Jump to content

IPBfree Vragen


NickyHendriks

Recommended Posts

Nee, voor een bepaalde kleur in posts kan je geen permission mask maken. Je kan wel een groep rood kleuren (bijv. de Admins), maar niet dat alleen die groep de kleur rood mag posten. :N

OK bedankt voor de info. Ik zal dan gewoon de Regels aanpassen ;)

Maar hoe zorg ik dat er in een forum met meerde Subfora alleen in die Subfora gepost kan worden?

EDIT: Al gevonden :puh:

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    32

  • Thundercover

    5

  • Visser23

    4

  • Jesperkaj

    4

Ik heb dan toch nog een klein vraagje: Hoe kan ik zien wat de Grootte is van de Header? Dus de Bovenste balk. Ik wil namelijk met Photoshop net zoeits maken als GTAforum ook heeft. Het gaat mij om de Header. Kan ik dat in de CSS aflezen? En waar in de CSS dan? Wie legt het me uit?

En nog eentje,

Kan ik mijn Forum tegen Flash beveiligen? Dus Falsh zoals deze:

[cdflash]gta4countdownpc.swf[/cdflash]

Als voorbeeld. Als het kan wie legt het me uit?

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb een vraagje voor een skin die ik wil installeren:

Ik heb de popOrange skin geinstalleerd maar alleen de CSS. En ik en VWOer krijgen beide de Macros er niet in. Wie legt me uit hoe dat moet?

EDIT: Ik heb gevonden waar ik ze kan uploaden maar ik heb een groot probleempje:

This file does not appear to be a valid Invision Power Board macro file

Dit krijg ik als ik een Macro wil uploaden. Wat is een IPB Macro File? Wie vertelt het?

EDIT:

Al gevonden. Alleen nog even al mijn macros uploaden bij photobucket en ik ben klaar. Heeft iemand misschien alle Macros al eens geupload gehad? Want ik denk dat ik lang bezig ga zijn met alles erin zetten. Maar ik zal het proberen.

EDIT2: Alle Macros hebben een bepaalde naam. Maar ik kan de Macro van 'Top' niet vinden. Hoe zou die heten? Als ik het zelf toe zou voegen hoe moet ik de macro noemen? Zoals bijvoorbeeld: 'A_MOVED_B'. Hoe moet ik dan die noemen van Top?

>>> Door Thundercover: Topic samengevoegd met je eerdere topic.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook Admin bij die site Zamg0d1, Alleen we hebben beiden een vraagje:

Hoe Maken we het tekstvak (tijdens Posten) groter? Ongeveer zo groot als hier op gtaforum?

Waarschijnlijk kan dat niet, dan moet je in de broncode kijken en laat je daar nou net niet bij kunnen bij IPBfree.com. Zij kunnen namelijk bepalen wat je wel mag doen en wat niet, dus waarschijnlijk ook daardoor zouden die macro's niet kunnen werken.

Tevens, is het wel een goed idee om een admin van een forum te zijn als je zoveel functies van het ACP niet kan vinden of zelf uitvoeren?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook Admin bij die site Zamg0d1, Alleen we hebben beiden een vraagje:

Hoe Maken we het tekstvak (tijdens Posten) groter? Ongeveer zo groot als hier op gtaforum?

Waarschijnlijk kan dat niet, dan moet je in de broncode kijken en laat je daar nou net niet bij kunnen bij IPBfree.com. Zij kunnen namelijk bepalen wat je wel mag doen en wat niet, dus waarschijnlijk ook daardoor zouden die macro's niet kunnen werken.

Tevens, is het wel een goed idee om een admin van een forum te zijn als je zoveel functies van het ACP niet kan vinden of zelf uitvoeren?

