Jump to content

"Ik zoek een nieuwe mobiel"


Timske

Recommended Posts

iPhone is zo overrated, de batterij loopt leeg als je apps gebruikt, dus voor de apps moet je het niet doen. De Samsung Galaxy S2 heeft een groter, mooier en beter scherm en is ook nog eens lichter. (Kom hier nou niet af met het fanboyargument dat Apple betere kwaliteit levert, Apple is gewoon pokkeduur.) Daarbij komt dat de iPhone nogal dik is en dat je er sowieso een hard cover moet rond doen om de achterkant te beschermen. (Dus hij wordt NOG dikker..)

Mijn advies: Koop de Samsung Galaxy S2(je zult wel nog even moeten wachten, hij is nog niet uit, maar dat kan niet lang meer duren).

Totale onzin, elke mobiele batterij loopt leeg wanneer je apps gebruikt, sterker nog, je hoeft niet eens apps te gebruiken wil je de batterij leeg laten lopen. Groter mooier en beter scherm betekend nog niet daadwerkelijk dat het ook beter is, ik ga nu geen feiten op het internet zoeken, maar zoek de resolutie van een samsung Galaxy S2 en die van een iphone is op, dan heb je een echt feit. Apple levert WEL kwaliteit, en dat is terug te zien aan hun gigantische markt positie. Onzin bedrijven die onzin artikelen leveren kunnen eenmaal niet groot worden. En wanneer de kwaliteit niet deugd, zal het niet verkocht worden. Er is dus zeer zeker weten WEL animo voor Apple's producten. Dikte is een mening van jou, en dat er een hard cover omheen moet is maar net hoe iedereen PERSOONLIJK met z'n spul omgaat. Dus een hard cover is geen must.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 671
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    94

  • -TonyStark-

    35

  • Teh_Ninja

    22

  • End Of The Riot

    21

Om te vergelijken zou ik voor Android gaan, veel compatibeler met andere toestellen, stel een vriend met een HTC Wildfire heeft een app die jij op je Samsung wil kan dat gewoon omdat het hetzelfde systeem is. Bij een iPhone naar Android gebeuren zou er een hele nieuwe app gemaakt moeten worden.

In de realiteit is het toch anders. Door het grote verschil in performance tussen de Android toestellen zijn vele apps niet soepel te draaien op goedkopere en oudere Android toestellen. Plus dat sommige fabrikanten na een tijdje stoppen met updates voor die telefoons, waardoor ze apps niet meer kunnen draaien.

iPhone is zo overrated, de batterij loopt leeg als je apps gebruikt, dus voor de apps moet je het niet doen. De Samsung Galaxy S2 heeft een groter, mooier en beter scherm

Hoezo zou het scherm van de S2 beter zijn? Om te beginnen is de DPI van het scherm lager dan het Retina beeldscherm. En als hij qua kleuren (ongeveer) hetzelfde is als de Galaxy S is hij ook op dat punt minder. Het scherm van Apple is qua kleuren veel realistischer. Daarnaast is de batterij van welke high-end smartphone dan ook binnen no time leeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, je betaald zeker voor dat appeltje, maar even iets anders, pak twee high end telefoons, een iPhone en een HTC.

In 2009 bv, iPhone 3GS, 499 tot 539 euro, HTC HD2 499 euro.

iPhone 4G, 600 euro, HTC Desire HD, gemiddeld 500 euro.

Dus echt veel duurder zijn ze niet, als je persé een dure telefoon wilt, valt die 100 euro nog wel 'mee'.

En de meeste pakken zoiets met een abbo, en dan is het verschil nog kleiner.

