Jump to content

Voetbalnieuws


Tha Real G.

Recommended Posts

Na Edgar Davids heeft Clarence Seedorf ook kritiek op de bondscoach. Hij verwijt de bondscoach dat hij Seedorf nooit heeft verteld waarom hij niet werd geselecteerd. Daarnaast zegt Seedorf dat Nederland met andere spelers verder was gekomen. Hij vind de schorsing van Materazzi onterecht. Zidane had zich moeten beheersen.

Seedorf bekritiseert Van Basten en Zidane

24/7/2006 21:36

'Met enkele andere spelers had Nederland het beter kunnen doen tijdens het WK', vindt Clarence Seedorf. De dertigjarige middenvelder sprak maandagmiddag tijdens een persconferentie op Milanello over zichzelf, Zinedine Zidane, de toestand in het Italiaanse voetbal én over het Nederlands elftal.

Seedorf is alweer begonnen aan zijn vijfde seizoen in dienst van AC Milan. Deze jaargang zal hij officieel als nummer tien op het veld staan, en niet meer met rugnummer 20. 'Het dragen van nummer 10 geeft een fantastisch gevoel. Het is fijn je favoriete nummer te kunnen kiezen en om je respect te kunnen tonen aan diegenen die voor je met dit nummer hebben gespeeld.' De middenvelder kreeg Numero 10 omdat Manuel Rui Costa is vertrokken naar Benfica.

Seedorf is minder blij met bondscoach Marco van Basten, die de 77-voudig international had geweigerd op te roepen voor het WK. 'Van Basten heeft mij nooit uitgelegd waarom hij mij niet heeft geselecteerd. Hij heeft nog nooit met me gewerkt en kan me dus ook niet echt beoordelen. Het spijt me voor de mensen in Nederland, want met enkele andere spelers had Nederland het beter kunnen doen. Maar ik blijf vooruit kijken. Mijn toekomst ligt bij Milan en wie weet wat er nog kan gebeuren.'

Seedorf nam het niet alleen op voor zichzelf, maar ook voor Marco Materazzi, die vorige week een schorsing voor twee interlands kreeg opgelegd omdat Zinedine Zidane hem een kopstoot had gegeven tijdens de WK-finale. De FIFA pakte de Italiaan aan omdat deze de Fransman had uitgedaagd.

'Ik ben van mening dat alleen Zidane fout zat. Materazzi heeft moeten boeten omdat hij geen voorbeeld is voor schoon voetbal. Maar het is niet juist. Het is voor het eerst in het voetbal dat iemand voor zoiets is veroordeeld. Of men bestraft het altijd of men doet het nooit', wijst Seedorf op de willekeur van de straf voor Materazzi. 'Zidane mag niet op zo'n manier reageren. En het is niet voor het eerst dat Zidane zoiets doet. Als je groots bent, moet je ook in alles groots zijn. Er zijn andere grote spelers die nog nooit zoiets hebben gedaan. Het geweld hoeft niet.'

Seedorf, die met Ajax, Real Madrid en AC Milan de Champions League won, zal dit seizoen waarschijnlijk niet mee kunnen doen aan deze competitie als gevolg van de fraude in het Italiaanse voetbal. 'Als we geen Champions League spelen, zullen we ons moeten concentreren op het winnen van de Scudetto. Maar ik heb op het veld nog nooit het gevoel gehad dat we werden bevoordeeld. We hebben altijd moeten vechten voor de zeges. Dat heb ik voor mijn gevoel altijd moeten doen in Italië.'

Bron: vi.nl

Ik ben het op sommige punten eens met Seedorf. De bondscoach heeft Seedorf makkelijk weggewerkt. Een groot deel van het volk vond het prachtig dat van Basten Seedorf heeft weggewerkt. Wat bedoelt de bondscoach eigenlijk met filmsterrengedrag? Sorry, maar Seedorf kan ik daar echt niet op betrappen. De mensen riepen na het WK dat we ervaring nodig hebben en prompt roepen ze om Davids en Seedorf. Een advies aan Seedorf en Davids. Bedank maar voorlopig voor het Nederlands Elftal. Met van Basten kom je nooit aan de bak.

