja, dan kun je wel die troep kopen van Tell Sell, maar dat kost weer handen vol geld. Toen zei mijn vader: Als jij 12 word, dan mag jij je opgeven voor de sportschool. En sindsdien zit ik nu op voetbal en op de sportschool. Ik ben al best sterk, ik win van mijn moeder :Y:*D Misschien een handige tip voor jou? Meld je aan bij de sportschool ^_^

Oja, nog een handige tip. Dit zei Hulk Hogan op MTV. Als je sterk wilt worden dan moest je veel eiwitten hebben. Eet daarom elke ochtend een rauw ei met een blikje Red Bull ( Sugar free ) Lijkt me niet erg smakelijk, maar het moet erg goed zijn voor je spieren.

Dit heb ik één keer geprobeerd. En daar blijft het ook bij! :7

Bewerkt: door DSgregor
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...