Jump to content

Far Cry 2

Denimo

Wat vind jij van Far Cry 2?  

120 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vind jij van Far Cry 2?

• BESTE GAME OOIT!!
      17
    • Hele goede game, ga ik zeker halen
      55
    • Ziet er wel leuk uit
      21
    • Kan wel leuk zijn, maar ik ga hem niet halen
      7
    • Vind het niet echt een leuk spel.
      7
    • Vind het een heel erg stom spel.
      5

Recommended Posts

• Reacties 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Velaro

16

• studio dewolf

13

• Dvt

7

• Denimo

7

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
En speel je in groep (zoals in COD met CPU's ) of speel jij alleen. (ik heb het over single player)

Alvast bedankt voor de hulp. :puh:

Je friends zullen je alleen helpen als je erom vraagt, maar in de meeste gevallen sta je er alleen voor, wat geen ramp is. Het hangt er puur vanaf hoe je het aanpakt, je kan missies rechtstreeks halen door je doelwit in 1 keer te vernietigen of iets te stelen, of je kan een omweg nemen via je 'friends', die over het algemeen makkelijker is. Ook kan je je aanpak zelf grotendeels bepalen; je kan rechtstreeks met een AK-47 naar je target toe rijden en iedereen neermaaien, of je kan via een omweg in de natuur een ideale plek uitzoeken om vervolgens iedereen met je sniper het nakijken te geven.

Geplaatst:
Wat voor updates zitten er in die patch?

Moest namelijk net een patch downloaden.

Ik heb hier een lijst gevonden met de verbeteringen die de patch met zich mee bracht.

Bedankt :)

Die map voor Home wordt wel vet. Had al wat screens gezien in de OPM. Verder vandaag maar ff die Multiplayer testen, hopen dat het goed gaat, meeste verhalen gaan de ronde dat ze er steeds uitgegooid worden :puh:. Ben benieuwd.

Daarnaast vindt ik die Mapeditor niet echt heel goed werken op de console, wat erg jammer is. Je krijgt al meteen een ultra grootte map voor je geschoven waar je dan maar even een level op moet maken. Ben je volgensmij echt een dag mee bezig voordat hij helemaal perfect is.

Bij die Trophy's staat ook nog eens dat je 10 mappen moet downloaden én raten. Ook moet je je eigen map uploaden en álle gamemodes spelen in je map :S

De Far Cry 2 room in Home is inderdaad erg vet. ;) Ben er laatste nog even geweest.

Geplaatst:

Hey,

Sinds gisteren heb ik Far Cry 2 in mijn bezit. Ik heb al 3 uur gespeeld en zit nu aan 8%. Ik heb net de politiechef vermoord en een buddy belde me op om een wapenkonvooi in een hinderlaag te lokken. Tot nu toe vind ik het echt een zeer leuke game! De graphics, vooral in de savanne 's middags met veel zon zijn echt mooi. Ik zag daar ook dieren, die ik omvergereden heb. :7

Het enige minpuntje vind ik dat je vijanden van heel ver op je kunnen schieten. De outposts die iedereen vermeldde, vind ik wel meevallen. Ik hou namelijk van offroaden. :D

Geplaatst: (bewerkt)
Hey,

Sinds gisteren heb ik Far Cry 2 in mijn bezit. Ik heb al 3 uur gespeeld en zit nu aan 8%. Ik heb net de politiechef vermoord en een buddy belde me op om een wapenkonvooi in een hinderlaag te lokken. Tot nu toe vind ik het echt een zeer leuke game! De graphics, vooral in de savanne 's middags met veel zon zijn echt mooi. Ik zag daar ook dieren, die ik omvergereden heb. :7

Het enige minpuntje vind ik dat je vijanden van heel ver op je kunnen schieten. De outposts die iedereen vermeldde, vind ik wel meevallen. Ik hou namelijk van offroaden. :D

Ik zoek altijd manieren om die ouposts te vermijden :puh:

Maar het is idd zo dat ze van best wel ver af kunnen schieten, alleen vindt ik ze ook wel méer dichterbij komen dan bij andere games. Ik vindt dt persoonlijk niet erg, maar ze komen soms aanrennen vanuit de verte en dan staan ze opeens paar meter voor je.

