Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

En omdat de meesten onder ons hier niet echt begaan zijn met serieus trainen, zal ik maar een iets geïntegreerder onderwerp aansnijden: hoeveel push-ups kunnen jullie tot max? :7

97 :$ Op vakantie met wat vrienden, voor de fun op de kamer competitie gedaan. Geraakte echt niet meer tot 100, heb gwn opgegeven :7 . Maar wel deftige push ups, niet met je kont omhoog en je neus 20 cm van de grond. Eerder strijkplank met neus op een centimeter. :Y

ben trouwens verloren, vriend die aan 'bodybuilding' deed, kwam tot 107. :Y

Pffff ik haal er maar 33... :7 Eerst 50 of zo. Maar ja veel kunnen opdrukken heeft ook meer met spieruithoudingsvermogen te maken dan met brute kracht. En dat laatste is voor mij belangrijker: ik vind het belangrijker dat ik 100 kg kan bankdrukken dan dat ik 100 push-ups achter elkaar kan maken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Njah, jij kan misschien niet goed veel bedoel ik push-uppen, ik kan waarschijnlijk al de rest dat jij doet met je spieren niet, whatever het ook mag zijn. xD

Heb me trouwens een tijdje getrained op push-ups, elke avond van de zomervakantie 50 keer, met erna nog eens 50 sit-ups. Was te saai, dus heb het opgegeven :puh:

Ik wou me trouwens wel een dumbell set aanschaffen, maar die kostten blijkbaar nogal veel. 80 euro voor een set van 8 kg per arm gaat erover, denk dat ik maar eens apart twee handvaten ga kopen voor 60 euro totaal, en dan schijven van 1.5 kilo voor 6 euro. Die handvaten alleen al wegen meer dan die dumbell set :7

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Njah, jij kan misschien niet goed push-uppen, ik kan waarschijnlijk al de rest dat jij doet met je spieren niet, whatever het ook mag zijn. xD

Nee nee, push-ups doe ik natuurlijk gewoon met de juiste techniek, goed en snel. Duh, alle oefeningen moet je met goede techniek uitvoeren. Alleen haal ik er niet schrikbarend veel of zo, omdat ik push-up eigenlijk heb laten verslonsen het laatste jaar en ik me concentreer op kracht- en mass-gains. Zoals ik al zei haalde ik er eerst veel meer, maar ik heb het de laatste tijd niet meer gedaan. Is ook wel een leuke oefening voor een beginner, maar geen monsteroefening of zo. Daarom, snap je?

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal. Zie m'n edit trouwens, ik bedoelde niet veel achter elkaar. :puh:

BTW, er zit zo'n gast bij me op school: 18 jaar, 1.50 meter groot maar bijna een rechthoekige driehoek met de rechte hoek naar beneden. Echt een kanjer van een borstkas, bodybuilder sinds z'n 12. Alleen trainede ie alleen met dumbells, en kan dus niet eens de push -up beweging meer dan 25 keer maken zonder dat z'n spieren blokkeren, en dat terwijl ie zich misschien wel 100 keer kan optrekken aan de rekstok.

Best wel errug eiglijk, als je niet eens meer deftig je armen kan strekken. Hij zou je half doodslaan met een uppercut, maar recht in je gezicht slaan zou aanvoelen als een aai. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal. Zie m'n edit trouwens, ik bedoelde niet veel achter elkaar. :puh:

BTW, er zit zo'n gast bij me op school: 18 jaar, 1.50 meter groot maar bijna een rechthoekige driehoek met de rechte hoek naar beneden. Echt een kanjer van een borstkas, bodybuilder sinds z'n 12. Alleen trainede ie alleen met dumbells, en kan dus niet eens de push -up beweging meer dan 25 keer maken zonder dat z'n spieren blokkeren, en dat terwijl ie zich misschien wel 100 keer kan optrekken aan de rekstok.

Best wel errug eiglijk, als je niet eens meer deftig je armen kan strekken. Hij zou je half doodslaan met een uppercut, maar recht in je gezicht slaan zou aanvoelen als een aai. :{

Pics?

Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal. Zie m'n edit trouwens, ik bedoelde niet veel achter elkaar. :puh:

BTW, er zit zo'n gast bij me op school: 18 jaar, 1.50 meter groot maar bijna een rechthoekige driehoek met de rechte hoek naar beneden. Echt een kanjer van een borstkas, bodybuilder sinds z'n 12. Alleen trainede ie alleen met dumbells, en kan dus niet eens de push -up beweging meer dan 25 keer maken zonder dat z'n spieren blokkeren, en dat terwijl ie zich misschien wel 100 keer kan optrekken aan de rekstok.

Best wel errug eiglijk, als je niet eens meer deftig je armen kan strekken. Hij zou je half doodslaan met een uppercut, maar recht in je gezicht slaan zou aanvoelen als een aai. :{

Als ie niet op zen 12de was begonnen was hij misschien nu wat groter geweest :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik fitness, en dan doe ik een beetje van alles (roeien, fietsen, hardlopen, situps (wat echt irritant is).

Thuis, heb ik 2 gewichten van 11 kilo. die ik af en toe 20-60 keer omhoog til :puh:

60 herhalingen maken getuigen alleen maar dat het gewicht veel te laag voor je is, op deze manier versterk je je spieren absoluut niet (eerder verslappen juist: waarom zouden je spieren aanpassen c.q. groeien als ze toch geen weerstand te verduren krijgen?). Verhoog dus het gewicht en probeer 8-12 herhalingen te maken of zo.

Heeft iemand tips voor het trainen van buikspieren? wat is een goede oefening?

Buikspieren gericht trainen: crunches, hangend beenheffen, kabelcrunches, lying leg raises, twisten...

Core-training: squat, deadlift, overhead press (en deze oefeningen versterken je buikspieren dus meer dan crunches of sit-ups ooit zullen doen!).

p.s: is 11 kilo per arm voor een 18 jarige weinig gemiddeld gezien? :puh:

D'r is geen gemiddelde, iedereen is anders dus je kunt niet effe zeggen dat 11 kilo 'veel' of 'weinig' is voor jouw leeftijd. Voor mij is 11 kg nog niet eens een opwarmgewichtje, en ik ben nog maar 17 (ben op m'n 16e begonnen met bodybuilding). Maar ik ken zat mensen die zelfs nog moeite hebben met 8 kg. Leeftijd is geen factor voor kracht, maar zo vroeg mogelijk beginnen met krachttraining is wel een must voor een sterk, gezond en goed lichaam en een lang en gezond leven. En da's dus geen mening maar een feit.

Okey, bedankt voor je advies / tips. Tja, ik ben echt geen bodybuilder inderdaad, dus daar moet ik mezelf ook niet mee gaan vergelijken. Ik fitness 2 tot 5 keer in de maand, dus dan is het misschien niet zo gek dat je op een gewicht van rond de 11 kilo zit. Over die aantal keren 8-12 herhalingen van een gewicht voor je arm is normaal? Heb ik nog nooit eerder gehoord, en over het oefenen van je buikspieren, is hier ook een site van waar de oefening wordt uitgelegd? Die termen en namen zeggen mij namelijk niet zo heel veel.

Maar nogmaals bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ie niet op zen 12de was begonnen was hij misschien nu wat groter geweest :7

Haha, bedankt dat je je onwetendheid m.b.t. krachttraining hebt medegedeeld. 't Is namelijk een gigantisch fabeltje dat krachttraining je groei zou belemmeren, lieverd. Al vanaf het moment dat het zaad van jouw vader bij de eicel van jouw moeder terecht kwam, is al bepaald hoe lang je zal worden, dus maak jij je daar maar niet ongerust om.

Van die dude? Nee, weet alleen dat z'n naam Sander is, en dat ie Gangsta-vriendjes heeft. Ik ga 'm dus niet vragen of ik 'n foto mag. xD

Lol. Ik heet IRL ook Sander, en natuurlijk ben ik $Up3rDuD3 en gangsta 8)

Maar ik vrees helaas dat ie niet serieus met de bodybuilding-levensstijl bezig is. Eet ie minstens 6 maaltijden per dag, traint ie alle spiergroepen hard en gaat ie op tijd naar bed? Als dat zo is geloof ik je wel hoor, maar je moet BB niet te snel gaan verwarren met af en toe recreatief fitnessen. (Oké, toegegeven: bodybuilding is eigenlijk de basis van alles: als je bijvoorbeeld je kuiten voller wilt hebben en je gaat die dan trainen, of je wilt vet verbranden om een lager vetpercentage te behalen, dan ben je ook al met bodybuilding bezig (de naam zegt het ook al: body'building' (aan je lichaam bouwen). Maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.) BB noem ik persoonlijk voor de rest van je leven lang je grenzen proberen te verleggen.

