Jump to content
PatrickW

Systeem-eisen GTAIV voor PC

gallery_748_15_3925.png
Op de Games voor windows site is een sectie verschenen over GTAIV voor de PC.

Naast een korte beschrijving en enkele screens zijn hier voor het eerst ook systeem eisen verschenen. Het betreft echter alleen de aangeraden systeem-eisen en nog niet de minimale eisen, maar ze geven wel een goede indicatie wat het spel nodig gaat hebben.

Aangeraden systeem-eisen
Besturingsysteem: Windows XP SP2
Processor: Dual core processor (Intel Pentium D of beter)
RAM: 2GB
Hardeschijf: 18GB vrije ruimte
Videokaart: 512MB Direct3D 10 compatibel of Direct3D 9 card compatibel met Shader
Drive: DVD-ROM dual-layer drive

Voor discussies en vragen over GTA IV kun je terecht op ons forum, uitgebreide informatie is te vinden op onze wikigta.

(:tu: voor ivrh, die het nieuws als eerste op ons forum melde)

Edit (14-09-2008) : De systeem eisen zijn ondertussen weer verwijderd van de Games for Windows site, wat we hieruit moeten afleiden is onduidelijk, we zullen moeten afwachten.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Recommended Posts

In feite gaat het meer om de kloksnelheid van je GPU en de snelheid van het geheugen, de grootte van het geheugen is maar een bijzaak. Voel je vrij om het merk en het type van je videokaart hier te posten, dan kunnen we bepalen of hij GTA IV aan kan.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

ik heb een nvidia geforche 6100 405 ga ik het daarmee halen

Daar kan ik kort over zijn: nee, dat ga je niet.

Galiorix. No offence hoor, maar de systeemeisen voor GTA IV zijn geeneens bekend, maar jij doet net alsof dat er wel systeemeisen bekend zijn :puh: Hoe zit dat? :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

In feite gaat het meer om de kloksnelheid van je GPU en de snelheid van het geheugen, de grootte van het geheugen is maar een bijzaak. Voel je vrij om het merk en het type van je videokaart hier te posten, dan kunnen we bepalen of hij GTA IV aan kan.

nVidia GeForce 9600GSO 384MB.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Galiorix. No offence hoor, maar de systeemeisen voor GTA IV zijn geeneens bekend, maar jij doet net alsof dat er wel systeemeisen bekend zijn :puh: Hoe zit dat? :puh:

Als je een beetje hersens heb weet je dat gta sa al moeilijk zou draaien op die kaart (6100)

Laat staan op de nieuwe gta.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Als je een beetje hersens heb weet je dat gta sa al moeilijk zou draaien op die kaart (6100)

heeft niks met hersens hebben te maken. Ik ben meer afwachtend. Ik ga nog geen dingen aan mijn pc veranderen als de eisen nog geeneens bevestigd zijn.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Zal zeker lukken. ;)

heeft niks met hersens hebben te maken. Ik ben meer afwachtend. Ik ga nog geen dingen aan mijn pc veranderen als de eisen nog geeneens bevestigd zijn.

Toch zal het hoogstwaarschijnlijk niet gaan hoor. San Andreas zal dan al moeilijk gaan, dus laat staan dat GTA IV er op werkt. Maar je hebt inderdaad gelijk dat je best wacht om al dingen te veranderen aan je PC aangezien de systeemeisen nog niet bekend zijn.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Zal zeker lukken. ;)

:*D:tu:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik denk dat de systeem eisen wel anders worden!

ze hebben het namelijk alweer verwijdert dus ik denk dat er weer andere eisen komen (misschien fout RSG)

maar ik draaide crysis al redelijk met en aldi pc met 1gb ram en 128 mb videokaart ''Gforce 6700 XL''

dus miss dat ik dit ook net kan draaien :D

Anders koop ik hem gwoon en ga hem dan later wel een keer spelen alsk betere game pc heb

(ze zeiden dat er eind dit jaar en miss volgend jaar High end pc 's komen bij de aldi)

dus koop ik daar miss wel

die garantie bevalt me wel :klap:

gr.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Met 128MB kun je het wel vergeten. Ik denk dat 256MB op het randje van de afgrond nog wel kan lukken, en met 512MB zit je wel snor. Overigens zegt het geheugen lang niet alles over je kaart. Maar een 6700 en een 6100 zijn outdated.

En over de 6100. Ik kon met die kaart geeneens SA op 1024x768 met een acceptabele framerate spelen, laat staan dat IV dan wel zal werken. Bovendien is het een onboard grafische chip en die zijn helemaal kansloos in hedendaagse games.

Beide kaarten (6100/6700) zijn oud en presteren niet meer in hedendaagse games. De 6700 voldoet dan wel aan de minimum eisen van Crysis, maar de gameplay is wel enorm slecht. Je kunt wachten op de definitieve eisen voor je je videokaart vervangt, maar ik zou wel vast gaan sparen want de kans is groot dat je het niet gaat redden met je huidige kaart.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

• Create New...