Het is mooi dat Seedorf het rugnummer 10 heeft. Ik zie in hem een echte spelbepaler. Hij heeft heel veel inzicht. De zijkant is niks voor hem. Zijn steekpasses zijn vooral zijn sterkste punt. Daarnaast heeft hij een goed afstandsschot.

De schorsing van Materazzi is terecht in mijn ogen omdat hij het gedrag van Zidane had uitgelokt. In 1998 noemde Stalens Kluivert toch ook een verkrachter? Stalens had ook een schorsing moeten krijgen. Sommige spelers worden echt heel vaak geprovoceerd op het veld.

Bewerkt: door Colonel Cortez
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 398
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pitbull

    37

  • AmsterdamBoy

    26

  • RobertSA

    18

  • NandroDavids

    16

Seedorf moet niet janken, Zidane neemt nog altijd zijn penalty's beter als Seedorf :D , Seedorf heet op alles en iedereen kritiek, terwijl ie echt een kneus is. Geef mij maar Zidane!!!!!

Bewerkt: door robertsa
Link to comment
Delen op andere websites

Zidane neemt nog altijd zijn penalty's beter als Zidane :D

Inderdaad, Zidane neemt ze stukken beter dan Zidane...:clown:

Even wat voetbalnieuws vanuit Italië: De clubs die in beroep waren gegaan tegen hun straffen voor het omkoopschandaal, mogen van geluk spreken:

Het hoger beroep voor de rechtbank in Rome heeft succes opgeleverd voor Juventus, AC Milan, Fiorentina en Lazio. Van de vier clubs zal alleen Juve komend seizoen in de Serie B uitkomen. Milan mag zelfs Europa in.

Fiorentina en Lazio hadden de meeste baat bij de gang naar de beroepscommissie. De clubs uit Florence en Rome spelen komend seizoen toch in de Serie A. Beide clubs waren aanvankelijk gedegradeerd en kregen een puntenaftrek opgelegd van respectievelijk twaalf en zeven punten. Die straffen zijn omgezet in een aftrek van negentien punten voor Fiorentina en een aftrek van elf punten voor Lazio.

Juventus degradeert daadwerkelijk naar de Serie B. Maar de twee weken geleden opgelegde puntenaftrek van dertig punten is gereduceerd tot zeventien punten. Daarmee is de kans heel wat groter dat de Turijnse club binnen een jaar terugkeert in de Serie A. Stadgenoot Torino promoveerde afgelopen seizoen nog ondanks vijftig verliespunten in de Serie B.

AC Milan kreeg ook een flinke strafvermindering opgelegd. Ten eerste mag de ploeg van coach Carlo Ancelotti met een achterstand van acht in plaats van vijftien punten aan de nieuwe competitie beginnen. Maar de rossoneri mogen dit seizoen wél deelnemen aan de voorronde van de Champions League. De drie andere clubs grijpen wel naast Europees voetbal.

Empoli, Lecce en Treviso zijn de grootste slachtoffers van deze uitspraak. Empoli grijpt naast UEFA Cup-voetbal omdat Milan toch mag deelnemen aan de Champions League. Lecce en Treviso degraderen alsnog nu Fiorentina en Lazio toch blijven behouden voor de Serie A. Ook Palermo is een beetje de klos, want in plaats van deelname aan de voorronde van de Champions League, mogen de Sicilianen alleen deelnemen aan de UEFA Cup.

Ik vind het onterecht dat de straffen zijn verminderd, en al helemaal dat Juventus nu de enige is die gedegradeerd wordt... :{

Link to comment
Delen op andere websites

Chelsea-duo ziet Cole graag komen

30 juli 2006, 16:43

Door: Patrick Boor

Joe Cole en John Terry zien linkervleugelverdediger Ashley Cole graag overkomen van Arsenal naar Chelsea. Volgens het Engelse duo is hij de ontbrekende schakel in het sterrenensemble van de Portugese manager Jose Mourinho.

"Ashley is solide, snel en sterk in de één-tegen-één situaties", aldus Terry tegenover de BBC. De robuuste verdediger is overigens ook te spreken over Wayne Bridge. Terry: "Hij heeft zes maanden bij Fulham gespeeld, ik vind hem heel scherp ogen op de training."

