Jump to content

Mexicaanse griep

Recommended Posts

Geplaatst:
Zojuist is officieel alarmfase 6 in werking gesteld, we hebben nu te maken met een pandemie.

Ohh, ik was die hele Mexicaanse ziekte al haast vergeten :cab:

ik ook,heb er niks van gehoord tot vandaag weer.

Geplaatst:

Ik heb keelpijn en mijn neus is verstopt :7

Gelukkig geen Mexicaanse griep.

40 jaar geleden was de laatste pandemie (Hongkong griep)

Geplaatst:
Zojuist is officieel alarmfase 6 in werking gesteld, we hebben nu te maken met een pandemie.

Ohh, ik was die hele Mexicaanse ziekte al haast vergeten :cab:

ik ook,heb er niks van gehoord tot vandaag weer.

het waren toch twee schoenen verkopers uit zwolle die besmet waren?

Geplaatst: (bewerkt)

Eerste dode Mexicaanse griep in Europa

In een ziekenhuis in Schotland is een patiënt overleden aan Mexicaanse griep. Het is het eerste dodelijke slachtoffer van het H1N1-virus buiten Noord-, Midden- of Zuid-Amerika.

De Schotse regering maakte het overlijden zondagavond bekend. In het ziekenhuis liggen nog negen andere patiënten met de Mexicaanse griep. In totaal zijn in Groot-Brittannië 1226 gevallen geregistreerd.

In de laatste telling van de Wereldgezondheidsorganisatie stond het officiële aantal H1N1-gevallen op 29.669, verdeeld over 74 landen. Het aantal doden stond vrijdag op 145.

Bron.

Dik 1200 gevallen daar, en niet eens zo heel ver weg.

Hoe groot zou de kans zijn dat het in Nederland of België ook zo 'aanslaat'?

Bewerkt: door Sentasi
Geplaatst:
Dik 1200 gevallen daar, en niet eens zo heel ver weg.

Hoe groot zou de kans zijn dat het in Nederland of België ook zo 'aanslaat'?

In Amsterdam is nu ook een basisschool ontdekt waar Mexicaanse griep is. Zeker met kinderen is het erg. Die geven het door aan vriendjes en weer aan de ouders, en dan kan het snel gaan. Wat ik wel raar vond dat ze laatst in Brabant alleen de klas van de geïnfecteerde medicijnen gaven, terwijl dat kind ook gewoon buiten komt op de speelplaats.

Telegraaf.

Geplaatst:

ze zeggen inderdaad. Als het ergens opduikt het zich snel kan uitbreiden. Zo heb ik ergens gelezen dat ze bang zijn dat 1/3 van Nederland besmet gaat raken. Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens, omdat de autoriteiten het in de kiem smoren zodra duidelijk word waar het is uitgebroken. Het kan zich natuurlijk op meerdere plekken voordoen, maar zoals ik al zei dan zijn ze er als de kippen bij.

Geplaatst:

Ik zat gisteren naar Editie NL te kijken, waar ook het onderwerp Mexicaanse griep aan bod kwam. Het is nu nog in een stadium dat je ongeveer 3 dagen even thuis zit met wat misselijkheid, koorts en eventueel spierpijn, en het daarna weer goed gaat. Oftewel het zelfde als met een ander griepje. Ik hoorde zelfs dat mensen die de Mexicaanse griep in dit stadium krijgen, hun immuun systeem sterker word voor dit virus, mits ze natuurlijk weer genezen. Dus ze hebben het voordeel dat hun lichaam het virus al heeft gehad, waardoor hun lichaam beter bestand is tegen deze griep variant.

Geplaatst:

Oudere mensen boven de 60 schijnen het inderdaad ook niet te krijgen, omdat er vroeger ook zo'n griep variant was en dat ze daar nu een immuunsysteem voor hebben.

Geplaatst:

Nou ik hoop dat ze ziekte snel weg gaat. Voordat de hele wereld besmet is en de mensen zoals de dino's zijn uitgestorven. :N

Geplaatst:
Nou ik hoop dat ze ziekte snel weg gaat. Voordat de hele wereld besmet is en de mensen zoals de dino's zijn uitgestorven. :N

Zover zal het nooit komen, en veel meer dan 100 doden in Europa max ook niet.

Geplaatst:
Ik zat gisteren naar Editie NL te kijken, waar ook het onderwerp Mexicaanse griep aan bod kwam. Het is nu nog in een stadium dat je ongeveer 3 dagen even thuis zit met wat misselijkheid, koorts en eventueel spierpijn, en het daarna weer goed gaat. Oftewel het zelfde als met een ander griepje. Ik hoorde zelfs dat mensen die de Mexicaanse griep in dit stadium krijgen, hun immuun systeem sterker word voor dit virus, mits ze natuurlijk weer genezen. Dus ze hebben het voordeel dat hun lichaam het virus al heeft gehad, waardoor hun lichaam beter bestand is tegen deze griep variant.

Net zoals met pest daar werden sommige mensen immuun voor.ander leuk weetje:de mensen die immoon zijn voor de pest schijnen ook immuun te zijn voor aids.

Geplaatst:

De mexicaanse griep wordt erg overhyped. Dat komt zeer goed uit voor de ecomomie, aangezien er heel wat geld wordt uitgegeven aan middelen en mondkapjes en zo. Er zijn zelfs geruchten dat de mexicaanse griep een economisch plan is, maar daar ben ik niet zo zeker over...

Geplaatst:

Dat heb ik ook gelezen/gehoord. Dat de Mexicaanse griep in de wereld is gebracht om de wereldbevolking uit te dunnen. Dat het grote word gemaakt dan dat het is is wel zeker, maar ik denk dat het Nieuws etc. Mensen wil waarschuwen voor wat er is en het daardoor misschien alleen maar erger maken. Tuurlijk is het wel mogelijk dat het zich heel erg snel uitbreid. Maar ik denk dat ze in Nederland wel voorzichtig zijn met deze griep. Overigs krijg je een betere weerstand van deze griep als je het overleefd. Dat is natuurlijk wel weer een voordeel

Geplaatst:
Overigs krijg je een betere weerstand van deze griep als je het overleefd. Dat is natuurlijk wel weer een voordeel

Ja, da's een fantastisch voordeel ja :7 Maar waarom zouden ze de wereldbevolking uit willen dunnen? Ik denk dat ze dan echt wel iets gevaarlijkers hadden losgelaten, maar dit lijkt me erg sterk. Waarom zouden ze?

Geplaatst:

Met mijn levenscontract voor 100 jaar ben ik er niet bang voor, tot het eind van dat contract kan mij niets gebeuren, ik heb dus nog heel wat jaren te gaan. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...