Jump to content

Nieuwe pc: Miek

Recommended Posts

Geplaatst:

Een i7 is een feite een Core 2 Quad met Hyperthreading technologie, dat wil zeggen dat het zich gedraagt alsof het 8 cores heeft. Het kan dus 8 verschillende bewerkingen tegelijkertijd berekenen.

Grote kans dat XP deze nieuwere CPU's niet meer optimaal ondersteunt door Hyperthreading, maar een Phenom II X3 moet het perfect doen in combinatie met Windows XP.

Windows 98 zette je toch ook niet meer op een Pentium IV? :)

• Reacties 369
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Miek

51

• TaartJJ~!

45

• Limbolander

42

• Sprunk

38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Hypertreading had ik ook op mijn oude Pentium IV dus lijkt het me raar dat die het niet met deze processor ondersteunt.

Geplaatst:
Hypertreading had ik ook op mijn oude Pentium IV dus lijkt het me raar dat die het niet met deze processor ondersteunt.

Ja, maar een pentium IV heeft geen 4 fysieke cores..

Geplaatst: (bewerkt)

Lekkere zinvolle discussie waar Miek echt wat aan heeft. :roll:

On-topic / @ Miek. Je kan denk ik wel een paar jaartjes gamen op het systeem van TaartJJ~!, en daarna zal je denk ik misschien een nieuwe kaart moeten gaan kopen. Een 4850 is echt een goede kaart nu, maar de game industrie blijft graphics verder ontwikkelen. Ander hadden we nu allemaal nog een GeForce 3 kaart. ^_^

Verwacht overigens niet dat je nu 60 FPS gaat halen in IV met High, dat is een tikkie overdreven. :Y

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

als er spellen zoals met zulke hoge graphics als GTA4 blijven komen, zullen er ook kaarten gemaakt worden die die spellen goed kunnen spelen. daarom zullen kaarten zoals de GTX260 over een jaar al weer heel wat goedkoper zijn.

Geplaatst:

Het spreekt voor zich dat je na verloop van tijd je (game) PC update met nieuwe soft en hardware. In de meeste gevallen word dat Ramgeheugen updaten (eigenlijk heb ik er al zat op TaartJJ~!'s PC) en een nieuwe videokaart laten insteken. Ik ben heel erg overtuigd in de PC van Taart, eigenlijk ben ik bijna zeker dat ik die ga kopen.

Alles is (voorlopig) perfect aan die PC. Ik moet alleen nog een besturingssysteem nodig, btw weet iemand of je Vista Premium meerdere keren volledig kan installeren op een andere PC, in dat geval die die ik ga kopen? Kan ik dan ook nog updaten? Ik wil echt wel Premium of hoger gaan, maar zeker geen Home Basic.

Grafische monsters van games hoef ik nu ook niet, gewoon vergelijkbare games met GTA IV's niveau. En Saint's Row eist echt heel erg weinig van je PC als je het vergelijkt met andere PC's.

Geplaatst:

XP heb je toch nog liggen? XP is goed genoeg. Overigens, ga je nou een PC kopen of niet? Dit topic is al 6 maanden oud, hak nou eens de knoop door.

Geplaatst:

Zet er de XP op die je nog liggen hebt, en koop over een half jaartje (of wanneer die ook mag gereleased worden) windows 7 wanneer die officiëel uit is.

Nu nog 150 euro betalen voor een besturingssysteemdat volgens Bill Gates zelf zuigt, terwijl er een veul betere opvolger komt, vind ik persoonlijk zinloos. :Y

Geplaatst:
Een i7 is een feite een Core 2 Quad met Hyperthreading technologie, dat wil zeggen dat het zich gedraagt alsof het 8 cores heeft. Het kan dus 8 verschillende bewerkingen tegelijkertijd berekenen.

Grote kans dat XP deze nieuwere CPU's niet meer optimaal ondersteunt door Hyperthreading, maar een Phenom II X3 moet het perfect doen in combinatie met Windows XP.

Windows 98 zette je toch ook niet meer op een Pentium IV? :)

Een Core i7 heeft een andere architecture, een snellere. Jouw vergelijking slaat nergens op. Een moderne motor van 1.8 liter heeft meer PK dan een ouwe motor van 1.8 liter. Vista kan geen kwaad, maar XP is slecht geoptimaliseerd voor taken met meerdere CPU's/treads.

En ik zou tijdelijk XP nemen en dan overstappen naar Windows 7.

Geplaatst:

Ik heb het niet eens over de architectuur. Ik zeg dat een i7 een Quad-Core is die Hyperthreading gebruikt. De bussnelheid van een i7 is dezelfde als die van een Core 2 Extreme 3.2GHz = 1600MHz

Geplaatst:

ik zou zoals gezegt eerst voor xp gaan, dat lever minder kopzorgen en daarna als 7 uitkomt voor deze gaan, tegen die tijd heb je dat geld ook weer bij elkaar en heb je wss ook een goede 64 bits. windows 7 komt mogelijk alleen op 64 bits(iig die geruchten waren er) dus dan heb je ook ene goede 64 bits en tegne die tijd heb je wss ook wel wer wat meer dan 4gb nodig.

Geplaatst:
Ik heb het niet eens over de architectuur. Ik zeg dat een i7 een Quad-Core is die Hyperthreading gebruikt. De bussnelheid van een i7 is dezelfde als die van een Core 2 Extreme 3.2GHz = 1600MHz

Wat wilde je dan bereiken met de opmerking dat een Core i7 een Core 2 Quad is? Ze mogen dan wel meerdere cores hebben, maar het zijn 2 heel verschillende processoren. Je kunt ook geen Pentium 3 met een Pentium 4 vergelijken, ze werken gewoon anders.

Geplaatst:

Wat wilde je dan bereiken met de opmerking dat een Core i7 een Core 2 Quad is? Ze mogen dan wel meerdere cores hebben, maar het zijn 2 heel verschillende processoren. Je kunt ook geen Pentium 3 met een Pentium 4 vergelijken, ze werken gewoon anders.

Hmm, haalde die dingen weer door elkaar. Wat ik ermee bedoelde is dat het een Quad-Core is.

Geplaatst:

Hmm, haalde die dingen weer door elkaar. Wat ik ermee bedoelde is dat het een Quad-Core is.

beter maak je een nieuw topic aan voor die discussie :puh:

@ al die posts erboven, tis nu wel vaak zat gezegt dat Miek XP tijdelijk moet nemen jezus zeg +1 postcount?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...