Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Ik ben pas 13 maar wil ook beginnen. Wat raden jullie mij aan? Ik wil natuurlijk wel nog even doorgroeien..

Ga naar een sportschool, en vraag daar een instructeur. Zal waarschijnlijk wel een full body schema worden. Hoewel, ligt er ook aan hoe vaak je gaat en wat je wil.

Dit is b.v. een full body schema.

-Cardio

-Chest Press

-Leg Press

-Lever Curl

-Crunches

-Lat Pull Down

-Cable push down

-Rotary Torso

Daar heb ik geen geld voor, thuis graag..

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daar heb ik geen geld voor, thuis graag..

Je zou een setje dumbells aan kunnen schaffen, dan kun je in ieder geval thuis een begin(netje) maken. Op Fitness-island kun je dan mooi per spiergroep bekijken wat je met dumbells kunt doen. Ik ben ook zo begonnen, maar ga inmiddels een aantal keren per week naar de sportschool.

Link to comment
Delen op andere websites

Ey, ik wil ook wat sterker worden.

Ik heb eigenlijk niet zoveel zin in een sportschool, want die is nogal ver weg :(

Ik heb gelukkig zeer weinig vet, en ik fiets dagelijks 50 km met een gemiddelde snelheid van 25 km/h.

Ik heb gister ff push ups gedaan, maar ik kwam niet verder dan 33 toen ging het moeizaam en ben ik nog met heel veel moeite naar de 40 gegaan.

Weet iemand hoe ik mijn triceps en buikspieren het beste wat "beter" kan maken?

Ik heb wel zo'n ding waar je voeten inzet, en dan moet je met een veer jezelf "Optrekken"

En ik heb nog een ijzeren handvat aan mijn plafond hangen waar je jezelf bij kan "optrekken" alweer :7

zonder sportschool zul je niet ver geraken.

en al zeker geen zichtbare progressie

Gastjes, m'n eigenlijke vraag was hoevee; push ups/sit ups etc ik per dag kan doen zonder dat ik stop met groeien?

gastje, je zult niet stoppen met groeien, dat is een fabeltje

Bewerkt: door Zwerver
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben pas 13 maar wil ook beginnen. Wat raden jullie mij aan? Ik wil natuurlijk wel nog even doorgroeien..

Ga naar een sportschool, en vraag daar een instructeur. Zal waarschijnlijk wel een full body schema worden. Hoewel, ligt er ook aan hoe vaak je gaat en wat je wil.

Dit is b.v. een full body schema.

-Cardio

-Chest Press

-Leg Press

-Lever Curl

-Crunches

-Lat Pull Down

-Cable push down

-Rotary Torso

Daar heb ik geen geld voor, thuis graag..

als je dan perse thuis wil trainen, kan je andere dingen ipv dumbells gebruiken zoals flessen water of andere zware dingen

&sry voor dubbelpost

Bewerkt: door Zwerver
Link to comment
Delen op andere websites

als je dan perse thuis wil trainen, kan je andere dingen ipv dumbells gebruiken zoals flessen water of andere zware dingen

&sry voor dubbelpost

Wat wil je met flessen water doen? 1 fles is hooguit 2 kg, dus veel te licht.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

als je dan perse thuis wil trainen, kan je andere dingen ipv dumbells gebruiken zoals flessen water of andere zware dingen

&sry voor dubbelpost

Wat wil je met flessen water doen? 1 fles is hooguit 2 kg, dus veel te licht.

Maar zo'n zes flessen in een verpakking wegen algauw wat meer. Of een bak bier.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben weer begonnen met m'n dumbells en situps. Elke avond 50x 3.86 kg per arm, en 50 situps. Over een kleine maand maak ik er 100 situps van en 50x 6.38, en dat opbouwen tot 11.8 kg (max. gewicht van m'n set :puh: ).

Link to comment
Delen op andere websites

Doe dan meteen een kilo of 8 en dan 3x15, is veel effectiever. Ook zou ik i.p.v. sit ups crunches doen, is beter voor je rug.

Edit:

Maar zo'n zes flessen in een verpakking wegen algauw wat meer. Of een bak bier.

Die vorm is ook niet fijn om te trainen.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Doe dan meteen een kilo of 8 en dan 3x15, is veel effectiever. Ook zou ik i.p.v. sit ups crunches doen, is beter voor je rug.

Edit:

Maar zo'n zes flessen in een verpakking wegen algauw wat meer. Of een bak bier.

Die vorm is ook niet fijn om te trainen.

Zo kan het ook

Wat je ook kan doen is een emmer pakken en die vullen met zand of iets anders zwaars en dat gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben weer begonnen met m'n dumbells en situps. Elke avond 50x 3.86 kg per arm, en 50 situps. Over een kleine maand maak ik er 100 situps van en 50x 6.38, en dat opbouwen tot 11.8 kg (max. gewicht van m'n set :puh: ).

Elke avond? Het gaat niet om de kwantiteit, neem je rust en tijd. Een keer per week je armen volstaat (mits je het goed doet natuurlijk), sit-ups/crunches zou je om de dag kunnen doen.

Wat is overigens je doel? Als je meer massa wilt moet je, zoals Teh_Ninja al zei, meer gewicht nemen en kleinere setjes maken.

Link to comment
Delen op andere websites

als je dan perse thuis wil trainen, kan je andere dingen ipv dumbells gebruiken zoals flessen water of andere zware dingen

&sry voor dubbelpost

Wat wil je met flessen water doen? 1 fles is hooguit 2 kg, dus veel te licht.

train jij dan maar je triceps met een dumbell van 12 kg

Link to comment
Delen op andere websites

train jij dan maar je triceps met een dumbell van 12 kg

Welke oefening?

Dumbell Kickback bv. is een hele goeie oefening waar je ook niet snel meer dan 8 kilo zult doen. dit is natuurlijk meer dan 2 kg, maar 2kg om als 13-jarige mee te beginnen is wel realistisch denk ik.

31.gif

Bewerkt: door Zwerver
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...