Jump to content
PatrickW

Systeem-eisen GTAIV voor PC


gallery_748_15_3925.png
Op de Games voor windows site is een sectie verschenen over GTAIV voor de PC.

Naast een korte beschrijving en enkele screens zijn hier voor het eerst ook systeem eisen verschenen. Het betreft echter alleen de aangeraden systeem-eisen en nog niet de minimale eisen, maar ze geven wel een goede indicatie wat het spel nodig gaat hebben.


Aangeraden systeem-eisen
Besturingsysteem: Windows XP SP2
Processor: Dual core processor (Intel Pentium D of beter)
RAM: 2GB
Hardeschijf: 18GB vrije ruimte
Videokaart: 512MB Direct3D 10 compatibel of Direct3D 9 card compatibel met Shader
Drive: DVD-ROM dual-layer drive


Voor discussies en vragen over GTA IV kun je terecht op ons forum, uitgebreide informatie is te vinden op onze wikigta.

(:tu: voor ivrh, die het nieuws als eerste op ons forum melde)

Edit (14-09-2008) : De systeem eisen zijn ondertussen weer verwijderd van de Games for Windows site, wat we hieruit moeten afleiden is onduidelijk, we zullen moeten afwachten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik heb XP, DirectX10 patched (weet niet of het ook daadwerkelijk werkt.. bij games staat wel dat ik DirectX10 heb maargoed), 3GB RAM, 98gb disc space over en een GeForce 9600GSO 384MB..

Gaat het met dat lukken denk je? :-(

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: NEC COMPUTERS INTERNATIONAL
  • Model: GA-8TRC410M-NF
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD
  • BIOS Model: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Pentium® 4 CPU 3.06GHz
  • Kloksnelheid: 3059 MHz

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 3477 MB RAM

harddisk.gifHarde schijf

  • Bestandstype: NTFS
  • Grootte: 141,23 GB
  • Vrije ruimte: 98,8

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 9600 GSO
  • Beeldprocessor: GeForce 9600 GSO
  • Geheugengrootte: 384 MB
  • Drivers: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.7488

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1440x900
  • Kleurkwaliteit: 32-bits
  • Frequentie: 75 Hz

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

directx.gifDirectX

  • Versie:

operatingsystem.gifBesturingssysteem

[*]Naam: Microsoft Windows XP Professional

[*]Versie: 5.1.2600

[*]Service Pack: Service Pack 3

Bewerkt: door JeGe

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik weet niet veel van Hardware af, maar ik heb het vermoeden dat ik nog wat nieuwe spulletjes moet hebben. Eén ding weet ik sowieso, we hebben 1,1GB RAM, dus dat moet waarschijnlijk sowieso worden verhoogd.

Hopen dat ik hem rond de release kan spelen... :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom gaat iedereen nu vragen of zijn PC het aankan? De specs die vind je boven aan de site. Voldoet je PC niet aan deze eisen dan moet je wachten op de minimum eisen. Maar als jij 1 GB hebt en je hebt 2 GB nodig hoef je niet te vragen of hij past want het andwoord is NEE. geld ook als je videokaart maar 256 MB heeft, dan kun je het ook wel schudden. Mischien als straks de minimum eisen bekend worden gemaakt heb je mischien maar 1 GB nodig, dus mensen die niet aan deze eisen voldoen, wacht nog even, wij kunnen ook niet weten of hij wel of niet op je PC past.

Ik kan hem gelukkig wel aan, nu kan ik hem pre-orderen :dans:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom gaat iedereen nu vragen of zijn PC het aankan? De specs die vind je boven aan de site. Voldoet je PC niet aan deze eisen dan moet je wachten op de minimum eisen. Maar als jij 1 GB hebt en je hebt 2 GB nodig hoef je niet te vragen of hij past want het andwoord is NEE. geld ook als je videokaart maar 256 MB heeft, dan kun je het ook wel schudden. Mischien als straks de minimum eisen bekend worden gemaakt heb je mischien maar 1 GB nodig, dus mensen die niet aan deze eisen voldoen, wacht nog even, wij kunnen ook niet weten of hij wel of niet op je PC past.

Ik kan hem gelukkig wel aan, nu kan ik hem pre-orderen :dans:

Gast, doe even normaal... Ze vragen enkel om info en over meningen van leden die wel verstand hebben van hardware, iets wat jij duidelijk niet hebt, als het je stoort negeer die berichten dan!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kan deze het aan?

Windows Vista Home premium

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 5200+

3072 MB

ATI Radoeon HD 3450

320GB

Ik denk dat je goed zit, alleen je videokaart is niet van de beste.

Ik wist ondertussen ook al zo'n 24 uur wat de aanbevolen systeemeisen waren. En ze zijn ongeveer zoals ik had verwacht.

Edit: Kai-ShockWave had het trouwens eerder opgemerkt. Klik hier.

Volgens mij niet, wnt je hebt tog Windows XP nodig, en niet Vista?

Elke nieuwe game voor Windows werkt op Vista hoor, anders zouden ze groot verlies oplopen, want als iemand nu nog een nieuwe goede PC wil aanschaffen is het altijd Vista.

