Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Hoe bedoel je? Een isolatie oefening is niet per definitie voor je borst.

Maar wat is nou een isolatieoefening voor de borst? Dat bedoelde ik dus. :puh:

Waarom zou je 'm überhaupt naar je nek trekken? Gewoon rug recht houden en een verticale beweging (richting je borst) maken, dan voel je die rug vanzelf wel.

Dat doen veel mensen hoor. http://www.ergogenics.org/gezondheid99.html Hier staat dat het best naar je borst is, maar is dit nu echt een rugoefening? :puh: Kan ik maar moeilijk geloven, als je'm in je nek trekt lijkt het me dat je meer je schouders traint.

Dat is een manier om de oefening uit te voeren, maar je kunt je armen ook gewoon helemaal strekken.

Ok. :)

Bestuur de uitvoering even aandachtig aan de hand van

, want de techniek is erg belangrijk. Eenmaal in de sportschool is het verstandig om er even iemand bij te roepen die op je houding kan letten.

Thanks voor dat filmpje. ;) Dacht al dat je rug recht houden hier zowat onmogelijk was, wat getoond wordt in dat filmpje..:cab:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Maar wat is nou een isolatieoefening voor de borst? Dat bedoelde ik dus. :puh:

Flys en cable crossovers zijn isolatieoefeningen voor je borst.

Dat doen veel mensen hoor. http://www.ergogenic...zondheid99.html Hier staat dat het best naar je borst is, maar is dit nu echt een rugoefening? :puh: Kan ik maar moeilijk geloven, als je'm in je nek trekt lijkt het me dat je meer je schouders traint.

Ja, lat pulldown is een rugoefening. Het zit ook al in de naam (pull): Je trekt het gewicht naar je toe. Mocht je het gewicht van je wegduwen (push), dan zou het een oefening voor je schouders zijn. Op deze site kun je per oefening zien welke spiergroep je pakt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hallo,

vandaag heb ik enkele gewichtschijven van 2 kg en en enkele van 1 kg gekocht en een stang.

Dit dient dus om gewicht te heffen met gewicht naar keuze.

Ik ben begonnen met 6 kg met mijn arm te heffen.

Hierbij zoek ik enkele andere oefeningen dan de basisoefening, waarmee ik spieren kan bouwen.

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

wat voor spieren wil je oefenen? triceps of biceps als je iets anders dan de basis wil doen zou ik naar de lokale sportschool gaan daarmee heb je van alles en nog wat en bij mij is het zo dat de eigenaar van de sportschool een train schema kan maken en zelfs een eet schema.

Link to comment
Delen op andere websites

Of wat wil je ontwikkelen? Wil je een spierbundel zijn met de gedachte dat je dan van iedereen respect krijgt, of doe je het voor een bepaalde sport? Of wil je gewoon afvallen? Het beste is inderdaad om gewoon naar de sportschool te gaan om in ieder geval te informeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

vandaag heb ik enkele gewichtschijven van 2 kg en en enkele van 1 kg gekocht en een stang.

Dit dient dus om gewicht te heffen met gewicht naar keuze.

Ik ben begonnen met 6 kg met mijn arm te heffen.

Hierbij zoek ik enkele andere oefeningen dan de basisoefening, waarmee ik spieren kan bouwen.

Alvast bedankt!

Ik vraag me af welke basis oefeningen je hebt gedaan, omdat het trainen van je biceps en triceps vrij basic zijn. Misschien is het dan toch handig om je in te schrijven bij een fitness school zodat niet alleen uitgelegd wordt welke soort oefeningen er allemaal zijn en voor welk spiergroep ze bedoeld zijn, maar je ook direct de juiste houdingen aanleert. Als je liever thuis met je eigen dumbells (gewichtschijven zoals jij ze beschrijft) aan de slag gaat, dan raad ik wel aan jezelf goed te informeren naar de soorten oefeningen, het aannemen van je houding, fitness schema's e.d.

Hier een goede site waar je als je met je muis over de spiergroep gaat ook direct kunt zien waar het zit:

>>> Door .Levi.: Topic samengevoegd met Krachttraining topic.<<<

Bewerkt: door .Levi.
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien kom ik nu dom over, maar wat is het verschil? :puh:

Je traint met de meeste oefeningen namelijk alleen bepaalde spiergroepen, je biceps en triceps zit een tamelijk groot verschil in. Als je echt een beetje bezig wilt gaan met krachtoefeningen, dan kun je het beste zoals meerdere mensen aanraden gewoon naar een sportschool gaan. Daar heb je begeleiding in hoe je bepaalde zaken moet doen en je kunt vrijwel altijd een schema aanvragen.

Die beide dingen zijn best essentieel omdat je spiergroepen moeten wennen aan alles, tevens is begeleiding ook erg belangrijk als je er nog niet veel van weet. Ik ken genoeg mensen namelijk die te eigenwijs waren vroeger en dus volledig zelfstandig gingen trainen en nooit een advies oppikten.. Nu heeft 1 zo'n figuur die ook zo eigenwijs was, echt hele erge rugklachten.

Je kunt dat beter voorkomen dan genezen want als je daar éénmaal last van gaat krijgen heb je echt een lading verse stront aan de knikker, en dat is het laatste wat je wilt.

