Jump to content

EK 2008


|Pipo|Sjappie

Recommended Posts

  • Reacties 301
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • studio dewolf

    27

  • Bigstijn

    18

  • TomHagen

    18

  • NandroDavids

    15

Nederland voetbalde erg slecht tegen Rusland, en Rusland erg goed tegen Nederland.

Ze hebben het verdiend, die Russen. Nu Nederland eruit ligt ben ik voor Rusland, maar moge de besten winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

De vrolijke sfeer van de poulefase was weg en vervangen door boze spelers. Ik maak me er verder niet druk om dat we niet door zijn, Nederland heeft een goed toernooi gespeeld en steeg ver boven mijn verwachtingen uit. De wereld weet nu dat NL wel degelijk gevaarlijk kan zijn :Y .

Nu ben ik voor Rusland :dans: .

Link to comment
Delen op andere websites

Man nederland word kamioen :dans: Ze hebben de WERELD kampioen verslagen en de andere finalist in het wk. En dit is maar het EK dus ik denk dat roemenie en nederland door gaan omdat roemenie 2 punten heeft en ik denk dat italie tegen frankrijk 0-0 gaat spelen. Dus er zijn nog maar weinig moeilijke teams over. En Engeland :D was wel goed maar die zijn al dood. Portugal en spanje kunnen best moeiljk zijn voor de rest maak ik me niet veel zorgen.

Euhm, Engeland doet niet mee vriend ;)

Verder natuurlijk een topwedstrijd met als grote ster; Van de Sar. Die man is echt een tovenaar in het doel! En die kop van Robben nadat hij gescoord had. Geweldig ^_^

Ja ik zeg ook en engeland :D maar die zijn al dood (dus uitgeschakeld) Maarja k vind het niet normaal dat ze zo vies hebben verloren kan gewoon neit terwijl rusland gwn volgens mij 3/4-1 van spanje had verloren ??

Link to comment
Delen op andere websites

ja, ik dacht ook nederland gaat het een keer verder redden dan de halve finale, maar erg goed als iedereen dacht zijn ze dus toch niet.

Laat Spanje kampioen worden AUB

Link to comment
Delen op andere websites

Nu benk ook voor SPANJE! Maar echt klote het ging zo goed met nederland.... :N:N over 2 jaar zonder van de Sar en van basten word geruild voor van Marwijk :duh: Word er niet echt beter op he..

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien nog de laatste hoop, maar verwacht er weinig van:

De UEFA wil nog niet reageren op het twijfelachtige optreden van scheidsrechter Lubos Michel tijdens Nederland-Rusland. ``We wachten het wedstrijdrapport van Michel af", liet een woordvoerder van de UEFA weten.

De Slowaakse leidsman eiste gisteren een hoofdrol voor zich op door een tweede gele kaart voor de Rus Denis Kolodin in te trekken. ELF-columnist Mario van der Ende liet al weten dat Michel een grove fout had gemaakt.

``Ik heb het net in het spelregelboek nagezocht. En ik zie het hier bij regel 5 op pagina 46 staan: een scheidsrechter kan alleen dán een beslissing herroepen, als het spel nog niet is hervat. Of is gefloten voor een andere overtreding of het rust- of eindsignaal heeft geklonken”, verklaarde Van der Ende tegenover ELF Voetbal.

``En het tweede was het geval, want hij gaf geel voor de overtreding op Sneijder en had daarna de oude situatie (het buitenspel dus) niet meer mogen herroepen. De Russen hadden de verlening met tien man moeten spelen."

Nog een andere artikel:

Scheidsrechter Lubos Michel trok zaterdagavond de tweede gele kaart voor de Rus Denis Kolodin in, omdat hij na overleg met zijn grensrechter tot de conclusie kwam dat het toch geen gele kaart was. Dit laat de UEFA in een officiële verklaring weten.

In eerste instantie werd gedacht dat Michel de gele kaart introk, omdat de bal de achterlijn gepasseerd was en daarmee de overtreding werd opgeheven. Volgens ELF-columnist Mario van der Ende zou dat volgens de reglementen niet mogen. Het is daarom aannemelijk dat de UEFA, om het intrekken van de gele kaart te rechtvaardigen, zich beroept op het eerdergenoemde verhaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien nog de laatste hoop

...een hele hoop tekst...

Betekend dit dat als de fout van die scheidsrechter inderdaad word toegegeven, de wedstrijd overgespeeld moet worden? :{

Ja, dan word de wedstrijd opnieuw gespeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dan word de wedstrijd opnieuw gespeeld.

Shit, we hebben net alle oranje versieringen opgeruimd :7

Laat ze ook maar daar, want de laatste hoop is weg:

De intrekken van de sanctie voor Rus Denis Kolodin riep veel vraagtekens op. Volgens de UEFA heeft de Slowaakse arbiter Lubos Michel 'conform de regels' gehandeld.

In de slotfase van de reguliere speeltijd van Nederland-Rusland hield Michel de Russische verdediger Kolodin diens tweede gele kaart van de wedstrijd voor. Maar de straf voor de overtreding op Wesley Sneijder verdween even snel als hij was uitgedeeld. Op advies van de assistent-scheidsrechter kwam de Slowaak terug op zijn beslissing.

In eerste instantie leek Michel te reageren op het oordeel dat de bal in de ogen van zijn assistent over de achterlijn was geweest voordat Kolodin in de fout was gegaan. En daarom zou hij de gele kaart hebben ingetrokken. Dat zou in strijd zijn geweest met de reglementen.

Maar de UEFA gaf na overleg met het Slowaakse arbitrale trio uitleg over de zaak 'Kolodin'. De assistent maakte Michel er namelijk niet alleen attent op dat de bal de achterlijn had overschreden, maar hij vertelde ook dat de overtreding geen gele kaart waard was. En daarom was de beslissing van Michel 'conform de regels', aldus de UEFA.

Het blijft natuurlijk de vraag in hoeverre een assistent van meer dan zestig meter beter kan zien of een overtreding een gele kaart waard. Maar de uitleg ontslaat Michel wel van een foutieve toepassing van de regels.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...