Jump to content

Eredivisie


Arjen

Recommended Posts

Geweldig hoe mensen er niet tegen kunnen dat PSV kampioen is, ze scoren verdomme 5 keer, ga nou niet lopen lullen dat dat geluk is. :sigaar:
Ik zal niet roepen dat het geluk is geweest, maar waar ik me wel aan kan ergeren is het feit dat er opeens een stuk meer mensen blij zijn met PSV als kampioen. In de afgelopen maanden toen PSV de voorsprong aan het weggeven was heb ik vrijwel niemand daarvan gehoord over PSV en nu ze kampioen zijn komen ze opeens hun blijdschap tonen. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan nepfans...

Nou ja, wat kan ik als Ajacied over het kampioenschap van PSV zeggen? Balen natuurlijk, verschrikkelijk balen...meer dan dat zelfs, want zó dichtbij de titel waren we de afgelopen 2 jaar niet. Maar ik moet eerlijk toegeven dat Ajax het gewoon heeft laten liggen: Eerst gelijkspelen tegen RKC, dan het doelsaldo niet opkrikken tegen Sparta terwijl daar na 20 minuten al een 3 - 0-voorsprong bereikt was en tot slot Willem II met slechts 2 - 0 verslaan...tja, dan laten we het toch echt zelf liggen. Wat dat betreft kan ik er wel vrede mee hebben dat Ajax geen kampioen is geworden, maar niet met het feit dat PSV de titel heeft gepakt. Ik had 100 x liever gezien dat AZ het was geworden.

Diepe rouw nu natuurlijk en opladen voor de bekerfinale en de play-offs. Hopelijk haalt Henk ten Cate net als Danny Blind vorig jaar het maximale uit de bekerfinale en de play-offs.

Ik ben absoluut geen fan van PSV (Feyenoord FTW!!) maar als ik dan toch moet kiezen tussen ajax en psv is de keuze als feyenoorder natuurlijk snel gemaakt. Daarnaast heeft PSV overall gewoon het betere spel laten zien..

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 348
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • AmsterdamBoy

    55

  • Thabit

    36

  • RTS

    26

  • NandroDavids

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geweldig hoe mensen er niet tegen kunnen dat PSV kampioen is, ze scoren verdomme 5 keer, ga nou niet lopen lullen dat dat geluk is. :sigaar:
Ik zal niet roepen dat het geluk is geweest, maar waar ik me wel aan kan ergeren is het feit dat er opeens een stuk meer mensen blij zijn met PSV als kampioen. In de afgelopen maanden toen PSV de voorsprong aan het weggeven was heb ik vrijwel niemand daarvan gehoord over PSV en nu ze kampioen zijn komen ze opeens hun blijdschap tonen. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan nepfans...

Nou ja, wat kan ik als Ajacied over het kampioenschap van PSV zeggen? Balen natuurlijk, verschrikkelijk balen...meer dan dat zelfs, want zó dichtbij de titel waren we de afgelopen 2 jaar niet. Maar ik moet eerlijk toegeven dat Ajax het gewoon heeft laten liggen: Eerst gelijkspelen tegen RKC, dan het doelsaldo niet opkrikken tegen Sparta terwijl daar na 20 minuten al een 3 - 0-voorsprong bereikt was en tot slot Willem II met slechts 2 - 0 verslaan...tja, dan laten we het toch echt zelf liggen. Wat dat betreft kan ik er wel vrede mee hebben dat Ajax geen kampioen is geworden, maar niet met het feit dat PSV de titel heeft gepakt. Ik had 100 x liever gezien dat AZ het was geworden.

Diepe rouw nu natuurlijk en opladen voor de bekerfinale en de play-offs. Hopelijk haalt Henk ten Cate net als Danny Blind vorig jaar het maximale uit de bekerfinale en de play-offs.

Ik ben absoluut geen fan van PSV (Feyenoord FTW!!) maar als ik dan toch moet kiezen tussen ajax en psv is de keuze als feyenoorder natuurlijk snel gemaakt. Daarnaast heeft PSV overall gewoon het betere spel laten zien..

Whahahahaahaha...

