Jump to content

Ik wil verder!


Fiegel5

Recommended Posts

Mensen,

Ik heb tot heden een com2me website, met een .tk host. Alleen ben ik de krappe mogelijkheden beu. Ik wil verder, groter en uitgebreider. Zo wil ik bijvoorbeeld kunnen bijhouden welke ips op mijn site zijn geweest. En wat ze hebben bezocht. Maar ook een inlogsysteem, gastenboek, en genoeg ruimte voor flink wat pagina's. Ik wil er niet op inleveren, en eigenlijk ook niet betalen. Ik wil geen freewebs, en eigenlijk niet zo ingewikkeld. Nederlands zou fijn zijn, en anders een mogelijkheid om NL te instaleren of ergens een handige gids op internet.

Dit hierboven komt misschien wat commanderend over, hier onder stel ik een aantal eisen. Of dit mogelijk is weet ik niet..

-Pagina's onzichtbaar zetten

-tk host behouden, en eventueel een .nl host kunnen instaleren

-Meer opties als come2me

-Nederlands

-Gastenboek, inlogsysteem, nieuwsysteem.

-HTML, en evt PHP

-Makkelijke simpele editor..

-Mn huidige pagina’s in een klap kopiëren en plakken.

-Lay out moet niet achteruit gaan..

Fiegel5

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Fiegel5

    12

  • GTA Monster

    5

  • NickyHendriks

    4

  • K.O.

    2

Probeer WordPress eens. Dat is helemaal gratis, heeft veel opties en je kan hem helemaal naar jouw eigen wens aanpassen door skins.

Je hebt uiteraard wel een host nodig waar je het op kunt installeren, dat is misschien is lastigst. Ik zelf heb Wordpress gebruikt en de installatie is erg makkelijk.

Succes! :tu:

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn wel honderden gratis hosts die PHP ondersteunen (toch echt een vereiste als je een gastenboek of een inlogsysteem wilt hebben) en waarbij je je huidige pagina's kunt kopieren/plakken. Pagina's op onzichtbaar zetten? chmod de bestandsrechten naar 700 en da's onzichtbaar genoeg toch? Je kunt ze natuurlijk ook via .htpasswd beveiligen met een wachtwoord of wat dan ook. Een Dot.TK domein kan natuurlijk altijd. Het enige wat dat doet is een domein forwarden naar je daadwerkelijke site, dus dat vormt nergens een probleem. Meer opties dan bij Come2Me kan overal, want Come2Me biedt wel ongelofelijk weinig opties aan... Bedoel je met 'makkelijke overzichtelijke editor' een WYSIWYG editor ofzo? Of wil je echt alleen een point-and-click geval?

Het enige euvel op je weg is je wens om een Nederlandstalige hosting site te vinden. Dat beperkt je keuze namelijk gigantisch. Ik zou daarom dat gewoon overboord gooien en toch kiezen voor FreeWebs (wat heb je daar eigenlijk tegen?), FreeHostia.com, Awardspace.com, 110mb.com o.i.d. Het is dan wel niet zo 'makkelijk' vergeleken met Come2Me, maar als je meer opties wilt zul je toch echt wat meer kennis moeten opdoen met meer geavanceerde systemen. Een beetje kennis van wat een webserver nou eigenlijk doet is op zich wel handig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Tripod is erg onduidelijk en ingewikkeld vind ik, ik kon het ook niet echt vinden. Maar kun je bij Wordpress niet gewoon een .tk host gebruiken?

Als je Tripod te ingewikkeld vind, kan je waarschijnlijk ook niet verder, aangezien Tripod relatief redelijk simpel is vergeleken met andere hostings die PHP ondersteunen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb nu toch wat meer tijd in Tripod gestoken, en de mogelijkheden in skins zijn nou ook niet zo heel leuk. Bovendien moet alles best wel lang laden. Is er niet iets vergeleken met com2me wat je bijvoorbeeld installeert op je computer? Maar dat het wel veel uitgebreider is?

En stel dat er dit niet is, maar er is wel een Engelse software waar een Nederlandse tut bij is. Dan vind ik dat ook wel prima, als er maar een goede duidelijke tut bij zit..

Link to comment
Delen op andere websites

Als je zelf site's maakt, ehm... en FTP gebruikt ( niet persee)enz..

Probeer Woelmuis :)

Woelmuis is een host, ik zoek de software. Een host heb ik al, DOT.tk. Ik zoek eerder een leuke software, eventueel Nederlands. Anders engels, met een duidelijke Nederlandse tut. Who?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
[..] Een host heb ik al, DOT.tk. [..]

DOT.tk is geen host maar een gratis domeinnaam ;) En je kunt Joomla proberen en dan zou je meerere hosts kunnen gebruiken....

  • Tripod
  • 000webhost
  • Funpic
  • Byethost

Ook zijn er meerdere systemen die je kunt gebruiken....

  • Joomla
  • Wordpress
  • CMS

Meer weet ik niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat Joolma heb je me ooit gegeven, alleen weet ik niet meer hoe dat zit. Kun je daar wat meer over geven? Hoe het dan zit met het hosten e.d? Kost het geld?

Joomla is een CMS, content management system. Van Joomla zelf weet ik niets, maar voor de meeste cms 'en moet je toch wel een redelijk grote soms geld betalen. De meeste mensen gebruiken CMS als zij de site hebben laten ontwikkelen door professionele mensen. Zo kunnen ze zelf makkelijk teksten, afbeeldingen enz aanpassen zonder dat ze aan de CSS kunnen. Een veilige en makkelijke manier om je site up to date te houden voor mensen die niet zo veel weten van webdesign.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook zijn er meerdere systemen die je kunt gebruiken....

  • Joomla
  • Wordpress
  • CMS

Wat is dit nu weer?! :7 Wordpress en Joomla zijn beide Content Management Systems, net zoals alle andere duizenden alternatieven. Hoezo is 'CMS' een apart systeem? :puh:

@ Fiegel5: Een kant-en-klaar CMS is best een logische volgende stap die je zou kunnen nemen. Een CMS kun je zien als een bundeltje PHP bestanden die je op je host kunt plaatsen. Je zult dus eerst zelf voor een host moeten zorgen, maar hier zijn een hoop gratis alternatieven voor te bedenken. Denk aan een subdomein bij freehostia.com of iets dergelijks. Dan kun je gewoon het hele pakket in één keer erop zetten en je hebt eigenlijk al een kant- en klare website die je kunt beheren en aanpassen naar gelang je wilt, zonder dat je zelf veel in code hoeft te duiken. De meest bekende voorbeelden die me zo te binnen schieten zijn Joomla, Wordpress, e-107 en TYPO3. Ik weet niet van elk of ze gratis zijn of niet, maar er zijn in elk geval genoeg gratis CMSs te vinden op internet. (Er is zelfs een lijst op WikiPedia zie ik net. Ik zou wel ff bij het PHP stukje kijken, anders moet je eerst een host zoeken die bijvoorbeeld Perl of Python ondersteunt. PHP en MySQL vind je echter bij bijna elke gratis host wel.)

maar voor de meeste cms 'en moet je toch wel een redelijk grote soms geld betalen.
Nee man, veruit het grootste gedeelte is open-source! ;) Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...