Jump to content

Airsoft/BB Guns

omar7584

Recommended Posts

Ik kan Kelwin opzicht wel begrijpen hoor, ik zit dan weliswaar in een andere hobby, maar ook daar zie ik mensen de wet aan hun laars lappen en brengen daarmee de 'echte' hobbyisten ermee in de problemen.

Zier er best onschuldig uit, alles gaat goed, alleen het probleem is dat het niet altijd goed gaat.

Er zijn mensen die duizenden euro's aan hun hobby besteden en hiermee serieus omgaan, maar er zijn ook mensen die een quadcopter kopen van 100 euro en boven een snelweg gaan vliegen, dit soort filmpjes geven de hobby een slechte naam en zal ervoor zorgen dat de wetgeving nog strenger wordt of zelfs deze hobby's volledig verbieden.

Het probleem aan bovenstaand filmpje, en die van Sharingan, zijn voorbeelden van hoe het niet moet en hoe de mensen die zoiets voor de heb hebben er veelal mee omgaan.

Zet zulk gedrag op film, en je hebt bewijsmateriaal voor de mensen die zoiets willen verbieden, en bewijsmateriaal tegen de mensen die er mee omgaan zoals het hoort.

Delen op andere websites

• Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ThunderDuck

7

• kelwin

6

• Wesley

4

• Limbolander

4

Beetje jammer dat mensen hier zo achterlijk! zijn om airsoft replicas op straat in het openbaar(?!?!) uit te testen.Ook de mensen die hun Airsoft replica voor afdreiging willen gebruiken..?!?!?!?Willen jullie ervoor zorgen dat de airsoft sport een slechte naam krijgt oid?Lever for gods sake maar je NABV pas in en verkoop je replica alsjeblieft! ( als het pasje uberhaupt hebt?!?!?!)...want dat pasje verdien je sowiezo, hoe dan ook niet.

's Nachts op een verlaten straat een airsoftpistool uittesten is geen ramp, in mijn ogen. Als niemand het ziet kan niemand er bang van worden. Daarnaast wil ik je er op attenderen dat je Nederlands te wensen overlaat. Om jezelf en de wereld te behoeden voor verdere taalgerelateerde wangedrochten heb ik je fouten in rood gemarkeerd.

Met dit soort dingen moet je eenmaal heel duidelijk zijn. Tevens, dit is een forum. Geen school.

Als hij die woorden niet begrijpt, is dat niet mijn schuld.

Een airsoft replica uittesten in het openbaar is een regel wat als nummer 1(!) verboden staat voordat je je NABV pasje aanvraagd (als hij die uberhaupt heeft?)

Door dat soort mensen is de airsoft sport dus binnen no-time weer illegaal.

EDIT: precies. Wat GOLF zegt.

Even een voorbeeld wat veel is voorgekomen:

Debiel ''test'' airsoft replica uit in het openbaar, mensen zien dit. Politie wordt gebeld. Persoon volgt niet de instrucies op van de politieagent. Politie agent kan niet het verschil zien tussen een echt wapen en een airsoft replica. Politieagent doet zijn werk en schiet uit angst de persoon neer. (of in het ergste geval; dood). Komt in de krant te staan etc.

eventueel:

Airsoft krijgt direct een slechte naam. Airsoft sport wordt weer verboden.

Dat willen de airsofters, na 8 jaar, dus totaal niet hebben.

Bewerkt: door kelwin
Delen op andere websites

Met dit soort dingen moet je eenmaal heel duidelijk zijn. Tevens, dit is een forum. Geen school.

Als hij die woorden niet begrijpt, is dat niet mijn schuld.

Het is dan juist jouw fout, maar aangezien het feit dat je teksten schrijft als een 6-jarige niet centraal staat laat ik mijn 12 pagina's tellend epistel over het belang van goede spelling en grammatica maar even achterwege.

Een airsoft replica uittesten in het openbaar is een regel wat als nummer 1(!) verboden staat voordat je je NABV pasje aanvraagd (als hij die uberhaupt heeft?)

Nogmaals: 's Nachts op een verlaten straat zo'n ding uittesten is geen ramp. Bovendien hoef je niet in het bezit te zijn van een dergelijk pasje om een airsoftreplica aan te schaffen of in je bezit te hebben.

Door dat soort mensen is de airsoft sport dus binnen no-time weer illegaal.