De iPhone 4 kostte eerst ook goed 700 euro, althans voor die prijs kwam ik hem toen tegen op internet... ;)

Dat zou best kunnen, dit zijn trouwens prijzen wat die twee nu kosten volgens prijsvergelijk sites ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Oh G, Applefanboys. Waar ben ik nou weer aan begonnen..Nuja, na dit filmpje geloven de fanboys nog steeds dat Apple het beste maakt, maargoed. De poging is ook een paar punten waard I hope..

http://www.portablegear.nl/achtergrond/11817/Galaxy_S2_versus_iPhone_4:_displays.htm

Ja, het scherm van de Samsung Galaxy S2 is beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh G, Applefanboys. Waar ben ik nou weer aan begonnen..Nuja, na dit filmpje geloven de fanboys nog steeds dat Apple het beste maakt, maargoed. De poging is ook een paar punten waard I hope..

http://www.portablegear.nl/achtergrond/11817/Galaxy_S2_versus_iPhone_4:_displays.htm

Ja, het scherm van de Samsung Galaxy S2 is beter.

Lezen is ook een vak, waar staat het dat Teh_ninja, Zamg0d1 of ik zeggen dat iPhone de beste is en de rest is kut?

Btw:

En op dat filmpje van jou, reageert dat touchscreen nou zo traag of wat?

Link to comment
Delen op andere websites

Zamg0d1 heeft hier in mijn ogen niks mee te maken, hij hemelt de iPhone niet op? Waar ik zie dat jullie de iPhone de beste vinden? Ik zie dat duidelijk aan de manier waarop sommigen hier reageren, omdat een appeltje erop staat is het scherm beter. Yeah right. Je btw slaat trouwens nergens op, ik heb het over de Galaxy S 2. Het touchscreen reageert niet traag..Bij de iPhone/iPod sleep je naar een andere pagina(de pagina beweegt mee), bij Android gaat het klaarblijkelijk in 1 klap naar een andere pagina zonder dat de pagina mee beweegt. Bekijk het nog maar eens..

Quotes willen even niet werken..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Oh G, Applefanboys. Waar ben ik nou weer aan begonnen..Nuja, na dit filmpje geloven de fanboys nog steeds dat Apple het beste maakt, maargoed. De poging is ook een paar punten waard I hope..

http://www.portablegear.nl/achtergrond/11817/Galaxy_S2_versus_iPhone_4:_displays.htm

Ja, het scherm van de Samsung Galaxy S2 is beter.

Och, persoonlijke aanval, kom je met "fanboys". Zijn je argumenten op?

Op zo een filmpje kan je niet zien welk scherm het beste is. Daarvoor moeten we de reviews eerst maar afwachten.

@GolfG60

De lag wordt grotendeels veroorzaakt doordat Android de GUI op de CPU draait, waar iOs het op de GPU draait, wat natuurlijk veel efficiënter werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Zamg0d1 heeft hier in mijn ogen niks mee te maken, hij hemelt de iPhone niet op? Waar ik zie dat jullie de iPhone de beste vinden? Ik zie dat duidelijk aan de manier waarop sommigen hier reageren, omdat een appeltje erop staat is het scherm beter. Yeah right. Je btw slaat trouwens nergens op, ik heb het over de Galaxy S 2. Het touchscreen reageert niet traag..Bij de iPhone/iPod sleep je naar een andere pagina(de pagina beweegt mee), bij Android gaat het klaarblijkelijk in 1 klap naar een andere pagina zonder dat de pagina mee beweegt. Bekijk het nog maar eens..

Quotes willen even niet werken..

Oww, ik bedoelde Flippie eigenlijk ;)

Maar ik hoor trouwens dat de Amoled schermpjes nogal last hebben van 'burn in/out' of anders genoemd 'video memory'.

Heb je wat met een mooier scherm :clown:

Maar niemand zei omdat er een appel opstaat is het scherm beter :clown:

Ninja had het echt over resolutie en scherpte, niet een appel achterop :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Och, persoonlijke aanval, kom je met "fanboys". Zijn je argumenten op?

Op zo een filmpje kan je niet zien welk scherm het beste is. Daarvoor moeten we de reviews eerst maar afwachten.