Zeker ook in Eindhoven toen ajax ze werkelijk afslachte, ging begraven en daarna nog eens grafschennis pleegte. :dans: :dans: :dans:

PSV heeft dit seizoen geen enkele keer laten zien in een wedstrijd dat het kampioenwaardig is, bijna alle wedstrijden die gewonnen waren zijn vrij nipt gewonnen. Ik geef toe dat Ajax dit einde meerdere keren dit seizoen over zichzelf heeft afgeroepen maar constateer wel dat PSV gezien zowel de resultaten(5x achter elkaar puntverlies) als het vertoonde spel geen kampioen verdient te zijn.

Bewerkt: door Goliat
Link to comment
Delen op andere websites

Geweldig hoe mensen er niet tegen kunnen dat PSV kampioen is, ze scoren verdomme 5 keer, ga nou niet lopen lullen dat dat geluk is. :sigaar:
Ik zal niet roepen dat het geluk is geweest, maar waar ik me wel aan kan ergeren is het feit dat er opeens een stuk meer mensen blij zijn met PSV als kampioen. In de afgelopen maanden toen PSV de voorsprong aan het weggeven was heb ik vrijwel niemand daarvan gehoord over PSV en nu ze kampioen zijn komen ze opeens hun blijdschap tonen. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel aan nepfans...

Nou ja, wat kan ik als Ajacied over het kampioenschap van PSV zeggen? Balen natuurlijk, verschrikkelijk balen...meer dan dat zelfs, want zó dichtbij de titel waren we de afgelopen 2 jaar niet. Maar ik moet eerlijk toegeven dat Ajax het gewoon heeft laten liggen: Eerst gelijkspelen tegen RKC, dan het doelsaldo niet opkrikken tegen Sparta terwijl daar na 20 minuten al een 3 - 0-voorsprong bereikt was en tot slot Willem II met slechts 2 - 0 verslaan...tja, dan laten we het toch echt zelf liggen. Wat dat betreft kan ik er wel vrede mee hebben dat Ajax geen kampioen is geworden, maar niet met het feit dat PSV de titel heeft gepakt. Ik had 100 x liever gezien dat AZ het was geworden.

Diepe rouw nu natuurlijk en opladen voor de bekerfinale en de play-offs. Hopelijk haalt Henk ten Cate net als Danny Blind vorig jaar het maximale uit de bekerfinale en de play-offs.

Ik ben absoluut geen fan van PSV (Feyenoord FTW!!) maar als ik dan toch moet kiezen tussen ajax en psv is de keuze als feyenoorder natuurlijk snel gemaakt. Daarnaast heeft PSV overall gewoon het betere spel laten zien..

Whahahahaahaha...

Zeker ook in Eindhoven toen ajax ze werkelijk afslachte, ging begraven en daarna nog eens grafschennis pleegte. :dans: :dans: :dans:

PSV heeft dit seizoen geen enkele keer laten zien in een wedstrijd dat het kampioenwaardig is, bijna alle wedstrijden die gewonnen waren zijn vrij nipt gewonnen. Ik geef toe dat Ajax dit einde meerdere keren dit seizoen over zichzelf heeft afgeroepen maar constateer wel dat PSV gezien zowel de resultaten(5x achter elkaar puntverlies) als het vertoonde spel geen kampioen verdient te zijn.

Nipt? 7-0 tegen sparta :clown:

ik vind als je de eerste helft van het seizoen kijkt dta PSV het verdient.maar de tweede helft van het seizoen dat AZ het verdient.

Link to comment
Delen op andere websites

KAMPIOENUH, BOERUUH!! EINDHOVUUUUUUUUUH!!

@ Goliat: Als PSV altijd nipt won, wat absoluut niet waar is, dan Ajax ook want PSV had ook 1 doelpunt meer. Geef gewoon toe dat PSV beter als Ajax is. Als Ajax beter was hadden ze wel met 4-0 van Willem II gewonnen. Maar om mensen als jij lachen we hard in Eindhoven, jaloerse Ajacieden.

Bewerkt: door robertpsv
Link to comment
Delen op andere websites

KAMPIOENUH, BOERUUH!! EINDHOVUUUUUUUUUH!!

@ Goliat: Als PSV altijd nipt won, wat absoluut niet waar is, dan Ajax ook want PSV had ook 1 doelpunt meer. Geef gewoon toe dat PSV beter als Ajax is. Als Ajax beter was hadden ze wel met 4-0 van Willem II gewonnen. Maar om mensen als jij lachen we hard in Eindhoven, jaloerse Ajacieden.

ik ben het hierzo niet mee eens en ga daarom ook reageren.

