Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

Playstation 3 !! Niet voor mij :) Pas op 16 oktober :Y goedkoper dan , en GTAIV is dan uit :bier:

Wat ga je nu met PS3 doen :? Veel :7 Maar toch nog even wachten voor mij :)

Gretozz..,

Aeroplane

Bewerkt: door Aeroplane
Link to comment
Delen op andere websites

Playstation 3 !! Niet voor mij :) Pas op 16 oktober :Y goedkoper dan , en GTAIV is dan uit :bier:

Wat ga je nu met PS3 doen :? Veel :7 Maar toch nog even wachten voor mij :)

Gretozz..,

Aeroplane

Goedkoper.... Sony heeft tijdje geleden gezegd dat je eerste jaar geen prijsdaling moet verwachten, net als bij xbox360

Link to comment
Delen op andere websites

Playstation 3 !! Niet voor mij :) Pas op 16 oktober :Y goedkoper dan , en GTAIV is dan uit :bier:

Wat ga je nu met PS3 doen :? Veel :7 Maar toch nog even wachten voor mij :)

Gretozz..,

Aeroplane

Goedkoper.... Sony heeft tijdje geleden gezegd dat je eerste jaar geen prijsdaling moet verwachten, net als bij xbox360

De Xbox 360 begint met een veel redelijker prijs dan de PS3, dus daar verwachtte ik ook niet anders van. De PS3 is met z'n 600 euro gewoon hartstikke duur, daar kan niemand omheen. Sony zou daarom ook gek zijn als ze niet voor de Kerst met een prijsdaling komen. Eigenlijk verwacht dat 'ie over een paar maanden al in prijs wordt verlaagd. Alle echte fans hebben 'em dan al gehaald en dan wordt 'ie met een flinke prijsverlaging ineens ook aantrekkelijk voor de meeste andere mensen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier nog een bericht dat de PS3 de snelst verkopende console ooit in Engeland is:

Sinds de launch van de PlayStation 3 op 23 maart zijn er in Europa 600.000 PS3's verkocht. Meer dan 1 miljoen consoles werden naar Europa verscheept en in minder dan een week tijd is daarvan al meer dan de helft verkocht.

In Engeland heeft de PlayStation 3 verkoop gezorgd voor de snelstverkopende console allertijden met 165.000 verkochte PS3's binnen 2 dagen. De Xbox 360 verkocht in de launchweek in Engeland 71.000 stuks en de Wii 105.000. Daarbij moet de kanttekening worden geplaatst dat Microsoft en Nintendo een tekort hadden bij de verkoop.

Sony is bijzonder tevreden met de verkochte aantallen in Europa en hoopt haar positie als marktleider in de next-gen strijd binnenkort weer te kunnen claimen.

Bron: gamer.nl

Dus zo te zien zijn er toch niet zo veel mensen die schrik hebben van de (veel) te dure prijs. Ikzelf wacht nog totdat de PS3 een redelijke prijs heeft!

GTA-Freak2

EDIT op hieronder: Sorry, ik dacht dat het nog niet was gepost, ik zal er volgende keer beter op letten:-)

Bewerkt: door GTA-Freak2
Link to comment
Delen op andere websites

Track: "600.000 PS3's over Europese toonbanken"

Nieuws | 28 maart 2007 - De PlayStation 3 lijkt zijn waarde binnen de Europese markt te hebben bewezen. Analist Chart Track heeft gisteren uitspraak gedaan over de verkopen van de PlayStation 3 binnen Europa. De PlayStation 3 is in de eerste twee dagen van de lancering over heel Europa zo'n 600.000 keer verkocht, aldus Chart Track.

Het Verenigd Koninkrijk had hierin een groot aandeel, met zo'n 165.000 verkochte consoles. Die cijfers verschillen enorm van de verkopen van de Wii en de Xbox 360. De Wii verkocht in het Verenigd Koninkrijk namelijk 105.000 consoles. De Xbox 360 verkocht er nog minder: 71.000 stuks. Sony hoopt de positie als next-gen marktleider snel in handen te krijgen, maar zo ver is het nog niet. Onder andere door de late lancering en het in vergelijking kleine aanbod in games, kan dit nog wel even duren.

In totaal stonden er ongeveer 1 miljoen stuks in de schappen klaar om verkocht te worden. Dit is tijdens de eerste twee dagen van de lancering dus nog niet gebeurd.