En wat denk je wat dit is? Of wacht je op een Apple fanboy review? Ik kom hier met een display review waarin duidelijk getoond wordt dat de Galaxy S2 een beter scherm heeft en dan blijf je door discussiëren? True, het iPhone scherm is helderder. Maar daar blijft het ook bij. En ja, ik noem je een fanboy, gewoon omdat je door blijft discussiëren met argumenten die nergens op slaan. Even een voorbeeld van flippie13: Flippie13 beweert dat een bedrjif met een grote markpositie kwaliteit levert. Bullshit. HP heeft de grootste markpositie qua laptops, maar op vlak van hardware falen ze het hardst na 3 jaar dienst. Hiermee beweer ik niet dat de iPhone niet goed is, de iPhone is prachtig. Maar het is nu niet op elk vlak de beste.

@GolfG60

De lag wordt grotendeels veroorzaakt doordat Android de GUI op de CPU draait, waar iOs het op de GPU draait, wat natuurlijk veel efficiënter werkt.

Bij de iPhone/iPod sleep je naar een andere pagina(de pagina beweegt mee), bij Android gaat het klaarblijkelijk in 1 klap naar een andere pagina zonder dat de pagina mee beweegt. Bekijk het nog maar eens..

Herbekijk het filmpje eens 10 keer met dit in je hoofd.

Link to comment
Delen op andere websites

Och, persoonlijke aanval, kom je met "fanboys". Zijn je argumenten op?

Op zo een filmpje kan je niet zien welk scherm het beste is. Daarvoor moeten we de reviews eerst maar afwachten.

En wat denk je wat dit is? Of wacht je op een Apple fanboy review? Ik kom hier met een display review waarin duidelijk getoond wordt dat de Galaxy S2 een beter scherm heeft en dan blijf je door discussiëren? True, het iPhone scherm is helderder. Maar daar blijft het ook bij. En ja, ik noem je een fanboy, gewoon omdat je door blijft discussiëren met argumenten die nergens op slaan. Even een voorbeeld van flippie13: Flippie13 beweert dat een bedrjif met een grote markpositie kwaliteit levert. Bullshit. HP heeft de grootste markpositie qua laptops, maar op vlak van hardware falen ze het hardst na 3 jaar dienst. Hiermee beweer ik niet dat de iPhone niet goed is, de iPhone is prachtig. Maar het is nu niet op elk vlak de beste.

@GolfG60

De lag wordt grotendeels veroorzaakt doordat Android de GUI op de CPU draait, waar iOs het op de GPU draait, wat natuurlijk veel efficiënter werkt.

Bij de iPhone/iPod sleep je naar een andere pagina(de pagina beweegt mee), bij Android gaat het klaarblijkelijk in 1 klap naar een andere pagina zonder dat de pagina mee beweegt. Bekijk het nog maar eens..

Herbekijk het filmpje eens 10 keer met dit in je hoofd.

Klik

Link to comment
Delen op andere websites

En wat denk je wat dit is? Of wacht je op een Apple fanboy review? Ik kom hier met een display review waarin duidelijk getoond wordt dat de Galaxy S2 een beter scherm heeft en dan blijf je door discussiëren? True, het iPhone scherm is helderder. Maar daar blijft het ook bij. En ja, ik noem je een fanboy, gewoon omdat je door blijft discussiëren met argumenten die nergens op slaan.

Noem jij dit een review? Waar kan ik zien wat hun testmethode is en wat de resultaten zijn, uitgedrukt in vergelijkbare waarden? Tot die tijd heb je niks aan zo een ''review''. Door 2 menu's te bekijken. die qua kleuren totaal verschillend zijn, kan je geen schermen testen. En het filmen is al helemaal nutteloos. Ten 1e kan je het door een camera niet goed zien, ten 2e is ruim 99% van de computerschermen niet goed gekalibreerd.

Herbekijk het filmpje eens 10 keer met dit in je hoofd.

De GS2 draait net als de oudere Galaxy toestellen op Touchwiz, iets wat er bekend om staat dat het regelmatig last heeft van lag heeft. Zo zie je in dit filmpje dat het wel gewoon beweegt.

