Jump to content

Ik wil verder!


Fiegel5

Recommended Posts

Ook zijn er meerdere systemen die je kunt gebruiken....

  • Joomla
  • Wordpress
  • CMS

Wat is dit nu weer?! :7 Wordpress en Joomla zijn beide Content Management Systems, net zoals alle andere duizenden alternatieven. Hoezo is 'CMS' een apart systeem? :puh:

Volgens Installatron (bij mijn host in DirectAdmin) is Joomla een Portal System en Wordpress een Blog-System :7 Maar ik werk nu ook met Joomla en het werkt wel fijn :Y

Je kunt via het Beheerders paneel alle zij-panelen beheren, alle items, alle leden (en zelf leden maken), etc. Kortom wel fijn. Wordpress heb ik ook eens geprobeerd maar vond ik erg tegenvallen :N Nouja... Ik snapte het zo niet en heb het niet echt gebruikt.

Je zou ik MediaWiki kunnen installeren :Y Alleen dat heeft geen beheerders-paneel. Je beheert eigenlijk alles vanuit de wiki zelf.

Als je nog een gratis host zoekt moet je die ik postte gebruiken of zoals K.O. zegt FreeHostia. Het nadeel van 000webhost is dat de databases soms het contact verliezen met de website zelf, tenminste bij mij met IPB. Hoe dat zit met MediaWiki zul je even moeten kijken.

Hopelijk kom je nu verder ^_^

Greetz,

Zammy

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Fiegel5

    12

  • GTA Monster

    5

  • NickyHendriks

    4

  • K.O.

    2

Tripod is erg onduidelijk en ingewikkeld vind ik, ik kon het ook niet echt vinden. Maar kun je bij Wordpress niet gewoon een .tk host gebruiken?

Als je Tripod te ingewikkeld vind, kan je waarschijnlijk ook niet verder, aangezien Tripod relatief redelijk simpel is vergeleken met andere hostings die PHP ondersteunen.

Ik heb één keer een tripod-account gehad, en ik vond het alles behalve logisch in elkaar zitten. Er zijn andere hosts die veruit meer overzicht hebben. Maargoed dat is mijn mening.

@Fiegel5:

1: Je controleert of je webhost een kant-en-klaar Joomla-pakket aanbied, zo ja: ga naar 5, zo nee: ga naar 2.

2: Je gaat naar google, je typt in 'Joomla', en drukt op enter.

3: Je klikt de eerste hit aan, en navigeert op die website naar de download pagina.

4: Je download Joomla, en upload het naar je server/webhost.

5: Je installeert Joomla.

6: Je gaat naar je website op de normale URL, en kijkt waar je op uit komt. Die URL voer je in bij je .TK-adres.

Et voila, je kan aan het werk :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al een lijstje opgenoemd. Ga maar eens op google zoeken naar Gratis Webhost. Je zult er barveel tegenkomen.

Je krijgt dan zo'n host door simpel een account te registreren. That's it! Een goede webhost zonder advertenties is 000webhost. Alleen de SQL-Databases maken niet altijd verbinding met de CMS.

En even voor het systeem... Voor wat jij wilt doen (die GTA:IV Site toch?) kan je denk ik beter MediaWiki installeren. Puur omdat je je eigen templates kunt maken en je voor enige hulp en uitleg je al naar WikiGTA kunt gaan. Daar staan een paar dingen voor editors die ook handig kunnen zijn voor nieuwelingen met MediaWiki. Alles daar komt vooral overeen met het maken, bewerken etc. van pagina's. Maar ook van Templates etc.

Ook kun je op de site van MediaWiki een handige, grote en uitgebreide handleiding vinden over MediaWiki. Helaas is de wiki van MediaWiki in het Engels. Zelf kun je bij je voorkeuren MediaWiki in het Nederlands zetten. Ook kun je in de LocalSettings.php instellen of je site standaard Nederlands moet zijn etc. Dan zijn ook de codes (zoals wiki/Disclamer ) in het Nederlands.

Helaas bevat MediaWiki geen speciaal controlepaneel. Het is even doorkrijgen hoe alles werkt. Ik werk er nu twee, misschien drie dagen mee en begin het al helemaal te begrijpen. Een kwestie van uitproberen etc.

