Jump to content

Age Of Empires


Wrieh

Recommended Posts

  • Reacties 195
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Basssss

    47

  • Cabyon

    21

  • Nissan

    20

  • Big Boss

    10

Top Posters In This Topic

Aaah, Age of Empires, die goeie ouwe tijd. Ik heb AoE leren kennen ergens in 2001-2002, toen zat ik vele uurtjes voor het scherm om de Age of Empires Expansion Trial te spelen, zonder geluid dan nog. In 2004 kreeg ik AoE II Gold Edition voor m'n verjaardag, en werd er verslaafd aan, prachtig spel. Maar de verslaving was opeens over en een tijdje later kocht ik Age of Empires III, een tegenvaller. Ben er nooit verslaafd aan geweest. De uitbreidingen van AoE III heb ik ook nog niet gespeeld, hoewel ik dat wel eens zou willen doen.

Ik heb nu:

  • Age of Empires
  • Age of Empires: The Rise of Rome
  • Age of Empires II: The Age of Kings
  • Age of Empires II: The Conquerors
  • Age of Empires III

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

AoEIII heeft wel z'n nadelen, ja.

Maar enorm mooie effecten nadat je een huisje of een bootje heb vernield, ook tijdens de vernieling mooie effecten.

De uitbreiding Warchiefs vind ik een hele afgang, Asian Dynasties daarintegen is weer beter.

Gevechten met oliefant, vuurwerk en magie.

Hier zit wel weer een beetje AoM in verwerkt, jammer genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Dat losse uitbreidingspakket zelf (The Conquers) heb ik voor het laatst gezien toen de games nog werden verkocht in van die grote dozen. :puh: Maar zonder geintjes, voor zover ik weet is hij nog steeds verkrijgbaar, alleen dien je dan de gold edition te kopen. Voordeel is dat je The Conquers hebt, nadeel is dat je Age of Kings erbij krijgt en daar ook voor moet betalen.

Ach ja, het is maar wat je nadelig noemt. Zonder AoE II: The Age of Kings kan je The Conquerors niet spelen, zoals dat bij de meeste uitbreidingen het geval is, waar je het originele spel voor nodig hebt. Tegenwoordig heb je al de AoE bundel met AoE I + uitbreiding en AoE II + uitbreiding voor minder dan €19 (ik geloof intussen zelfs al €9).

Je weet dat Age of Empires IV zich in de oorlog gaat afspelen (dus met mitrailleurs, tanks etc.) en Age of Empires V in de toekomst afspeelt (robots, lasers etc.)?

Als we dat ene plaatje in het boekje moeten geloven, inderdaad. Ik hoop niet dat dit gebeurd overigens, al krijg ik wel die indruk. In mijn ogen zou het een enorme stap in de verkeerde richting zijn. Age of Empires is voor mij nog steeds ergens beginnen in het stenen tijdperk en dan ergens eindigen met een goed kamp en een sterk leger. Maar goed, we zien wel wat het gaat worden...

Ik zou liever een soort 'remake' van Age of Empires I ofzo zien, maar dan in supergeile graphics en misschien andere campaigns. Natuurlijk wel het liefst met de gameplay van AoE II want de AoE III gameplay vind ik er toch wat op achteruit gegaan. :N AoE II: The Conquerors doet voor mij nog steeds niet onder aan AoE III. Ik heb wel enkel AoE III gespeeld en nog niet The Warchiefs en The Asian Dynasties dus ik weet niet of er daar dingen in verbeterd zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu Aoe III + Warchiefs Ik vond de Campaigns van AOE III Makkelijk Vergeleken met die van Aoe 2 Zit er bij warchiefs ook weer een Campaign???
In Warchiefs zit inderdaad weer een nieuwe campagne die je kunt spelen. Je krijgt namelijk twee nieuwe hoofdstukken over de familie Black:

In The Warchiefs krijgen we twee nieuwe hoofdstukken over de familie Black voorgschoteld. Met Nathaniel Black bleef je de Revolutie in Amerika en met Chayton Black speel je jouw rol in de oorlogen met de Indianen. Vooral die laatste campagne is leuk, omdat Chayton zelf niet helemaal goed weet aan welke kant hij staat. Dat is op zich alleen maar verhaaltechnisch zo, in de gameplay heb je er niet zo heel veel mee te maken, maar het geeft de campagne wat diepgang.



