Jump to content

[REL|SA] Design Your Own Mission!


Recommended Posts

Geplaatst:

_O_ Dutchy3010 _O__O_ PatrickW _O_

voor deze mod heb ik weer SA geïnstalleerd. Super werk!

Alleen heb ik een klein probleempje: ik heb dus een missie gemaakt (wip) en ik wil een checkpoint maken zie ik het checkpoint zelf niet :O.

Dit is zacht gezegd ''minder leuk''.

Ik hoop dat er in de toekomst een update komt met nog meer features

Maak er wat van.

Nogmaals: GE-WEL-DIG-E mod ! _O_

  • Reacties 359
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Basssss

    69

  • Dutchy3010

    68

  • PatrickW

    30

  • Flashingdemon666

    29

Geplaatst:

Je hebt er dan zeker al een aantal gemaakt? Dan kunnen we daar helaas niets meer aan doen, dat zijn de limits van SA. Je kunt maar een maximaal aantal tegelijk zien. Ze zijn er wel in de missie dan. :)

Geplaatst:

ik zie wel zo'n pijltje waar het checkpoint staat maar niet hoe groot hij is etc.

maar zoveel had ik er toch niet.

bij 6 checkpoints zag ik ze al niet meer :O

maar dat zijn niet alle doelen.

als je wilt kan ik wel de missie posten hier.

Geplaatst:

Ten eerste :tu: :tu: :dans: :dans:

Ik heb een vraagje, kun je hier mee ok zeg maar een stunt missie maken?

dat je net zoals in mta level editor allerlei stunts en zo kan neer zetten?

Geplaatst:

je kan jumps maken ja.

ook kan je een rondje maken (checkpoint) en die hoger plaatsen zodat je er door heen moet springen met je auto, motor, boot etc...

dusja :)

nogmaals aan Dutcy3010 en PatrickW

GE-WEL-DIG-E mod _O__O_

Geplaatst:

ok hij werkt niet bij mij?

ik doe die download e nhij download wel krijg ik zoon mapje dyom v4.0 en daar zit een mapje in van mpack daar een map in van mpack5 en daar drie bestandjes mpack.dat scr.scm .text.gxt

en nog de readme...

maar geen dyomx.dat??

en ik start gta sa op doe new mission en hij doet gewoon normale sa. en bij het laden van een missie staat ook niks.

ik heb cleo ge instaleerd.

(er staat cleo versie.....blah blah onder in beeld als ik gta sa op start)

Geplaatst:
ok hij werkt niet bij mij?

ik doe die download e nhij download wel krijg ik zoon mapje dyom v4.0 en daar zit een mapje in van mpack daar een map in van mpack5 en daar drie bestandjes mpack.dat scr.scm .text.gxt

en nog de readme...

maar geen dyomx.dat??

De 'x' staat voor een cijfer tussen 1 en 8, dat is het bestandje waar je missie in word opgeslagen. Dit bestandje word pas aangemaakt als je ook werkelijk een missie opslaat.

en ik start gta sa op doe new mission en hij doet gewoon normale sa. en bij het laden van een missie staat ook niks.

ik heb cleo ge instaleerd.

(er staat cleo versie.....blah blah onder in beeld als ik gta sa op start)

De map MPACK5 moet in Mijn Documenten\San Andreas User Files\MPACK\, indien het mapje MPACK nog niet bestaat moet je deze aanmaken. Vervolgens plaats je MPACK5 erin. ;)

Geplaatst:

Hey,

Super mod _O__O_^_^:tu:

Ik ben nu bezig met mijn 3e missie. De eerste is een beetje mislukt maargoed. Ik vind dit de beste mod tot nu toe voor San Andreas :D

  • 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb volgens mij een bug gevonden... Als je de player in het water laat beginnen en je drukt op "Play Mission" gebeurd er niks. Je kunt er honderd keer op drukken maar er komt geen reactie of iets. Hopelijk hebben jullie hier wat aan en kan het gefixt worden. :koffie:

Edit: Friendly actors kunnen wel gewoon in het water spawnen, en verder heb ik het nog niet getest. :)

Bewerkt: door Basssss
Geplaatst:

Knap werk Dutchy en Patrick! _O_ Ziet er verdomd goed uit! Volgens mij heeft dit echt veel tijd gekost om allemaal te maken. Maar aangezien de grote populariteit is het dat waard geweest nietwaar?

Leuk dat de community nog zo actief is. Zal wel komen door dat nieuwe programma ofniet? Volgens mij was deze mod maken nog niet eens mogelijk met die oude builder. Zeker niet dat saven en alles.

Ik denk dat ik GTA maar weer eens op de computer ga zetten. ^_^

Geplaatst:

Leuk werk Patrick en Dutchy. Ziet er inderaad harstikke leuk uit.

En Eclipse,

Sinds wanneer ben jij terug? :7

Geplaatst:

Ik heb me ook even bezig gehouden met DYOM. Zeer nice.