Ajax heeft al 29 keer de EREDIVISIE gewonnen.

PSV heeft nu 20 keer de EREDIVISIE gewonnen.

AJAX heeft nu al 17 keer de beker gewonnen en ik weet dat niemand zo hoog heeft.

PSV moet wel vaak geluk hebben met penalty's en het lijkt net of Ajax nooit de scheidsrechter mee heeft.

zo'n voorbeeld:

AJAX had in de 33 speelronde een vrijetrap. een AJAXspeler schopte hem naar een medestander van "neem jij hem maar" maar de tegenstander ging er mee door en scoorde!

Dit doelpunt was dus onterecht en heeft dus zware gevolgen gehad voor de landskampioen.

nadat PSV weer zo'n geluk had en dat AZ dus ook verloor de laatste wedstrijd.

dit wou ik even kwijt :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha, jullie winnen nu alleen maar troostprijzen...PSV de laatste 5 jaar 4 x kampioen. Het gaat om NU, dat jullie goed waren zo'n 10 jaar geleden; heel leuk. Ajax heeft helemaal niet vaak de scheids tegen, dat roepen die sukkeltjes in A'dam alleen maar omdat ze niet tegen hun verlies kunnen. PSV speelde ook in de kwartfinale champions league, Ajax haalde niet eens UEFA Cup, wat heb je daarop te zeggen? En toen in de 33e speelronde, de scheids fluit, Gabri wou die bal naar een teamgenoot van hem tikken, maar als de scheids gefloten heeft en hij raakt de bal is de vrije trap gewoon genomen, was volgens de regels. Ajax is vaker lucky, door in de laatste minuten een paar geluksgoal te scoren.

Link to comment
Delen op andere websites

*Ongenuanceerde mening*
*Ongenuanceerde mening*
Twee ongenuanceerde meningen, heerlijk...

Allereerst is het uiteraard zo dat alleen resultaten uit het heden tellen, want aan een mooie historie heb je niets. Leeds United haalde in 2000 bijvoorbeeld de halve finale van de Champions League, maar daar hoor je ook niets meer van en vorige week zijn ze zelfs gedegradeerd naar de League One, de derde divisie van Engeland. Successen uit het verleden zijn absoluut mooi, maar je hebt er in het heden niets aan. PSV is de afgelopen 5 jaar 4 x kampioen geworden en dan moet je als Ajacied zijnde niet spreken over geluk, want PSV is gewoon structureel de beste van Nederland. En dat zeg ik als Ajacied...

Aan de andere kant is de term Lucky Ajax natuurlijk ook volkomen belachelijk. Ik heb nooit begrepen waarom men die term nog altijd gebruikt, want Ajax is echt niet de club die altijd geluk heeft. Wint Ajax een keer dankzij een toevalstreffer of een discutabale penalty, dan is het weer Lucky Ajax. Maar speelt PSV uit tegen Heracles Almelo een moeizame wedstrijd en wint het enkel en alleen dankzij een omstreden rode kaart en een discutabele penalty, hoor je niemand over geluk.

Met andere woorden: Scheidsrechters, geluk of wat voor andere factoren zijn uiteindelijk niet doorslaggevend, want dát is nog altijd de kwaliteit van de selectie, technische staf en het bestuur van een club. Ik moet helaas zo eerlijk zijn dat PSV dit jaar op die gebieden de betere was en dat het niet op basis van geluk kampioen is geworden. Ajax heeft het gewoonweg laten liggen uit bij RKC en Willem II, dat valt niet te ontkennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben eigelijk van mening dat als iemand kampioen is, ze het gewoon verdienen. Misschien(geen idee) was de laatste wedstrijd geluk: maar niet alle wedstrijden zijn geluk. Als PSV echt zo slecht was hadden ze echt niet bovenaan geeindigd. Elke ploeg heeft wel eens geluk/pech, dus daarom is wie vanboven eindigd gewoon de beste, al scheelde het hier echt niet veel.

Link to comment
Delen op andere websites

*Ongenuanceerde mening*
*Ongenuanceerde mening*
Twee ongenuanceerde meningen, heerlijk...

