Insanity Prawn Boy Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Ik ben aan het sparen voor een PS3 maar ik wil weten of ik op de PS3 ook PS2 games kan spelen zoals je op de PS2 ook PS1 games kon spelenWeet iemand of dat kan Ja dat kan. Het is alleen nu voor de Europese versie niet mogelijk om ieder spel er op te spelen (wel voor Japanse en Amerikaanse), maar met sofware updates zou het uiteindelijk wel voor alle PS en PS2 spellen mogelijk zijn om op de PS3 te draaien.Het verschil tussen de Europese en die van de andere continenten is dat de compatibiliteit sofwarematig wordt geregeld. Bij die andere gebeurd dit door onderdelen van de PS2 er in te bouwen. Uiteindelijk worden alle spellen via de software mogelijk om te spelen, maar nu ben je beter af met een Aziatische of Amerikaanse PS3. Reageren
Gta-killer Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 maar nu ben je beter af met een Aziatische of Amerikaanse PS3. Je kan misschien met een Aziatische/amerikaanse wat meer oude playstation games op spelen maar je kan er geen nederlandse blu-ray films op afspelen. Dit wil dus zeggen dat als je later blu-ray films wil kijken (als dit opvolger van dvd wordt) je een losse blu-ray speler moet kopen of amerikaanse blu-ray's kopen. Reageren
The GamerII Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Geplaatst: 15 mei 2007 Wacht nou allemaal maar gewoon af op de Software update, en ga je geld niet verspillen aan een andere regio-PS3 Reageren
Jowx Geplaatst: 16 mei 2007 Rapport Geplaatst: 16 mei 2007 ------------------------- MotorStorm-update brengt time attack-modus Nieuws | 15 mei 2007 - Evolution Studios heeft aangekondigd dat er op 7 juni een update van MotorStorm online gezet wordt die een time attack-modus introduceert. De update is (bijna vanzelfsprekend) gratis en repareert ook een paar kleine foutjes. De grootste verbetering is uiteraard de toevoeging van de time attack-modus én de mogelijkheid om een toptijd te uploaden naar een server. Die toptijd kunnen andere mensen downloaden en zelf gebruiken in hun eigen rondjes: jij rijdt dan in de vorm van een ghost mee. Er kunnen tot maximaal zeven ghosts tegelijkertijd meerijden. GameSpot spreekt ook over het uploaden van je eigen racevideo's en wat verbeteringen voor de online modus. Zo zul je na de nieuwe update je vriendenlijst kunnen verlengen tot maximaal 50 vrienden en wordt host identification mogelijk gemaakt. Bron: InsideGamer.nl ------------------------- ------------------------- SingStar zal gelanceerd worden met 350 liedjes Nieuws | 15 mei 2007 - Producer Paulina Bozek heeft vandaag in haar toespraak op de Nordic Game Conference laten weten dat SingStar op de PlayStation 3 uitgebracht zal worden met 350 beschikbare liedjes. Daarnaast zullen er elke maand meer dan 100 liedjes worden toegevoegd. Volgens Bozek is de game zo goed als af, maar is men nog in discussie over de prijs van de te downloaden liedjes. Bron: InsideGamer.nl ------------------------- ------------------------- Square Enix-fans willen het liefst een FF VII-remake Nieuws | 15 mei 2007 - Tijdens de Square Enix Party die het afgelopen weekend in Japan werd gehouden mochten fans op een muur met post-its kenbaar maken wat ze het liefst wilden zien en daaruit bleek dat de meeste fans voor een Final Fantasy VII-remake voor de PlayStation 3 kozen. Sinds de E3 van 2005 hangt deze remake in de lucht toen Square Enix een technical demo liet zien. Of de remake ooit zou komen is nog maar de vraag, maar ik persoonlijk blijf er net als de vele fans op hopen. Bron: InsideGamer.nl ------------------------- ------------------------- Sony brengt pokerspel naar de PlayStation Store Nieuws | 14 mei 2007 - Sony Online Entertainment heeft aangekondigd dat ze werken aan High Stakes on the Vegas