Jump to content

Tekeningen [Bellic]


Silver-Blade

Recommended Posts

En ja, eigenlijk is uit je hoofd ook 'natekenen', want je tekent het beeld wat je in je hoofd hebt :puh:
En dat is nog wel het moelijkst, vanwege dat het beeld in je hoofd (Meestal) Iets meer vervaagd is dan als je het beeld weer ziet.

Is dat beeld bij jou ook zo vaag..? :7

Ik zie het in ieder geval wel voor me, alleen net niet goed genoeg om het mooi op papier te krijgen. Verder weet ik ook niet hoe ik dingen mooier op papier kan krijgen met mooie lijnen enzovoort. Ook dat met die schaduw snap ik helemaal niet maar misschien zal ik nog wel even op het internet kijken voor een goede tut.

Tja, je hebt het of je hebt het niet :7 Ik 'projecteer' mijn idee op het papier (zodat ik het ook echt 'zie' op het oppervlak) en dan 'trek ik het over' ;)

Ik post straks nog wel wat dingen ;)

Bewerkt: door Bellic
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Silver-Blade

    13

  • Hackman

    9

  • 1974

    4

  • .Senne

    3

Top Posters In This Topic

Aangezien er steeds meer tekeningen gepost worden, zal ik ook maar wat laten zien ^_^

Iron Man:

Inmiddels al weer verbeterd:

Crysis Nanosuit:

Best wel slechte foto's, maar om ze nou weer helemaal in te scannen :schater:

Jammer dat ik je afbeeldingen uit de quote moet halen, omdat anders de post te lang werd :N .

Ik vind het prachtig! Ik geef je zonder pardon een 10+.

Over je bericht dat je ze niet in moet kleuren, net als 1973, Yeah Brother, those are the words :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, je hebt het of je hebt het niet :7 Ik 'projecteer' mijn idee op het papier (zodat ik het ook echt 'zie' op het oppervlak) en dan 'trek ik het over' ;)

Dus je trekt het wel over, you bastard!

Ik wil nog even een cijfer geven op je Iron man tekening. Hij is heel mooi en ook de details kloppen. Ik geef je een 10. Inkleuren zou natuurlijk mooi zijn maar zoals het nu is is het ook beslist niet verkeerd hoor! Misschien kan ik het eventueel wel inkleuren met Adobe Illustrator en dat het dan wat wegheeft van een cartoon. Ben enkel nog niet echt een prof met IA (Illustrator) en kan dus niet garanderen dat het lukt. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, je hebt het of je hebt het niet :7 Ik 'projecteer' mijn idee op het papier (zodat ik het ook echt 'zie' op het oppervlak) en dan 'trek ik het over' ;)

Dus je trekt het wel over, you bastard!

Ik wil nog even een cijfer geven op je Iron man tekening. Hij is heel mooi en ook de details kloppen. Ik geef je een 10. Inkleuren zou natuurlijk mooi zijn maar zoals het nu is is het ook beslist niet verkeerd hoor! Misschien kan ik het eventueel wel inkleuren met Adobe Illustrator en dat het dan wat wegheeft van een cartoon. Ben enkel nog niet echt een prof met IA (Illustrator) en kan dus niet garanderen dat het lukt. :N

Je kunt het natuurlijk proberen, maar dan wordt het waarschijnlijk (zoals je al zei) een cartoon, en dat is niet mijn doel ;) Je mag het natuurlijk wel voor jezelf doen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, dan zal ik zelf maar even iets gaan tekenen (wat toch uitdraait op niks). Dat doe ik dan morgen wel, niet vandaag omdat ik daar nu gewoon even geen zin in heb. Komt bij dat ik straks op moet donderen en dat ik dan dus even niet kan tekenen en ik moet eerst nog even zoeken voor een tut-in-5-minuten waardoor ik (hopelijk) een heel klein beetje beter kan tekenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, dan zal ik zelf maar even iets gaan tekenen (wat toch uitdraait op niks). Dat doe ik dan morgen wel, niet vandaag omdat ik daar nu gewoon even geen zin in heb. Komt bij dat ik straks op moet donderen en dat ik dan dus even niet kan tekenen en ik moet eerst nog even zoeken voor een tut-in-5-minuten waardoor ik (hopelijk) een heel klein beetje beter kan tekenen.