Bron: Insidegamer.nl-----------------------------------------------------

Sony noemt elke PS3 koper Elite

Nieuws | 28 maart 2007 - Na de aankondiging van de Xbox 360 Elite, laat Sony al snel van zich horen. Dave Karraker, de Senior Director of Corporate Communications for Sony Computer Entertainment America, liet weten dat Microsoft met de introductie van de Elite de markt versplinterd. Huidige Xbox 360 bezitters zouden achtergesteld worden met deze nieuwe verbeteringen. Bovendien vindt hij het grappig dat Microsoft eerst loopt te roepen dat ze geen HDMI nodig hebben en dat de 20 gig harde schijf genoeg zou zijn voor downloadbare HDTV content, terwijl ze juist die twee dingen in de Elite hebben aangepast.

Nee, volgens Dave Karraker heeft de PlayStation 3 het in een keer goed gedaan, waardoor elke PlayStation 3 bezitter 'Elite' is.

Bron: Insidegamer.nl-----------------------------------------------------

Link to comment
Delen op andere websites

PS3 games overheersen software sales



rf_qjgenth.jpg

In deze top tien van software sales is duidelijk te zien dat de PS3 games overheersen , wat natuurlijk ook wel met de launch te maken heeft.

Spain (March 25)
  1. Resistance: Fall of Man
  2. F1 Championship Edition
  3. MotorStorm
  4. Dr. Kawashima's Brain Training
  5. Virtua Tennis 3
  6. Call of Duty 3
  7. Spectrobes
  8. Final Fantasy XII
  9. Ridge Racer 7
  10. Big Brain Academy

Italy (March 25)

  1. Resistance: Fall of Man
  2. MotorStorm
  3. F1 Championship Edition
  4. Ridge Racer 7
  5. Final Fantasy XII
  6. Virtua Tennis 3
  7. Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2
  8. Call of Duty 3
  9. Genji: Days of the Blade
  10. Grand Theft Auto: Vice City Stories

BRON: PS3-Media.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Playstation 3 !! Niet voor mij :) Pas op 16 oktober :Y goedkoper dan , en GTAIV is dan uit :bier:

Wat ga je nu met PS3 doen :? Veel :7 Maar toch nog even wachten voor mij :)

Gretozz..,

Aeroplane

Goedkoper.... Sony heeft tijdje geleden gezegd dat je eerste jaar geen prijsdaling moet verwachten, net als bij xbox360

De Xbox 360 begint met een veel redelijker prijs dan de PS3, dus daar verwachtte ik ook niet anders van. De PS3 is met z'n 600 euro gewoon hartstikke duur, daar kan niemand omheen. Sony zou daarom ook gek zijn als ze niet voor de Kerst met een prijsdaling komen. Eigenlijk verwacht dat 'ie over een paar maanden al in prijs wordt verlaagd. Alle echte fans hebben 'em dan al gehaald en dan wordt 'ie met een flinke prijsverlaging ineens ook aantrekkelijk voor de meeste andere mensen.

Playstation 3 is juist goedkoper als 360.

20 gb 360 kost € 400

20 gb ps3 kost € 500

Bij de 360 moet je ook nog eens een hd-dvd speler bijkopen waar GTA IV waarschijnlijk op uit komt, deze kost 200 euro.

Bij een xbox moet je ook nog betalen om online te mogen, playstation 3 is dus goedkoper.

Ik weet alleen nog niet of ik een ps3 ga kopen of een nieuwe pc (ps3 is wel goedkoper en gaat langer mee, maar op pc kan je meer)

Link to comment
Delen op andere websites

Playstation 3 is juist goedkoper als 360.

20 gb 360 kost € 400

20 gb ps3 kost € 500

Bij de 360 moet je ook nog eens een hd-dvd speler bijkopen waar GTA IV waarschijnlijk op uit komt, deze kost 200 euro.

Bij een xbox moet je ook nog betalen om online te mogen, playstation 3 is dus goedkoper.

Ik weet alleen nog niet of ik een ps3 ga kopen of een nieuwe pc (ps3 is wel goedkoper en gaat langer mee, maar op pc kan je meer)

Onzin. Je hebt helemaal geen HD-DVD-speler nodig. Microsoft heeft namelijk aangegeven dat de HD-DVD-speler alleen gebruikt gaat worden voor films en niet voor games. Bij de PS3 ben je daarentegen verplicht om een voorlopig overbodige Blu-Ray-speler te kopen, waardoor je meteen 600 euro kwijt bent. Nou, dan heb ik liever voor 350 euro een prima apparaat zonder poespas, dan voor 600 euro een Blu-Rayspeler waar je toevallig ook games op af kunt spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

PS3 is niet per se goedkoper hoor....

Het gaat er maar net om wat jouw intereseert op de console, je hebt best veel van die vergelijksings sites en bij mij komt elke keer Xbox 360 als goedkoopst er uit.

Dit is dus best persoonlijk.

EDIT : @Piet-Herr

Dat probeerde ik dus ook te zeggen alleen bij mij kwam het er wat vager uit.

