Jump to content

Kinderen die GTA spelen


Sjorszzz

Recommended Posts

kind van 8 hoort helemaal geen gta te mogen spelen, vraag me ook af hoe ze het voorelkaar krijgen om samp te krijgen, op die leeftijd wist ik nog geen eens hoe ik de computer moest opstarten en speelde ik alleen maar "lego island'' (een ziek spel :engel: )

op je 8e al schietspellen spelen tjongejonge ze horen buiten te spelen, over een paar jaar zullen we vast en zeker een misdaad golf krijgen door deze generatie gammertjes :{

@ jochemd: jouw gedrag misschien niet maar van een heleboel andere weer wel, dat 18+ draait niet alleen om JOUW gedrag

oke dat slaat dan weer nergens op.als je dingen nagaat doen zoals moorden of autoos stelen dan zit er al een draadje bij je.ik speelde het nog eerder als 8 jaar en ik ben niet argressief niks,haal gewoon hoge cijfers op school en zit nu op gymnasium,niks mis mee toch als ik gta speel als ik het niet overneem?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sjorszzz

    5

  • Sandra

    5

  • Basssss

    3

  • Soulreaver

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

kind van 8 hoort helemaal geen gta te mogen spelen, vraag me ook af hoe ze het voorelkaar krijgen om samp te krijgen, op die leeftijd wist ik nog geen eens hoe ik de computer moest opstarten en speelde ik alleen maar "lego island'' (een ziek spel :engel: )

op je 8e al schietspellen spelen tjongejonge ze horen buiten te spelen, over een paar jaar zullen we vast en zeker een misdaad golf krijgen door deze generatie gammertjes :{

@ jochemd: jouw gedrag misschien niet maar van een heleboel andere weer wel, dat 18+ draait niet alleen om JOUW gedrag

oke dat slaat dan weer nergens op.als je dingen nagaat doen zoals moorden of autoos stelen dan zit er al een draadje bij je.ik speelde het nog eerder als 8 jaar en ik ben niet argressief niks,haal gewoon hoge cijfers op school en zit nu op gymnasium,niks mis mee toch als ik gta speel als ik het niet overneem?

Hoezo slaat dit nergens op dus jij vindt dat KINDEREN van 8 jaar gta mogen spelen? ze zijn nog KIND ze horen buiten te spelen,

en jij bent mischien niet zo, maar er zijn er zat! deze 2 bijvoorbeeld: klik klik

wat denk je wat voor invloed gta op een 8 jarig kind KAN hebben? kinderen van die leeftijd zijn erg beïnvloedbaar

Bewerkt: door em4fun
Link to comment
Delen op andere websites

kind van 8 hoort helemaal geen gta te mogen spelen, vraag me ook af hoe ze het voorelkaar krijgen om samp te krijgen, op die leeftijd wist ik nog geen eens hoe ik de computer moest opstarten en speelde ik alleen maar "lego island'' (een ziek spel :engel: )

op je 8e al schietspellen spelen tjongejonge ze horen buiten te spelen, over een paar jaar zullen we vast en zeker een misdaad golf krijgen door deze generatie gammertjes :{

@ jochemd: jouw gedrag misschien niet maar van een heleboel andere weer wel, dat 18+ draait niet alleen om JOUW gedrag

oke dat slaat dan weer nergens op.als je dingen nagaat doen zoals moorden of autoos stelen dan zit er al een draadje bij je.ik speelde het nog eerder als 8 jaar en ik ben niet argressief niks,haal gewoon hoge cijfers op school en zit nu op gymnasium,niks mis mee toch als ik gta speel als ik het niet overneem?