En PW, kijk je hier nog even naar:

Edit: Kai-ShockWave had het trouwens eerder opgemerkt. Klik hier.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

mooi dat gta 4 uitkomt, geweldig !

maar zouden mijn specs. van de computer genoeg zijn om gta te kunnen spelen?

specs.:

Windows Vista home premium 32bit

- Processor: AMD Athlon X2 5000+ 2,6ghz

- Ram geheugen: 2048MB

- Videokaart : Nvidia GeForce 8600GT 512MB cache

ik hoop dat ik GTA 4 kan spelen :eten:

ik hoop zou gauw mogelijk antwoord.

groeten dennis

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom gaat iedereen nu vragen of zijn PC het aankan? De specs die vind je boven aan de site. Voldoet je PC niet aan deze eisen dan moet je wachten op de minimum eisen. Maar als jij 1 GB hebt en je hebt 2 GB nodig hoef je niet te vragen of hij past want het andwoord is NEE. geld ook als je videokaart maar 256 MB heeft, dan kun je het ook wel schudden. Mischien als straks de minimum eisen bekend worden gemaakt heb je mischien maar 1 GB nodig, dus mensen die niet aan deze eisen voldoen, wacht nog even, wij kunnen ook niet weten of hij wel of niet op je PC past.

Ik kan hem gelukkig wel aan, nu kan ik hem pre-orderen :dans:

Gast, doe even normaal... Ze vragen enkel om info en over meningen van leden die wel verstand hebben van hardware, iets wat jij duidelijk niet hebt, als het je stoort negeer die berichten dan!

Ik heb genoeg verstand van computers, maar ik heb geen vooruitziende blik om te kijken wat de minumum eisen zullen zijn. Maar als je 2 GB nodig hebt en je hebt maar 1 GB hoef je dus niet te vragen of IV zal werken want dan kun je zelf ook wel zien dat je 1 GB te weinig hebt. En als je geen dual-core processor hebt dan kun je het ook wel vergeten om op recommended te spelen.

Dus diegene waarvan de PC niet sterk genoeg is om IV op recommended te draaien, moeten dus nog even wachten op het verlossende antwoord of ze GTA IV kunnen draaien op de mimumum specs. Wij weten dat ook niet, we kunnen hooguit een schatting maken. En als iemand niet weet of hij een DC of SC heeft is dat niet erg als hij het vraagt, maar als je 1024 MB RAM hebt hoef je het niet te vragen want optellen en aftrekken kan iedereen wel. Dus kun je zelf toch ook zien dat je te weinig hebt.

@ Berrygosie:

Die processor is een dual-core dus ja. Je RAM is ook voldoende, dus ook ja, en je videokaart is ook 512 MB dus dat is ook ja. Dus dat zal geen probleem worden.

Even voor de duidelijheid: 2048 = 2GB en 1024 = 1 GB. Dus als je 2048 MB geheugend hebt is dat voldoende ^_^

Bewerkt: door Sprunk

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom gaat iedereen nu vragen of zijn PC het aankan? De specs die vind je boven aan de site. Voldoet je PC niet aan deze eisen dan moet je wachten op de minimum eisen. Maar als jij 1 GB hebt en je hebt 2 GB nodig hoef je niet te vragen of hij past want het andwoord is NEE. geld ook als je videokaart maar 256 MB heeft, dan kun je het ook wel schudden. Mischien als straks de minimum eisen bekend worden gemaakt heb je mischien maar 1 GB nodig, dus mensen die niet aan deze eisen voldoen, wacht nog even, wij kunnen ook niet weten of hij wel of niet op je PC past.

Ik kan hem gelukkig wel aan, nu kan ik hem pre-orderen :dans:

Gast, doe even normaal... Ze vragen enkel om info en over meningen van leden die wel verstand hebben van hardware, iets wat jij duidelijk niet hebt, als het je stoort negeer die berichten dan!

Ik heb genoeg verstand van computers, maar ik heb geen vooruitziende blik om te kijken wat de minumum eisen zullen zijn. Maar als je 2 GB nodig hebt en je hebt maar 1 GB hoef je dus niet te vragen of IV zal werken want dan kun je zelf ook wel zien dat je 1 GB te weinig hebt. En als je geen dual-core processor hebt dan kun je het ook wel vergeten om op recommended te spelen.

Dus diegene waarvan de PC niet sterk genoeg is om IV op recommended te draaien, moeten dus nog even wachten op het verlossende antwoord of ze GTA IV kunnen draaien op de mimumum specs. Wij weten dat ook niet, we kunnen hooguit een schatting maken. En als iemand niet weet of hij een DC of SC heeft is dat niet erg als hij het vraagt, maar als je 1024 MB RAM hebt hoef je het niet te vragen want optellen en aftrekken kan iedereen wel. Dus kun je zelf toch ook zien dat je te weinig hebt.

@ Berrygosie:

Die processor is een dual-core dus ja. Je RAM is ook voldoende, dus ook ja, en je videokaart is ook 512 MB dus dat is ook ja. Dus dat zal geen probleem worden.

Even voor de duidelijheid: 2048 = 2GB en 1024 = 1 GB. Dus als je 2048 MB geheugend hebt is dat voldoende ^_^

Gast, lees die BB dan niet he! En zaag er niet zo over! Tseezes :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Start - uitvoeren - typ in: dxdiag. Je ziet nu een schermpje, je kan zien welk geheugen en processor je hebt en je kan ook gelijk zien of het een Dual-core of single core is. Klik dan op het tabblad beeldscherm om te kijken welke grafische kaart je hebt. ^_^

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...