Helemaal mee eens dus :)

Bewerkt: door Plantebak
Link to comment
Delen op andere websites

Playstation 3 is juist goedkoper als 360.

20 gb 360 kost € 400

20 gb ps3 kost € 500

Bij de 360 moet je ook nog eens een hd-dvd speler bijkopen waar GTA IV waarschijnlijk op uit komt, deze kost 200 euro.

Bij een xbox moet je ook nog betalen om online te mogen, playstation 3 is dus goedkoper.

Ik weet alleen nog niet of ik een ps3 ga kopen of een nieuwe pc (ps3 is wel goedkoper en gaat langer mee, maar op pc kan je meer)

Onzin. Je hebt helemaal geen HD-DVD-speler nodig. Microsoft heeft namelijk aangegeven dat de HD-DVD-speler alleen gebruikt gaat worden voor films en niet voor games. Bij de PS3 ben je daarentegen verplicht om een voorlopig overbodige Blu-Ray-speler te kopen, waardoor je meteen 600 euro kwijt bent. Nou, dan heb ik liever voor 350 euro een prima apparaat zonder poespas, dan voor 600 euro een Blu-Rayspeler waar je toevallig ook games op af kunt spelen.

Blu-ray is niet overbodig want bijv. MotorStorm en RFOM zijn al op blu-ray omdat ze al 12 GB groot te groot voor de 360 met hun 10 GB schijf :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

overbodig in de zin dat de 360 gewoon zonder kan....

kijk je kan een spel wel helemaal volpropen met zooi maar dat is ook niet altijd goed.

Zolang de grafix van gears of war en Halo3 en andere top titlels op de Xbox 360 kunnen is het schijnbaar overbodig jah :)

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin. Je hebt helemaal geen HD-DVD-speler nodig. Microsoft heeft namelijk aangegeven dat de HD-DVD-speler alleen gebruikt gaat worden voor films en niet voor games. Bij de PS3 ben je daarentegen verplicht om een voorlopig overbodige Blu-Ray-speler te kopen, waardoor je meteen 600 euro kwijt bent. Nou, dan heb ik liever voor 350 euro een prima apparaat zonder poespas, dan voor 600 euro een Blu-Rayspeler waar je toevallig ook games op af kunt spelen.

Blu-ray is niet overbodig want bijv. MotorStorm en RFOM zijn al op blu-ray omdat ze al 12 GB groot te groot voor de 360 met hun 10 GB schijf :schater:

Dat is ook gewoon een marketingstruc. Bij 360-games worden compressietechnieken gebruikt en doen ontwikkelaars zuiniger met de ruimte. De ontwikkelaars bijvoorbeeld Motorstorm hebben echter min of meer van Sony te horen gekregen dat ze vooral die game zo groot moeten maken dat 'ie niet op een DVD meer past. Zodat Sony mensen daarmee wijs kan gaan maken dat Blu-Ray echt wel heel erg nodig is, terwijl een game als Motorstorm makkelijk veel kleiner had kunnen zijn. Dat heet marketing.

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin. Je hebt helemaal geen HD-DVD-speler nodig. Microsoft heeft namelijk aangegeven dat de HD-DVD-speler alleen gebruikt gaat worden voor films en niet voor games. Bij de PS3 ben je daarentegen verplicht om een voorlopig overbodige Blu-Ray-speler te kopen, waardoor je meteen 600 euro kwijt bent. Nou, dan heb ik liever voor 350 euro een prima apparaat zonder poespas, dan voor 600 euro een Blu-Rayspeler waar je toevallig ook games op af kunt spelen.

Blu-ray is niet overbodig want bijv. MotorStorm en RFOM zijn al op blu-ray omdat ze al 12 GB groot te groot voor de 360 met hun 10 GB schijf :schater:

Dat is ook gewoon een marketingstruc. Bij 360-games worden compressietechnieken gebruikt en doen ontwikkelaars zuiniger met de ruimte. De ontwikkelaars bijvoorbeeld Motorstorm hebben echter min of meer van Sony te horen gekregen dat ze vooral die game zo groot moeten maken dat 'ie niet op een DVD meer past. Zodat Sony mensen daarmee wijs kan gaan maken dat Blu-Ray echt wel heel erg nodig is, terwijl een game als Motorstorm makkelijk veel kleiner had kunnen zijn. Dat heet marketing.

Blijft natuurlijk een grotere schijf handiger voor de ontwikkelaar. Je kunt alles eropzetten zonder je druk te maken over space, scheelt geld.

Trouwens gaat via compressie vaak ook snelheid en kwaliteit verloren, natuurlijk niet altijd, en heel vaak ook zonder dat je het merkt..

Anyway de PS3 doet het hier vooralsnog erg goed, records worden gebroken. Goede zaak voor sony dus.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...