Okey, bedankt voor je advies / tips. Tja, ik ben echt geen bodybuilder inderdaad, dus daar moet ik mezelf ook niet mee gaan vergelijken. Ik fitness 2 tot 5 keer in de maand, dus dan is het misschien niet zo gek dat je op een gewicht van rond de 11 kilo zit. Over die aantal keren 8-12 herhalingen van een gewicht voor je arm is normaal? Heb ik nog nooit eerder gehoord, en over het oefenen van je buikspieren, is hier ook een site van waar de oefening wordt uitgelegd? Die termen en namen zeggen mij namelijk niet zo heel veel.

Maar nogmaals bedankt.

Np :) Hoeveel kracht iemand bezit heeft niets te maken met hoe vaak je gewichtheft of hoe oud je bent enzovoorts. Da's puur aanleg natuurlijk. Als je het progressief gaat trainen neemt je kracht natuurlijk toe.

8-12 herhalingen is voldoende om de spier tot hypertrofie (toenemen van spiervolume en daarmee -massa) te stimuleren. Je moet het zo zien. Je spieren passen zich aan aan de hoeveelheid weerstand die ze te verduren krijgen. Je lichaam is namelijk zo gemaakt dat het zich aan wil passen zodat de volgende keer dat die weerstand eventueel weer om de hoek komt kijken je lichaam het aankan. Als je +20 herhalingen kan maken met een bepaald gewicht, betekent dat je lichaam niet bijster veel weerstand te verduren krijgt. Waarom zou het zich dan ook aanpassen? Uiteindelijk verslapt het maar als je steeds meer herhalingen met hetzelfde gewicht probeert te maken; op die manier train je op spieruithoudingsvermogen. En dat komt weer neer op cardio, zoals hardlopen. Daar maak je ook veel herhalingen bij, met weinig weerstand. Als je bijvoorbeeld zware gewichten aan je benen zou hangen en je zou maar 12 passen of zo kunnen maken, dan dwing je je lichaam om zich aan te moeten passen aan de zware weerstand.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ie niet op zen 12de was begonnen was hij misschien nu wat groter geweest :7

Haha, bedankt dat je je onwetendheid m.b.t. krachttraining hebt medegedeeld. 't Is namelijk een gigantisch fabeltje dat krachttraining je groei zou belemmeren, lieverd. Al vanaf het moment dat het zaad van jouw vader bij de eicel van jouw moeder terecht kwam, is al bepaald hoe lang je zal worden, dus maak jij je daar maar niet ongerust om.

Over dat laatste ben ik niet zeker, want je groei kan zo ver ik weet worden beinvloed door bepaalde factoren (bijvoorbeeld door ondervoeding of langdurige ziekte).

Of (intensieve) krachttraining groei belemmerd, ik zou het niet weten, waarschijnlijk niet als bijna iedereen zegt van niet, het zal dan wel gewoon toeval zijn dat die brede uitsmijters altijd zo klein zijn :) (hier tenminste)

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Over dat laatste ben ik niet zeker, want je groei kan zo ver ik weet worden beinvloed door bepaalde factoren (bijvoorbeeld door ondervoeding of langdurige ziekte).

Of (intensieve) krachttraining groei belemmerd, ik zou het niet weten, waarschijnlijk niet als bijna iedereen zegt van niet, het zal dan wel gewoon toeval zijn dat die brede uitsmijters altijd zo klein zijn :) (hier tenminste)

Klopt. Ondervoeding kan een factor zijn waardoor je groei (in de lengte) belemmerd kan worden. Gelukkig hebben wij daar in Nederland geen last van. (Nou ja, alhoewel... als je naar veel ecto's kijkt die hier rondlopen... :puh: Maar we hebben hier gelukkig geen last van (ik noem maar wat) eiwittekort of zo.)