Het feit dat airsoft überhaupt legaal is vind ik al vreemd, maar goed: Het feit dat Whoop zijn pistool mee naar buiten neemt is geen indicatie dat airsoftreplica's op grote schaal misbruikt worden. 1 incident is bij lange na niet voldoende om angst bij de wetgever te veroorzaken.
Delen op andere websites

Nogmaals: 's Nachts op een verlaten straat zo'n ding uittesten is geen ramp. Bovendien hoef je niet in het bezit te zijn van een dergelijk pasje om een airsoftreplica aan te schaffen of in je bezit te hebben.

Art 17a WWM:

Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het overdragen, voorhanden hebben en vervoeren van airsoftapparaten voor de beoefening van de airsoftsport in verenigingsverband aan personen die ten minste de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt en door middel van een bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen lid te zijn van een door de Minister erkende airsoftvereniging.

Als je daarmee over straat loopt (met je munitie apart :puh:), moet je inderdaad je bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen (NABV pas). Daarbij moet je ook oppassen dat replica's niet als imitatiewapens worden gezien, dat is ook strafbaar. :puh:

Delen op andere websites

Art 17a WWM:

Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het overdragen, voorhanden hebben en vervoeren van airsoftapparaten voor de beoefening van de airsoftsport in verenigingsverband aan personen die ten minste de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt en door middel van een bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen lid te zijn van een door de Minister erkende airsoftvereniging.

Als je daarmee over straat loopt (met je munitie apart :puh:), moet je inderdaad je bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen (NABV pas). Daarbij moet je ook oppassen dat replica's niet als imitatiewapens worden gezien, dat is ook strafbaar. :puh:

precies.

Je NABV pas is je bewijs dat je mentaal gezond ben en dat je het aankan om een replica in bezit te hebben. Dus niet voor afdreiging oid gaat gebruiken.

Als je met zon replica over straat loopt, open en bloot. Dus zonder verpakking er om heen; grote kans dat direct je NABV pasje in wordt genomen of je krijgt een waarschuwing.

''Bovendien hoef je niet in het bezit te zijn van een dergelijk pasje om een airsoftreplica aan te schaffen of in je bezit te hebben.''

Weet je uberhaupt wel waar je eigenlijk over praat?

Bewerkt: door kelwin
Delen op andere websites

Dus niet voor afdreiging oid gaat gebruiken.

Afdreiging is niet een woord, lieve jongen :7

''Bovendien hoef je niet in het bezit te zijn van een dergelijk pasje om een airsoftreplica aan te schaffen of in je bezit te hebben.''

Weet je uberhaupt wel waar je eigenlijk over praat?

Ja hoor, maak je daar maar geen zorgen over. Ik kan best begrijpen dat er wat verwarring is over die opmerking: Ik bedoelde dat je gewoon een airsoftwapen kunt kopen zonder zo'n pasje te laten zien, al is dat niet legaal. Het hele gebeuren rond de NABV-pas is niet meer dan een ergernis voor degene die een replica wil aanschaffen voor criminele doeleinden.
Delen op andere websites

Dus niet voor afdreiging oid gaat gebruiken.
Afdreiging is niet een woord, lieve jongen :7
Je doet me een beetje denken aan dit filmpje

Afdreiging is een woord, lieve jongen Smile_girl.gif (wellicht niet erg goed gekozen) http://www.encyclo.n...grip/afdreiging

Ik meen dat hij met afdreiging het afwenken van een dreiging bedoelt. (zo moeilijk is nadenken toch niet :puh:)

Ik bedoelde dat je gewoon een airsoftwapen kunt kopen zonder zo'n pasje te laten zien, al is dat niet legaal. Het hele gebeuren rond de NABV-pas is niet meer dan een ergernis voor degene die een replica wil aanschaffen voor criminele doeleinden.
Dus de man, die anderen op hun woorden wijst, kan het zelf niet (bij verre van) correct brengen. How delightful!
Ik zie hier toch echt in bezit hebben en hoeven (moeten of nodig zijn van). Dat heeft niets met kunnen en uitsluitend kopen te maken. Weet je überhaupt wel waar je eigenlijk over praat? Gelukkig, ik hoef me er geen zorgen over te maken... En dan kom je er ook nog achter dat het best wat verwarring kan veroorzaken.. Dit maakt mij een blijd heerschap*

I DEMAND AN EXCUSE FROM THE HIGHEST INTERNAL THUNDERDUCK-COUNCIL! Smile-izmena.gif

*expressie van mijn blijdschap

Bewerkt: door NicolaB
Delen op andere websites

Afdreiging is een woord, lieve jongen Smile_girl.gif (wellicht niet erg goed gekozen) http://www.encyclo.n...grip/afdreiging

:$ Ik was niet op de hoogte van het bestaan van dat woord. Je hebt gelijk, excuses.