Ben je niet een beetje te negatief over jezelf? Ik bedoelde eigenlijk dat je hem met illustrator in zou kleuren ;)

Hier nog een tekening, ik heb een klasgenote nagetekend :D

http://i266.photobucket.com/albums/ii270/N...08/HPIM1674.jpg

Nog niet helemaal af, maar het begint erop te lijken :)

Bewerkt: door Bellic
Link to comment
Delen op andere websites

En ja, eigenlijk is uit je hoofd ook 'natekenen', want je tekent het beeld wat je in je hoofd hebt :puh:
En dat is nog wel het moelijkst, vanwege dat het beeld in je hoofd (Meestal) Iets meer vervaagd is dan als je het beeld weer ziet.

Tja, klaarblijkelijk wel .
Oké, dan zal ik zelf maar even iets gaan tekenen (wat toch uitdraait op niks).
Daar moet je niet zo nega over doen, je moet gewoon oefenen met tekenen, dan lukt het wel.

Kijk ik wou eens een auto na tekenen op school, maar had geen voorbeeld dus gewoon uit mijn hoofd.

drcnky.jpg

Zo mooi is ie dus niet, maar hij lijkt er wel op .

2cwo2h5.png

Dit is dus het (on)gebruikte voorbeeld .

Bewerkt: door 1973
Link to comment
Delen op andere websites

@1973:

Ziet er goed uit alleen sommige lijnen zijn wel een beetje scheef en daardoor lijkt het perspectief nogal raar. Beetje moeilijk uit te leggen wat er precies niet klopt, verder ziet hij er heel goed uit hoor! :Y

Wie kan me trouwens uitleggen hoe ik ongeveer moet tekenen zoals dat met die Iron Man? Internet maakt me namelijk niet echt veel wijzer. Verder wil ik ook graag hoe je die dieptes krijgt (ik zou niet weten hoe je dat moet doen).

Link to comment
Delen op andere websites

@1973:

Ziet er goed uit alleen sommige lijnen zijn wel een beetje scheef en daardoor lijkt het perspectief nogal raar. Beetje moeilijk uit te leggen wat er precies niet klopt, verder ziet hij er heel goed uit hoor! :Y

Wie kan me trouwens uitleggen hoe ik ongeveer moet tekenen zoals dat met die Iron Man? Internet maakt me namelijk niet echt veel wijzer. Verder wil ik ook graag hoe je die dieptes krijgt (ik zou niet weten hoe je dat moet doen).

Er zit ook een vouw in, misschien dat ie daarom zo scheef lijkt :7 .

Het is geen wonder dat je dat niet kon vinden op het net, dat is nogal moelijk uit te leggen hoe sommige dingen te tekenen .

Bewerkt: door 1973
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe heeft hij dan zo leren tekenen? :7 Ik ben in ieder geval kansloos dan. Vooral omdat onze tekenlerares ons toch nooit wat nuttigs uitlegt en ik kan hier blijkbaar ook weinig leren. :( Ik weet verder ook niet welke potloden ik waarvoor moet gebruiken enzovoort en volgens mij is dat ook nogal belangrijk wanneer je gaat tekenen. Ik doe zo'n beetje alles met een normale HB Potlood en veel meer dan dat heb ik ook niet qua gereedschap.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe heeft hij dan zo leren tekenen? :7 Ik ben in ieder geval kansloos dan. Vooral omdat onze tekenlerares ons toch nooit wat nuttigs uitlegt en ik kan hier blijkbaar ook weinig leren. :( Ik weet verder ook niet welke potloden ik waarvoor moet gebruiken enzovoort en volgens mij is dat ook nogal belangrijk wanneer je gaat tekenen. Ik doe zo'n beetje alles met een normale HB Potlood en veel meer dan dat heb ik ook niet qua gereedschap.

