Jump to content

Het grote: PS3 topic.


Trax

Recommended Posts

komt er van de ps3 geen verdunde versie uit zoals bij de ps2 ?

Daar is nog niks over bekend, maar als hij komt is het op zijn vroegst over 2 jaar. Op dit moment past de hardware van de ps3 nog niet in een kleinere versie en is de gewone versie nog niet zo lang uit.

Link to comment
Delen op andere websites

De versie die 500 euro had moeten gaan kosten is gecanceld, dus alleen die van 600 euro is nog te koop. Over een prijsverlaging is nog niets bekend en over wanneer deze komt verschillen de meningen nogal. Niemand kan daar verlopig echt uitspraken over doen.

Sony zegt dat een prijsverlaging niet ondenkbara is

http://www.insidegamer.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Als er een pricedrop komt, moet die gewoon nu komen, want op dit moment verkopen ze voor geen meter. Sowieso moet er een pricedrop komen voordat de PS2-generatie overstapt op next-gen, want met de huidige situatie kiest het grootste deel hiervan voor de 360. Het zou ook handig zijn als een pricedrop komt voordat GTA4 uitkomt. Afgelopen generatie was GTA altijd een enorme systemseller, maar zoals het nu is kopen de meeste mensen een 360 als ze graag GTA4 willen spelen. De PS3 is gewoon veel te duur begonnen, want met de huidige prijs krijgt Sony een beetje een marktaandeel.

Link to comment
Delen op andere websites

sony kan beter rond de feestdagen de prijs verlagen hoor, rond de kerst dus, omdat dan veel mensen een console ed. kopen. dus rond de kerst verwacht ik wel een (lichte) pricedrop.

Maar, ik ga er niet op wachten, ik ga straks mijn ps3 ophalen omdat ik geslaagd ben ik en ik zal morgen ofzo wel even posten wat ik ervan vind!!!

Greetz,

Black Force

EDIT: ik heb hem gekocht, en hij is fantastisch, hij is aan iedereen aan te raden eerlijk waar, wow wat een vet aparaat zeg!!!

Bewerkt: door Black Force
Link to comment
Delen op andere websites

sony kan beter rond de feestdagen de prijs verlagen hoor, rond de kerst dus, omdat dan veel mensen een console ed. kopen. dus rond de kerst verwacht ik wel een (lichte) pricedrop.

Maar, ik ga er niet op wachten, ik ga straks mijn ps3 ophalen omdat ik geslaagd ben ik en ik zal morgen ofzo wel even posten wat ik ervan vind!!!

Greetz,

Black Force

EDIT: ik heb hem gekocht, en hij is fantastisch, hij is aan iedereen aan te raden eerlijk waar, wow wat een vet aparaat zeg!!!

Ik heb hem over ongeveer een week, maar welk spel had je er bij, motorstorm toch?

Misschien kan je op dit topic wat over de game motorstorm vertellen (als je dat spel hebt).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag!

Wat is blu-ray en wat kan je ermee?

Blu-ray is een soort DVD alleen dan met een hogere capiciteit (25 tot 50 gb), een ps3 heeft standaart blu-ray speler.

Wat je er mee kan is hele grote games maken (tot 50 gb) terwijl 360 maar 10 gb DVD's aankan.

Wat je er verder mee kan is dat blu-ray de mogelijke opvolger van DVD wordt, dus over een paar jaar liggen er geen DVD's meer in de winkel maar blu-ray films (het is nog niet zeker of Blu-ray de opvolger van DVD wordt, HD-DVD kan het ook nog altijd worden maar op dit moment is blu-ray aan het winnen (zeker in europa en japan).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag!

Wat is blu-ray en wat kan je ermee?

Blu-ray is een soort DVD alleen dan met een hogere capiciteit (25 tot 50 gb), een ps3 heeft standaart blu-ray speler.

Wat je er mee kan is hele grote games maken (tot 50 gb) terwijl 360 maar 10 gb DVD's aankan.

Wat je er verder mee kan is dat blu-ray de mogelijke opvolger van DVD wordt, dus over een paar jaar liggen er geen DVD's meer in de winkel maar blu-ray films (het is nog niet zeker of Blu-ray de opvolger van DVD wordt, HD-DVD kan het ook nog altijd worden maar op dit moment is blu-ray aan het winnen (zeker in europa en japan).

Ow... dus daarom is de PS3 duurder dan een 360 maar ik vind het toch iets te duur :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

sony kan beter rond de feestdagen de prijs verlagen hoor, rond de kerst dus, omdat dan veel mensen een console ed. kopen. dus rond de kerst verwacht ik wel een (lichte) pricedrop.