Bron: Insidegamer

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Zoiets, Chayton Black staat eerst aan de kant van de Engelsen.

Chayton wil de oorlog met de indianen stoppen op een vriendelijke manier. Maar de officier of wat het ook is de indianen wil doden, dan stapt Chayton over naar de indianen. Omdat zijn overgrootvader een indiaan was. (een Souix)

Deze vind ik wel de beste van de Warchiefs campain, vooral de scene dat Chayton die ene officier in een mijnschacht gooit, dan ontploft die hele mijnschacht. (een van de laatste levels) :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Zoiets, Chayton Black staat eerst aan de kant van de Engelsen.

Chayton wil de oorlog met de indianen stoppen op een vriendelijke manier. Maar de officier of wat het ook is de indianen wil doden, dan stapt Chayton over naar de indianen. Omdat zijn overgrootvader een indiaan was. (een Souix)

Deze vind ik wel de beste van de Warchiefs campain, vooral de scene dat Chayton die ene officier in een mijnschacht gooit, dan ontploft die hele mijnschacht. (een van de laatste levels) :)

iemand tips om je vijand te verslaan want ik vind dit heel moeilijk

Link to comment
Delen op andere websites

Zoiets, Chayton Black staat eerst aan de kant van de Engelsen.

Chayton wil de oorlog met de indianen stoppen op een vriendelijke manier. Maar de officier of wat het ook is de indianen wil doden, dan stapt Chayton over naar de indianen. Omdat zijn overgrootvader een indiaan was. (een Souix)

Deze vind ik wel de beste van de Warchiefs campain, vooral de scene dat Chayton die ene officier in een mijnschacht gooit, dan ontploft die hele mijnschacht. (een van de laatste levels) :)

iemand tips om je vijand te verslaan want ik vind dit heel moeilijk

Zorg eerst voor veel villagers, zodat je veel goederen kunt verzamelen. Bouw dan veel Baracken en dergelijk en train een groot leger, als je je muis op een training-icoontje houd kun je de sterkte zien. Bv: Strong and have a long range, good for attack heavy attilery.

Let hier vooral op, daarnaast kun je ook gebruik maken van de Tradingspost's. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Zoiets, Chayton Black staat eerst aan de kant van de Engelsen.

Chayton wil de oorlog met de indianen stoppen op een vriendelijke manier. Maar de officier of wat het ook is de indianen wil doden, dan stapt Chayton over naar de indianen. Omdat zijn overgrootvader een indiaan was. (een Souix)

Deze vind ik wel de beste van de Warchiefs campain, vooral de scene dat Chayton die ene officier in een mijnschacht gooit, dan ontploft die hele mijnschacht. (een van de laatste levels) :)

iemand tips om je vijand te verslaan want ik vind dit heel moeilijk

Zorg eerst voor veel villagers, zodat je veel goederen kunt verzamelen. Bouw dan veel Baracken en dergelijk en train een groot leger, als je je muis op een training-icoontje houd kun je de sterkte zien. Bv: Strong and have a long range, good for attack heavy attilery.

Let hier vooral op, daarnaast kun je ook gebruik maken van de Tradingspost's. ;)

als je map editor doet, hoe zet je goud en stenen?

please antwoord

en wat zijn tradingsposts

Bewerkt: door Hyte
Link to comment
Delen op andere websites

Bij objecten staat het goud en de stenen.

Tradingposts zijn gebouwen die je alleen op bepaalde 'Trading Post Sites' kunt bouwen, deze staan bij indianendorpen of langs een zandweg (of treinrails).

Als je ze hebt gebouwd zul je bij indianendorpen speciale soldaatjes trainen en bij de zandwegen zal een ezelwagen (na upgrade 1 = koets, na upgrade 2 = trein) goederen of Experionpoints brengen, maar dat is de keuze van de speler. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bij objecten staat het goud en de stenen.

Tradingposts zijn gebouwen die je alleen op bepaalde 'Trading Post Sites' kunt bouwen, deze staan bij indianendorpen of langs een zandweg (of treinrails).

Als je ze hebt gebouwd zul je bij indianendorpen speciale soldaatjes trainen en bij de zandwegen zal een ezelwagen (na upgrade 1 = koets, na upgrade 2 = trein) goederen of Experionpoints brengen, maar dat is de keuze van de speler. :)

Ik heb het over AoE II hé

waar staan daar de stenen en goud?

& daar gaat dat niet trading post site want indianen en treinen zijn daar niet

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...