Hoeft ook niet, gewoon oefenen, dat is het enige wat helpt (alhoewel wat talent ook wel makkelijk is). Een geodriehoek is denk het makkelijkste om te gebruiken, omdat je daarmee rechte hoeken kan tekenen, hoeken meten, en er doorheen kan kijken.

Tekeningen zijn trouwens goed gelukt, Bellic. Het ziet er nog professioneel uit ook. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe heeft hij dan zo leren tekenen? :7 Ik ben in ieder geval kansloos dan. Vooral omdat onze tekenlerares ons toch nooit wat nuttigs uitlegt en ik kan hier blijkbaar ook weinig leren. :( Ik weet verder ook niet welke potloden ik waarvoor moet gebruiken enzovoort en volgens mij is dat ook nogal belangrijk wanneer je gaat tekenen. Ik doe zo'n beetje alles met een normale HB Potlood en veel meer dan dat heb ik ook niet qua gereedschap.

Idd wat Tomhagen al zei gewoon oefenen. Wat ook goed helpt is om eens rond te kijken naar teken boeken, ik heb bijvoorbeeld Cartoon leren tekenen en Anime Techniques, daar laten ze in stappen zien hoe je een mooi effect of bepaalde schaduwen kan tekenen. Maar op internet kan je daar vast ook genoeg over vinden ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Zolang ik niet weet hoe ik iets doe kan ik het ook moeilijk gaan oefenen. Ik heb even iets gemaakt met Adobe Illustrator (hoeft niet te worden gerate, als ik dat wil maak ik wel een topic).

r94wzl.jpg

Ik wist hoe ik dit moest maken en dus kon ik ermee oefenen enzovoort. Wanneer ik niet weet wat ik moet oefenen wordt het vaak nogal lastig voor mij. Ik weet namelijk niet hoe ik die diepte/schaduw moet maken met een potlood. Mijn potlood kan dat helemaal niet. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Zolang ik niet weet hoe ik iets doe kan ik het ook moeilijk gaan oefenen. Ik heb even iets gemaakt met Adobe Illustrator (hoeft niet te worden gerate, als ik dat wil maak ik wel een topic).

r94wzl.jpg

Ik wist hoe ik dit moest maken en dus kon ik ermee oefenen enzovoort. Wanneer ik niet weet wat ik moet oefenen wordt het vaak nogal lastig voor mij. Ik weet namelijk niet hoe ik die diepte/schaduw moet maken met een potlood. Mijn potlood kan dat helemaal niet. :{

Ik vind wat je in Illustrator hebt gemaakt best mooi hoor. Misschien heb je hier nog wat aan? http://www.hobbytekenen.nl/index.html (Onder kopje Basisbeginselen heb je o.a. Schaduw tekenen).

Link to comment
Delen op andere websites

@TomHagen: Het is eigenlijk beter om het zonder geodriehoek te doen, anders ziet het er nogal nep uit. Daarnaast, als je zoiets als Iron Man wilt maken, hoef je bijna geen rechte lijnen te trekken, een vaste hand is voldoende ;)

@Hackman: Een paar tips:

Als je diepte wilt tekenen, moet je kijken waar eventuele donkere plekjes (niet te veel denken bij deze uitspraak :7 ) zitten, die kun je dan door het potlood plat te houden egaal donkerder maken (uitwrijven met een vinger maakt het nog mooier, let wel op dat je niet te hard duwt, anders komen er strepen die niet uit te gummen zijn) Verder kun je zelf bepalen vanuit welke hoek het licht valt, dan kun je aan de andere kant van het object het oppervlak ook donkerder maken. Zoals de rest ook al zei, oefening baart kunst! ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...