Jump to content

Show hier je 3D Mark score


Galiorix

Recommended Posts

Eerste benchmark na een paar, in jullie ogen, kleine overclocks:

post-35628-1252086242_thumb.png

En de overclocks zijn ook niet schrikbarend hoog hoor, maar je moet als beginnende overclocker toch ergens beginnen. CPU van 14x200 naar 15x207, GPU van 756 naar 780 Mhz. Ik wil nog verder gaan, maar daar heb ik nu met school en door gebrek aan geld geen mogelijk toe.

Lekker "common" ook, een i7 en GTX295 :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 265
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Limbolander

    40

  • Galiorix

    39

  • Djmaddox

    31

  • Sprunk

    30

Top Posters In This Topic

Posted Images

helaas wou vista en windows 7 niet installeren wegens een driverbug oid, vandaar dat we opgehouden zijn bij overclocked crossfire met 2 hd4770's, aangezien triple/quad alleen door vista geondersteund wordt ( en wss ook win7 ) vet lame allemaal dus.. ( hadden we net standaard XP erop staan ), iig een mooie score van 24k weten te bereiken :) screenshots komen zo!

foto's van 3x hd4770's en test setup:

p0509091415.th.jpg

p0509091416.th.jpg

p0509091423.th.jpg

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

helaas wou vista en windows 7 niet installeren wegens een driverbug oid, vandaar dat we opgehouden zijn bij overclocked crossfire met 2 hd4770's, aangezien triple/quad alleen door vista geondersteund wordt ( en wss ook win7 ) vet lame allemaal dus.. ( hadden we net standaard XP erop staan ), iig een mooie score van 24k weten te bereiken :) screenshots komen zo!

foto's van 3x hd4770's:

Helemaal gelijk heeft ie.

Maar ja alsnog een leuke score kunnen neer zetten.

3dmark-i7-24k.PNG

Leuk om te weten is dat we onze XFX HD4770's hebben geflashed naar een niet verkrijgbare Asus HD4770 TOP Bios.

Hiermee loopt de kaart standaard al sneller en is het overclocken via CCC veel makkelijker.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Hierboven: Mooie score, mooie pics. Jammer dat ik er het geld niet voor heb, anders had ik ook zeker Crossfire/SLI gedraaid.

Ik ben ook nog wat verder gegaan, en heb denk ik het maximale uit mijn processor gehaald op dit moment met stock koeler. Ik ga zeker sparen voor een betere koeler, én, mocht het nodig zijn, zet ik ook een andere koeler op mijn grafische kaart, want die begint nu namelijk ook wel aardig te koken. En de garantie vervalt gelukkig niet dus waarom zou je het dan niet proberen. ^_^ Systeem is denk ik wel stabiel. Ik heb het nog niet helemaal gemeten maar na 1 1/2 uur prime95 nog geen error. Ik weet dat je prime het beste 6 uur of langer kan draaien, maar als je systeem écht onstabiel is krijg je meestal in de de eerste minuten al een error. En ook tijdens GTA IV geen problemen ondervonden.

post-35628-1252190935_thumb.png

Nu ben ik wel even uit geclockt, ik wil mijn processor/graka liever niet beschadigen. :7 Dit was trouwens de eerste keer in mijn leven dat ik aan overclocken heb gedaan. ^_^ Volgens mij best aardig voor een eerste keer.

EDIT: Is je score trouwens OS afhankelijk. Ik heb namelijk 32 BIT, maar ik vroeg me af of je hoger scoort met 64 BIT.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Pas op met wat je zegt over garantie. Die koeler van je CPU kun je gewoon vervangen(ik raad een Scythe Mugen2, Thermalright TRUE of een Prolimatich Megahalem aan) Maar die van je GPU kun je niet vervangen zonder dat de garantie vervalt. Laat daar dus goed op.

Met 64-bit kun ietwat hogere scores halen omdat je CPU en GPU 2xbit kunnen krijgen. Maar echt veel meer zal het niet zijn.

Tussen 2 haakjes, ik zie dat je een triple core hebt. Je zou eens kunnen kijken naar ACC hiermee kun je de 4e core unlocken en als deze goed is heb je een quadcore.

Bewerkt: door Thundercover
Lange quote verwijderd. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Pas op met wat je zegt over garantie. Die koeler van je CPU kun je gewoon vervangen(ik raad een Scythe Mugen2, Thermalright TRUE of een Prolimatich Megahalem aan) Maar die van je GPU kun je niet vervangen zonder dat de garantie vervalt. Laat daar dus goed op.

Met 64-bit kun ietwat hogere scores halen omdat je CPU en GPU 2xbit kunnen krijgen. Maar echt veel meer zal het niet zijn.

Tussen 2 haakjes, ik zie dat je een triple core hebt. Je zou eens kunnen kijken naar ACC hiermee kun je de 4e core unlocken en als deze goed is heb je een quadcore.

Ik heb een EVGA videokaart, en dat is, zover ik weet, het enige merk waarbij de garantie niet vervalt als je een nieuwe koeler op je videokaart zet.

En ik heb helaas geen ACC op mijn moederbord zitten. Die hoop had ik ook even maar schijnbaar ondersteund mijn moederbord dat niet. Ik kijk wekelijks op de ASUS site of er een nieuwe BIOS is met ACC ondersteuning. En dan moet je ook nog maar het geluk hebben dat de 4e core goed werkt. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...