Strip: Poker Edition voor de PlayStation Store. Het spel bevat twee singleplayer modi, waaronder quick play en een career modus. In quick play kun je aan de slag met verschillende pokervarianten zoals Texas Hold'em, Super Hold'em, Shanghai, Billabong en Tahoe poker. In de career modus is enkel Texas Hold’em beschikbaar. Daarnaast kun je het spel ook online spelen tegen maximaal zes tegenstanders. Er zijn uitgebreide leaderboards waarin al de nodige statistieken worden bijgehouden, en er is de mogelijkheid om een USB camera aan te sluiten, zodat je de tegenstanders kunt zien tijdens het spelen. High Stakes on the Vegas Strip: Poker Edition moet deze zomer beschikbaar zijn voor een prijs van 9.99 dollar. Bron: InsideGamer.nl ------------------------- ------------------------- Rockstar komt met Midnight Club: Los Angeles (X360, PS3) Nieuws | 16 mei 2007 - Rockstar heeft vandaag Midnight Club: Los Angeles aangekondigd voor de PlayStation 3 en Xbox 360, wat alweer het vierde deel in de serie is en zich, zoals de naam al doet vermoeden, geheel in Los Angeles zal afspelen. In het spel neem je wederom de rol aan van een straatracer en probeer je jezelf naar de top te werken door races te winnen en je wagen op alle mogelijke manieren te tunen. Midnight Club: Los Angeles kent wederom verschillende wagens die officieel gelicenseerd zijn. Logischerwijs kunnen we ook weer een vernieuwde visuele stijl verwachten en waarschijnlijk een multiplayermodus voor tot en met acht spelers. Het spel is in ontwikkeling bij Rockstar San Diego, die eveneens verantwoordelijk zijn voor de voorgaande Midnight Club-games. Het spel moet in het eerste kwartaal van 2008 in de Verenigde Staten verschijnen. Beelden zijn nog niet beschikbaar. Bron: InsideGamer.nl ------------------------- ------------------------- Gamedivisie Sony maakt 1,4 miljard euro verlies (PS2, PSP, PS3) Nieuws | 16 mei 2007 - De gamedivisie van Sony heeft over het financiële jaar 2007, wat loopt van 1 april 2006 t/m 31 maart 2007, een verlies van 1,4 miljard euro geleden. De reden voor dit enorme verlies heeft te maken met de PlayStation 3. In het begin van het jaar waren het de kosten die er voor zorgde dat de divisie verlies maakte en toen de PS3 uiteindelijk werd gelanceerd, werd er per verkochte PS3 ook nog verlies gemaakt. Ook de PS2 bracht minder geld in het laadje. Er werden minder PS2's verkocht, door het feit dat er minder titels op de markt kwamen. Lichtpuntje was de PSP, waar de kostenbesparing er voor zorgde dat er per verkochte PSP meer winst werd gemaakt. Buiten de gamedivisie om, maakt Sony nog wel winst. Het is met 483 miljoen een stuk minder dan de 1,38 miljard, maar Sony verwacht dankzij verdergaande kostenbesparing volgend jaar een winst van 2,6 miljard euro te boeken. Bron: InsideGamer.nl ------------------------- ------------------------- Killzone 2 krijgt ook public beta Nieuws | 16 mei 2007 - Op de dag dat de Halo 3 beta van start gaat maakt Guerrilla Games ook bekend dat Killzone 2 ook een public beta zal krijgen. Wanneer de beta komt en of werkelijk iedereen er aan mee kan doen of dat er een grote groep mensen geselecteerd zal worden zoals bij de Halo 3 beta is niet bekend. Naast een CGI filmpje dat twee jaar geleden op de E3 werd gedemonstreerd is er niks bekend van Killzone 2. De verwachting is echter dat hier de komende maanden verandering in zal komen. Bron: InsideGamer.nl ------------------------- Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 Is een PlayStation 3 de moeite waard op een "normale" breedbeeld tv wat dus geen HD-tv is? Ik heb mijn oogje namelijk laten vallen op zo'n apparaat maar wil hem dan wel op mijn eigen kamer installeren. Ik heb daar geen HDtv maar een "normale" breedbeeld tv.. is dat wel de moeite waard of moet je per se een HDtv hebben? Want die kosten ook nog wel een paar duiten.. Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 Ja, maar de kwaliteit zal veel afwijken met de HD-TV, zoals je kennelijk al weet . De PS3 is dan niet op z'n topkwaliteit. Ik denk dat de kwaliteit dan net iets hoger dan de Wii staat Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 Jemig. Dan kan ik net zo goed een GameCube kopen dus. Maar ik ben ook van plan er in het begin veel PS1 en PS2 games (voor zover compatible) voor te kopen, daar maakt het dan niet zo'n verschil voor. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 (bewerkt) Zonder HDTV heb je inderdaad niet de beste graphics die de PS3 kan hebben, maar de kwaliteit ligt dan zeker nog wel hoger dan van de last-genconsoles. Bovendien kun je door middel van een VGA-kabel je PS3 aansluiten op een PC-beeldscherm, die zijn standaard in HD-resolutie en een stuk goedkoper. EDIT: Ik heb even gekeken en ik kan er niets over vinden. Ik kan dus niet met volle zekerheid zeggen dat je je PS3 op een beeldscherm aan kunt sluiten, maar ik ga er van uit van wel; Bij de 360 kan dit ook. Bewerkt: 22 mei 2007 door Piet-Herr Reageren
SamShine Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 Jemig. Dan kan ik net zo goed een GameCube kopen dus. Maar ik ben ook van plan er in het begin veel PS1 en PS2 games (voor zover compatible) voor te kopen, daar maakt het dan niet zo'n verschil voor. Zó erg veel minder is het nou ook weer niet. Als je hem voornamelijk koopt voor de PS1 en PS2 games, kan je net zo goed een PS2 kopen. Die gaat echt nog wel 2/3 jaar mee. Dan koop je over 2 jaar een Playstation 3 (of een Xbox 360), omdat die dan veel goedkoper zijn geworden. Er is echt wel vooruitgang, maar als je toch heel veel PS1 en PS2 spellen wilt spelen, is het geldverspilling en kan je beter nog even wachten. Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 Nee ik wil wel GTAIV kunnen spelen bij de release daarvan, dat gaat niet op een PS2. Reageren
Black Force Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 Zonder HDTV heb je inderdaad niet de beste graphics die de PS3 kan hebben, maar de kwaliteit ligt dan zeker nog wel hoger dan van de last-genconsoles. Bovendien kun je door middel van een VGA-kabel je PS3 aansluiten op een PC-beeldscherm, die zijn standaard in HD-resolutie en een stuk goedkoper. waar koop je zo'n VGA kabel? Reageren
michaelfivez Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 (bewerkt) Zonder HDTV heb je inderdaad niet de beste graphics die de PS3 kan hebben, maar de kwaliteit ligt dan zeker nog wel hoger dan van de last-genconsoles. Bovendien kun je door middel van een VGA-kabel je PS3 aansluiten op een PC-beeldscherm, die zijn standaard in HD-resolutie en een stuk goedkoper. waar koop je zo'n VGA kabel? In een game-shop of een gewone elecktronica shop, 30-40 euro dacht ik Bewerkt: 22 mei 2007 door michaelfivez Reageren
Mania-92 Geplaatst: 23 mei 2007 Rapport Geplaatst: 23 mei 2007 (bewerkt) Pas op met een VGA kabel kun je maximaal een 480P (720P weet ik niet zeker, iig geen 1080) signaal ontvangen!! DVI ondersteunt geloof ik wel 1080P (Of I), je moet dan een HDMI>DVI tussenstukje gebruiken, letop! als je dit wilt doen moet je LCD scherm wel het HDCP protocol kennen (beveiliging issue). De laatste samsung modellen kennen dit protocol iig. Dit geld iig voor DVD's/bluray's, of het ook voor games geld weet ik niet maar ik neem aan van wel. Bewerkt: 23 mei 2007 door Mania-92 Reageren
Rullez Geplaatst: 28 mei 2007 Rapport Geplaatst: 28 mei 2007 Jongens, Ik heb ene paar vraagjes. Ik heb gehoord dat er 2 versies uit kwamen. 1 van 600 en 1 van 500. Waarneer komt die van 500. En is er al iets bekend over een prijs verlaging? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.