Jump to content

Abortus


Jay;

Recommended Posts

Nu snap ik het, ik vind dat het mag. Het is de keuze van de moeder. ;)

Ik denk ook zeker dat de vader van het kind er wat over mag zeggen hoor :roll:.

Natuurlijk moet de moeder met een kind in haar buik rondlopen en ter wereld brengen, maar ik vind dat de vader mits dat ie het wilt er ook wat over te zeggen heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    28

  • gammie_

    24

  • Sandra

    16

  • Sa_bulldog

    8

Maar buiten dat, is het eerlijk om een kind zomaar te laten sterven?

Is het eerlijk? Nee.. Kort maar krachtig. Het is in geen geval eerlijk om iemand zijn of haar leven te ontnemen, ook niet als er gevaar is voor moeder of kind. Iedereen heeft het recht om te leven, ongeacht de situatie. Die vraag kun je volgens mij alleen maar met nee beantwoorden. Dit heeft imho niet met eerlijkheid te maken, maar des te meer met verantwoordelijkheid.

Toch ben ik voor abortus, want het is soms beter voor het kind dat het niet op de aarde gezet wordt. In hoeverre is het verantwoordelijk om een kind op de wereld te zetten die je op geen manier kan opvoeden, die je geen toekomst kan bieden? Het klinkt allemaal erg leuk en spannend, maar het vergt enorm veel energie, tijd en geld. Veel jongeren die abortus plegen hebben die energie, tijd en geld niet. Dan hadden ze maar beter moeten nadenken voordat ze onveilige seks hadden, klopt helemaal. Maar moet dat kind daarvoor boeten? Dan wordt volgend mij de verkeerde gestraft. Een abortus is voor een vrouw een ernstige ingrijp, behalve dat ze zich letterlijk helemaal bloot moet geven is het vooral moeilijk om te weten dat je een kind uit jezelf laat halen. Voor vele lijkt me dat genoeg straf om niet nogmaals zo'n fout te maken, maar sommige zijn hier helaas niet vatbaar voor. Toch ben ik van mening dat abortus goed is voor de bescherming van ongeboren kinderen die anders geen toekomst zouden hebben. Het klinkt hard, maar zo'n kind kan beter op die manier sterven dan doodongelukkig te leven.. Maar zo denk ik er over.. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Abortus plegen?

Nooit!

Dat is veel te jammer!

Waarom zou je het doen?

Als je kind een handicap zal hebben?

Nee! Doe het niet!

>>> Door Jowx: Samengevoegd.. <<<

Als een kind een ernigstige handicap zou hebben. (plantje) dan maakt dat een heel gezin stuk, Ik ken er maar genoeg.

stel een koppel met 2 kinderen krijgt een zwaar gehandicapt kind. dat betekend dat de ouders geen tijd meer hebben om met de andere 2 kinderen te spelen. ook hebben ze dan geen tijd meer voor hun zelf, want ze moeten dan 24/7 voor een gehandicapten zorgen die later als hij/zij groot is nog zwaar behoevend is. Het kost ook een hele berg geld en het kind heefd niets aan zijn leven. Op een oud verwetse natuurlijke wijze zou het kind binnen de 24u na de geboorte sterven. waarom zou abortus dan geen oplossing zijn.

Eigelijk zouden ze elke zwaar gehandicapten (niet medisch optelossen. dus niet de tevroeg geborenen) de eerste 24u op zen eigen moeten laten leven (Geen machienes, wel borstvoeding). Als de zwaar gehandicapten die 24u zou overleven is het kind volgens de natuur sterk genoeg op te laten leven. want de natuur laat zijn eigen fouten sterven, maar dit moet tegen gewerkt worden, net zoals alles wat de natuur doet wordt tegen gewerkt.

Ik weet dat dit hard klinkt maar zo is het nu eenmaal

Bewerkt: door EXIT
Link to comment
Delen op andere websites

Maar buiten dat, is het eerlijk om een kind zomaar te laten sterven?

Toch ben ik voor abortus, want het is soms beter voor het kind dat het niet op de aarde gezet wordt. In hoeverre is het verantwoordelijk om een kind op de wereld te zetten die je op geen manier kan opvoeden, die je geen toekomst kan bieden? Het klinkt allemaal erg leuk en spannend, maar het vergt enorm veel energie, tijd en geld.

