Jump to content

De GTA IV: Carlist


Swiggers

Recommended Posts

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Swiggers

    9

  • Hanneswasco

    4

  • Jacky-2007

    4

  • Mythbuster

    3

Sorry, maar ik vind dat je niet op uiterlijk mag beoordelen, jij vindt SUV's blijkbaar mooi, maar ik dan weer niet.

Voor de rest goed werk :tu: ik wilde nog wat persiflages toevoegen:

Faction: Buick Regal volgens WikiGTA

Futo: Fiat Uno, de woorden op de flank zijn geen reclame, maar de typeaanduiding, iets wat toen mode was.

Manana: Cadillac Eldorado 1969

Vigero: Chevrolet Camaro 1968

Stallion: Ford Mustang 1964

Enkele foute persiflages

Stratum: Ford Taurus

Sabre GT: Oldsmobile Cutlass 1972

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat 99% van alle topic plaatsers meer typefouten dan klinkers in hun zinnen hebben, en aangezien er iemand totaal niets te doen heeft, en dan gaat reageren met een reactie waar echt NIEMAND wat aan heeft....zelfs hijzelf niet!

Link to comment
Delen op andere websites

Hey lekker topic dit, en inderdaad jammer van de spam.

Ik heb wat aanvulling voor je op de info van de Dukes. En staat namelijk bij de afbeelding "Dodge Charger", maar in je tekst staat dat de wagen gebaseerd kan zijn op een oude Ford Mustang.

De Dukes, model en naam, zijn afgeleid van de Dodge Charger '69 R/T "General Lee"

Ter illustratie:



1226207~Dukes-Of-Hazzard-General-Lee-Posters.jpg

Ter mannelijk[/font] vermaak: :D

a5228690f47f0746d74ce34c90857078.jpg

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

prachtig gedaan, alleen moet ik zeggen dat de kolom uiterlijk weg moest, het is eigenlijk een persoonlijke mening dus. Jij vindt bijvoorbeeld een infernus en een dukes matig qua uiterlijk, terwijl ik deze tot de mooiste wagens van het spel reken. Verder alles ok, mooi gedaan

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

eerst en vooral de complimenten aan de makers van de lijst

hier is mijn top 5

1 ) tourismo(makkelijk te vinden in de grotti garage , en hij is bloedmooi)

2 )Cognoscenti(gewoon leuk voor burnouts en bande kapot te slippen)

3 ) infernius(suuuuper snel + pagani zonda uitlaten + lambo deuren)

4) patriot(om over dingen(vooral politie-auto's)te rijden)

5 )super GT (hoog james-bond gehalte)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

De "Faction" is gebaseerd op de Buick Regal GNX.

Hier een afbeelding van de Buick Regal GNX...

*plaatje*

En een geweldige bump van 2 jaar :7

Kijk in het vervolg ff naar de Datum van de vorige post voordat je een bericht schrijft.

Overigens was dit allang bekend.

Link to comment
Delen op andere websites

Niets mis met die bump, is gewoon ontopic en het is informatie die in de lijst in de eerste post nog niet bekend was.

Ik heb de informatie erbij geplaatst. Nadeel is wel dat de lijst nu, vanuit de oude IPB2.x situatie, nu door mijn bewerk-actie vol zit met HTML code.

Ik zet het op ons to do-lijstje, binnenkort gaan we de code in de hoofdpost opschonen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja, aangezien dit topic dan binnenkort toch weer geupdate wordt... Even wat suggesties :)

Ten eerste:

Ik heb wat aanvulling voor je op de info van de Dukes. En staat namelijk bij de afbeelding "Dodge Charger", maar in je tekst staat dat de wagen gebaseerd kan zijn op een oude Ford Mustang.

De Dukes, model en naam, zijn afgeleid van de Dodge Charger '69 R/T "General Lee"

De Dukes z`n naam is inderdaad afgeleid van de tv serie 'the Dukes of Hazard'... Echter, de auto zelf is amper een '69 Charger, en des te meer een 71-74 Charger. Deze heeft namelijk de chrome rand om de grille die de Dukes heeft. De bodystyle van de Dukes is in zichzelf ook iets meer richting de 71-74 Charger... Enige dat echt van de 1969 versie afkomt is de daklijn die in 2 punten uitloopt. De achterruit is echter weer heel anders, en de achterlichten lijken wat betreft Chargers 't meest op die van 71-74, maar nog meer op die van een '74 Dodge Monaco.