Maar de gedachte dat krachttraining bij jongeren de groei zou belemmeren stamt af van een onderzoek waaruit bleek dat kinderen die zware fysieke arbeid moesten leveren belemmerd waren in hun groei. Helaas was daarbij geen rekening gehouden met het feit dat die kinderen extreem weinig en slecht voedsel kregen plus nauwelijks voldoende rust in vergelijking tot hun zware werk. Zolang jongeren in een gecontroleerde omgeving aan weerstandstraining doen, dan zal dat geen belemmeringen hebben op de groei (conclusie uit een onderzoek van Sadres, Eliakim, Constantini, Lidor, & Falk, 2001). Maar nogmaals, van bovenstaande is geen sprake (meer) in Nederland dus daar hoef je je niet druk om te maken. Krachttraining heeft namelijk alleen maar vele voordelen, vooral als je op jonge leeftijd ermee begint. Uiteraard blijft de techniek van de oefeningen het belangrijkste.

Link to comment
Delen op andere websites

Lol. Ik heet IRL ook Sander, en natuurlijk ben ik $Up3rDuD3 en gangsta 8)

Maar ik vrees helaas dat ie niet serieus met de bodybuilding-levensstijl bezig is. Eet ie minstens 6 maaltijden per dag, traint ie alle spiergroepen hard en gaat ie op tijd naar bed? Als dat zo is geloof ik je wel hoor, maar je moet BB niet te snel gaan verwarren met af en toe recreatief fitnessen. (Oké, toegegeven: bodybuilding is eigenlijk de basis van alles: als je bijvoorbeeld je kuiten voller wilt hebben en je gaat die dan trainen, of je wilt vet verbranden om een lager vetpercentage te behalen, dan ben je ook al met bodybuilding bezig (de naam zegt het ook al: body'building' (aan je lichaam bouwen). Maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.) BB noem ik persoonlijk voor de rest van je leven lang je grenzen proberen te verleggen.

Lol, dacht net dat jij ook Sander heette (wijlen Disturbed sprak je zo aan xD ), toen ik het bericht gepost had. :Y

Maar het zal jij wel niet zijn, ik heb het over België en jij bent Nederlands, als ik me niet vergis. xD

En hoe het zit met z'n bodybuilding weet ik niet, maar hij ziet er alleszins wel uit alsof ie ervoor leeft. :Y

Geen idee over z'n dieet en hoe laat ie naar bed gaat ( :bonk: ), maar hij begon op z'n twaalf en is er nu nog steeds mee bezig, + ik zie 'm er ook niet direct mee stoppen.

BTW, ik weet dit alles omdat ik met m'n handbalteam een match tegen zijn team moest spelen, waardoor de teams dezelfde kleedkamer deelden. Ze gaven hem commentaar over z'n kas en toen begon ie zelf te vertellen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Even een stuk of wat artikelen die ik geschreven heb:

Weer een artikel van mij. Dit maal met verschillende punten, en dus geen specifiek artikel over bijvoorbeeld het krijgen van een sixpack.

Zie het als een artikel waarbij meerdere dingen, die niet perse met elkaar te maken hebben aan bod komen.

Paragrafen

1.1 Het opstellen van een trainingsschema.

1.2 Het opstellen van een voedingsschema.

1.3 Cutten, Bulken, of Cleanbulken.

2.1 Blessures zoveel mogelijk voorkomen.

2.2 Stopt de groei door BB?

2.3 Reële doelen opstellen.

3.1 Wat te doen bij een gebrek aan motivatie.

3.2 Het belang van het trainen van je hele lichaam.

3.3 Vetpercentage

4.1 Lichaamsbouwen.

4.2 Nawoord.

1.1 Het opstellen van een trainingsschema.

Alvorens werkelijk te beginnen met Bodybuilding zul je eerst een goed en degelijk trainingsschema op moeten stellen.

Er zijn tal van soorten, zoals bijvoorbeeld Rippetoe, Bilstarr, Full Body, Split, etc.