Het is inderdaad geen makkelijk werkje om een kind op te voeden. Echter, als de ouders niet voor het kind kunnen zorgen hoeft het niet te betekenen dat je deze gelijk mag 'doden'. Wellicht is zijn toekomstperspectief met twee jonge ouders niet al te best, maar dat is geen sterk argument. Ik weet zeker dat wanneer je een kind baart, deze opvoedt (in ernstige omstandigheden) en hem vraagt of hij het leven zou missen als hij er niet was, hij deze vraag volmondig met ja zou beantwoorden. Het punt dat ik probeer te maken, is dat het nooit goed is om een kind zomaar het leven uit te helpen, hem geen kans gunnen om wat van zijn leven te maken en ook maar iets van deze wereld te kunnen zien.

Veel jongeren die abortus plegen hebben die energie, tijd en geld niet. Dan hadden ze maar beter moeten nadenken voordat ze onveilige seks hadden, klopt helemaal. Maar moet dat kind daarvoor boeten?

Het kind moet boeten voor zijn ouders als hij geen kans krijgt om te leven, in het geval van abortus dus. Iemand zijn leven ontnemen is een van de zwaarste straffen die je kunt bedenken, en dat allemaal wegens een stel ouders. Vooral in een land als Nederland waar duizenden instanties klaar staan om je te helpen, waar je ook onder ernstige omstandigheden toch nog wat kan maken van je leven, in dit land moet je iedereen een kans gunnen. Ook een kind die zelf niet kan kiezen tussen leven of dood.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad geen makkelijk werkje om een kind op te voeden. Echter, als de ouders niet voor het kind kunnen zorgen hoeft het niet te betekenen dat je deze gelijk mag 'doden'.

Tja, daar gaat het volgens mij een beetje mis.. In hoeverre leeft iets en is iets dood? Een kind doden klinkt heel anders dan een abortus plegen, en het is imo ook zeker niet hetzelfde. Het klinkt erg grof, maar als de ouders een kind geen toekomst kunnen garanderen lijkt het me beter om dit kind dan te doden. Of liever, een abortus..

Wellicht is zijn toekomstperspectief met twee jonge ouders niet al te best, maar dat is geen sterk argument.

Geen sterk argument? Op zich misschien niet. Je moet elke situatie apart bekijken, maar dan is het einde zoek. Twee jonge ouders kunnen prima ouders zijn, daar is niks mis mee. Maar er moeten kansen voor het kind zijn. Is er een inkomen dat ervoor kan zorgen dat het kind het broodnodige krijgt? Kan het kind naar school? Hebben de ouders tijd om het kind op te voeden? Moeten de ouders hun dagelijkse leven omver schoppen, dus stoppen met school of werk? Hebben de ouders de kracht of energie er wel voor om zo'n verantwoordelijkheid te dragen? De leeftijd zegt niet echt veel meer tegenwoordig, maar de meeste jonge ouders zullen op bovenstaande vragen (helaas) vaak 'nee' moeten antwoorden. Dan is het naar mijn inzien beter om een abortus te plegen.

Ik weet zeker dat wanneer je een kind baart, deze opvoedt (in ernstige omstandigheden) en hem vraagt of hij het leven zou missen als hij er niet was, hij deze vraag volmondig met ja zou beantwoorden.

Als dit kind ernstig depressief is door zijn of haar slechte jeugd durf ik dat te betwijfelen....

Het punt dat ik probeer te maken, is dat het nooit goed is om een kind zomaar het leven uit te helpen, hem geen kans gunnen om wat van zijn leven te maken en ook maar iets van deze wereld te kunnen zien.

Voorkomen is altijd beter dan genezen, dat is geen discussie waard. Er is inderdaad een kans dat hij het ver schopt, maar de kans dat er vele dingen verkeerd gaan bestaat in een erg grote vorm. In die zin lijkt het me beter dat hij of zij het licht niet ziet, het kind kan dan imho beter gelukkig sterven dan ongelukkig leven.

Het kind moet boeten voor zijn ouders als hij geen kans krijgt om te leven, in het geval van abortus dus.

Het "kind" heeft daar op dat moment geen besef van lijkt me.. Ja, hij mist dan het leven. Maar weet hij het zelf wel? In hoeverre kan je dan echt van een straf spreken..? Het is een lastige kwestie, maar ik blijf erbij dat een abortus mogelijk moet blijven. Zolang het, hoe krom het ook klinkt, ten goede komt van een ongeboren kind vind ik het beter om het op die manier op te lossen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Abortus verbieden.. nee!!!, dieren doen het, dus god is er ook niet tegen, ik "geloof" niet, echter veel gelovigen (V.S., paus) zijn zo radicaal tegen abortus da,k ,t zo breng.