De Landstalker lijkt qua lichten 't meeste een Land Rover Free Lander, maar dan inderdaad op de body van een Lincoln Navigator...

De Patriot is inderdaad 'n Hummer, maar de Patriot uit het GTA 3 era was een H1, die veel minder bekend is(vandaar dat OP zegt dat die Patriot totaal niet op 'n Hummer lijkt), en de IV Patriot is uiteraard 'n H2(beetje H3 zit er ook in)

De Contender(codenaam E109) is een Ford SVT F-150 Lightning concept en is imho niet zo nuttig off-road, net zoals de originele Ford F-150...

Stratum is een Subaru Impreza 1995 wagon met Skyline R32(oranje knippers, tegen witte bij de R33)...

Blista Compact zou evt wat invloeden kunnen hebben van de VW Corrado, maar is toch overduidelijk een Honda CRX.

De Faction heeft invloeden van de Chevy Monte Carlo van ongeveer 1985, ook van eerdere modellen aangezien die enkele koplampen hadden zoals de Faction. Maar het is inderdaad voornamelijk een Buick Regal/Grand National GNX... Persoonlijk vind ik de wegligging van de Faction best wel redelijk, en zelfs fijn om mee te rijden, maar dat is natuurlijk een mening.

De normale Sabre is, ja IS een Oldsmobile Cutlass van rond 1983, met ook invloeden van de '85 Monte Carlo, Buick LeSabre en Pontiac Grand Prix en de andere G-bodies van GM. Zo is de bodystyle zelf redelijk Monte Carlo-ish, maar de koplampen komen overduidelijk meer van de Cutlass(die zijn recht, bij de Monte Carlo staan ze in een schuin vakje)... Waarom dan toch Cutlass? Sabre... Cutlass.. Allebei een 'n zwaard. Is al zo sinds Vice City. Vandaar dat de Sabre GT eigenlijk ook een Cutlass is, maar óók met invloeden van andere A-bodies... De jaren 70 Pontiac Grand Prix en Chevy Monte Carlo lijken totaal niet op de Sabre GT(voorkant is trouwens van `n Buick GNX)..., Vandaar ook dat beide auto's dezelfde naam hebben.

Merit = Chevrolet Impala, die gebruikt de NYPD namelijk ook.

Feroci is 'n Lexus LS300/400 als ik het me goed herinner

Futo is uiteraard 'n Toyota AE86 met de Europese koplampen(die niet omhoog kunnen)...

Manana is `n 1975 Buick LeSabre convertible, met de achterlichten iets wat ik niet weet...

Sultan RS uiteraard 'n custom Lexus Is300, met achterlichten van `n Mitsubishi Lancer Evo/BMW E46...

Sultan is `n gewone Is300...

Vigero is een eerste generatie Chevrolet Camaro, met dubbele koplampen dan...

Stallion is qua bodystijl een Mustang van 1964, met andere grille en achterlichten.

Sabre GT zoals ik al zei een Olds Cutlass 1970, met voorkant van Buick GNX...

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste:

Ik heb wat aanvulling voor je op de info van de Dukes. En staat namelijk bij de afbeelding "Dodge Charger", maar in je tekst staat dat de wagen gebaseerd kan zijn op een oude Ford Mustang.

De Dukes, model en naam, zijn afgeleid van de Dodge Charger '69 R/T "General Lee"

De Dukes z`n naam is inderdaad afgeleid van de tv serie 'the Dukes of Hazard'... Echter, de auto zelf is amper een '69 Charger, en des te meer een 71-74 Charger. Deze heeft namelijk de chrome rand om de grille die de Dukes heeft. De bodystyle van de Dukes is in zichzelf ook iets meer richting de 71-74 Charger... Enige dat echt van de 1969 versie afkomt is de daklijn die in 2 punten uitloopt. De achterruit is echter weer heel anders, en de achterlichten lijken wat betreft Chargers 't meest op die van 71-74, maar nog meer op die van een '74 Dodge Monaco.