Wat ik soms een nadeel vindt is dat veel gevechten vóór een missie hebt. Dan ben je een missie gestart en dan moet je vaak door kampen en outposts waardoor je je kogels verspilt. En dan ben je er eindelijk doorheen en dan is er nergens een wapenhandelaar te vinden.. Meestal pak ik dan die wapens van de grond, maar die blokkeren echt té vaak. Gisteren was ik bij een missie in dat "Chemical Area" en me wapens waren op, had ik er 1 opgepakt en dat ding blokkeerde de hele tijd.. Wel realistisch alleen zou dat bij de vijanden dan ook moeten voorkomen, maar dat gebeurd helaas niet.

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Geplaatst:
Wat ik soms een nadeel vindt is dat veel gevechten vóór een missie hebt. Dan ben je een missie gestart en dan moet je vaak door kampen en outposts waardoor je je kogels verspilt. En dan ben je er eindelijk doorheen en dan is er nergens een wapenhandelaar te vinden.. Meestal pak ik dan die wapens van de grond, maar die blokkeren echt té vaak. Gisteren was ik bij een missie in dat "Chemical Area" en me wapens waren op, had ik er 1 opgepakt en dat ding blokkeerde de hele tijd.. Wel realistisch alleen zou dat bij de vijanden dan ook moeten voorkomen, maar dat gebeurd helaas niet.

Dat is inderdaad stom :duh: , maar blokkeren die geweren dan zó vaak? Dat het echt irritant wordt ?

Als je een outpost hebt "opgeruimd" en je passert er nadien weer, zijn de vijanden weer gespawnd of blijven ze leeg?

Dat is inderdaad stom :duh: , maar blokkeren die geweren dan zó vaak? Dat het echt irritant wordt ?

Als je een outpost hebt "opgeruimd" en je passert er nadien weer, zijn de vijanden weer gespawnd of blijven ze leeg?

Bij mij gebeurd dat best vaak. Als ze blokkeren moet je vierkant (ps3) indrukken en dan sleutelt hij eraan zodat hij het weer doet.

Ik heb bij een outpost 1x meegemaakt dat ik erlangs was (kreeg iets van melding dat ik de outpost verovert had en dat het nu mijn eigendom was) en toen ik paar minuten later terug kwam, dat er weer nieuwe gasten stonden..

Maar ik zoek meestal een weg eromheen, want ik ga niet steeds me kogels verspillen aan al die outposts..

Wat je ook kan doen is er gewoon met volle vaart doorheen racen met een wagen, enigste is dat je paar wonden krijgt door de schietgevechten. Alleen moet je daarna wel van de weg afrijden, want soms komen ze met van die trucks achter je aan :7

En waar je ook op moet letten zijn de patrouilles die rond de outposts rijden, die kunnen nogal irritant zijn, dus als je dichtbij zo'n outpost bent, moet je eerst kijken waar je een auto hoort of ziet zodat je die bij een eventuele overname van de outpost ieder geval weet waar je een auto kan verwachten, die gasten houden er namelijk van je vol over te rijden ;7

Bewerkt: door Kai-ShockWave

Ik heb het spel ook maar ik heb het maar 1 uurtje SinglePlayer gespeeld en toen ben ik alleen maar gaan map makeren. Daar heb ik het spel ook eigenlijk voor gekocht. :D

Ding dat ik klote vind in de SP, de vijanden zijn bijna onsterfelijk.

Bewerkt: door lexus123
Geplaatst:

Heb het spel ook vandaag gekocht en het bevalt me wel. Ik ben nog ik het begin maar ik vind het nu al leuk. Heb het voor de PC, en het spel is minstens net zo mooi als Crysis. ^_^

Geplaatst:

Ik heb vanavond nog wat verder gespeeld. Ik vind het nog altijd een zeer leuk spel. Maar ik ging eens dood, en een buddy kwam me redden. Ik deed verder met de missie, maar ik vond mijn buddy niet meer en kijk bij mijn buddylijst en zag dat m'n buddy dood was. Is dit nu zo erg om ervoor opnieuw te beginnen? Verandert dit de verhaallijn sterk? Of krijg je er toch nog genoeg? Want ik heb nu een vrouw ontmoet, die ook buddy wordt, maar ik moet eerst iets voor haar vinden in een trein.

