Jump to content
Joriz

ESRB geeft Grand Theft Auto IV M rating!


gallery_1_5_13273.jpg
Zoals wel te verwachten was heeft de Entertainment Software Rating Board (ESRB) Grand Theft Auto 4 vandaag een M rating (Mature - 17 jaar en ouder) gegeven om de volgende redenen: Partial Nudity, Strong Language, Strong Sexual Content, Use of Drugs and Alcohol, Blood en Intense Violence. Opvallend is dat ze voor het eerst ook waarschuwen voor deels naakt in het spel. Wat het naakt precies inhoud is nog niet echt bekend al lijkt het mij sterk dat ze weer met hot coffee achtig materiaal aan komen zetten.

De PEGI rating in Europa geeft al vanaf het begin aan dat GTA4 18+ is aangezien de uitgever voor Europa de rating aan de hand van regels er zelf op mag zetten.

Voor meer informatie over het ESRB rating systeem zie WikiGTA.

Houd GTAGames.nl in de gaten want vanavond komt er een update aan de officiële Grand Theft Auto 4 website. Hier zullen wij weer uitgebreid over zullen berichtgeven en behalve dat alles van top tot teen analyseren in de GTA4 sectie van ons forum.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Maakt eigenlijk niet uit welke rating die heeft, toen ik 11 was kocht ik mijn 1e GTA! daarbij zijn is bijna 1/4 deel van alle spelers van GTA onder de 18, ik ben ook pas 14...

Kinderen worden tegenwoordig al erg snel geconfronteerd met zoveel geweld en seks, en bijna elke game winkel verkoopt het gewoon aan kinderen. Ze willen gwn verdienen en geven er niet om of je te jong bent.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hmmmm... Dat naakt zal wel niet zoveel voorstellen denk ik hoor... Amerikanen zijn gewoon preuts. Als er bij een celeb per ongeluk een tiet uit d'r blousje plopt, staat de hele wereld op z'n kop daar.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

precies of het allemaal veel uitmaakt ik krijg dat spel toch gewoon en ben maar 14. :engel:

ik heb nog nooit een spelletje gehad die ze niet wouden verkopen aanmij omdat er 18+ fzo opstond :*D :*D

en het is toch maar een spelletje hé, ik word er niet psycho van door het te spelen ofzo :{:bonk:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maakt eigenlijk niet uit welke rating die heeft, toen ik 11 was kocht ik mijn 1e GTA! daarbij zijn is bijna 1/4 deel van alle spelers van GTA onder de 18, ik ben ook pas 14...

Kinderen worden tegenwoordig al erg snel geconfronteerd met zoveel geweld en seks, en bijna elke game winkel verkoopt het gewoon aan kinderen. Ze willen gwn verdienen en geven er niet om of je te jong bent.

oow ik had GTA SA, GTA VC en GTA III al toen ik 10 was :tu:

Bewerkt: door Joriz
Afbeelding die niets met inhoud bericht heeft te maken verwijderd.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

cool

ik vind het een toppie spel :tu:

ik ben pas 12 maar m'n moeder haald hem gewoon voor me

hebben jullie ook een playstation 3 met 60 gb

gr. RutgerZyos :cya:

ik heb ook een playstation 3 met 60 gb en hij bevalt me SUPER!!! de dag daarvoor had ik ook nog een xbox360 maar die bekraste de disc en toen bn ik terug gegaan met de xbox360 ze wouden het geld voor de conslole zelf wel terug geven maar niet voor de game die ik er bij had gekocht omdat ik hem zelf kapot heb gemaakt zijden ze maar dat was niet waar

(toen ik begon over de rechter gaven ze het geld toch nog terug :D ) DUS LEZERS KOOP GEEN XBOX360!!! KOOP EEN PLAYSTATION 3 VEEL BETER BEELD EN GELUID

Bewerkt: door Lantyz
Overbodige afbeelding verwijderd

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

er zij n toch genoeg kids die GTA spelen ongeacht wat er voor materiaal inzit is het nu geweld drugs of grove taal

of nog andere dingen, ze vragen hun pa of ma toch wel om mee te gaan voor dat spel dan te kopen.

trouwens sommige ouders boeit het niet eens wat z n kind doet koopt of wat dan ook .

dat is mijn menig eigenlijk. oja,ik ben ook pas 13 op 30 april maar mag wel grove spelle kopen als ik maar geen rare dingen gaan uithalen nadat ik ze heb gespeeld.

ik denk eigenlijk precies als mijn ouders geen geweld als je er niet tegen kan.

Bewerkt: door GreyFox-Smurf

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

17+? :? Wat is dat nou weer voor een rating, het is altijd 12+ 16+ en 18+. Maar toch geen 17+? :? Voor dat ene jaartje kunnen ze het net zo goed 18+ maken, dat staat teminste mooier op een hoesje. :)

dat is de amerikaanse rating ;) daar ligt de leeftijdsgrens iets anders dan in europa want hun mogen ook al auto rijden als ze 17 zijn ;) wat hier 18 jaar is, is vergelijkbaar met daar 17 jaar

ik heb namelijk ook spellen die zijn voor 15+ en 16+

Bewerkt: door wilhum1

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...