Meestal is het niet leuk voor de betrokkenen (moeder, kinderen) als tegenstanders van abortus ook nog moeten tegenwerken... niet goed.

Tot nu anno 2009 aan toe weten "fatsoenensrakkertjes" het weer beter, nou ik zeg baas over EIGEN lichaam en geest anders was het menselijk ras niet gezond geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad geen makkelijk werkje om een kind op te voeden. Echter, als de ouders niet voor het kind kunnen zorgen hoeft het niet te betekenen dat je deze gelijk mag 'doden'. Wellicht is zijn toekomstperspectief met twee jonge ouders niet al te best, maar dat is geen sterk argument. Ik weet zeker dat wanneer je een kind baart, deze opvoedt (in ernstige omstandigheden) en hem vraagt of hij het leven zou missen als hij er niet was, hij deze vraag volmondig met ja zou beantwoorden. Het punt dat ik probeer te maken, is dat het nooit goed is om een kind zomaar het leven uit te helpen, hem geen kans gunnen om wat van zijn leven te maken en ook maar iets van deze wereld te kunnen zien.

Jay;, als het kind niet kan worden opgevoed zal het niet zo'n

goede zijde van de wereld zien denk je wel?? En in jou geloof

gaan mensen naar de hemel om een lang en gelukkig leven-na-de-dood te leven

hoor. Dus dan is het voor zo'n kind 10x beter om te sterven en een hele slechte opvoeding

en leven te hebben.

Abortus verbieden.. nee!!!, dieren doen het, dus god is er ook niet tegen, ik "geloof" niet, echter veel gelovigen (V.S., paus) zijn zo radicaal tegen abortus da,k ,t zo breng.

In de VS zijn ook al hele hopen atëistische mensen te vinden hoor, qua "VS in wording''

zouden we nog een hele weg te gaan hebben. Als de Paus net zo over abortus

denkt als over de Evolutietheorie van Darwin, zal hij toch nog eens avondschool

moeten nemen qua het Leven op Aarde betreft.

Het kind moet boeten voor zijn ouders als hij geen kans krijgt om te leven, in het geval van abortus dus. Iemand zijn leven ontnemen is een van de zwaarste straffen die je kunt bedenken, en dat allemaal wegens een stel ouders. Vooral in een land als Nederland waar duizenden instanties klaar staan om je te helpen, waar je ook onder ernstige omstandigheden toch nog wat kan maken van je leven, in dit land moet je iedereen een kans gunnen. Ook een kind die zelf niet kan kiezen tussen leven of dood.

Een van de zwaarste straffen haal je letterlijk uit de bijbel en heeft dus

niets met dit onderwerp te maken. Als dat zo was dan waren de kruistochten

er nooit geweest en zaten wij nu nog steeds in de renaisance. Maar verder,

in dit land is het vaak zo dat dit land kansen bied aan degenen die dit

zich kunnen veroorloven. Kan iemand dat niet, dan zal zijn leven

ook niet een van de leukste worden. Denk je wel?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken degelijke situatie's

Een vriendin van mij, is haar kindje verloren toen die 5 maanden was, dit is erg jammer natuurlijk. Maar op een of ander manier is ze er ook nog wel blij mee en natuurlijk ook niet, maar het leven heeft voor haar wel een draai gehad, nu is het zo (ook dingen die ik niet ga uitleggen) toen ze wist dat ze zwanger was, wist ze eerst niet wat ze moest doen bang voor de reactie van haar ouders, ze was 16 dus ze wist ook niet wat ze moest doen, ze was zelf nog een kind zoals ze dat dan zelf zegt. ze was bezig met school, en ga zo maar verder, het is dus voor haar erg moeilijk geweest maar uiteindelijk heeft ze er voor gekozen om het kindje te houden, maar helaas mocht het verder niet zo zijn en is het kindje overleden.