Je kan mij héél veel wijsmaken over auto's, maar wat je hier over wat mij betreft de auto der auto's zegt, is bullocks.

Let even op de lijn van de onderstaande Chargers. Even in spoiler gezet zodat je ze gemakkelijk in één scherm naast elkaar kan houden:

Dukes in IV

Dukes-GTA4-HighwayReaper-front.jpg

'71 Charger

charger71.jpg

'69 Charger

ertA18_69_Dodge_Charger_RT_vertmet.JPG

Kijk even goed naar de lijn van de body aan de zijkant, en probeer mij nu nog eens te overtuigen dat de Dukes niet veelal van de '69 Charger is afgeleid?

Dat de achterkant (ruit + achterlichten) op een ander model is gebaseerd, daar wil ik in meegaan. Maar verder, het front van de Dukes, de zijkant en bovenkant, komen toch echt van de '69 Charger. Het enige van de voorkant wat van een later jaar afkomt dan '69 is dat het chroom buiten de body valt. Verder de diep wegliggende voorlichten, het middenstuk van de grille, komt allemaal van de '69. Don't questionize my Charger knowledge. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe graag ik ook zou zeggen dat het een '69 Charger is, is het écht een '71 Charger. Of dit komt omdat Rockstar het model van de '69 Charger heel erg heeft aangepast vanwege licenties, of dat ze geprobeerd hebben een '71 Charger te maken met kleine aanpassingen, weet ik niet, maar hij lijkt écht meer op de '71 Charger, en ik zal m`n best doen om je dat te laten zien...

T'is trouwens 'Don't question my Charger knowledge' ;)

Zal een paar plaatjes zoeken die qua perspectief en camera hoek op elkaar lijken, en met groen en rood laten zien welke lijnen van welke auto komen.

Ok klaar... Ik heb er ook een photoshopje ingedaan met een aantal KLEINE aanpassingen op de '71 Charger, met een 1969 dak... Ben eigenlijk zelf verbaasd hoeveel de voorkant lijkt, achterkant valt me echter tegen en heb ik iets moeten platdrukken...

't grote punt is gewoon dat de Dukes qua zijkant veel ronder is dan de '69 Charger... De '71 charger is precies zo rond, en heeft ook de erg karakteristieke airvents aan de zijkant niet, die de '69 Charger wel heeft, samen met die rare driehoek vorm, die bij de '71 Charger afwezig is(en bij de Dukes ook...)

ook de grille.. Jacky kom op zeg, jij ziet ook dat de grille, waarbij het chrome rond de grille helemaal rond en één stuk is, en over de zijkant heen valt, meer op die van de '71 Charger lijkt... Die opstaande randen aan de zijkant van de grille, die heeft de '69 Charger ook niet, de '71 wel. Ik kan me niet voorstellen dat je over die grill nog twijfels hebt, de rest kan ik misschien nog begrijpen... 'T enige van de grille wat van de '69 Charger komt is het zwarte deel, en de midden sectie die bij de '71 iets ronder is dan bij de Dukes.

Note ook dat de airvents in de motorkap, die de '69 Charger zo typeren, afwezig zijn op de Dukes, én de '71 Charger.....

Overigens heb ik de golving in de deur op de '71 Charger iets minder rond gemaakt dan hij eigenlijk is... Eigenlijk loopt hij nog iets dieper zie ik net... Bij de '69 is de lijn van voor naar achter veel rechter, bij de Dukes is hij zoals op de '71 Charger, maar dan met 't platte vlak erop van de '69 Charger... En de deur zelf heb ik ook een beetje hoekig getekend op de Dukes :7, maar goed...

Dukesphotoshop.png

en zeg nu niet dat de zijkant van de Dukes ronder is omdat Rockstar 'm low poly heeft gemaakt ofzo, want scherpe randen kost minder polygons dan (correct gemaakte) ronde lijnen...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...