Als het aan Joe Cole ligt komt naamgenoot Ashley eerder vandaag dan morgen over van Arsenal. "Als ik met hem speel, voel ik me een stuk beter in het veld", aldus de aanvallende linkermiddenvelder.

Zou wel naaistreek zijn al ging ie naar Chel$ea.

Bewerkt: door robertsa
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

10-08-2006

John Terry volgt David Beckham op

Terry is aanvoerder van Engeland

John Terry is de nieuwe aanvoerder van de Engelse nationale ploeg. Hij volgt David Beckham op die na het WK bekendmaakte dat hij niet langer de aanvoerdersband wilde dragen.

John Terry was de afgelopen 2 seizoenen al aanvoerder van Chelsea en zal die taak ook op zich nemen bij Engeland. Totnogtoe speelde Terry 29 wedstrijden voor de nationale ploeg. Terry zal de aanvoerdersband later deze maand voor de eerste keer dragen wanneer Engeland het opneemt tegen Griekenland.

Bondscoach Steve McClaren is alvast overtuigd van zijn keuze. "Een aanvoerder kiezen is één van de belangrijkste beslissingen die een coach moet nemen. Ik ben er zeker van dat ik met John Terry de juiste man heb. Hij zal tonen dat hij één van de beste aanvoerders is die Engeland ooit heeft gehad."

Bron is hier te vinden.

-------------------------

Het blijkt erop dat Beckham kapt met het spelen in de nationale ploeg van Engeland. Hij is ook oud en één van deze jaren zal hij ook stoppen met voetbal. Alweer een groot verlies bij de voetbalwereld.

Link to comment
Delen op andere websites

Van Nistelrooy en Van Bommel niet meer bij Oranje

De Nederlandse bondscoach Marco van Basten heeft Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij niet opgeroepen voor de vriendschappelijke wedstrijd van volgende week woensdag tegen Ierland. Van Basten wil in principe niet verder met de twee en geeft andere spelers de komende tijd het vertrouwen. Het duo zat wel bij de WK-selectie.

Huntelaar wél geselecteerd

Klaas-Jan Huntelaar zit wel bij de spelersgroep. Hij viel nog af voor het wereldkampioenschap. Verdedigers Khalid Boulahrouz en Giovanni van Bronckhorst doen tegen de Ieren niet mee omdat ze voor de eerste kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg geschorst zijn. Van Basten ziet daarom geen reden ze nu op te roepen. Boulahrouz is bovendien geblesseerd.

'Andere spelers beter'

Van Basten zei vrijdag dat hij de kans klein acht dat Van Bommel en Van Nistelrooij nog terugkeren in de selectie van Oranje. "Op dit moment vinden wij deze spelers beter. We willen met deze groep doorgaan omdat we in deze spelers meer vertrouwen hebben."

De bondscoach heeft Ajax-keeper Maarten Stekelenburg ook gepasseerd. Van Basten heeft meer vertrouwen in het duo Edwin van der Sar en Henk Timmer.

Ook Davids, Makaay en Seedorf ongewenst

Van Nistelrooij en Van Bommel zijn niet de eerste grote namen waar Van Basten een streep doorheen haalt. Eerder nam de bondscoach al afscheid van Davids, Seedorf en Makaay. In de 18-koppige spelersgroep ontbreken in vergelijking met het WK verder Kromkamp, Babel, Maduro en de inmiddels gestopte Cocu.

De selectie:

Van der Sar, Timmer; Ooijer, Mathijsen, Heitinga, Emanuelson, De Cler en Jaliens; Landzaat, Sneijder, Van der Vaart, De Jong en Schaars; Huntelaar, Robben, Van Persie, Kuijt en Vennegoor of Hesselink. (hln.be)

Bewerkt: door Pitbull
Link to comment
Delen op andere websites

Slaat nergens op. Die k*t van een van Basten wil gewoon geen (ex)PSV-spelers opstellen. V.Bommel, V. Nistelrooij, Zenden. Nee hij is een Ajaxgeiler.