Nou de Macros werken wel gewoon nu. Op eentje na. Dat is de 'Top' knop. Ik weet niet welke naam die heeft bij de Sets. Dus daarom krijg ik het niet gevonden. En ik snap de hele ACP wel zo'n beetje maar nog niet helemaal. En ik weet iig of het wel slim is om iemand Admin te hebben al die persoon geen raad weet met de ACP. Dus daarom.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je niet goed weet hoe het ACP pannel en/of IPB werk kan je ook een forum van phpBB nemen. Daar is het ACP een stuk eenvoudiger. Het nadeel van phpBB is dat het minder opties bevat dan IPB. ^_^

Als je deze top knop bedoeld: p_up.gif

Die heet: goto top

Ik weet niet of dat een "macro" is maar hij brengt je naar de top van je pagina die je leest.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Als je niet goed weet hoe het ACP pannel en/of IPB werk kan je ook een forum van phpBB nemen. Daar is het ACP een stuk eenvoudiger. Het nadeel van phpBB is dat het minder opties bevat dan IPB. ^_^

Als je deze top knop bedoeld: p_up.gif

Die heet: goto top

Ok bedankt daarvoor. Ik zal eens kijken. Maar eigenlijk bedoel ik deze: p_up.gif

@hierboven: Het is volgens mij wel een Macro. Maar een Macro met een JavaScript erin. Ik zal eens in de Board Wrappers kijiken of ik hem kan vinden.

Nope het is geen Wrapper dus het moet een Macro zijn.

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Als je niet goed weet hoe het ACP pannel en/of IPB werk kan je ook een forum van phpBB nemen. Daar is het ACP een stuk eenvoudiger. Het nadeel van phpBB is dat het minder opties bevat dan IPB. ^_^

Als je deze top knop bedoeld: p_up.gif

Die heet: goto top

Ok bedankt daarvoor. Ik zal eens kijken. Maar eigenlijk bedoel ik deze: p_up.gif

@hierboven: Het is volgens mij wel een Macro. Maar een Macro met een JavaScript erin. Ik zal eens in de Board Wrappers kijiken of ik hem kan vinden.

Nope het is geen Wrapper dus het moet een Macro zijn.

De Macro is me inmiddels gelukt maar ik heb nog een vraagje:

Hoe voeg ik Plaatjes toe aan me albums? En hoe kom ik bij me albums?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe voeg ik Plaatjes toe aan me albums? En hoe kom ik bij me albums?

Iemand?

Iemand?

>>> Door Thundercover: Laatste bump.<<<

Oh ok. En wat als er nu niemand meer reageerd? Nieuw topic of wat?

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe voeg ik Plaatjes toe aan me albums? En hoe kom ik bij me albums?

Iemand?

Iemand?

>>> Door Thundercover: Laatste bump.<<<

Oh ok. En wat als er nu niemand meer reageerd? Nieuw topic of wat?

Je kan natuurlijk altijd even de Google-kennis gaan raadplegen of het aan de kennisdatabank van je ipb-board.

Daar kan je meer info krijgen als hier aangezien we hier geen ipb helpdesk zijn.

Zelf had ik namelijk ook wat vragen over sommige onderwerpen maar met google zoeken kom je een heel eind ;-)

Succes in ieder geval.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe voeg ik Plaatjes toe aan me albums? En hoe kom ik bij me albums?

Iemand?

Iemand?

>>> Door Thundercover: Laatste bump.<<<

Oh ok. En wat als er nu niemand meer reageerd? Nieuw topic of wat?

Je kan natuurlijk altijd even de Google-kennis gaan raadplegen of het aan de kennisdatabank van je ipb-board.

Daar kan je meer info krijgen als hier aangezien we hier geen ipb helpdesk zijn.

Zelf had ik namelijk ook wat vragen over sommige onderwerpen maar met google zoeken kom je een heel eind ;-)

Succes in ieder geval.

Op wat zou ik dan op Google moete zoeken? Ik ben niet echt goed in de Trefwoorden eruit halen en dan zoeken.

En volgens mij heeft IPB 1.3 helemaal geen fotoalbum. Invisionfree* niet in ieder geval, weet niet hoe dat bij ipbfree.com geregeld is.

* is ook een site voor een gratis IPB 1.3Final forum

Die zit er wel in aangezien ik kan instellen of bepaalde rangen dingen kunnen toevoegen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...