Jump to content

Virusscanners

Recommended Posts

Geplaatst:
Norton. Zonder twijfel. Koop een standaard-editie, die is goed genoeg en is niet zo duur(+/-€57). AVG raad ik je niet aan, dit is gratis software, maar als je je PC wilt laten kapot gaan(bij gebrek aan een beleefd woord :clown: ), dan moet je vooral AVG nemen. :puh:

P.S.: Norton is ook Anti-Spyware, Ad-Aware of een andere spyware-jager is niet nodig.

Smeer hem nou niet weer die rommel aan. AVG vind nog altyd virussen die Norton niet vind hoor. Overigens Kan je beter ook Malwarebytes downloaden. Ook een gratis anti-malware programma. Vind ook virussen en spyware...

• Reacties 179
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• wesley123

26

• Impulse_W

20

• MegaPilot

20

• .Senne

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik heb norton gehad en mijn computer liep zeer traag, nu heb ik norman en haal wekelijks wel 3 virussen binnen, maar hij haalt ze er altijd uit. Uit ervaring kan ik zeggen dat norman mijn beste virusscan is die ik ooit heb gehad. Er zit dan ook wel een prijsje aan, maar dat mocht ook wel voor dit. Je kunt hem halen bij de plaatselijke computerfreak in de stad en je pc is beveiligd voor 1 jaar minimaal (max 10 geloof ik). Uit ervaring kan ik zeggen dat dat de allerbeste is. :Y

Geplaatst:
bedankt . ik ken veel mensen die avg downloaden en vinden dat ze het goed vinden maar ik ben het met je eens gratis shit is niet altijd goed :duh:

Malwarebytes Antimalware is gratis en heel goed. De gratis versie bied geen Real Time bescherming dus moet je handmatig scannen. Maar het is een goede :Y Je kunt ook de betaalde krijgen die wel uitzichzelf scant

Geplaatst:

Ik denk dat Kaspersky toch wel één van de betere is, gevolgd door McAfee en ESET. Ik heb zelf Kaspersky en heb nooit problemen ermee. (dus ook geen virussen) :*D

Geplaatst: (bewerkt)
Smeer hem nou niet weer die rommel aan. AVG vind nog altyd virussen die Norton niet vind hoor. Overigens Kan je beter ook Malwarebytes downloaden. Ook een gratis anti-malware programma. Vind ook virussen en spyware...

Norton was traag, iemand die 'm draait op een systeem van vijf jaar oud kan natuurlijk klagen. En ik spreek over Norton 2008, niet over een oudere Norton, want daar hebben jullie slechte ervaringen mee. En dat jullie PC's traag lopen ligt volgens mij compleet aan jullie zelf, niet aan Norton of iets anders. Aangezien moechy een über-systeem heeft(en ik niet), leid ik af dat jullie PC's zéér bevuild zijn. M'n broer heeft evenetjes ESET gehad, hij deed gewoon z'n werk. Maar Norton vind ik fijner werken aangezien je alles compleet zelf kunt instellen. Wel raar dat ik al tientallen spyware-progjes heb geprobeerd en ze nooit iets vinden :7, terwijl Norton het enige is dat ik gebruik.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst: (bewerkt)

Als je jouw PC écht spyware vrij wilt maken, kun je Hitman Pro eens proberen MegaPilot :Y

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Norton was traag, iemand die 'm draait op een systeem van vijf jaar oud kan natuurlijk klagen. En ik spreek over Norton 2008, niet over een oudere Norton, want daar hebben jullie slechte ervaringen mee. En dat jullie PC's traag lopen ligt volgens mij compleet aan jullie zelf, niet aan Norton of iets anders. Aangezien moechy een über-systeem heeft(en ik niet), leid ik af dat jullie PC's zéér bevuild zijn. M'n broer heeft evenetjes ESET gehad, hij deed gewoon z'n werk. Maar Norton vind ik fijner werken aangezien je alles compleet zelf kunt instellen. Wel raar dat ik al tientallen spyware-progjes heb geprobeerd en ze nooit iets vinden :7, terwijl Norton het enige is dat ik gebruik.

Gaan wij eens opletten wie van onze PC's als eerste naar de klote is door virussen. Ga die gast geen virusscanner aanraden als je niet weet wat voor systeem ie heeft. Straks heeft ie een bagger PC van 5 jaar oud en dan raadt jij hem een dure viruscanner aan. (Norton 2008 zal zo'n oude PC nog meer vertragen als ie al doet) Dus spreek jezelf niet tegen. :7

Geplaatst:
Gaan wij eens opletten wie van onze PC's als eerste naar de klote is door virussen. Ga die gast geen virusscanner aanraden als je niet weet wat voor systeem ie heeft. Straks heeft ie een bagger PC van 5 jaar oud en dan raadt jij hem een dure viruscanner aan. (Norton 2008 zal zo'n oude PC nog meer vertragen als ie al doet) Dus spreek jezelf niet tegen. :7

Ik heb een oude laptop(1 jaar oud) en hij doet het perfect hoor. Het zou wel handig zijn als ie z'n systeemeisen eens post. :puh: Oude PC's gebruikt bijna niemand meer, dus ik ging er vanuit dat hij een redelijk nieuw systeem heeft. Ohja, om even te reageren op dit zinnetje:

Gaan wij eens opletten wie van onze PC's als eerste naar de klote is door virussen.

Ik was eerst, maar het was wel AVG z'n fout.

@ Sprunk: OMG! Voor dat beetje Spyware dat op je PC staat een hele zooi programma's installeren, juist die programma's maken je PC trager.

Maar we dwalen wat af van het topic, ik wil gerust verdergaan in dit topic.

Geplaatst:

@ MegaPilot: Een beetje? Als jij je PC al een tijdje hebt, en je gebruikt downloadprogramma's als Lime Wire staat je PC binnen no-time vol met heel veel spyware. Het is niet zo dat het toevallig één klein spyware programmatje is, nee. Als je nooit je PC spyware vrij maakt is elke hoek van je PC binnen no-time besmet met ongewenste software. Je moet voor de gein eens kijken hoeveel dingen Hitman Pro vind op je PC.

Overigens zal je met een redelijk modern systeem weinig merken van Hitman Pro, en/of andere anti-spyware programma's. Deze programma's zullen je PC eerder sneller, dan slomer maken. Je kunt alles gewoon via MS config uit de opstartmappen halen, en pas activeren waneer jij ze nodig hebt. Dus word je PC helemaal niet sloom. Bovendien blijft alles op jouw PC ook privé. De naam spyware, doet al een beetje vermoeden wat het op je PC doet. Dat geld uiterraard ook voor adware.

Verder discusseren? Je weet de PB knop te vinden. ;)

@ topicstater: Je kun eventueel een 30-dagen trial van NOD32 hier gratis downloaden.

Geplaatst:

Aangezien dit ook meer en meer een discussie wordt, heb ik het topic met het bestaande Virusscanners-topic samengevoegd. Lijkt mij persoonlijk wat overzichtelijker en gaat niemand off-topic. :D

Geplaatst:

Ik heb standaard Symantec (=praktisch hetzelfde als Notron) en dat draait lekker. ik heb een tijdje AVG gehad, maar dat zuigt hard. Symantec werkt heel erg goed, hij zuigt niet dat ik merk.

Geplaatst:

Momenteel gebruik ik NOD32, een heerlijke scanner. Kaspersky gebruikte ik ook, ook een hele goede scanner.

Norton is te belabberd om een virusscanner te noemen. En Hitman Pro liet me vorige PC crashen. AVG zuigt eveneens.... maar Avira schijnt oiok heel goed te zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...