Jump to content

Mexicaanse griep


Cabyon

Recommended Posts

Correct me if I'm wrong, maar is het niet toevallig?

Net een financiele crisis dat miljarden heeft gekost en dan een uitbraak van een dodelijk virus dat overgebracht kan worden van mens op mens?

Volgens mij is het einde van de wereld in zicht :7

Opwarming aarde, economische crisis, dodelijk virus.

Wie weet wat komt er nog?

Mmh het is nog geen 2012 hoor! Pas op voordat je stamhoofd de medicijnman op je afstuurt wegens deze godlasterende uitspraken!

Jullie laten je allemaal trouwens wel bang maken hoor. Zelfs als het een beetje serieus wordt dan je er niets tegen doen, dus ga gewoon lekker door met je leventje. Als je ziek wordt dan word je ziek en als je niet ziek wordt dan word je niet ziek.. En als je doodgaat heb je er vrij weinig aan als je je laatste dagen/maanden hebt liggen opsluiten in je kruipruimte.

Link to comment
Delen op andere websites

pff er zou best wel eens een rampscenario kunnen gebeuren. stel je voor een aantal illigale mexicaanse immigranten die stiekem naar Amerika gaan om daar een nieuw bestaan op te bouwen. natuurlijk blijven ze heel onopgemerkt omdat ze immigranten zijn en niet terug willen worden gestuurt naar Mexico. dus ze dragen bijv de griep met zich mee,en gaan daarmee natuurlijk niet naar de dokter. ze besmetten Amerikaanse burgers, en Amerika is toch wel een beetje de belangrijkste werelddeel. dus elke dag miljoenen mensen die in en uit Amerika gaan naar andere werelddelen. en dan heb je dus een pandemie.

zie het eigenlijk toch wel gebeuren. :Y alle voorzorgmaatregelen ten spijt.

Link to comment
Delen op andere websites

Correct me if I'm wrong, maar is het niet toevallig?

Net een financiele crisis dat miljarden heeft gekost en dan een uitbraak van een dodelijk virus dat overgebracht kan worden van mens op mens?

Volgens mij is het einde van de wereld in zicht :7

Opwarming aarde, economische crisis, dodelijk virus.

Wie weet wat komt er nog?

Mmh het is nog geen 2012 hoor! Pas op voordat je stamhoofd de medicijnman op je afstuurt wegens deze godlasterende uitspraken!

Jullie laten je allemaal trouwens wel bang maken hoor. Zelfs als het een beetje serieus wordt dan je er niets tegen doen, dus ga gewoon lekker door met je leventje. Als je ziek wordt dan word je ziek en als je niet ziek wordt dan word je niet ziek.. En als je doodgaat heb je er vrij weinig aan als je je laatste dagen/maanden hebt liggen opsluiten in je kruipruimte.

Je hebt zoals gewoonlijk 100% gelijk ;P.

Maarja mensen moet gewoon genieten van 't leven en als je een virus hebt of als je doodgaat of whatever...

Gewoon er het beste van maken.Maar dat was vast al duidelijk :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook zolang bang geweest voor van alles en nog wat. Maar ik laat me hierdoor niet op de kast jagen. Nergens meer door trouwens. Wat Mania-92 ook al zegt. Als het te ernstig word. Dan is het aan de ''grote heren'' om er wat tegen te doen. Wij kunnen alleen maar hopen dat hun wat ondernemen en niet weg rennen voor de problemen. De griep die trouwens rond gaat valt te overleven als je een goeie weerstand heb. Daarbij hebben we in Nederland goeie medicatie en artsen. Dat hebben ze niet in Mexico. Daarbij is iedereen er redelijk snel bij en kunnen er maatregelen worden getroffen.