Via de zoekfunctie & Google kun je hier erg veel over vinden; Gebruik deze functies dus ook!

Het belangrijkste aan een trainingsschema is voldoende rust, aangezien je anders snel en gemakkelijk overtraind raakt.

Hierbij moet je dus in je achterhoofd houden dat elke spiergroep 48 uur rust nodig heeft na een goede trainingssessie.

Compounds moeten ZEKER in je trainingsschema voor komen.

Compounds zijn oefeningen die meerdere spiergroepen tegelijk aanspreken; Denk aan de Bench Press die je Borst & Triceps aanspreekt, en de Squat die niet alleen je benen maar ook je bovenlichaam aanspreekt.

1.2 Het opstellen van een voedingsschema.

Om goed te kunnen groeien is voeding een belangrijk aspect.

Zo lang je voeding niet op orde is, zullen de resultaten mager zijn, terwijl deze veel beter zouden kunnen zijn d.m.v. een goed voedingsschema.

Allereerst bereken je je onderhoud; D.w.z. hoeveel calorieën je nodig bent om je lichaam op de been te houden.

Daarbij is het van belang of je gaat Cutten, Bulken, of Clean bulken (Zie 1.3).

Bereken dus je benodigde aantal calorieën en ga ermee aan de slag.

Bekijk hoeveel calorieën jij dagelijks binnenkrijgt, en als dat te weinig/te veel is, moet je dat veranderen. (Tenzij je cut of bulkt)

Training is de vonk, voeding is de brandstof.

1.3 Cutten, Bulken, of Cleanbulken.

Cutten ==> Het beneden onderhoud innemen van calorieën, gepaard met eventuele cardio. Doel hiervan: Verlaging van het vetpercentage. (Zie 3.3)

Bulken ==> Het boven onderhoud innemen van calorieën. Doel hiervan: Zoveel mogelijk massa aanzetten. Hierbij gaat je vetpercentage wel in de lift.

Clean Bulken ==> Het boven onderhoud innemen van calorieën. Doel hiervan: Ook zoveel mogelijk massa aanzetten, maar daarbij wel zorgen dat je vetpercentage ongeveer hetzelfde blijft.

Zo, nu weet je dus wat Cutten, Bulken, en Clean bulken is, en wat het doel ervan is.

Ik ga er verder niet dieper op in aangezien er al gigantisch veel over te vinden is. (Sticky's, zoekfunctie)

2.1 Blessures zoveel mogelijk voorkomen.

Blessures; Een hel voor elke sporter.

Van spierverrekking tot aan spierscheuring. Van pijntjes tot aan ontwrichting.

Maar hoe voorkom je ze nou zo veel mogelijk?

Simpel: Een goede warming-up.

Hierdoor zijn je spieren soepeler en verlaagt de kans op een blessure. Natuurlijk bestaat de kans altijd, maar het is d.m.v. een warming-up wel geringer.

Wees verstandig en doe een korte warming-up. Hiermee kan je je veel ellende besparen.

Ook moet je naar je lichaam luisteren; Zo moet je bij hevige spierpijn niet alsnog gaan trainen.

2.2 Stopt de groei door BB.

Het cliché blijft bestaan; Stopt de groei door BB op jonge leeftijd.

Dit heeft alles te maken met het feit dat mensen denken dat de Groeischijf-Epilair schijf (Zie google of de zoekfunctie) vroegtijdig zou sluiten, waardoor de groei vroegtijdig zou stoppen.

Echter, er zijn nog geen toonaangevende studies geweest die bewezen dat dit waar is. Beter gezegd; Zolang je verstandig traint, kan het amper/geen kwaad.

Training op jonge leeftijd zou zelfs voordelen hebben; Zo krijg je meer zelfvertrouwen, en verlaagt je bloeddruk. (Referentie: Shutterspeed's artikel).

2.3 Reële doelen opstellen.

Om motivatie te behouden is het van belang om goede doelen op te stellen.

Bijvoorbeeld 5 kg gainen in 2 maand, waarvan er zoveel mogelijk VVM is. (vet vrije massa)

Als je niet reële doelen opstelt, zal dat ten koste gaan van je motivatie, aangezien je ze zelden behaalt.

