Jump to content

Airsoft/BB Guns


omar7584

Recommended Posts

Hoe kom je eigenlijk aan zo'n ding(of mag je dat hier niet bespreken?) en hoeveel kost het? En ze zijn toch illegaal?

Luchtbuksen zijn wel legaal in Nederland, of ze bij jouw in de buurt te koop zijn weet ik niet. Volgens mij moet je wel 18+ ervoor zijn.

Ik vind het echte rot spulletjes, als het legaal wordt gaan bijna allle straatjongeren met zo'n ding lopen en dan ben je nauwelijks veilig in Nederland :N

Mijn menig, nee !

ik zou helemaal niet meer naar buiten gaan volgens mij voel jij je met alles onveilig.

En dan nog als een kind met zon geweertje op je schiet? dan pak je het af en gooi je het kapot op straat en ze zullen het niet gauw nog een keer doen..

Heb zelf trouwens M16 bbgun maar die hangt alleen in me kamer als versiering, ziet er best echt uit, en goedkoop te krijgen in tsjechie :puh:

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ThunderDuck

    7

  • kelwin

    6

  • Wesley

    4

  • Limbolander

    4

  • 5 maanden later...
Maar ze moeten maar beginnen dat vuurwerk legaal te maken :tu: :tu:

is dat niet zo? bij ons met Nieuwjaar doen ze in het restaurant op de hoek altijd op straat wat vuurwerk, en de wijkagent komt dan altijd meekijken (ps: ik woon op een bijna nie bewoond gebied, anders genoemd het platteland van België)

en men maat zen vader is officier in een opleidingsbasis aan de kust, en die krijgt soms es zo'n airgun pistooltje of M16 mee naar huis, omdat ze afgeschreven zijn (na 2 jaar gebruik)

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

Legaal maken. Daar tegenover dan natuurlijk wel wat regeltjes en dat die streng gehandhaafd worden. Raar, bijna overal in Europa zijn ze legaal, behalve in Nederland. Maar bijna overal in Europa zijn softdrugs verboden, behalve in Nederland..

Dus als het aan de veiligheid ligt, zie ik er geen problemen in om die dingen legaal te maken. :) Misschien dat sommige mijn mening een beetje raar vinden, maar zo zie ik het. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Mij maakt het niet uit of ze legaal of illegaal zijn, paar vrienden van mij hebben zo'n airsoft geval, en zijn erg snel kapot gegaan :N

Ik en een vriend zijn ook wel een bos in geweest om te schieten met luchtbugs (met ijzerenkogeltjes), die mag je geloof ik wel hebben met een vergunning.

Maar ik ken een winkel, waar ze een kruisboog verkopen, dat is toch veel gevaarlijker? En als je die gasten een beetje kent kan je dat ding gewoon kopen, zonder vergunning/legitimatie :N

Link to comment
Delen op andere websites

Lol dikke bump door Mr. Spycho.

Maaré, ik heb zelf 2 BB guns, een Desert Eagle en een Uzi ^^.

mijne is paar dagen geleden kapot gegaan^^had ook een desert eagle

eigenlijk wel kut :duh:

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik vind dat hele gezeur om die BB-guns onzin. Ikzelf heb er ook een en als ik daarmee op mezelf schiet doet het niet eens extreem veel pijn. En als je iemand wil overvallen doe je dat toch wel, dan helpt een verbod op "te echte" nepwapens ook niet meer.

En verder is het gewoon een extreem handig ding om raven en eksters mee te beschieten. Éen hit en die raaf komt nooit meer terug :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat hele gezeur om die BB-guns onzin. Ikzelf heb er ook een en als ik daarmee op mezelf schiet doet het niet eens extreem veel pijn. En als je iemand wil overvallen doe je dat toch wel, dan helpt een verbod op "te echte" nepwapens ook niet meer.

En verder is het gewoon een extreem handig ding om raven en eksters mee te beschieten. Éen hit en die raaf komt nooit meer terug :7 .

En misschien is dat dus juist een van de redenen dat ze het willen verbieden, omdat sommige mensen denken dat beesten zoals eksters en kraaien een uber hoge pijngrens hebben. Dat doet die beesten dus wel pijn, maar dat schijn jij normaal te vinden? wat ga je hierna doen? op honden en katten schieten? als je iemand met zo'n ding in ze oog raakt doet dat ook goed pijn... dierenbeul :N

Link to comment
Delen op andere websites

Eksters en kraaien hebben de gave ontwikkeld mij mateloos te irriteren. Ik wil ze gerust met mijn blote handen een lesje leren, maar je ziet het probleem. Dus pak ik een BB-gun en vuur één kogeltje af. Hadden ze de eerste keer maar moeten luisteren. Verder schiet ik niet op andere dieren alleen maar op eksters en kraaien die met hun eeuwige herrie mijn nacht-/dagrust verstoren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heet dus natuur. Is niks aan te doen. Ja oke behalve in jou geval dan een BB-Gun pakken en er doodleuk op gaan schieten. Daar zijn die dingen echt niet voor gemaakt. En daarbij met je blote handen die beesten een lesje willen leren. Hmm ja te pakken ga je ze nooit krijgen, maar je kan ze ook weg jagen door hard geluid te maken.. Of ben je dan bang dat je andere mensen wakker maakt?

Wat nou als ik jou even mateloos ga irriteren? ga je dan ook met je nep pistooltje op me schieten? of ga je me een pak klappen verkopen :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Nou geloof me, ik heb er alles al op losgelaten, die beesten blijven terugkomen. Tenzij je ze beschiet dus. En zolang jij voor reden vatbaar bent loop je erg weinig kans door mij beschoten te worden. Je moet wel de fundamentele verschillen tussen een mens en een vogel in de gaten blijven houden natuurlijk. Maar dus het hele nadeel van zo'n BB-gun is dus dat je er mensen en dieren mee pijn kan doen. Dat kan toch met praktisch alles? Geef mij maar iets en ik vind wel een manier om een ander er pijn mee te doen. Ik vind het dus gewoon bullshit, dat verbod.

Link to comment
Delen op andere websites

mijn vader heeft er een: glock 17, schiet op gas.

1 joule. ik vind dat ze best legaal mogen worden maar je mag eigenlijk NOOIT op mensen schieten want als er een in je oog terecht komt is diegene of jij gelijk blind :7

Mja maar zoiets kun je wel 1000 maal zeggen, er zijn altijd figuren die dat toch doen, op mensen schieten. Ik vind dat er wel een versoepeling mag komen.. Als ze dit spul nou verkopen aan mensen met een vergunning, een vergunning waar je op moet laten zien dat je er goed mee omgaat, ik denk dat je dan niet zo extreem zorgen hoeft te maken over het gebruiken van airsoft wapens om mensen/dieren te verwonden.

Maargoed, dan komt de volgende vraag.. Waarom zou je zoiets dan in vredesnaam kopen? Blikjes schieten wordt gauw saai hoor :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...