Hopelijk heb je hier hulp mee ^^

// Zammy

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Ik ben begonnen met Wordpress, ik heb het mapje gedownload. En uitgepakt en daarna geopend. En ik volg deze uitleg. Ze zeggen dat ik mijn bestandje moet invullen. Dat heb ik gedaan, en dat heb ik zo gedaan:

<?php
/** 
* The base configurations of the WordPress.
*
* This file has the following configurations: MySQL settings, Table Prefix,
* Secret Keys, WordPress Language, and ABSPATH. You can find more information by
* visiting {@link http://codex.wordpress.org/Editing_wp-config.php Editing
* wp-config.php} Codex page. You can get the MySQL settings from your web host.
*
* This file is used by the wp-config.php creation script during the
* installation. You don't have to use the web site, you can just copy this file
* to "wp-config.php" and fill in the values.
*
* @package WordPress
*/

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'putyourdbnamehere');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'GTA-IV-');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'Mijn wachtwoord');

/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', 'localhost');

/** Database Charset to use in creating database tables. */
define('DB_CHARSET', 'utf8');

/** The Database Collate type. Don't change this if in doubt. */
define('DB_COLLATE', '');

/**#@+
* Authentication Unique Keys.
*
* Change these to different unique phrases!
* You can generate these using the {@link https://api.wordpress.org/secret-key/1.1/ WordPress.org secret-key service}
* You can change these at any point in time to invalidate all existing cookies. This will force all users to have to log in again.
*
* @since 2.6.0
*/
define('AUTH_KEY', 'put your unique phrase here');
define('SECURE_AUTH_KEY', 'put your unique phrase here');
define('LOGGED_IN_KEY', 'put your unique phrase here');
define('NONCE_KEY', 'put your unique phrase here');
/**#@-*/

/**
* WordPress Database Table prefix.
*
* You can have multiple installations in one database if you give each a unique
* prefix. Only numbers, letters, and underscores please!
*/
$table_prefix  = 'wp_';

/**
* WordPress Localized Language, defaults to English.
*
* Change this to localize WordPress.  A corresponding MO file for the chosen
* language must be installed to wp-content/languages. For example, install
* de.mo to wp-content/languages and set WPLANG to 'de' to enable German
* language support.
*/
define ('WPLANG', '');

/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

/** WordPress absolute path to the Wordpress directory. */
if ( !defined('ABSPATH') )
define('ABSPATH', dirname(__FILE__) . '/');

/** Sets up WordPress vars and included files. */
require_once(ABSPATH . 'wp-settings.php');

Is dit goed en voldoende of moet ik nog iets aanpassen? Volgens de uitleg moet ik nu:

"# Upload everything.

# Open /wp-admin/install.php in your browser. This should setup the tables needed for your blog. If there is an error, double check your wp-config.php file, "

Heel leuk en aardig, maar waar ik moet ik uploaden en hoe? En als ik dat linkje in mijn FF browser zet, dan werkt dat niet echt moet ik zeggen :7 .

Help?

Inhoud van Map:

Link to comment
Delen op andere websites

(ik heb geen ervaring met wordpress)

Aan de syntax in het bestand kun je zien dat wordpress met php en mysql werkt. Wat heb je dan nodig? Een server die php en mysql ondersteund.

Je moet dus je wordpress-map uploaden naar... een server die php en mysql ondersteund. Simpel he? ;)

Dat het nu in firefox niet werkt, komt denk ik, omdat het niet op een server staat die php en mysql ondersteund.

Of het bestand goed geconfigureerd is, kun je alleen achter komen door het uit te testen.

Dus wat staat je nu te wachten?

Je moet dus je wordpress-map uploaden naar een server(/webhost) die php en mysql ondersteund. :puh:

Dan heb je 1 gelukje: de meeste professionele webhosts ondersteunen php en mysql.

Volgens mij is het zo wel duidelijk :puh: .

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

De website is door iemand anders geüpload, alleen als ik nu wil conecten met het admincontrol krijg ik een foutmelding Deze link zou moeten leiden naar het admincontroll. Maar hij doet het niet, en jullie maar roepen dat dit beter is als Joolma.

Daarnaast ben ik ook nog aan het googlen geweest, en voor joolma kan ik alleen maar een demo vinden..

@Let niet op mijn slechte ABN..

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...