Dus de man, die anderen op hun woorden wijst, kan het zelf niet (bij verre van) correct brengen. How delightful!

Bij verre van is een contaminatie. Het punt dat airsoftwapens gewoon verkrijgbaar zijn blijft echter staan. De NABV-pas blijft dus een nutteloos stukje plastic.
Ik zie hier toch echt in bezit hebben en hoeven (moeten of nodig zijn van). Dat heeft niets met kunnen en uitsluitend kopen te maken. Weet je überhaupt wel waar je eigenlijk over praat? Gelukkig, ik hoef me er geen zorgen over te maken... En dan kom je er ook nog achter dat het best wat verwarring kan veroorzaken.. Dit maakt mij een blijd heerschap

Ach, interpretatie is subjectief.
Delen op andere websites

''Bij verre van is een contaminatie. Het punt dat airsoftwapens gewoon verkrijgbaar zijn blijft echter staan. De NABV-pas blijft dus een nutteloos stukje plastic.''

Aan de andere kant niet. Aangezien illegaal een replica bezitten voor een strafblad zorgt, waar je heel je leven lang mee zit. En voor 9 maanden cel zorgt en / of 4500- euro boete kan geven.

En een airsoft replica is moeilijk te verstoppen van mensen, tenzij je hem ergens in een hoekje laat liggen en nooit gebruikt.

Delen op andere websites

Ik vind het moeilijk. Dat ik contaminaties gebruik en dat ik fouten maak in dingen, kan ik je nu al vertellen hoor. Ik ben echt niet feilloos op dat gebied. Ik heb er wel veel respect voor als iemand zegt uit respect, van "hé, dit doe je steeds zo, maar andere mensen vatten dat als "fout" op; kan je dat niet beter verbeteren aan jezelf" (zoals hier ook mensen doen op het forum). Bij het simpelweg roepen van: "JE DOET DIT FOUT!", denk ik echt van; ja joh, jij komt integraal gezien ook niet uit de voeten met dat gemieter op 1 punt. Met tot gevolg, dat ik me er ook niet op ga verbeteren ofzo.

Absoluut, respect heb ik wel voor deze mensen. Immers ben ikzelf ook zo of ben zo geweest (op welke berichten ik doel, is denk ik wel duidelijk). Maar uiteindelijk tot verbetering leiden doet het niet (dat wil je toch neem ik aan, met die opmerkingen).

Het allerbelangrijkste is daarin een eigenvisie of zelfkennis. Zoals ik al zei, tuurlijk maakt iedereen fouten. En ik moet men eerlijk vertellen dat ik juist op dit forum deze fouten exploit, zodat ik irl deze fouten niet maak. (dat is deels van de reden waarom ik hier uberhaupt op het forum zit). Wat dus uiteindelijk tot verbeteringen irl leidt. Ik denk en hoop dan ook uiteindelijk, dat "grammarnazi's" zoals Thunderduck (het woord grammarnazi is echt onrespectvol, maar wel denk ik het beste om het in 1 woord te omschrijven) en andere mensen die zich te veel focussen op 1 punt, anders irl zijn. Zodat ook zij zich op juist dit punt zich kunnen verbeteren.

Zo niet, alsjeblieft verbeter jezelf op dit punt. In detail treden is prima, maar houd het algemene in acht (doe alsof je tegen een 13 jarige loopt te praten die je zowel moet corrigeren, als aanleren). Dat maakt jezelf alleen maar beter en maakt het forum alleen maar beter. Dingen per definitie stellen vind ik dan zo, tja niet slim. Al leid het wel tot vooruitgang. Maar weet dat je altijd een revisie moet plegen wanneer je opnieuw een discussie (/project) etc. aangaat.

