Sprunk Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 (bewerkt) Eerste benchmark na een paar, in jullie ogen, kleine overclocks: En de overclocks zijn ook niet schrikbarend hoog hoor, maar je moet als beginnende overclocker toch ergens beginnen. CPU van 14x200 naar 15x207, GPU van 756 naar 780 Mhz. Ik wil nog verder gaan, maar daar heb ik nu met school en door gebrek aan geld geen mogelijk toe. Lekker "common" ook, een i7 en GTX295 Bewerkt: 4 september 2009 door Sprunk Reageren
Djmaddox Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Zojuist even Vantage gedownload en gedraait, ik weet niet wat hierbij goed of slecht is. Hier mijn score: Reageren
MegaPilot Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Kan ik dat programma ook downloaden en draaien? Ik heb XP en een heel zwakke videochip en je had dachtik een goede videokaart nodig.. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Kan ik dat programma ook downloaden en draaien? Ik heb XP en een heel zwakke videochip en je had dachtik een goede videokaart nodig.. Dat kan jij zekersteweten downloaden. klik Vantage en 3dmark06 en nog wat andere. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Wtf, 413 MB om wat puntjes te krijgen..Ik download en draai het mrogen wel als ik bij m'n oma ben. Reageren
Galiorix Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Wtf, 413 MB om wat puntjes te krijgen..Ik download en draai het mrogen wel als ik bij m'n oma ben. Het is in principe gewoon een soort spel wat gebruikt wordt om een score te krijgen, daarom is het zo groot. Reageren
Limbolander Geplaatst: 5 september 2009 Rapport Geplaatst: 5 september 2009 (bewerkt) helaas wou vista en windows 7 niet installeren wegens een driverbug oid, vandaar dat we opgehouden zijn bij overclocked crossfire met 2 hd4770's, aangezien triple/quad alleen door vista geondersteund wordt ( en wss ook win7 ) vet lame allemaal dus.. ( hadden we net standaard XP erop staan ), iig een mooie score van 24k weten te bereiken screenshots komen zo! foto's van 3x hd4770's en test setup: Bewerkt: 5 september 2009 door Limbolander Reageren
QinX Geplaatst: 5 september 2009 Rapport Geplaatst: 5 september 2009 helaas wou vista en windows 7 niet installeren wegens een driverbug oid, vandaar dat we opgehouden zijn bij overclocked crossfire met 2 hd4770's, aangezien triple/quad alleen door vista geondersteund wordt ( en wss ook win7 ) vet lame allemaal dus.. ( hadden we net standaard XP erop staan ), iig een mooie score van 24k weten te bereiken screenshots komen zo!foto's van 3x hd4770's: Helemaal gelijk heeft ie. Maar ja alsnog een leuke score kunnen neer zetten. Leuk om te weten is dat we onze XFX HD4770's hebben geflashed naar een niet verkrijgbare Asus HD4770 TOP Bios. Hiermee loopt de kaart standaard al sneller en is het overclocken via CCC veel makkelijker. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 5 september 2009 Rapport Geplaatst: 5 september 2009 Ik sta paf, netjes gedaan Loopt ie nou zo stabiel? Of slechts voor een benchmark. Reageren
Limbolander Geplaatst: 5 september 2009 Rapport Geplaatst: 5 september 2009 voor 3dmark iig wel ja, of die 24/7 stabiel is is niet getest. Verder wel jammer dat vista niet wou Temps waren trouwens rond de 80 dus sowieso niet aan te raden voor 24/7 gebruik. Reageren
Sprunk Geplaatst: 5 september 2009 Rapport Geplaatst: 5 september 2009 (bewerkt) @ Hierboven: Mooie score, mooie pics. Jammer dat ik er het geld niet voor heb, anders had ik ook zeker Crossfire/SLI gedraaid. Ik ben ook nog wat verder gegaan, en heb denk ik het maximale uit mijn processor gehaald op dit moment met stock koeler. Ik ga zeker sparen voor een betere koeler, én, mocht het nodig zijn, zet ik ook een andere koeler op mijn grafische kaart, want die begint nu namelijk ook wel aardig te koken. En de garantie vervalt gelukkig niet dus waarom zou je het dan niet proberen. Systeem is denk ik wel stabiel. Ik heb het nog niet helemaal gemeten maar na 1 1/2 uur prime95 nog geen error. Ik weet dat je prime het beste 6 uur of langer kan draaien, maar als je systeem écht onstabiel is krijg je meestal in de de eerste minuten al een error. En ook tijdens GTA IV geen problemen ondervonden. Nu ben ik wel even uit geclockt, ik wil mijn processor/graka liever niet beschadigen. Dit was trouwens de eerste keer in mijn leven dat ik aan overclocken heb gedaan. Volgens mij best aardig voor een eerste keer. EDIT: Is je score trouwens OS afhankelijk. Ik heb namelijk 32 BIT, maar ik vroeg me af of je hoger scoort met 64 BIT. Bewerkt: 5 september 2009 door Sprunk Reageren
QinX Geplaatst: 6 september 2009 Rapport Geplaatst: 6 september 2009 (bewerkt) Pas op met wat je zegt over garantie. Die koeler van je CPU kun je gewoon vervangen(ik raad een Scythe Mugen2, Thermalright TRUE of een Prolimatich Megahalem aan) Maar die van je GPU kun je niet vervangen zonder dat de garantie vervalt. Laat daar dus goed op. Met 64-bit kun ietwat hogere scores halen omdat je CPU en GPU 2xbit kunnen krijgen. Maar echt veel meer zal het niet zijn. Tussen 2 haakjes, ik zie dat je een triple core hebt. Je zou eens kunnen kijken naar ACC hiermee kun je de 4e core unlocken en als deze goed is heb je een quadcore. Bewerkt: 6 september 2009 door Thundercover Lange quote verwijderd. ~~ Thundercover Reageren
Sprunk Geplaatst: 6 september 2009 Rapport Geplaatst: 6 september 2009 Pas op met wat je zegt over garantie. Die koeler van je CPU kun je gewoon vervangen(ik raad een Scythe Mugen2, Thermalright TRUE of een Prolimatich Megahalem aan) Maar die van je GPU kun je niet vervangen zonder dat de garantie vervalt. Laat daar dus goed op.Met 64-bit kun ietwat hogere scores halen omdat je CPU en GPU 2xbit kunnen krijgen. Maar echt veel meer zal het niet zijn. Tussen 2 haakjes, ik zie dat je een triple core hebt. Je zou eens kunnen kijken naar ACC hiermee kun je de 4e core unlocken en als deze goed is heb je een quadcore. Ik heb een EVGA videokaart, en dat is, zover ik weet, het enige merk waarbij de garantie niet vervalt als je een nieuwe koeler op je videokaart zet. En ik heb helaas geen ACC op mijn moederbord zitten. Die hoop had ik ook even maar schijnbaar ondersteund mijn moederbord dat niet. Ik kijk wekelijks op de ASUS site of er een nieuwe BIOS is met ACC ondersteuning. En dan moet je ook nog maar het geluk hebben dat de 4e core goed werkt. Reageren
Limbolander Geplaatst: 6 september 2009 Rapport Geplaatst: 6 september 2009 achja kom je snel genoeg achter, stock speeds en prime95/intelburntest nachtje lang draaien voor 100% zekerheid. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.