Jump to content

Nieuwe pc: Miek

Recommended Posts

Geplaatst:
Sorry, maar ik vind het nogal dom dat jullie Miek aanraden om 'm zelf in mekaar te zetten zonder tuts te geven. Miek heeft amper verstand van PC's en dus al amper de kennis om er eentje in mekaar te zetten. Kunnen jullie soms goede tuts geven om deze knaap te helpen als hij er eentje kan kopen? :)

Miek kan zelf toch ook wel een beetje googlen of niet dan? we hoeven niet alles voor te schotelen hoor :) Een mens mag zelf ook nog wel wat op zoeken. Maar zoals taartje al zei kan je ook gewoon kiezen voor het in elkaar laten zetten door de winkel zelf, denk dat Miek die keuze zelf wel kan maken.

• Reacties 369
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Miek

51

• TaartJJ~!

45

• Limbolander

42

• Sprunk

38

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 3 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Hey! Na lang niet te posten post ik nu dan wel weer. Omdat ik een goed rapport heb, heb ik een paar centjes gekregen en daarmee heb ik nu precies 500€. Ik zou willen gaan voor de Alternate Mars maar sommigen zeggen dat dat geen slim idee is. Wat vinden jullie? Kopen of niet? Hoger dan 500€ ga ik sowieso niet. Persoonlijk vind ik dat al een hoop geld. Reageren!

Ik wil voornamelijk een systeem die GTA IV kan draaien, als hij de toekomstige GTA's niet aankan, kan ik nog altijd upgraden.

Bewerkt: door Miek
Geplaatst:

Zoals ik in mijn PB al aangaf, is de videokaart niet heel sterk. Je kun natuurlijk voor 500 wel een redelijke PC zelf samenstellen. ^_^

Geplaatst:

Nee, geen goed idee, pak geen voorgebouwde pc's!

Daar is altijd minstens 1 ding brak aan, is het niet de processor, is het de videokaart wel, en zo gaat dat door.

Daarnaast kan je met een eigen samengestelde pc naar je wensen verfijnen, zoals evaring met een merk, snelheid van je onderdelen en soms smaak zoals je kast bv.

Pc's bouwen is geen moeite, het past toch maar op een manier, enigste wat klote kan zijn is de processor, maar je kan bij Azerty zeggen dat zij hem bouwen voor een meerprijs,

Die 9400GT is niet zo sterk als een 7900, desondanks zijn serienummer hoger is.

En mensen kunnen wel telkens pc's samenstellen, maar als jij bv. het bedrag over 3 maanden hebt, zijn de prijzen weer niet goed, want dan zijn de onderdelen goedkoper geworden etc.

En dan kunnen we weer opnieuw beginnen met samenstellen.

Als je een Nvidia kaart zoekt, pak dan een x600 of een x800 serie, daaronder zijn budgetkaarten, de x600 zit tussen budget en performance in, daaronder is gewoon budget.

Geplaatst:
Als je een Nvidia kaart zoekt, pak dan een x600 of een x800 serie, daaronder zijn budgetkaarten, de x600 zit tussen budget en performance in, daaronder is gewoon budget.

Niet te verwarren met de Ati Radeon Xpress series.

Als je met dit systeem nog 15 FPS uit GTA IV kunt persen dan eet ik m'n schoen op

Nu je schaduw en reflectie uit kan zetten, kun je denk ik op 800x600 met de rest op low wel meer als 15 FPS halen. Dus doe maar vast een slabbetje om.

Nee Miek, hiermee zal GTA IV voor geen ene meter lopen. :N Behalve misschien op bovenstaande settings, maar dat is niet wat jij wilt denk ik.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Eigenlijk heb ik alleen maar vraag naar een deftige PC, niet veel meer dan 500€ en die gewone games aankan (GTA IV, Call of Duty, Medal of Honor,...) Ik heb dit al zo vaak herhaald en nu ik 500€ heb ben ik niet van plan nog lang te wachten voor een PC. Probeer gewoon iets rond die prijs samen te stellen, sommige hardware zoals videokaarten kan ik nog altijd vervangen. Probeer zo snel mogelijk iets samen te stellen! Laat van je weten!

Zal even wat samenstellen.... Budget PC's zijn altijd leuk om samen te stellen :sigaar:

1 vraag, moet er een OS bij? Zo ja, dan moet er een andere CPU en waarschijnlijk GPU in.

Klik

Licht over je budget heen maar wel beter dan die pc van Alternate.

Intel Core 2 Duo E8400

Samsung SH-S233F

ATi Radeon HD4850 512MB

2x2 GB DDR2 @800MHz (4GB) Corsair XMS2

Cooler Master Elite 334

OCZ StealthXstream 500watt

MSI P43 Neo-F

Samsung Spinpoint F1 320GB

€508,43

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:

Klik

AMD Phenom II X3 Triple Core systeem die het bovenstaande systeem voorbij raast, slechts €2,- uur duurder, €10,- boven budget. Maar dan heb je ook wat!!

Geplaatst:

Dan neem je nog 2 reepjes DDR2 800 mee voor 30 euro. Dan zou ik nog wel even deze maan je zakgeld bewaren. ^_^

Ik heb ook even geprobeerd om iets voor 500 euro samente stellen .....

Grafische kaarten ATI PCIeSapphire HD3870

CPUs Socket AM2+AMD Athlon X2 7750

2x 2700 MHz, 2x 512 kB, 1800 MT/s, Kuma

Voedingen tot 600 WattOCZ ModXStream Pro 500W

500 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, EPS, 6 x, 4 x

Behuizingen Midi TowerAsus TA-651

4 x, 4 x, ATX

DVD-reWriters IDELG GH-22LP20

22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 16 speed, Ultra DMA/33, 16 / 48 speed

Moederborden Socket AM2ASRock ALiveDual-eSATA2

NVIDIA nForce3 250, 2.000 MT/s, AGP 8x, 1x PCIe x16, Socket AM2

Harddisks 3,5 inch SATAHitachi HDP725050GLA360

500 GB, 8,5 / 16 / 7200, € 0,11*, Serial ATA/300

Geheugen DDR2-1066Corsair 4 GB DDR2-1066 Dominator EPP Kit

4096 MB, CL5 5-5-15 2T, 2 stuk(s), PC2 8500

DVD-drives IDEAsus DVD-E818A3

18 / 48 speed, 5 speed, Ultra DMA/100, 105 / 95 ms

TOTAAL : 483,50 euro :)

Sorry als het iets nutteloos is, maar ik wil weten of ik er een beetje verstand van heb xD

:cya:

Bewerkt: door nick_kerkwijk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...