Om op Kelvin te reageren, vind ik dat hij inderdaad niet altijd even wijze posts maakt qua opmaak. Inhoudelijk vind ik hem echter erg sterk en dat geld voor mij als veel belangrijker. En tuurlijk, ik heb ook hierin soms niet alle kennis van de wereld (kijk maar naar de discussie met thebig over het transfusiebeleid). Daarin dekte ik mezelf wellicht goed. Maar ik denk stellig dat hij degene is met meer ervaring op het gebied van technische details van het transfusiebeleid,

Overigens ben ik het met Kelvin's laatste post eens.

Delen op andere websites

Aan de andere kant niet. Aangezien illegaal een replica bezitten voor een strafblad zorgt, waar je heel je leven lang mee zit. En voor 9 maanden cel zorgt en / of 4500- euro boete kan geven.

En een airsoft replica is moeilijk te verstoppen van mensen, tenzij je hem ergens in een hoekje laat liggen en nooit gebruikt.

Ik durf er geld op in te zetten dat de soort mensen die anderen beroven met behulp van airsoftwapens het niet bezwaarlijk vinden dat er een sanctie op ongeoorloofd bezit staat. Bovendien is een airsoftpistool wel te verbergen. Een geweer wat minder uiteraard, maar een klein wapen moet lukken.
Delen op andere websites

Ik durf er geld op in te zetten dat de soort mensen die anderen beroven met behulp van airsoftwapens het niet bezwaarlijk vinden dat er een sanctie op ongeoorloofd bezit staat. Bovendien is een airsoftpistool wel te verbergen. Een geweer wat minder uiteraard, maar een klein wapen moet lukken.

Een airsoft replica, die op gas werkt of met een elektrische motor, maakt een best hard geluid..en als je hem uit wil testen, doe je dat in de tuin...niet binnenshuis uiteraard...

Dus dat is dan erg moeilijk te verbergen..

Delen op andere websites

Een airsoft replica, die op gas werkt of met een elektrische motor, maakt een best hard geluid..en als je hem uit wil testen, doe je dat in de tuin...niet binnenshuis uiteraard...

Dus dat is dan erg moeilijk te verbergen..

Ja, maar als ik een winkel beroof met een airsoftpistool ga ik geen plastic balletjes naar het personeel schieten. Het enige wat ik hoef te doen is dat wapen in een jaszak stoppen. Het geluid dat zo'n ding maakt is irrelevant in dat geval.
Delen op andere websites

Of todat de inbreker aangifte doet en jij de bak in gaat.. :7

Aangifte van wat? Iemand onder schot houden met een pistool dat plastic balletjes schiet nadat hij in je huis heeft ingebroken?

Ja, kan. Jij bent in iedergeval de lul dan.

Delen op andere websites

Beetje jammer dat mensen hier zo achterlijk! zijn om airsoft replicas op straat in het openbaar(?!?!) uit te testen.Ook de mensen die hun Airsoft replica voor afdreiging willen gebruiken..?!?!?!?Willen jullie ervoor zorgen dat de airsoft sport een slechte naam krijgt oid?Lever for gods sake maar je NABV pas in en verkoop je replica alsjeblieft! ( als het pasje uberhaupt hebt?!?!?!)...want dat pasje verdien je sowiezo, hoe dan ook niet.

Dus jij was de gozer waar ik de reactie van verwijderd heb. Lees het stukje hieronder nog maar eens door. Denk je nu echt dat ik zo'n grote mongool ben die met een replica over straat gaat lopen? Give me a break. We wonen hier in NL niet in Amerika.

Heb het dus over deze post:

's Nachts op een verlaten straat een airsoftpistool uittesten is geen ramp, in mijn ogen. Als niemand het ziet kan niemand er bang van worden. Daarnaast wil ik je er op attenderen dat je Nederlands te wensen overlaat. Om jezelf en de wereld te behoeden voor verdere taalgerelateerde wangedrochten heb ik je fouten in rood gemarkeerd.

Edit 2 @ kelwin, als je de tekst boven het filmpje hebt gelezen lees je dat ik deze replica gekocht heb om mee te gaan airsoften, zoals jij. (?) Video heb ik enkel gemaakt om het hier, en/of andere plekken te laten zien, voor de fun. Ik heb dat filmpje bewust s'nachts gemaakt op een weg waar niemand komt. (heb er achterom geen plek voor) En nu moet je niet meteen gaan denken dat ik een echte crimineel ben die overvalletjes met mijn replica ga plegen.. En sinds het filmpje ligt de gun ook gewoon veilig in een kluis opgeborgen.

Bewerkt: door .Sharingan
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...