Van Nistelrooy heeft zich niet bewezen op het wk he, maarja dat komt ook omdat hij niet gespeeld heeft :bonk: , Ik heb Van Nistelrooy nooit echt super gevonden dus daarom kan ik het wel vinden over de beslissing van Van Basten over deze speler.

Van Bommel dan: Bij deze speler zou ik echt niet weten waarom hij hem niet heeft geselecteerd, op het WK vond ik hem toch niet zo slecht....

En ik vind het bovendien nog altijd heel erg spijtig dat hij niet met Davids en Seedorf verder wil, maar vooral Davids, in deze keuze kan ik me echt niet vinden.....

Maarja, het is maar een selectie voor een oefeninterland, dus het kan nog allemaal veranderen naar het EK toe, kijk maar naar onze bondscoach(Vandereyken) hij experimenteert ook altijd met oefeninterlands.

Link to comment
Delen op andere websites

Slaat nergens op. Die k*t van een van Basten wil gewoon geen (ex)PSV-spelers opstellen. V.Bommel, V. Nistelrooij, Zenden. Nee hij is een Ajaxgeiler.

Zelf vind ik Van Bommel erg slecht :sst: Want ik kijk veel wedstrijden van Barcelona op Canal+ (PRIME) en daar doet hij het slecht. Stomme passen en al. Schiet van ver en dan er langs , maar hij werkt wel. Van Nistelrooy vind ik dan wel goed om van voor te spelen maar niet echt té.

Bewerkt: door Synchro
Link to comment
Delen op andere websites

Slaat nergens op. Die k*t van een van Basten wil gewoon geen (ex)PSV-spelers opstellen. V.Bommel, V. Nistelrooij, Zenden. Nee hij is een Ajaxgeiler.

Zelf vind ik Van Bommel erg slecht :sst: Want ik kijk veel wedstrijden van Barcelona op Canal+ (PRIME) en daar doet hij het slecht. Stomme passen en al. Schiet van ver en dan er langs , maar hij werkt wel. Van Nistelrooy vind ik dan wel goed om van voor te spelen maar niet echt té.

Ik vind dat V. Bommel wel bij de selectie hoort ;) Liever hem als pak-hem-beet Schaars.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het echt een vuile schoft, hij selecteerd ze gewoon niet vanwege persoomlijke zaken. Kijk in welke eftallen ze spelen, Seedorf in AC Milan, Nistelrooy in Real Madrid, Bommel in Barcelona, Makaay in Bayern Munchen en Davids in Tottohum Hotspurgh (hoe je het ook mag schrijven). Erg zwak, Davids is in principe een goede Middevelder, Seedorf speelt al jaren in het efltal.

En wie selecteert hij wel Jan Vennegoor of Hesselhink, en Mathijssen. nee dit kan echt niet, ik heb liever een coach als Co Adriaanse. Ik vind het gewoon echt zo naaiend :@

Link to comment
Delen op andere websites

Ajax heeft de Johan Cruijff Schaal weten te bemachtigen

Ajax dat zonder Klaas-Jan Huntelaar moest beginnen aan de wedstrijd had het moeilijk PSV, PSV was veel momenten in de wedstijd beter en had ook wanneer het wat effectiver was geweest kunnen winnen.

Rosales bracht ajax al na 7 minuten op voorsprong na goed aangeven van Gabri. Daarna had Ajax weleswaar met goede acties van Ryan Babel nog wel het betere van het spel totdat PSV aan kwam zetten. Vlak na rust was het dan ook na slecht dekken ook Cocu die in de re-bound van dichtbij kon scoren: 1-1..

Ook daarna was PSV de betere ploeg maar door goude wissel van ajax trainer Henk ten Cate door Perez in te brengen kwam Perez na een goed schot van Stam in een ideale positie om tot scoren te komen, na een minuut in het veld te zijn bracht hij de Amsterdammers weleswaar onverdiend op voorsprong. Daarna zette PSV nog wel aan maar ook dat mocht niet baten, vlakvoor tijd bracht Wesley Sneijder Ajax op 3-1 met een schitterend schot in de kruising.

Zelf geschreven :engel:

Ajax heeft dus weten te winnen.. :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...