Allereerst is het uiteraard zo dat alleen resultaten uit het heden tellen, want aan een mooie historie heb je niets. Leeds United haalde in 2000 bijvoorbeeld de halve finale van de Champions League, maar daar hoor je ook niets meer van en vorige week zijn ze zelfs gedegradeerd naar de League One, de derde divisie van Engeland. Successen uit het verleden zijn absoluut mooi, maar je hebt er in het heden niets aan. PSV is de afgelopen 5 jaar 4 x kampioen geworden en dan moet je als Ajacied zijnde niet spreken over geluk, want PSV is gewoon structureel de beste van Nederland. En dat zeg ik als Ajacied...

Aan de andere kant is de term Lucky Ajax natuurlijk ook volkomen belachelijk. Ik heb nooit begrepen waarom men die term nog altijd gebruikt, want Ajax is echt niet de club die altijd geluk heeft. Wint Ajax een keer dankzij een toevalstreffer of een discutabale penalty, dan is het weer Lucky Ajax. Maar speelt PSV uit tegen Heracles Almelo een moeizame wedstrijd en wint het enkel en alleen dankzij een omstreden rode kaart en een discutabele penalty, hoor je niemand over geluk.

Met andere woorden: Scheidsrechters, geluk of wat voor andere factoren zijn uiteindelijk niet doorslaggevend, want dát is nog altijd de kwaliteit van de selectie, technische staf en het bestuur van een club. Ik moet helaas zo eerlijk zijn dat PSV dit jaar op die gebieden de betere was en dat het niet op basis van geluk kampioen is geworden. Ajax heeft het gewoonweg laten liggen uit bij RKC en Willem II, dat valt niet te ontkennen.

oké ik ben het volkomen met je eens maar ik zie volgend seizoen wel weer PSV zonder Cocu en Alex.

weet zeker dan zijn ze minder .. :D

Bewerkt: door Groot-Duimpje
Link to comment
Delen op andere websites

En Ajax zonder Hunterlaar, Sneijder en Babel? PSV weet het vertrek van bepalende spelers altijd op te vangen. Elk seizoen horen we dit soort uitspraken van joden, nog nooit is PSV ver teruggevallen.

Link to comment
Delen op andere websites

PSV zonder Cocu zal volgens mij nog prima kunnen functioneren, aangezien een speler als Timmy Simons naar mijn idee de rol als leider in het veld ook prima zal kunnen invullen. Een eventueel vertrek van Alex zal een ander verhaal worden, want daar staat absoluut nog geen vervanger voor klaar. We hebben dit seizoen een aantal wedstrijden gezien waarin spelers als Salcido sterk speelden maar eigenlijk is de complete verdediging van PSV, met uitzondering van Alex, veel te wisselvallig. Als Alex vertrekt zal PSV het absoluut lastig krijgen om daarvoor een goede vervanger te zoeken, want die lopen eigenlijk niet rond op deze wereld.

Een Ajax zonder Sneijder, Huntelaar en Babel zal inderdaad ook lastig kunnen functioneren, alhoewel ik een verlies van Sneijder groter zal vinden dan een vertrek van Huntelaar of Babel. Sneijder was dit seizoen verreweg de belangrijkste man bij Ajax en in de tweede seizoenshelft heb ik het beste Ajax-middenveld sinds jaren gezien: Gabri, Davids en Sneijder is de perfecte combinatie en het zal lastig zijn om Sneijder te vervangen. Ik probeer nu namen van spelers te bedenken die dat zouden kunnen, maar zoek maar eens een middenvelder die perfect tweebenig is, geweldig kan schieten en goed het overzicht kan bewaren. Die zijn er uiteraard wel, maar Ajax heeft niet de financiële middelen om zo'n speler te halen. Bovendien is de Nederlandse competitie toch niet aantrekkelijk genoeg voor dat soort wereldtoppers.

Al met al ben ik zeer benieuwd naar de transfers die er deze zomer zullen plaatsvinden :)

Link to comment
Delen op andere websites

als Sneijder weggaat okej .. dat is jammer maar volgens wij was het Valencia die heeft €15.000000 en Ajax vraagt meer als dat zo is kunnen wij denk ik wel een goeie erbijhalen maarjah wie ?

HUNTELAAR maak ik me minder druk om omdat hij ( volgens mij ) minder goed heeft gepresteerd dan vorig jaar.

ik zou Alves wel willen van Heerenveen :puh:

Met PSV is het echter zo dus dat het moeilijk word als ALEX weggaat wat zou Ronald Koeman als vervanger hebben?

met die vraag blijf ik zitten en ben dus ook erg benieuwd naar de tranfers deze zomer :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...