Hoezo slaat dit nergens op dus jij vindt dat KINDEREN van 8 jaar gta mogen spelen? ze zijn nog KIND ze horen buiten te spelen,

en jij bent mischien niet zo, maar er zijn er zat! deze 2 bijvoorbeeld: klik klik

wat denk je wat voor invloed gta op een 8 jarig kind KAN hebben? kinderen van die leeftijd zijn erg beïnvloedbaar

licht er aan hoe het kind is,als hij er van gaat schelden dan moet het gelijk afgelopen zijn tot zn 16 ofzo maar als je het niet na gaat doen waarom niet?en dat van slaat nergens op bedoel ik mee dat je zegt van dat we dalijk weer een misdaad golf krijgen door dat kinderen games spelen.

en zoals ik al zij:als je een taxichaufeur neersteekt zit er zowiezo al een steekje los.

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

ik begon met gta op mijn 8e denk ik. met gta 3 , nu heb ik ook gt vice city en gta sa,

ik ben er niet aggresief en zo van geworden , het werd juist het tegen overgestelde.

behalve dan weer bij die aggresieve kindertjes die het zelf gaan zitten uit proberen , en dan opeens oeps. kleine zusje dood of iets dergelijks ,

p.s die pestmensies moet je gewoon warnen of kicken uit je server :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo slaat dit nergens op dus jij vindt dat KINDEREN van 8 jaar gta mogen spelen? ze zijn nog KIND ze horen buiten te spelen,

en jij bent mischien niet zo, maar er zijn er zat! deze 2 bijvoorbeeld: klik klik

wat denk je wat voor invloed gta op een 8 jarig kind KAN hebben? kinderen van die leeftijd zijn erg beïnvloedbaar

Ik ben het ermee eens dat jonge kinderen meer beïnvloedbaar zijn door dergelijke beelden, maar dit komt voornamelijk omdat jongere kinderen nog niet zelf kunnen relativeren, en onderscheiden wat goed en fout is. En daarom is de PEGI rating uitgevonden.

Over de PEGI rating: Dat je als 8-jarige toegang hebt tot het aanschaffen van een GTA game, klopt natuurlijk niet. Wanneer bijvoorbeeld onze Nederlandse politiek zou gaan pleiten voor het verbannen van games met daarin realistisch geweld zoals in GTA, kunnen ze van mij de wind van voren verwachten: Het zijn tenslotte de ouders van een kind die ervoor verantwoordelijk zijn wat je kinderen spelen, en niet de politiek. Daarnaast zou de detailhandel een grotere verantwoordelijkheid op zich kunnen nemen wat betreft het houden aan PEGI-rating. Helaas is het een adviserende richtlijn, en geen wetgeving. Onze kinderen opvoeden doen we zelf wel Jan Peter, dank u vriendelijk maar bemoei je er niet mee.

Wat de twee artikelen betreft, hier sta ik dan wel weer lijnrecht tegenover: Het verwijten van geweld, geuit in reallife, aan een game, ongeacht welke, is niet reëel. Ouders zijn verantwoordelijk voor hun eigen kinderen, en zodra je kind 18+ is, is hij 100% verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Altijd dat afschuiven op anderen van "Ja maar hij speelde GTA" en dergelijke uitlatingen gaan er bij mij dus echt niet in. Vaak een excuses van ouders om na een dergelijke actie van hun kroost nog een een paar miljoen dollar te verdienen aan de wandaden van hun kind over de rug van een game-developer. Ziekelijk..

Aan de andere kant (Ik ben zelf vader) vind ik wel dát ouders moeten zorgen dat een kind van acht niet in een game-server zit van GTA. En dat geldt net zo goed voor de ouders van de pestende 13+'ers in dezelfde server waar de topicstarter over begon.

Moeilijke vraagstelling dus. Ik houd het erop dat ouders verantwoordelijk zijn voor wat hun kinderen spelen. Als ik zelf erg jonge spelers tref in een server, er zijn genoeg opties om er geen last van te ondervinden. Verder, pesten is nooit leuk natuurlijk... ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 4 weken later...

