Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

Hé?

Maar hij is toch gecrasht? waarom komt die dan op de lijst te staan als gefinisht?

Beetje raar als je het mij vraagt de ophanging was kapot dan kan je echt niet meer rijden met een losse band aan een touwtje ;)

Omdat hij een ronde voorsprong had op de nummers 12 t/m 18.. klopt gewoon hoor. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

En de Indy 500 gewonnen door een brit, bijna had een vrouw gewonnen die debuteerde in Indy 500 race, jammer ze had geen brandstof meer..

Leuke race ;)

:lol: is dat ook formule 1, ja oké de cars lijken erop, heb gister ook dat stuk gezien dat ze even gas terug nam , het vreemde is dat het daarna weer gedeeltelijk terugkwam dus misschien was het met de versnelling, jammer dat die andretti niet meer ract zeg die was wel een top coureur en zeker op de INdy

Link to comment
Delen op andere websites

En de Indy 500 gewonnen door een brit, bijna had een vrouw gewonnen die debuteerde in Indy 500 race, jammer ze had geen brandstof meer..

Leuke race ;)

:lol: is dat ook formule 1, ja oké de cars lijken erop, heb gister ook dat stuk gezien dat ze even gas terug nam , het vreemde is dat het daarna weer gedeeltelijk terugkwam dus misschien was het met de versnelling, jammer dat die andretti niet meer ract zeg die was wel een top coureur en zeker op de INdy

Volgens mij bedoel je een restart.

Soms moeten ze tijdens het rijden een restart maken, vaage race :mellow: wel leuk om te kijken, dat wel ;)

Maar het valt geloof ik onder F1, ik weet het niet zeker, BMW?

Excuses, maar om er nou een apart topic over te gaan maken :rolleyes:

Bewerkt: door Slimm
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij bedoel je een restart.

Soms moeten ze tijdens het rijden een restart maken, vaage race :mellow: wel leuk om te kijken, dat wel ;)

Maar het valt geloof ik onder F1, ik weet het niet zeker, BMW?

Valt de Indy onder Formule 1? I don't think so.. Hele andere wagens, hele andere coureurs, hele andere circuits.. Indycar Series staat gewoon los van de F1 hoor. De ETCC valt toch ook niet onder de DTM. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het was een mooie race, maar erg jammer voor raikkonen. En hij had nog op een haar na Jenson Button gemist.

Uitslag:

1. Fernando Alonso Renault

2. Nick Heidfeld Williams

3. Rubens Barrichello Ferrari

4. David Coulthard Red bull racing

5. Michael Schumacher Ferrari

6. Giancarlo Fisichella Renault

7. Juan Pablo Montoya Mclaren

8. Jarno Trulli Toyota

9. Vitantonio Liuzzi Redbull Racing

10. Jenson Button BAR

11. Kimi Raikkonen Mclaren gecrasht

12. Takuma Sato BAR

13. Jacques Villeneuve Sauber

14. Felipe Massa Sauber

15. Tiago Monteiro Jordan

16. Narayn Kartikeyan Jordan

17. Christian Albers Minardi

18. Patrick Friesacher Minardi

Uitgevallen:

Mark webber Williams ---->crash

Ralf Schumacher Toyota-------> crash

Ik moet het toch ff zegge, ik was 28 en 29 mei op de Nurburgerring en het was echt gaaf :D

Jammer voor Raikkonen, hij crashte zowat vlak voor mijn neus. Hij was al 3 keer in de pit geweest en wou niet nog een keer de pit in omdat hij zo mooi eerste reed dus nam hij het risico om de race helemaal uit te rijden op een lekke band(?) (er was iets met zijn band in iedergeval). Het was beter voor hem geweest om nog een pitstop te nemen want dan had hij nog punten gekregen :(

Al met al was het een leuke wedstrijd :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het was een mooie race, maar erg jammer voor raikkonen. En hij had nog op een haar na Jenson Button gemist.

Uitslag:

1.  Fernando Alonso      Renault

2.  Nick Heidfeld            Williams

3.  Rubens Barrichello    Ferrari

4.  David Coulthard      Red bull racing

5.  Michael Schumacher Ferrari

6.  Giancarlo Fisichella  Renault

7.  Juan Pablo Montoya  Mclaren

8.  Jarno Trulli              Toyota

9.  Vitantonio Liuzzi        Redbull Racing

10. Jenson Button          BAR

11. Kimi Raikkonen        Mclaren gecrasht

12. Takuma Sato            BAR

13. Jacques Villeneuve    Sauber

14. Felipe Massa            Sauber

15. Tiago Monteiro          Jordan

16. Narayn Kartikeyan    Jordan

17. Christian Albers        Minardi

18. Patrick Friesacher    Minardi

Uitgevallen:

Mark webber      Williams ---->crash

Ralf Schumacher Toyota-------> crash

Ik begrijp niet echt wat Raikkonen op de 11e plaats doet als ie is uitgevallen :blink:

Maar wel erg jammer dat hij is uitgevallen ja, hij had dichterbij kunnen komen in het kampioenschap om het nog spannender te maken, want als je nu kijkt naar de standen dan lijkt het net of Alonso vet domineerd.