Situatie twéé

een ex-vriendin van mij waar ik nog steeds heel veel mee heb en gewoon hele goeie vrienden zijn was vorig jaar ook zwanger van een jongen, dit was een ongewenste zwangerschap, volgens haar had de jongen haar gedwongen om het zonder condoom te doen, nu weet ik hoe zei is. en dit heeft ze ook nog eens gedaan ook :duh: Eigen schuld zou je zeggen, maarja goed als een meisje zie je dit misschien toch anders, en kan je bang zijn voor iemand. Ze heeft uiteindelijk het kindje laten weg halen, persoonlijk geef ik haar hier groot gelijk in, hij was er uiteindelijk toch vandoor gegaan en haar laten stikken, geld had ze niet en hij al helemaal niet, ze was ook bezig met school. en door dat ze het heeft gedaan, heeft zij ook positieve dingen kunnen beleven, tuurlijk is het erg!

Ik ben persoonlijk dus zoals ik al eerder heb gezegd tegen abortus, maar het ligt wel aan de situatie, de twee meiden (eentje) is bijna mijn vriendin, en dit zou niet zo zijn geweest als ze nu een kindje had, want ik wil gewoon niet zomaar voor iemand anders ze kind zorgen terwijl hij er zelf misschien vandoor was gegaan, ook heb ik hier een heel uitgebreide mening verder over en (dit gaat over het meisje van verhaal 1) ik ga hier verder dus ook geen tekst en uitleg over geven :Y Maar ik wil het liefst een kind met haar samen die van ons is ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor en tegen abortus. Waarom

Stel je bent onder de 18 jaar en gaat dus met iemand naar bed. Bijde personen hebben nog geen verandwoordelijkheid voor een kind dat ze moeten opvoeden. Meestal wordt dit aan de ouders over gelaten. In dit geval vind ik dat abortus moet kunnen.

Ben je 18 jaar of ouder dan weet je wel waar je mee bezig bent en dan heb je ook meer verandwoordlijkheid. Daarom zeg ik nu nee tegen abortus.

Er zijn bepaalde gevallen waardoor abortus gepleegt mag worden naar mijn idee.

1. Misbruik ( gedwongen sex )

2. Kind zal misvormt op aarde komen ( handicap )

3. Man en vrouw hadden sex maar wisten niet dat ze broer en zus zijn. ( in zo'n geval komt het kind slecht ter wereld )

4. Ouders zijn beide niet in staat het kind op te voeden. ( bepaalde Beperkingen, Ouders zijn gek verklaart, zijn aan de drugs waardoor ze niet helder meer denken. )

Abortus is trouwens geen moord, er leeft nog niets. Abortus is na een bepaalde tijd ook verboden omdat het dan wel moord wordt.

GRZZ

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor en tegen abortus. Waarom

Stel je bent onder de 18 jaar en gaat dus met iemand naar bed. Bijde personen hebben nog geen verandwoordelijkheid voor een kind dat ze moeten opvoeden. Meestal wordt dit aan de ouders over gelaten. In dit geval vind ik dat abortus moet kunnen.

Ben je 18 jaar of ouder dan weet je wel waar je mee bezig bent en dan heb je ook meer verandwoordlijkheid. Daarom zeg ik nu nee tegen abortus.

Er zijn bepaalde gevallen waardoor abortus gepleegt mag worden naar mijn idee.

1. Misbruik ( gedwongen sex )

2. Kind zal misvormt op aarde komen ( handicap )

3. Man en vrouw hadden sex maar wisten niet dat ze broer en zus zijn. ( in zo'n geval komt het kind slecht ter wereld )

4. Ouders zijn beide niet in staat het kind op te voeden. ( bepaalde Beperkingen, Ouders zijn gek verklaart, zijn aan de drugs waardoor ze niet helder meer denken. )

Abortus is trouwens geen moord, er leeft nog niets. Abortus is na een bepaalde tijd ook verboden omdat het dan wel moord wordt.

GRZZ

Dit heb ik altijd vaag gevonden, dat je 18 bent betekend volgens de wet dat je voor je eigen daden verantwoord bent, klopt.

Maar dat je 18 bent betekend nog niet dat je verantwoordelijkheid bent, je kan dan net zo verantwoord denken/gedragen als een 16 jarigen(of jonger natuurlijk).

Link to comment
Delen op andere websites

Dit heb ik altijd vaag gevonden, dat je 18 bent betekend volgens de wet dat je voor je eigen daden verantwoord bent, klopt.

Maar dat je 18 bent betekend nog niet dat je verantwoordelijkheid bent, je kan dan net zo verantwoord denken/gedragen als een 16 jarigen(of jonger natuurlijk).

Klopt maar dan treed voor mij punt 4 in werking. En dan kan het weer wel.

GRZZ

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...