Ik stuit echter al meteen op een probleem :puh:

Ik heb een missie gemaakt waarbij je de chief van de sfpd moet gaan omleggen. Dit gaat als volgt:

In een cutscene zie je een ongeval tussen twee auto's en er staat een politie wagen bij. Die politiewagen wordt een objective na de cutscene.

Hierna moet je naar een checkpoint bij de sfpd garage rijden. Vervolgens is er nog een checkpoint IN de garage, waar je de melding krijgt dat je je auto moet parkeren en dan naar binnen ga.

Nu, als ik in die checkpoint rijdt, verdwijnt die en verschijnt er een ander (veel kleiner) checkpoint bij de deur. Maar als ik dan uit m'n auto ga, komt er zo'n rode pijl boven de auto en de melding dat ik terug in m'n auto moet gaan. Dan blijf ik daar dus vast zitten omdat de checkpoint bij de deur niet werkt.

Ik kan natuurlijk het objective van die politie auto verwijderen, maar ik vind het wel belangrijk dat je in een politieauto moet zitten om die garage binnen te kunnen (want er staat geen poort in die garage in DYOM).

Hoe los ik dat op?

  • 1 maand later...
Geplaatst:

ik vind dit een van de beste mods ooit, ik wou altijd al missie's maken maar ik snapte er niks van...

en toen vond ik dit, ik mocht eigenlijk niet downloaden maar ik heb het wel gedaan, en ik vind het helemaal cool, alleen ik vind het jammer dat ik zolang moet zoeken bij Actors en Cars, maar verder is dit egt een te geke mod :Y:tu::tu::tu:

  • 2 weken later...
Geplaatst:
Knap werk Dutchy en Patrick! _O_ Ziet er verdomd goed uit! Volgens mij heeft dit echt veel tijd gekost om allemaal te maken. Maar aangezien de grote populariteit is het dat waard geweest nietwaar?

Leuk dat de community nog zo actief is. Zal wel komen door dat nieuwe programma ofniet? Volgens mij was deze mod maken nog niet eens mogelijk met die oude builder. Zeker niet dat saven en alles.

Ik denk dat ik GTA maar weer eens op de computer ga zetten. ^_^

Zeker weten kostte het veel tijd. Maar complimenten van (voormalig) grootheden in SCM (zoals jij, Eclipse :D) maken het helemaal af! Zonder Sannybuilder was het inderdaad heel moeilijk geworden. Misschien wel mogelijk, maar dan hadden we ook extern moeten scripten en was dus 1000x moeilijker geweest. Denk niet dat we er dan aan begonnen waren. :puh:

Nadat we een break hebben genomen, zijn we ongeveer een maandje geleden weer begonnen. We zijn (eindelijk) begonnen aan de car feature, iets wat erg moeilijk is en we daarom eigenlijk iedere keer hebben uitgesteld tot de volgende release. :puh: Een korte samenvatting over wat we tot nu toe gemaakt hebben.

Animaties

Er zijn drie animaties bijgekomen: sit in nearest car, enter nearest car, leave nearest car. De namen zeggen het eigenlijk al. De eerste zit in de auto, maar doet verder niets. De tweede staat buiten de auto, op de aangegeven plaats, en stapt in de auto. De derde zit in de auto, maar stapt uit.

Daarna kan je nog kiezen waar de speler moet zitten: "driver", "front seat", "rear left seat", "rear right seat".

Driver Behaviour

Wanneer je hebt gekozen voor sit in nearest car of enter nearest car (als driver natuurlijk), zal je een menuutje krijgen voor het "gedrag" van die persoon:

  • None: dit betekent dat hij gewoon blijft zitten en niets doet.
  • Drive route slow/normal/aggressive: hiermee kan je de actor een zelfgemaakte route laten rijden.
  • Attack player: de bestuurder valt de player aan. Dat betekent dat als de player een auto heeft, hij daar tegenaan zal rijden. Als hij echter te voet is, zal hij die omver rijden. De andere actors in de auto, als die er zijn en een wapen hebben, doen een drive-by tegen de speler.
  • Follow player: de actor volgt de speler met een auto.

Drive route

Je kunt een eigen route maken door voor "drive route" te kiezen. Je zit dan op een Quad. Je moet op N drukken om een punt toe te voegen, op Y als je klaar bent. De actor in de auto zal dus die route rijden. Het is ook mogelijk om dit te doen met een objective car, dan moet de player de auto kapen.

Screens

Hier een paar screens van bovengenoemde features:

wip4v.th.pngwip5g.th.pngwip6.th.png

wip1.th.pngwip2.th.pngwip3u.th.png

Natuurlijk zijn dit WIP screens en WIP mogelijkheden. Er kunnen altijd dingen weggelaten of toegevoegd worden, om wat voor reden dan ook. Ook moet je niet teveel letten op de controls, want die zullen waarschijnlijk nog wijzigen. Gewoon om te laten zien dat we er mee bezig zijn, en wat je ongeveer kunt verwachten. :)

Geplaatst:

OMG!

Dutchy, it's awesome! :Y

Weet iemand wanneer GTANet zal weer online bent?

Het is al offline voor ten minste 10 uur.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...