Een uitdaging is leuk, maar je moet er wel tegen kunnen.

Als je van jezelf weet dat je er niet tegen kan, stel dan zo haalbare doelen.

Op die manier hou je plezier in het trainen, waardoor je minder nadenkt over stoppen.

3.1 Wat te doen bij een gebrek aan motivatie?

Iedereen heeft het wel eens; Een dipje. Ook wel gebrek aan motivatie.

De makkelijkste manier om hier van af te komen zonder te stoppen met trainen, is denken aan je streef fysiek.

Hou in gedachten dat je over een aantal jaar een erg mooi fysiek kunt hebben terwijl het lang niet zo goed zou zijn als wanneer je niet zou trainen.

Jay Cutler.

3.2 Het belang van het trainen van je hele lichaam.

Veel mensen, vooral beachboys, willen alleen hun Borst/Biceps/Buik trainen.

Dit omdat het populair is bij de meisjes van die leeftijd.

Maar erg verstandig is het niet; Je borst, biceps, en buik worden sterker, terwijl de rest achterblijft. Zoals RichXXL ooit zei: "Slechte zaak".

Ook zal je lichaam pas écht goed groeien wanneer je alles traint. Denk bijvoorbeeld aan het GH stofje dat vrijkomt bij het trainen van je benen.

Dus; Train je hele lichaam.

3.3 Vetpercentage.

Het vetpercentage; Wat is dat nou eigenlijk?

Het vetpercentage is het % vet ten opzichte van je VVM.

Bij een te hoog vetpercentage is er natuurlijk het gevaar van hart en vaatziekten (Wel moet je vetpercentage dan ERG hoog zijn).

Bij een hoog vetpercentage zie je dus ook geen 'sixpack'. (Iets wat vele jongeren willen)

Hoe verlaag je je vetpercentage?

Simpel: Cardio.

D.m.v. cardio verbrandt je vet, zodat het vetpercentage omlaag gaat.

En onthoudt: VET KUN JE NIET OMZETTEN IN SPIEREN!

4.1 Lichaamsbouwen.

Er zijn 3 verschillende lichaamsbouwen; Ectomorph, Mesomorph, en Endomorph.

Een Ectomorph zet moeilijk vet en spieren aan; Dit heeft hij te danken aan zijn hoge metabolisme.

De Mesomorph zet van nature makkelijk spieren én vet aan. Hij is atletisch gebouwd; Vooral te herkennen aan brede schouders.

De Endomorph zet redelijk makkelijk spieren aan, maar zet ook erg gemakkelijk vet aan.

De Endomorph heeft grote en zware botten, en is vaak stevig gebouwd.

Als ecto kun je net zo goed een beest worden. Geef nooit op, welke lichaamsbouw je ook bent, je bent altijd een combinatie van 2.

4.2 Nawoord.

Dit artikel is zoals altijd gebaseerd op EIGEN KENNIS.

Op of aanmerkingen zijn welkom, indien onderbouwd.

Iedereen succes in de strijd om een beest te worden.

Bedankt voor het lezen van dit redelijk grote artikel.

Hoe verkrijg ik een sixpack, door SniperX

Beste DBB'ers, veel jongeren <16 vooral, willen graag een Sixpack. Elke keer weer komen er mensen special naar DBB om één post te maken; "Hoe verkrijg ik een sixpack?".

Naar aanleiding van dit elke keer weer terugkerend fenomeen, schrijf ik dit artikel. Hopelijk zullen mensen dit gaan lezen, zodat er in de lente niet weer honderden topics zullen komen over: Hoe verkrijg ik een Sixpack/Wasbordje?

Nou ja, genoeg gepraat. Hier komt het artikel.

Wáárom zou ik een SixPack willen?

Veel jongens willen er zo tegen de zomer goed uitzien op bijv. een strand, of bij het zwembad. Vooral gaan ze voor een SixPack, aangezien dit er mooi uitziet.

Het is tevens een soort 'aantrekkingskracht' op meisjes.

Maar, de meesten denken door dagelijks eventjes 200 crunches/sit ups te doen, een SixPack te krijgen. In feite, is het helemaal niet goed om de buik elke dag te trainen. De buik, is een aaneengeknoopte spier (Rectus Abdominus), en hij moet hetzelfde worden aangepakt als bijv. de Borst.