Over die komeet kan ik maar één ding zeggen. En dat is dat als hij komt dan komt hij ook wel, Maar ik geloof er niet meer in door wat ik er allemaal over heb gelezen en erover heb gehoord. NASA heeft zelf tegen ''ons'' een bericht geplaatst over dat er niks bekend was over een komeet in 2012. Nu weet ik dat er een komeet lang de aarde komt in 2012 maar daar is verder helemaal niks over bekend. Dit is weer een geval van een paar mensen die zich bang hebben laten maken door nieuws waardoor ze er over willen praten en er meer mensen bang voor worden. Totaal nergens voor nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is in Duitsland geconstateerd. In Beieren, dat ligt in het zuiden van Duitsland, maar het kan zomaar hier komen....

Idd, ik zag het vanmorgen op het nieuws, ik dacht in Regensburg.

Er zijn behalve daar, nog 2 mogelijke gevallen in Duitsland, maar dat is nog niet bevestigd.

Er word vanmiddag in Duitsland een persconferentie gegeven.

Het zal dan binnenkort ook wel in Nederland opduiken denk ik, nu het zo dichtbij is?

Edit: Klik.

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Het zijn er nu 3 :7

Drie gevallen van varkensgriep in Duitsland

Uitgegeven: 29 april 2009 00:38

Laatst gewijzigd: 29 april 2009 11:20

MUNCHEN - In Duitsland zijn drie gevallen van varkensgriep vastgesteld. Dat meldde het Robert Koch-instituut voor infectieziekten in Berlijn.

Eerder op de dag was er nog sprake van een enkel geval. Volgens het instituut gaat het om twee vrouwen en een man.

Een 22-jarige vrouw is na een reis naar Mexico met griepverschijnselen in een ziekenhuis in het Noord-Duitse Hamburg opgenomen.

Verder wordt een besmette man van eind dertig in een kliniek in het Zuid-Duitse Regensburg behandeld.

In het derde geval gaat het om een 37-jarige vrouw uit het wat noordelijker gelegen Kulmbach. Ook zij is op rondreis door Mexico geweest.

Klik

Link to comment
Delen op andere websites

Jaarlijks gaan er in Nederland 30.000 mensen dood aan de gewone griep, wereldwijd zijn tot nu toe 73 gevallen van varkensgriep met zekerheid vastgesteld en iedereen staat op zijn kop. Natuurlijk bestaat er een kans dat dit uitloopt op een grieppandemie maar de media maakt er wel wederom een behoorlijke dramashow van.

Een mens lijdt nog het meest voor datgene wat hij vreest.

Link to comment
Delen op andere websites

WHO verhoogt alarmfase naar 5

Uitgegeven: 29 april 2009 22:18

Laatst gewijzigd: 30 april 2009 00:03

GENEVE - De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft woensdagavond de alarmfase voor de Mexicaanse griep verhoogd. Er is nu sprake van alarmfase 5, de laatste fase voordat gesproken kan worden over een pandemie. Dat maakte de voorzitter van de WHO bekend.

Het verhogen van de alarmfase is vooral een signaal aan overheden en de farmaceutische industrie.

Volgens de WHO moeten alle landen ter wereld zich klaarmaken voor de uitbraak van een pandemie.

Nederland

Alarmfase 5 voor de Mexicaanse griep geldt ook voor Nederland, al gebeurt er voorlopig in ons land nog niets. Dat meldde een woordvoerder van het RIVM woensdag.

Bij alarmfase 5 mogen de autoriteiten onder andere beginnen met het verspreiden van medicijnen naar bijvoorbeeld apothekers.

Omdat in Nederland nog geen besmettingsgevallen zijn, komen de autoriteiten vooralsnog niet in actie.

Nederland is wel klaar voor een eventuele pandemie of uitbraak van de Mexicaanse griep.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag dit gisteravond nog op CNN

Zorgwekkend, De kans is nu enorm groot dat het ook in Nederland/belgië komt.

We zijn gewoon omringt door landen die een Bevesdigde of mogelijke geval van dit H1N1 virus.

Maar wat me nu nog wel gerust brengt is dat het hier nog niet bekend is en dat er gezegt wordt dat we er klaar voor zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...