Op dit moment verliest de PS3 per week 50.000 sales aan de Wii in Japan, per maand verkoopt verliezen ze in Amerika 250.000 sales aan de Wii en bijna 75.000 aan de 360. Als dat zo door blijft gaan tot aan de feestdagen dan kan Sony het wel schudden met de PS3, dan is de achterstand op de rest gewoon te groot. Dit is geen kwestie meer van een prijsverlaging rond de feestdagen, maar zo gauw mogelijk een prijsverlaging om nog een beetje een userbase op te bouwen. Op dit moment verkoopt de PS3 gewoon heel slecht en daar moet gauw iets aan gedaan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

sony kan beter rond de feestdagen de prijs verlagen hoor, rond de kerst dus, omdat dan veel mensen een console ed. kopen. dus rond de kerst verwacht ik wel een (lichte) pricedrop.

Op dit moment verliest de PS3 per week 50.000 sales aan de Wii in Japan, per maand verkoopt verliezen ze in Amerika 250.000 sales aan de Wii en bijna 75.000 aan de 360. Als dat zo door blijft gaan tot aan de feestdagen dan kan Sony het wel schudden met de PS3, dan is de achterstand op de rest gewoon te groot. Dit is geen kwestie meer van een prijsverlaging rond de feestdagen, maar zo gauw mogelijk een prijsverlaging om nog een beetje een userbase op te bouwen. Op dit moment verkoopt de PS3 gewoon heel slecht en daar moet gauw iets aan gedaan worden.

Volgens mij gaat de ps3 toch de console wars winnen hoor, ook al komt de prijsverlaging pas rond kerst, maarja dit is gewoon eigen mening, we zullen nog wel zien wat er gebeurt. Ik heb ook gelzen dat het bijna zeker is dat er met kerst een prijsverlaging komt.

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij gaat de ps3 toch de console wars winnen hoor, ook al komt de prijsverlaging pas rond kerst, maarja dit is gewoon eigen mening, we zullen nog wel zien wat er gebeurt. Ik heb ook gelzen dat het bijna zeker is dat er met kerst een prijsverlaging komt.

En dat baseer je op? De PS3 verkoopt het slechts van de drie in haast alle werelddelen. Alleen de 360 verkoopt nog slechter in Japan, maar daar doet de PS3 het ook niet goed. In Amerika wint de Gameboy Advance het nog bijna van de PS3: Het verschil in mei tussen die twee was 1.000 (PS3 was 81.000, GBA 80.000). Daar komt nog bij dat de PS3 weinig exclusieve games heeft, vanochtend nog toen bekend werd dat L.A. Noire ook naar de Xbox 360 komt. Kortom, voor veel mensen is er op dit moment gewoon geen rede om de PS3 te halen boven de veel goedkopere 360.

Link to comment
Delen op andere websites

je hebt ook wel een beetje gelijk , maar we zien wel welke console er gaat winnen, maar qua disign heeft voor mij de ps3 al gewonnen!! maar ik gok toch op de 360, vanwege de voorsprong op de rest!! maar design is ps3 het mooiste, maar ja, daar gaat het niet om :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

De next-gen war is nog maar net begonnen, hier zijn wat cijfers (bron).

Xbox: 25 miljoen

ps2: 110 miljoen

gamecube: 20 miljoen

Totaal verkochte old-gen consoles: 155 miljoen

360: 10 miljoen

ps3: 3,5 miljoen

wii: 8 miljoen

Totaal verkochte next-gen consoles: 21,5 miljoen

Er zijn nog heel veel mensen met een old-gen console, vooral veel mensen met een ps2 (veel xbox 1 bezitters hebben 360 gekocht en veel gamecube bezitters een wii), omdat de ps2 bezitters bijna allemaal tevreden zijn met een playstation zullen ze ook wel een ps3 kopen (tenminste groot deel, zeker veel jappaners wat 25 miljoen consoles oplevert).

Volgens mij wachten ook veel mensen op wat goede ps3 games voordat ze hem gaan kopen.

De 7 jaar oude ps2 is nog steeds goed en mensen kunnen er dus nog even op blijven tot er echt geen games meer op komen en de games naar de ps3 gaan, dan denk ik dat de ps3 erg veel verkocht wordt.

Ik lees ook vaak op sites dat analisten voorspellen dat de ps3 rond 2009 de 360 heeft verslagen en rond 2011 de wii (zoals hier).

Veel mensen zullen niet alleen op goede games wachten maar ook op de prijsverlaging, als deze komt (waarschijnlijk met kerst) zullen er veel verkocht worden denk ik.

Ook het Blu-ray formaat wat aan het winnen is (in amerika iets minder, rest van wereld wel) zal in de toekomst als alle films op Blu-ray uitkomen (als het wint) zeker positief zijn voor aantal ps3 sales.

Ook dat de ps3 langer mee gaat als andere consoles spreekt veel (vooral ps2 bezitters denk ik) aan. Zo verkoopt de ps2 na 7 nog steeds erg goed, terwijl de xbox 5 a 6 jaar na de release al helemaal vergeten was.

De 360 is ook veel minder op de toekomst gebouwd en over paar jaar is nieuwe console misschien al nodig.

Ik kan nog wel meer redenen bedenken maar ik heb geen zin om het allemaal te typen, gewoon afwachten wat het wordt en over een paar jaar zul je zien dat ps3 gaat winnen :Y (waarschijnlijk).

Bewerkt: door Gta-killer
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...