Ik heb ook een MAC-10 en een flare gun gekocht. De flare gun is echt vet en kan grote branden veroorzaken. Met de MAC-10 heb ik nog geprobeerd, maar ik ben er zeker van dat dit ook een vet wapen is. Als primary weapon gebruik ik de G3KA4, het eerste automatische geweer dat je krijgt. Ik heb ook de accuracy upgrade gekocht. In mijn savehouse vond ik ook nog een USAS12. Wat een wapen is dat zeg, je vijanden zijn meteen dood. Jammer dat ik het heb vervangen, omdat hij volledig verroest was en waarschijnlijk toch ging ontploffen. Ik ga hem later zeker kopen.

In het begin had ik ook een flamethrower, maar die heb ik in mijn dwaasheid vervangen door een RPG. Gelukkig wordt die geunlocked bij mijn volgende wapenkonvooi dat ik vernietig. :eten:

Echt een leuk spel! :tu:

Geplaatst:

Het niet zo erg als je buddy's dood gaan, dat zul je later in het spel wel ontdekken. En als je goed zoekt vind je nog wel wat buddy's. De MAC-10 is zeker handig, die gebruik ik vooral als ik een sniper als primary weapon heb.

Van die wachtersposten heb ik niet zoveel last, meestal heb ik zo'n jeep met een machinegeweer erop en knal ik iedereen daar zo verrot. Ik heb nu zelf als primary weapon de Dragunov sniper. Die is erg handig!

Geplaatst:

Het is zeker NIET de beste game ooit, maar het is ook geen slecht spel

ik geef denk ik een 8 ofzo. er zijn betere spellen, bovendien was ik er na ongeveer een weekje het beu

Geplaatst:
Van die wachtersposten heb ik niet zoveel last, meestal heb ik zo'n jeep met een machinegeweer erop en knal ik iedereen daar zo verrot.

Inderdaad, iedereen zegt dingen zoals "binnen 5 minuten kom je 20 patrouillewagens tegen" en "om de halve minuut moet je stoppen voor een controlepost" maar dit is sterk overdreven. Om het overgrote deel van de controleposten kan je er omheen rijden. Ik ben in het hele spel (speel al 5 uur) misschien al 3 patrouillewagens tegengekomen en enkele boten met wachters. Soms val ik wel controleposten aan om de munitievoorraad of om mijn gezondheidsvoorraad bij te vullen. :sigaar:

Geplaatst:

Wat een brute game. Ik had het spel voor het eerst op de HCC beurs in Utrecht gespeeld, maar daarvoor had ik het nieuws over het spel wel in de gaten gehouden tot de release. Vandaag voor het eerst bij een vriend gespeeld en het is gewoon zo'n geweldig spel, zowel grafisch als gameplay technisch. Echt een heerlijk spel. Dat van die controle posten valt absoluut mee, maar ik vind het wel irritant dat die mafkezen soms achter je aan komen want ze zijn nogal zwaar bewapend, met die Jeeps.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb hem al in het freeroaming-topic gezet maar ik zet hem hier ook even neer. :)

Far Cry 2

Far Cry 2 heeft helemaal niets te maken met het eerste deel. Er zitten deze keer dus geen mutanten in. Wel is dit een open-world FPS die zich afspeelt in Afrika, met wel 50km² jungles, savannes en dorpjes. Is dit een vette shooter of een slecht vervolg op het geweldige eerste deel?

Jouw opdracht is simpel: vermoord 'The Jackal': een wapenhandelaar die beide partijen van wapens voorziet. Omdat je niet weet weet waar 'The Jackal' zich bevindt, moet je infiltreren in beide partijen: de UFLL en de APR. Voor deze partijen moet je missies doen, die variëren van het vinden van een koffer met waardevolle documenten tot het doden van een belangrijk persoon of een bepaalde groep mensen uitschakelen. Hoe je dit doet, ligt volledig aan jezelf. In het begin van de game kan je namenlijk een personage kiezen met wie je de game zal spelen. Zo krijg je verschillende wapens en een verschillende intro, afhankelijk van wel personage je kiest. Bij de ene persoon heb je bijvoorbeeld een vlammenwerper ter beschikking, en bij de andere een raketwerper.