Ik doe SA al vanaf mijn 7e ofzow. Ik mocht ooit eens op de PS2 van mijn oom kijken wat het was, en sindsdien heb ik heb zelf ook. Ik ramde toen ook gwn mensen op straat omdat ik dat leuk vond (natuurlijk alleen in-game)Ik spaar nu ook de GTA spellen omdat het een uber leuke spellen zijn. Mijn ouders hebben nooit lastig gedaan. Ik ben nu 13 en ik heb GTA IV al voor 40% uit, gaaf spel!. Ik snap best dat mensen dit niet vinden kunnen voor kleine kinderen, tis eigenlijk niet normaal, maar iedereen moet het lkkr zelf weten 8)

Link to comment
Delen op andere websites

het is een persoonlijke mening maar wie 18 is en nog dagelijks gamed is toch beetje zielig...

>>> Door Sandra: Beargumenteer je mening aub<<<

Hoezo slaat dit nergens op dus jij vindt dat KINDEREN van 8 jaar gta mogen spelen? ze zijn nog KIND ze horen buiten te spelen,

en jij bent mischien niet zo, maar er zijn er zat! deze 2 bijvoorbeeld: klik klik

wat denk je wat voor invloed gta op een 8 jarig kind KAN hebben? ........ Als ik zelf erg jonge spelers tref in een server, er zijn genoeg opties om er geen last van te ondervinden. Verder, pesten is nooit leuk natuurlijk... ^_^

Pegi rating is vanwege de moeilijkheidsgraad...

>>> Door Sandra: Dubbelpost samengevoegd<<<

Link to comment
Delen op andere websites

het is een persoonlijke mening maar wie 18 is en nog dagelijks gamed is toch beetje zielig...

>>> Door Sandra: Beargumenteer je mening aub<<<

Het is gewoon een kwestie van een béétje een leven te hebben. Tieners die 18 zijn en nog altijd gamen moeten eens de deur uit gaan. Op die leeftijd is het de gewoonte van uit te gaan, een vriendin te hebben,...

Onlangs zag ik nog een documentaire op Canvas van tieners die verslaafd zijn aan World Of Warcraft... Eén van die tieners had, om te kunnen WOW'en, zijn lief opgegeven, zijn studies opgegeven en ingetrokken bij z'n vader die hij behandelt als z'n slaafje... Komaan...Hij kwam zelfs NOOIT de deur uit!

Maar wij, jongens [12-15] zie ik nog niet feesten in een of andere tent. Misschien wel een keertje op café en ja, wel eens op een fuif,... Maar toch niet bijvoorbeeld in De Factory? (Bekende feesttent in Aalst) Gamen is voor ons tijdverdrijf. Maar als je ouder wordt en nog dagelijks gamed wordt het stilletjesaan geen tijdverdrijf maar eerder je leven....

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

jah bekend fenomeen denk ik in elke game (van dat schelde enzod dan) niks aan te doen alleen als je admin bent of als je tegen de admin van de server je ongenoegen laat blijken (zo zeg je dat toch??)

maar wat is er mis met kinderen van 8 die gta spelen ik was ook iets van 7 toen ik voor het eerst gta 3 deed :puh:

maarjah je moet maar denken het is maar een spelletje he

Link to comment
Delen op andere websites

Lol me eerste game was gta III op de PS2 bij een vriend toen ik 10 was. Vond het wel lol, ambulance wagen enzo dat je je sirene's aan kon doen en dat iedereen aan de kant ging, dat vond ik lol. Daarna hoorde ik dat er nog een GTA uit was gekomen en begreep ik dat er een hele serie is van GTA, toen kocht ik SA voor de PS2. ( Ik zat een week ofzo bij de 1e missie omdat ik niet wist hoe je snel moest fietsen en ik alsmaar dood ging XD )

Nu heb ik leuk een 360 gekocht voor 180 euro ( Xbox 360 arcade ) en GTA IV erbij voor 30 euro. En ik heb lol :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...