Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

ik doe eigenlijk niet aan krachttraining soms druk ik mezelf wel eens op maar ik kom nooit verder dan 10x opdrukken :$

verder niks. heeft iemand tips voor mij. ik heb 3 kilo overgewicht ofzo

Gezonder eten en beginnen met sporten. Simpel.

Gisteren 65Kg op borst.

Daarna gaan benchen met 55Kg.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

elke 's ochtends 50x buikspieroefeningen

elke avond 60x opdrukken

serieus? :O

ja,

Sjees, ik kan mezelf nog niet 2 keer opdrukken :7

:t komaan dat meen je toch niet :7

Ik doe maar 1 keer per jaar krachtraining, als we kleine balen hooi en stro gaan halen. 15-20 kilo boven je hoofd heffen en dat zo een 1000 keer :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

elke 's ochtends 50x buikspieroefeningen

elke avond 60x opdrukken

serieus? :O

ja,

Sjees, ik kan mezelf nog niet 2 keer opdrukken :7

:t komaan dat meen je toch niet :7

Ik doe maar 1 keer per jaar krachtraining, als we kleine balen hooi en stro gaan halen. 15-20 kilo boven je hoofd heffen en dat zo een 1000 keer :sigaar:

Ik kan mezelf ook niet zo goed opdrukken.

Maar ik til elke zaterdag zakken van 25kg. Dus dan zal ik het nu wel moeten kunnen? xD

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou graag thuis wat aan krachttraining doen. Iemand tips? Ik dacht om te beginnen 10 sit-ups en 20 keer pompen elke dag voor het slapengaan.

Als je gewichten hebt kan je daarmee ook oefenen. Voor de rest is dat wel genoeg. Probeer elke week 10 er bij te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik zou graag thuis wat aan krachttraining doen. Iemand tips? Ik dacht om te beginnen 10 sit-ups en 20 keer pompen elke dag voor het slapengaan.

Waar jij aan denk kan je als warming up zien voor het echte trainen. Ten eerste zou ik wat dumbells aanschaffen van minimaal 30kg. Het liefst met extra schijven die je er op kan schroeven voor als je wat verder komt. Dan zou ik een schema maken met welke groep je op welke dag wilt trainen, het belangrijkst hierbij zijn de buikspieren die je kan trainen met crunches (sit-ups, maar dan zonder dat je je rug verneukt) en de plank oefening met gewichten op je rug. Verder moet je kiezen welke oefeningen je voor je overige spieren wilt doen. Ik raad je aan 1 groep spieren 2 maal per week te trainen. Niet meer en niet minder.

Link to comment
Delen op andere websites

Wij doen bij voetbaltraining altijd een halfuur krachttraining. Push Up's en Buikspieren enz.

Zeg maar tegen je trainer dat dat nutteloos is. Krachttrainen gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Van alleen maar heel erg veel herhalen train je alleen je conditie, je spieren kunnen als je dit te lang aanhoud (een half uur is heel lang) daar zelfs van achteruit gaan. Doe liever 3x 5 push ups achter elkaar met 45kg op je rug dan 100 achter elkaar. Dit soort trainingen worden vooral beinvloed door een nieuwe rage uit Australië genaamd Bodypump. Maar bodypump is grote bullshit. Je kan een goede trainer ook altijd makkelijk onderscheiden van iemand die denkt er verstand van te hebben door hem/haar te vragen of je met bodypump je spieren traint.

Link to comment
Delen op andere websites

FD het hangt er van af op wat zij trainen hé.

Als zij op conditie trainen moeten ze meer herhaling doen.

Stel.

Je doet chest press op uithouding. Dan doe je normaal 2x reeksen vn 12herhalingen met hetzelfde gewicht.

Doe je op uitzetten (kracht dus) dan doe je 3reeksen 1reeks 12 herhalingen, 1 reeks 10 herhalingen, 1 reeks 8herhaling.

Met telkens meer gewicht.

Link to comment
Delen op andere websites

FD het hangt er van af op wat zij trainen hé.

Als zij op conditie trainen moeten ze meer herhaling doen.

Stel.

Je doet chest press op uithouding. Dan doe je normaal 2x reeksen vn 12herhalingen met hetzelfde gewicht.

Doe je op uitzetten (kracht dus) dan doe je 3reeksen 1reeks 12 herhalingen, 1 reeks 10 herhalingen, 1 reeks 8herhaling.

Met telkens meer gewicht.

Tuurlijk word je sterker op die manier maar efficiënt valt het niet te noemen. Beter focus je je dan op een zwaar gewicht (90%-95% van je 1rm) waar je maar een herhaling of 5 mee kunt maken, of zelfs triples, doubles of singles. En op uithouding trainen komt meer in de buurt op 20+ reps.

En de manier waarop je traint is idd afhankelijk van je doelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wij doen bij voetbaltraining altijd een halfuur krachttraining. Push Up's en Buikspieren enz.

Zeg maar tegen je trainer dat dat nutteloos is. Krachttrainen gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Van alleen maar heel erg veel herhalen train je alleen je conditie, je spieren kunnen als je dit te lang aanhoud (een half uur is heel lang) daar zelfs van achteruit gaan. Doe liever 3x 5 push ups achter elkaar met 45kg op je rug dan 100 achter elkaar. Dit soort trainingen worden vooral beinvloed door een nieuwe rage uit Australië genaamd Bodypump. Maar bodypump is grote bullshit. Je kan een goede trainer ook altijd makkelijk onderscheiden van iemand die denkt er verstand van te hebben door hem/haar te vragen of je met bodypump je spieren traint.

Het belangrijkste van voetbal is conditie, hé ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi, ik doe nu ongeveer 2 jaar aan krachttraining. Maar ik vind mijn lichaamsvetpercentage te hoog.

Nu vond ik deze site. Het wilt verkopen, dus is het waarschijnlijk niet echt(/echt niet) objectief. Maar is dit spul wat ze aanbieden echt zo fantastisch goed? Heeft iemand hier het misschien geprobeerd?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...