Zoal ik al zei, kan je volledig kiezen hoe je een missie uitvoert. Je hebt namelijk een serieus wapenarsenaal tot je beschikking, die je moet unlocken door wapenkonvooien te vernietigen. Je kan overdag in heuse rambo-stijl het kamp bestormen met een vlammenwerper en een machinegeweer, of 's nachts, als jouw vijanden het niet verwachten, ze geruisloos neerschieten met een speciale sniper, een gedempt pistool of een automatisch geweer. Echter zijn sommige missies repetief, maar je bepaalt zelf hoe origineel je je missie maakt. Je kan ze allemaal op dezelfde manier uitvoeren, of op verschillende manieren, wat de game heel wat leuker maakt.

far-cry-2.jpg

Natuurlijk heb je een open wereld tot je beschikking en kan je vrij rondlopen. Je kan diamanten zoeken, waarmee je wapens kan kopen, safehouses overnemen of gewoon wat mensen neerknallen. Echter kan je niet zomaar op je gemak rondrijden: er zijn namelijk op heel wat kruispunten controleposten of rondrijdende patrouilles, die op je beginnen te schieten zodra je ze opgemerkt hebben. Dit is toch een minpuntje, omdat het voor sommigen irritant begint te worden na een tijdje. Spijtig genoeg is de A.I. van je vijanden in een voertuig ook niet al te best, terwijl dit uit het voertuig al een stuk beter is. Gelukkig kan je ze makkelijk ontwijken door te offroaden, of door met de boot of de bus te reizen.

Er zijn natuurlijk ook voertuigen in zo'n grote wereld: een buggy, twee boten, twee Jeeps (van het echte merk), een vrachtwagen en een soort Land Rover. Graag had ik wel nog wat meer voertuigen gezien, maar echt erger ik me er niet aan, omdat ik het gewoon leuk vind om met die Jeeps te offroaden.

71082-FCRY2_PC_screenshot_driving_vehicle_01.jpg

In Far Cry 2 heb je ook 'buddies'. Je kan missies voor hen doen, en als je in de problemen zit (gewond geraakt) komen zij jou soms redden. Dit is een leuke toevoeging. In de gehele game kan je 12 buddies ontmoeten.

Dan is er natuurlijk nog de multiplayer. Deze is leuk om te spelen, omdat je ook je eigen maps kan maken met een uitgebreide map editor. Echter kent de multiplayer nog wat probleempjes, zoals je level dat net steeg, weer terug op zijn oude niveau staat. Waarschijnlijk wordt dit later aangepast met een patch.

Audiovisueel is deze game dik in orde. De wapengeluiden zijn zeer realistisch en het beeld is fantastisch, zeker op een HDTV. De uitgestrekte savannes, met volle zon en met dieren, zijn zeer indrukwekkend. Verder is de dag- en nachtcyclus echt mooi en realistisch! Ook worden er in de game verschillende talen gesproken: Zuid-Afrikaans (Dit lijkt zeer erg op het Nederlands, wat zeer leuk is om te horen!), Frans, Engels, en misschien nog wel meerdere talen.

72206.jpg

Conclusie

Far Cry 2 is een zeer leuke game met mooie graphics. Echter zitten er aantal foutjes in, maar die bederven de volledige ervaring van het spel niet. Zo is de A.I. van je vijanden in voertuigen niet altijd optimaal, en zitten er enkele probleempjes in die multiplayer. Ook had ik graag wat meer voertuigen gezien en mochten sommige missies iets minder repetief zijn.

- Veel verschillende wapens

- Audiovisueel dik in orde

- Dag- en nachtcyclus

- Verschillende manieren om een missie uit te voeren

86%

- Missies soms repetief

- Vervelende controleposten

- Multiplayer-problemen

- A.I. van vijanden in voertuigen

- Weinig voertuigen

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit heb ik zelf geschreven, gelieve dit niet zomaar te kopiëren of er je eigen naam onder te zetten. Opmerkingen en tips zijn altijd welkom! :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...