Jump to content

Mexicaanse griep


Cabyon

Recommended Posts

Als de ziekte hier uitbreekt, dan moeten allemaal elkaar geen hand geven, blijven scholen, bedrijven, etc. blijven dan gesloten. En zo er nog meer dingen, die de regering gaat doen, als het virus hier uitbreekt. Zodra alles weer normaal is, dan kan het ''normale leden'' gewoon weer doorgaan, denk ik. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben hierdoor heel ongerust. Kan je het genezen?

Er zijn nog geen medicijnen tegen de griep, maar tot nu toe lijkt het erop dat de medicijnen die normaal gesproken gebruikt worden om griep te behandelen, Tamiflu en Relenza, effectief zijn in de behandeling van de gevallen die zich voordoen bij de griep. Het is onduidelijk hoe effectief de beschikbare griepvaccins zijn in het beschermen van de nieuwe variant van de griep.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag het in de krant en op het nieuws vanochtend, voorpaginanieuws :7 . Het is ook in Europa nu, in Groot-Brittannië en nog ergens.. Ik maak me er niet zo druk om, als het hier komt. Dan blijf ik mooi binnen en ga ik niet naar school enzo.

Link to comment
Delen op andere websites

80 mensen omgekomen in Frankrijk?

Of bedoel je Mexico?

Ik bedoel Mexico. (Maar het dodental is nu alweer opgelopen naar 103 heb ik begrepen).

De ziekte is ook al in sommige delen van Frankrijk geconstateerd.

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Varkensgriep280409grote.jpg

"De varkensgriep verspreidt zich wereldwijd. De wereldgezondheidsorganisatie WHO maakte maandagavond bekend dat het alarmniveau voor het virus is verhoogd van fase drie naar vier. Het risico op een pandemie wordt steeds groter.

Op dit moment is Mexico, het land waar het virus uitbrak, de enige plaats waar daadwerkelijk mensen zijn gestorven aan de varkensgriep. Naast de twintig bevestigde slachtoffers zijn er vermoedelijk nog 132 mensen aan het H1N1-virus gestorven. Het aantal Mexicanen dat de ziekte onder leden heeft wordt op 1614 geschat.

Andere landen waar de varkensgriep is geconstateerd, zijn de Verenigde Staten (44), Canada (6 en 10-12 vermoedelijke gevallen), Nieuw Zeeland (3 en 63 vermoedelijk) Groot-Brittannië (2) Israël (1 en 1 vermoedelijk) en Spanje (1 en 26 vermoedelijk).

Australië is een van de landen waar de varkensgriep vermoedelijk heerst. Waarschijnlijk zijn zeventig Australiërs zijn besmet. Ook in Chili (8 ), China (enkele), Colombia (9), Denemarken (5), Frankrijk (1), Hong Kong (4), Ierland (3), Singapore (2), Zuid-Korea (1), Zweden (5) en Zwitserland (5) zijn er mogelijk besmette gevallen.

China, Indonesië, Libanon, Rusland, Thailand en Oekraïne hebben de import van varkens al verboden uit angst voor verspreiding van de varkensgriep. Het virus, bekend onder de naam varkensgriep, is eigenlijk een virus van het type H1N1. De Wereldgezondheidsorganisatie geeft aan dat het virus een mix is van een vogelgriepvirus, varkensgriepvirus en een menselijk virus. Daarom wordt de ziekte ook wel de Mexicaanse griep of de Noord-Amerikaanse griep genoemd."

Bron: SpitsNieuws


Hmmm.. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Een pandemie lijkt steeds dichter bij te komen..

[@ Apple-Mac] Waarom staat mijn naam boven een quote in je post..? :puh: Die post is niet van mij..

>>> Door Knijn: Topictitel aangepast, ondertitel ook aangepast.. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Mexicaanse griep? Doet me denken aan spaanse griep 20 tot 100 Miljoen dood,

Maar was het niet de Varkensgriep?

Swine influezna?

ook op startpagina staat Varkensgriep en op nu.nl?

Maar ik denk nu ook dat er een pandemie aan het komen is, hopelijk dat ze een antiserum vinden binnen de tijd dat we allemaal ziek zijn, Ik hoop wel dat ze dan eerst een antiserum maken om de zieken te genezen voorat ze iedereen op aarde moetten vaccineren. :(

Ben wel blij dat hier in nederland en ja ook voor belgië ben ik blij dat er nog geen mogelijke gavallen zijn, Maar die kunnen zeker komen, missrien zijn ze er al

Bewerkt: door Rinaldootje
Link to comment
Delen op andere websites

Dat was in 1918-1919 en was ook de H1N1 (varkensgriep). Maar dat was volgens mij weer iets gemuteerde dan wat nu in verschillende delen van de wereld is.

En je moet wel weten dat we nu hygiënischer zijn, medicijnen hebben etc. En dat er in Mexico doden zijn gevallen hebben vast te maken met hygiëne. Sommige doemdenkers (bron: telegraaf) denken dat de varkensgriep het einde van de wereld zou betekenen maar dat zijn hun denkbeelden ;)

Bewerkt: door Motley.Crue
Link to comment
Delen op andere websites

Correct me if I'm wrong, maar is het niet toevallig?

Net een financiele crisis dat miljarden heeft gekost en dan een uitbraak van een dodelijk virus dat overgebracht kan worden van mens op mens?

@ hierboven:

Een pandemie (uit het Grieks: παν betekent alle, δεμος betekent mensen/volk) is een epidemie op wereldwijde schaal.

Stond ook op wikipedia :)

Bewerkt: door Ophion
Link to comment
Delen op andere websites

Correct me if I'm wrong, maar is het niet toevallig?

Net een financiele crisis dat miljarden heeft gekost en dan een uitbraak van een dodelijk virus dat overgebracht kan worden van mens op mens?

Volgens mij is het einde van de wereld in zicht :7

Opwarming aarde, economische crisis, dodelijk virus.

Wie weet wat komt er nog?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...