Ik heb de race helaas niet kunnen kijken, ik was naar de bios en mijn videorecorder was ook stuk dus opnemen kon ook al niet.

Bewerkt: door MightyDuck
Link to comment
Delen op andere websites

nou het komt zo. Degene die achter Raikkonen staan dus 12 tot en met 14 lagen 1 of meer rondes achter Raikkonen, dus ze hadden hem nooit meer in kunnen halen. Ja alleen als de race nog een aantal rondes langer door ging.

Link to comment
Delen op andere websites

Gister was de race van canada eigenlijk niet zo spannend door het uitvallen van Alonso al vroeg in de wedstrijd, schumacher had weer wat kado's te pakken ben blij voor hem dat hij weer op het podium staat. maar de man is toch wel KImi altijd heel koel, ik denk dat we deze jongen als nieuwe wk kampioen hebben

Link to comment
Delen op andere websites

Gister was de race van canada eigenlijk niet zo spannend door het uitvallen van Alonso al vroeg in de wedstrijd, schumacher had weer wat kado's te pakken ben blij voor hem dat hij weer op het podium staat. maar de man is toch wel KImi altijd heel koel, ik denk dat we deze jongen als nieuwe wk kampioen hebben

Kimi heeft zeker de kansen om wereldkampioen te worden, alleen dit jaar niet meer.. Ik denk dat hij tegen het einde van het jaar in de buurt zal komen van Alonso, maar dat hij hem zal inhalen met punten daar geloof ik niet meer in.. Helaas.

En ik moet zeggen dat ik helemaal uit m'n dak ging toen ik Alonso stuk zag gaan.. En vooral omdat het er toen voor de beide McLaren's ook nog heel goed uitzag. Heel erg jammer van Montoya, echt heel jammer. Maarja het is toch zijn eigen schuld, gewoon een hele stomme fout die je als coureur van dat niveau eigenlijk niet zal mogen maken.. :unsure:

Link to comment
Delen op andere websites

das ook opvallend, ik denk da montoya zo in de race zat dat ie die stoplichten aan het eind van de pits niet zag, eerst dacht ik dat het door die manouvre met coulthard kwam maar toen ik eenmaal die black flag voor hem zag staan? ik vind het een beetje een rare zaak maar idd montoya had beter kunen weten

Link to comment
Delen op andere websites

das ook opvallend, ik denk da montoya zo in de race zat dat ie die stoplichten aan het eind van de pits niet zag, eerst dacht ik dat het door die manouvre met coulthard kwam maar toen ik eenmaal die black flag voor hem zag staan? ik vind het een beetje een rare zaak maar idd montoya had beter kunen weten

Volgens mij heeft Montoya dat rode licht wel degelijk gezien. Ik meen namelijk gezien te hebben dat hij even afremde en twijfelde toen hij de pits uit wou rijden. In eerste instantie remde hij volgens mij, maar ging daarna toch door. Ik weet dat niet zeker ( zal nog eens een herhaling moeten kijken ) maar volgens mij twijfelde hij echt of hij nou door ging rijden of niet. En dat heeft hij dus wel gedaan, dom.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het ook een prima weekend van Christian Albers, goed in de trainingen en hij is elfde geworden in de race vind ik het een prima prestatie, omdat veel mensen uitgevallen zijn met domme dingen of met break failure.

En jammer van Fisichella, ik had graag gezien dat hij gewonnen had en weer mazzel voor de Ferrari's. Wel goed gereden van Barichello trouwens.

Link to comment
Delen op andere websites

Terecht dat de FIA niet gebogen is voor het fout van Michelin. Alonso heeft gezegd te rijden als Michelin alleen een negatief advies geeft, Briatore had al eerder gezegd z'n coureurs niet de dood in te sturen. Krijgen we een grid van 6 auto's?

Christiaan op het Podium?

Artikel: FIA komt Michelin niet tegemoet

Michelin heeft grote problemen in Indianapolis. De Franse bandenleverancier van zeven van de tien Formule 1-teams heeft een probleem met de banden. De band houdt het niet langer dan tien rondjes vol om op volle snelheid over de banking in Indianapolis te racen. Ralf Schumacher crashte daardoor met zo'n 300 km/u hard in de muur tijdens de vrije training op vrijdag. Het verzoek van Michelin aan de FIA om nieuwe banden in te vliegen of een chicane te maken in de laatste bocht werd hard afgewezen. 

"Het zou niet volgens de regels zijn om het circuit aan te passen omdat een aantal teams geen fatsoenlijk materiaal heeft aangeleverd gekregen. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover de teams die hun zaken wel voor elkaar hebben," was te lezen in een bericht van de FIA.

De FIA zijn vervolgens ook nog over het bandenprobleem: "Sommige teams kwamen met het idee om een band te gebruiken waarmee ze niet in de kwalificatie gereden hebben. We hebben ze verteld dat dat tegen de regels is. We zijn van mening dat hun straf niet uitsluiting van de race zal zijn maar de straf zal erg zwaar zijn om zeker te zijn dat teams het in de toekomst niet als uitkomst gaan zien voor bandenproblemen."

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...