Jump to content

Show hier je 3D Mark score

Recommended Posts

Geplaatst:

Nieuwe GPU en CPU en dus een nieuwe benchmark gedraait.

Zie hier de results:

Klik

Settings:

Q9650 @ 4,36GHz

HD5870 @ 1050/1350

4GB OCZ Flex @1200MHz

resulterend in 24193 3DMarks.

Binnenkort ga ik i7 920 met de HD5870 testen.

• Reacties 265
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

40

• Galiorix

39

• Djmaddox

31

• Sprunk

30

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Zie hier de results:

Klik

Settings:

Q9650 @ 4,36GHz

HD5870 @ 1050/1350

4GB OCZ Flex @1200MHz

Mooie score heur! Ooit over nagedacht om er nog een HD5870 bij te zetten? :puh:

Kleine videokaart OC:

1256453121-580.jpg

Geplaatst:

Zie hier de results:

Klik

Settings:

Q9650 @ 4,36GHz

HD5870 @ 1050/1350

4GB OCZ Flex @1200MHz

Mooie score heur! Ooit over nagedacht om er nog een HD5870 bij te zetten? :puh:

Kleine videokaart OC:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2041019.html

Mja heeft weinig nut op het moment voor mij. Alles draait perfect en als ik een 2e erbij zou zetten heb ik nog maar 8x lanes per kaart dat is een beetje aan de magere kant. Ook is mijn C2Q daar te traag voor. Ik upgrade pas weer als er octacores zijn.

Geplaatst:

Maakt dat zoveel uit dan? Ik zat zojuist een review te lezen van de nVidia GTx275 en daar was het verschil tussen het 8x PCI-E slot en het 16x PCI-E slot bijna niet te merken. Maar de HD5780 is dan wel weer een stuk beter, dus dan zou dat verschil wel groter kunnen zijn...

Geplaatst:

Maakt dat zoveel uit dan? Ik zat zojuist een review te lezen van de nVidia GTx275 en daar was het verschil tussen het 8x PCI-E slot en het 16x PCI-E slot bijna niet te merken. Maar de HD5780 is dan wel weer een stuk beter, dus dan zou dat verschil wel groter kunnen zijn...

Daar maakt het inderdaad wel uit ja. Je hebt met een HD5870 al 2x de performance van een GTX275. Daarbij heb ik nog een redelijk overclock erbij zitten dus dan is het zeker te merken. Zoals ik al zei. Even wachten op een Octacore van AMD of Intel en dan lekker overstappen :D.

Had trouwens gehoord dat Q2/Q3 van 2010 de R9xx uit gaat komen. In tegenstelling tot de R800 is de R900 een compleet nieuwe architectuur. Ben benieuwd.

Geplaatst: (bewerkt)

Octacore? Zullen we eerst maar even de hexacore afwachten? :puh:

Nieuwe score: CPU @ 17x200=3400Mhz, GPU op 830 Mhz. Stabiel, getest met Prime95 en Furmark.

post-35628-1256497749,46_thumb.png

Hoger ga ik niet, de CPU wordt op 3.5 Ghz onstabiel en zit dus aan zijn max, de temperaturen voor de GPU gaan ook te hoog oplopen als ik verder ga. Ben zo tevreden en laat het lekker hierbij zitten. :puh:

Misschien verkoop ik mijn 720 BE als deze EOL is, en kan er dan misschien nog een leuk bedrag voor vangen. Dan haal ik een 965 BE die door prijsdalingen alleen maar goedkoper en goedkoper begint te worden.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

mijn record is 12123pnts, alleen ik kan het niet in zo'n afbeelding zetten ik snap nog niet echt waarom maar ik heb 'm in exel

Geplaatst:

Hoger ga ik niet, de CPU wordt op 3.5 Ghz onstabiel en zit dus aan zijn max, de temperaturen voor de GPU gaan ook te hoog oplopen als ik verder ga. Ben zo tevreden en laat het lekker hierbij zitten. :puh:

Misschien kan je proberen het geheugen hoger te gooien zodat hij misschien wel stabiel is? Of doe je helemaal niks met het geheugen?

Geplaatst:

Misschien kan je proberen het geheugen hoger te gooien zodat hij misschien wel stabiel is? Of doe je helemaal niks met het geheugen?

Ik verhoog enkel de multiplier van de processor. Ik heb verder niets aan het geheugen gedaan. Ik denk dat ik de voltage op de CPU moet verhogen. Deze staat op auto, maar ik heb mij laten vertellen dat je beter manueel een goede voltage kan instellen omdat die automatisch nooit hoog genoeg gaat. Ik kan ook proberen de ref clock te verhogen van 200 naar 205 bijvoorbeeld. Maar het geheugen staat gewoon standaard ingesteld, en dat is 533 Mhz.

Geplaatst:

Ik verhoog enkel de multiplier van de processor. Ik heb verder niets aan het geheugen gedaan. Ik denk dat ik de voltage op de CPU moet verhogen. Deze staat op auto, maar ik heb mij laten vertellen dat je beter manueel een goede voltage kan instellen omdat die automatisch nooit hoog genoeg gaat. Ik kan ook proberen de ref clock te verhogen van 200 naar 205 bijvoorbeeld. Maar het geheugen staat gewoon standaard ingesteld, en dat is 533 Mhz.

Erger nog op auto gaat hij meestal zelfs te hoog als het moederbord dit zelf doen. 1,35-1,4V is normaal voor een AMD PhenomII. 1,5V is ook nog goed te doen. 1,6V moet je gaan opletten met je koeling.

Geplaatst: (bewerkt)

Niggaz:

06

Is dit goed? Dit is de computert van een vriend. Volgens mij kan er op stock meer uit worden gehaald indien alle instellingen goed zijn. :puh:

Trouwens, geen idee waarom er nu 975 Extreme staat. :puh:

post-20890-125652066189_thumb.png

post-20890-125652274175_thumb.png

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Niggaz:

06

Is dit goed? Dit is de computert van een vriend. Volgens mij kan er op stock meer uit worden gehaald indien alle instellingen goed zijn. puh2.gif

Trouwens, geen idee waarom er nu 975 Extreme staat. puh2.gif

foto eins

foto zwei

Dat zijn wel nice scores, hij zegt wss dat er 975 extreme staat omdat hij op de kloksnelheid van een 975 staat. (denk ik, ik weet het niet zeker)

Geplaatst:

Dat zijn wel nice scores, hij zegt wss dat er 975 extreme staat omdat hij op de kloksnelheid van een 975 staat. (denk ik, ik weet het niet zeker)

Lijkt me niet echt logisch, aangezien het programma uit de systeemeigenschappen gewoon het processor model kan halen, maakt niet uit op wat voor kloksnelheid hij draait...

Geplaatst:

Lijkt me niet echt logisch, aangezien het programma uit de systeemeigenschappen gewoon het processor model kan halen, maakt niet uit op wat voor kloksnelheid hij draait...

Gaan we nog eens een update doen van de TS :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...