Dit betekent, minimaal 48 uur rust.

Maar alleen de buik trainen is niet genoeg, zolang je vetpercentage te hoog is.

Vetpercentage, Hoe krijg ik het omlaag?

Als je een te hoog vetpercentage hebt, kun je crunchen wat je wilt, maar je zult geen sixpack zien. Voor een sixpack, zul je normaal gesproken onder de 10% vetpercentage moeten zitten. Uiteraard, verschilt dit per persoon.

Maar, wat als je nou 13% vetpercentage hebt?

Dan moet je cardio doen, tijdens cardio (indien correct gedaan uiteraard) verbrandt je vet, over je hele lichaam, aangezien plaatselijk vet verbranden bijna niet mogelijk is.

Cardioën in combinatie met Buikspier training, is essentieel.

Het kan ook helpen om zo vet vrij mogelijk te eten, bijv. minder patat, frikadellen, of ander junk food.

Heb je na dit te hebben gelezen nog steeds interesse in het verkrijgen van een sixpack? Lees dan gauw verder!

Op weg naar het strand..

Iedere jongen wil er op het strand goed uit zien! Een sixpack draagt hier aan bij.

Je weet nu dus, dat als je vetpercentage te hoog is, je geen sixpack zult zien.

Wat zijn nou goede oefeningen voor de buik? En nog belangrijker; hoe kun je cardioën?

Ten eerste een aantal goede oefeningen, met eigen geschreven beschrijving.

De crunch: twisting_sit_ups.jpg

Onder velen bekend als de sit-up. Hierbij valt eigenlijk niet veel te vertellen over de uitvoering. Het plaatje zegt genoeg. Spreekt de Rectus Abdominus aan. RectusAbdominisWaist.gif

De Side Crunch: side_crunch.gif

Een sixpack is niet afgemaakt zonder goede obliques. ObliqueSide.gif

Voor meer buikspier oefeningen kun je kijken op www.exrx.net.

Een SixPack verkrijgen kan best veel werk en tijd kosten, maar geloof me het is de moeite waard als je het goed doet.

Tot slot

Een Sixpack is dus een mooi iets. Maar, de Buik heeft evenveel rust nodig als dus een andere spiergroep. Als je vetpercentage te hoog is, moet je aan cardio doen, om dit naar beneden te brengen.

Veel succes met het verkrijgen van een SixPack. Hopelijk is dit artikel goed leesbaar, en handig voor de jeugd/ouderen.

Bedankt voor het lezen, de gebruikte Bronnen: Exrx.net voor de plaatjes, en de rest is uit m'n hoofd getypt. Mochten er dingen instaan die je niet snapt/ of die niet kloppen, dan hoor ik het graag!

Leesze.

Link to comment
Delen op andere websites

Wow, dat moet wat tijd hebben gekost op te typen :tu:

Ik heb zoizo al een erg laag vetpercentage (zou ik wel wat hoger willen hebben maar het lukt me niet).

Buikspieren zie je daarom ook wel bij mij, alleen omdat die buikspieren niet goed getraind en dus niet erg groot zijn valt het ook wel mee.

Maar is er een manier om je vetpercentage te meten zonder een speciale meter?

Door bijvoorbeeld dikte van de huid bij me buik te meten en die ergens in een tabel opzoeken ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

Wow, dat moet wat tijd hebben gekost op te typen :tu:

Ik heb zoizo al een erg laag vetpercentage (zou ik wel wat hoger willen hebben maar het lukt me niet).

Buikspieren zie je daarom ook wel bij mij, alleen omdat die buikspieren niet goed getraind en dus niet erg groot zijn valt het ook wel mee.

Waarom zou je een hoger vetpercentage willen?

Maar is er een manier om je vetpercentage te meten zonder een speciale meter?

Door bijvoorbeeld dikte van de huid bij me buik te meten en die ergens in een tabel opzoeken ofzo?

Nee, de meest accurate manier om je vet% te meten is d.m.v. een vettang (met een vierpuntsmeting of zo).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...