Link to comment
Delen op andere websites

In principe kun je best thuis beginnen, dat heb ik ook gedaan. Later kun je dan de stap naar een sportschool zetten. Echter is het aantal oefeningen die je kunt uitvoeren wel erg beperkt als je slechts een barbell met enkele schijven hebt. Zelfs als je van plan bent om enkel je armen te trainen, is het slechts een kwestie van tijd voor je gewicht tekort komt. Als je er echt werk van wilt maken, moet je of een sportschool gaan zoeken of meer spullen aanschaffen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vanmorgen ff met een maat getraind, ik heb rug, triceps, biceps en benen getraind maar ik voelde me ziekjes dus ik was snel moe, dat was wel jammer. maar ik sport in leeuwarden, normaal heb je in sportscholen altijd house/party muziek maar vanochtend deden ze dit nummertje op :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik ben een maand geleden begonnen met krachttraining. Ik zie hier veel mensen enkel over de oefeningen praten, maar vergeet niet dat voeding het belangrijkste is! Een auto rijdt ook niet zonder brandstof. :puh: Ik heb een extreem hoog metabolisme waardoor ik snelle suikers nodig heb voor en tijdens de trainingen. Daarnaast neem ook dagelijks 3500 à 4000 calorieën en 90g proteïnen in, allemaal met doodgewone producten uit de supermarkt die niet veel kosten en niet te veel suiker bevatten. Ik doe niet mee aan die proteïnedrankjes etc. Ik train maar 3u per week, maar wel heel intensief en ik merk dat dat voldoende is om een redelijke progressie te maken.

Veel mensen weten niet dat flexibel zijn heel erg helpt, dus als je van jezelf weet dat je niet flexibel bent, begin dan maar wat te stretchen elke dag. Jouw lenigheid/flexibiliteit heeft een sterke invloed op de houdingen die je aanneemt tijdens de oefeningen en jouw houding is extreem belangrijk! Het is namelijk je houding die bepaalt welke spieren je écht traint. Ik ben helemaal niet lenig, dus ik ben ook aan het stretchen elke dag. Als je geïnteresseerd bent, raad ik je aan dat je elke stretch goed lang aanhoudt (60-70 seconden); het is een fabeltje dat lang stretchen slecht is voor je spieren. Dat is niet waar en het is zelfs beter dan bv. maar 10 seconden te stretchen. Rond je spieren zitten 2 membranen. Je spieren + 1 van die membranen zijn eigenlijk heel erg uitrekbaar. Het is alleen het binnenste membraan dat rond je spieren zit dat een beetje taai/stijf is. Door de stretchen, rek je dat membraan geleidelijk uit waardoor je spieren meer "ruimte krijgen"; waardoor je leniger wordt. Elk mens heeft het potentieel om zijn benen in zijn nek te leggen, je moet gewoon stretchen. :puh:

Ik kan nog een heel tijdje doorgaan over stretchen etc, maar dan wordt het wat saai, haha. Onthoud gewoon één ding als niemand anders het hier al gezegd heeft: mensen die zeggen dat lenigheid en de mogelijkheid om kracht/spieren te ontwikken genetisch bepaald zijn, moet je niet geloven, want die kennen er niets van. Ieder mens heeft het potentieel sterk en lenig te worden! Het zijn alleen externe factoren die wél genetisch bepaald kunnen zijn (bv. metabolisme, spieraandoeningen, lichaamsbouw,...) die een negatief of positief effect hebben, maar daar kan je perfect aan werken; die kan je perfect omzeilen (met uitzondering van de spieraandoeningen misschien).

Veel trainplezier. ^^

Bewerkt: door Spanglish
Link to comment
Delen op andere websites

Daar moet ik je toch even verbeteren spanglish.

Het is wel degelijk zo dat elke mens het potentieel in zich heeft, maar de progressie en het spiergeheugen zijn ook voor een deel genetisch bepaald aangezien de ene een betere/sterkere spiergroei heeft dan de andere en zo dus sneller resultaat boekt.

Overigens sinds gisteren terug begonnen en nu vlieg ik er weer volledig in :D. Fut was er even uit maar die is terug so i'm back in action.

Link to comment
Delen op andere websites

Veel vlees eten helpt ook heb ik me laten wijsmaken? Ik eet namelijk soms wat extra hesp(gewone gandaham en gekookte) voor het trainen, merk dan wel dat ik er wat sterker opsta. Maximum dat ik nu bankdruk is 54 kilo x 5(slechts 1 keer kunnen doen, 2 weken geleden denk ik). Ik weeg 54 kilo, dus dat zit goed qua bankdrukken, meer hoeft dat niet te zijn.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Veel vlees eten helpt ook heb ik me laten wijsmaken? Ik eet namelijk soms wat extra hesp(gewone gandaham en gekookte) voor het trainen, merk dan wel dat ik er wat sterker opsta. Maximum dat ik nu bankdruk is 54 kilo x 5(slechts 1 keer kunnen doen, 2 weken geleden denk ik). Ik weeg 54 kilo, dus dat zit goed qua bankdrukken, meer hoeft dat niet te zijn.

Voor de tijd dat jij bezig bent ben je goed op weg qua bankdrukken.

Spijtig genoeg is het bij ons in de fit veel te druk om te bankdrukken...

Dusja dan vervang ik dat door losse gewichten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...