Dutchy3010 Geplaatst: 6 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2009 Wij hebben, aangezien we vooral op het Engelse forum veel feedback kregen over deze mod, een kleine FAQ geschreven wat je moet doen als je een crash hebt. Dat is misschien ook wel handig op dit forum, vandaar de vertaling en de post. Bugs & CrashesWe willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken. Over het melden van crashes: Er zijn drie belangrijke types van crashes: Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start. Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent. Crashes die optreden wanneer je een missie speelt. Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan. Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start. Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3. - CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd. - CLEO3 is niet goed geïnstalleerd. - De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3 Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden! Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent. - Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is? - Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen. - Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor. - Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen). Crashes die optreden wanneer je een missie speelt. - Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven. - Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen). Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken! Reageren
vraagjevrager Geplaatst: 7 maart 2009 Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 mar eik wil die mod ook download maar er staat je moet cleo download maar welke er staan er paar ben op die site geweest en ik heb meteen de eerste gedaan maar welke map moet je hem installeeren want gta sa user files staat er niet Reageren
Beagle Geplaatst: 7 maart 2009 Rapport Geplaatst: 7 maart 2009 >hier< staat een tutorial over het installeren van CLEO3 Reageren
robbie21496 Geplaatst: 23 maart 2009 Rapport Geplaatst: 23 maart 2009 vette mod! meteen een paar uurtjes zoet geweest, maar nu wil ik een missie maken met een cutscene waar je 2 auto's achter elkaar ziet rijden, maar hoe doe ik dat? ik had het wel eens gezien bij een andere missie. Als het even kan graag met screenshots alvast bedankt, Robin Reageren
Basssss Geplaatst: 23 maart 2009 Rapport Geplaatst: 23 maart 2009 vette mod! meteen een paar uurtjes zoet geweest, maar nu wil ik een missie maken met een cutscene waar je 2 auto's achter elkaar ziet rijden, maar hoe doe ik dat? ik had het wel eens gezien bij een andere missie. Als het even kan graag met screenshots alvast bedankt, Robin Auto's laten rijden is helaas nog niet mogelijk. Reageren
robbie21496 Geplaatst: 23 maart 2009 Rapport Geplaatst: 23 maart 2009 vette mod! meteen een paar uurtjes zoet geweest, maar nu wil ik een missie maken met een cutscene waar je 2 auto's achter elkaar ziet rijden, maar hoe doe ik dat? ik had het wel eens gezien bij een andere missie. Als het even kan graag met screenshots alvast bedankt, Robin Auto's laten rijden is helaas nog niet mogelijk. ok mischien iets voor de volgende versie? met mischien een meer orderlijke manier voor de voertuigen? vliegtuigen, overheidswagens etc appart in een menu? tis maar een idee gr Robin Reageren
Basssss Geplaatst: 25 maart 2009 Rapport Geplaatst: 25 maart 2009 vette mod! meteen een paar uurtjes zoet geweest, maar nu wil ik een missie maken met een cutscene waar je 2 auto's achter elkaar ziet rijden, maar hoe doe ik dat? ik had het wel eens gezien bij een andere missie. Als het even kan graag met screenshots alvast bedankt, Robin Auto's laten rijden is helaas nog niet mogelijk. ok mischien iets voor de volgende versie? met mischien een meer orderlijke manier voor de voertuigen? vliegtuigen, overheidswagens etc appart in een menu? tis maar een idee gr Robin Zover ik weet staat dit idee al vanaf het begin op hun planner, maar volgens Patrick is het nog te buggy om te gebruiken. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 maart 2009 Het splitsen van de wapens in verscheidene categorieën stond niet op onze planning, en dat krijgen we heus wel bugloos ingame. Alleen het ingame bepalen hoe auto's moeten rijden, dat is nog een probleem. Reageren
Basssss Geplaatst: 27 maart 2009 Rapport Geplaatst: 27 maart 2009 Alleen het ingame bepalen hoe auto's moeten rijden, dat is nog een probleem. Misschien hetzelfde als je een actor moet laten lopen, maar dat je dan veel meer plekjes kunt aangeven (Dat ie die plekjes één voor één bij langsgaat) en zo een route uitstippelen? 't Is maar een idee. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 maart 2009 Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Reageren
Basssss Geplaatst: 27 maart 2009 Rapport Geplaatst: 27 maart 2009 Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Tsja, ik heb geen flauw idee van SCM scripting... :$ Als je de route rijdt, en hij neemt die route op om hem vervolgens door een ped te laten berijden is zeker ook makkelijker gezegt dan gedaan? Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 28 maart 2009 Rapport Geplaatst: 28 maart 2009 Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Tsja, ik heb geen flauw idee van SCM scripting... :$ Als je de route rijdt, en hij neemt die route op om hem vervolgens door een ped te laten berijden is zeker ook makkelijker gezegt dan gedaan? Volgens mij is dat onmogelijk aangezien hij dan path's moet volgen. Maarja, ik had ook nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn scripts te schrijven via een .scm script zonder daarbij gebruik te maken van bijvoorbeeld MissionBuilder. Maar dat hebben PatrickW en Dutchy3010 toch maar ook weer mooi weten te scripten. Dus wie weet? Reageren
Beagle Geplaatst: 28 maart 2009 Rapport Geplaatst: 28 maart 2009 Is het misschien een idee om in een van de volgende versie's gebruik te maken van de opcodes voor objecten? Zoals gooien, ontploffen (is niet echt een specifieke voor de object maarja ), teleport, verwijderen, enzovoort? Lijkt mij toch een grote bron voor nieuwe missie's Btw, ik heb nog een fansignature voor jullie gemaakt :$ http://i379.photobucket.com/albums/oo231/Beagle-NL/DYOMsignature-2.png Veel succes nog met DYOM! Reageren
Timske Geplaatst: 3 april 2009 Rapport Geplaatst: 3 april 2009 Ik heb een filmpje gevonden en ik wil het met jullie delen. Vind de cutscenes wel mooi en leuk gedaan. DYOM is echt vet Gemaakt door: SUPERDAN1212121212 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.