Link to comment
Delen op andere websites

Goed, nu wijden we eigenlijk wat meer uit over de telefoon zelf, maargoed(mij ging het er om dat het vooral een mooier scherm was, niet dat het soepeler reageerde ofzo). Hetgeen je daarnet zei over GPU en CPU enzo klopt als een bus, maar dat maakt de bewegingen gewoon sneller. Volgens mij zijn we nu half aan het discussiëren over het scherm en half aan het discussiëren over de snelheid van de telefoon zelf, is het niet?

@ hierboven: Ik had het vooral over het feit dat het scherm beter is qua uitzicht(hardware zal ik maar zeggen), zoals in de review vermeld staat.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

@ hierboven: Ik had het vooral over het feit dat het scherm beter is qua uitzicht(hardware zal ik maar zeggen), zoals in de review vermeld staat.

Oke, maar hoe zijn ze tot die conclusie gekomen? Ik zie nergens iets van een testmethode, laat staan iets van resultaten. Ik zie enkel een conclusie, God moge weten waarop gebaseerd. Het enige wat je aan de hand van dat kan doen is napraten, meer niet. Zie hier een goed voorbeeld van een test methode.

Link to comment
Delen op andere websites

Goed, nu wijden we eigenlijk wat meer uit over de telefoon zelf, maargoed(mij ging het er om dat het vooral een mooier scherm was, niet dat het soepeler reageerde ofzo). Hetgeen je daarnet zei over GPU en CPU enzo klopt als een bus, maar dat maakt de bewegingen gewoon sneller. Volgens mij zijn we nu half aan het discussiëren over het scherm en half aan het discussiëren over de snelheid van de telefoon zelf, is het niet?

@ hierboven: Ik had het vooral over het feit dat het scherm beter is qua uitzicht(hardware zal ik maar zeggen), zoals in de review vermeld staat.

Een mooier scherm heb je wat aan als ie bekend staat dat ie een 'burn in' kan krijgen :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

iPhone is zo overrated, de batterij loopt leeg als je apps gebruikt, dus voor de apps moet je het niet doen. De Samsung Galaxy S2 heeft een groter, mooier en beter scherm en is ook nog eens lichter. (Kom hier nou niet af met het fanboyargument dat Apple betere kwaliteit levert, Apple is gewoon pokkeduur.) Daarbij komt dat de iPhone nogal dik is en dat je er sowieso een hard cover moet rond doen om de achterkant te beschermen. (Dus hij wordt NOG dikker..)

Mijn advies: Koop de Samsung Galaxy S2(je zult wel nog even moeten wachten, hij is nog niet uit, maar dat kan niet lang meer duren).

Gast, wat de fuck.

iPhone is overrated, agreed. Je redenen? Bullcrap.

"De batterij loopt leeg als je apps gebruikt, dus voor de apps moet je het niet doen."

Huh? Correct, de batterij loopt leeg als je apps gebruikt. De benzine van je auto raakt ook leeg als je er mee gaat rijden, gewoon logisch toch?

"Kom hier nou niet af met het fanboyargument dat Apple betere kwaliteit levert, Apple is gewoon pokkeduur."

Huh? Apple levert betere kwaliteit, dat is een feit. Maar wat heeft de prijs er nou mee te maken? Je hele zins constructie klopt niet.

Apple is overpriced en iTunes is een rot programma om mee te werken. De marketing is veelal onzin, en de geluidskwaliteit is ook niet helemaal geweldig (voor die prijs). Maar de afwerking is prima. De software is specifiek geschreven voor de hardware die je krijgt, dus alles is beter op elkaar afgesteld. Zelfs al zou Android OpenGL ondersteunen (zodat hij de grafische kracht van de GPU kan gebruiken voor de interface), dan zou mijn Sony Ericsson Xperia X10 nog steeds langzamer zijn dan een qua hardware slechtere iPhone. Ook heb ik gehoord dat de service over het algemeen best goed is.

Ik ben geen fanboy, maar wat jij blaat is gewoon nonsense.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...