Jump to content

Echt 1GB Video geheugen in laptop?!


Gijsso

Recommended Posts

Hallo hardware gasten.

Ik ben van plan om een gigantische laptop te gaan kopen. Het wordt denk ik >>DEZE<< of >>DEZE<< (ga nou aub niet mij gek verklaren en dat ik een desktop moet nemen enzo en blablabla. Ik heb er gewoon de ruimte er niet voor en ik ga 'm ook meenemen. En dan weet ik dat een mini fijner is dan, maar dit is mijn keuze). Bij beide staat dat ze 1GB aan videogeheugen hebben in de vorm van een Nvidia 9600 GT M, maar er staat nergens dat het een dual is (normale 9600 GT M heeft 512MB). Hoe kan dit?

En dan nog een klein vraagje. In het 16 inch model ligt een Intel Core Duo 2.1 GHz en in de 18 een 2.4 GHz. Zit daar een groot verschil in?

En nog een keer, ga mij niet voor gek verklaren dat ik zoveel geld wil gaan uitgeven aan een laptop. Het wordt voor een groot gedeelte verjaardags cadeau. Het is mijn keuze. Ik heb er gewoon de ruimte er niet voor, en heb geen zin om die ruimte te gaan maken.

GG

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Senne

    8

  • Gijsso

    7

  • Limbolander

    4

  • rakker126

    4

Top Posters In This Topic

Het is gewoon één grafische kaart met 1 gigabyte videogeheugen. 2 keer 512 geheugen als je 't zo wil zien op één kaart gebakken.

Tussen 2.1 en 2.4 ghz zit echt merkbaar niet heel erg een verschil, al is de 2.4 wel beter en zal hij misschien minder vastlopers krijgen enzo. Maar voor 1400 euro heb je wel al een laptop met een quad core...

EDIT: maar als je echt voor één van de twee wil gaan, lijkt 't me duidelijk dat je die met 18" en 2.4 ghz neemt.

EDIT II:

Hier in een reclamefolder van de 'Photo hall' staat een acer laptop met Quad core en GT130 M 1 gig (wat een nieuwe versie is van de 9600GT, werkt dus iets beter) voor 1300 euro.

Acer Aspire 7738G-9045G50MN

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Het is gewoon één grafische kaart met 1 gigabyte videogeheugen. 2 keer 512 geheugen als je 't zo wil zien op één kaart gebakken.

Tussen 2.1 en 2.4 ghz zit echt merkbaar niet heel erg een verschil, al is de 2.4 wel beter en zal hij misschien minder vastlopers krijgen enzo. Maar voor 1400 euro heb je wel al een laptop met een quad core...

EDIT: maar als je echt voor één van de twee wil gaan, lijkt 't me duidelijk dat je die met 18" en 2.4 ghz neemt.

Dus het is een dual, maar dan samengesmolten als ik het zo moet zeggen.

En welke heeft dan een Quad core? Ik vond er alleen maar die meer dan 2000 kostten.

Link to comment
Delen op andere websites

je kunt onderdelen van een laptop sowieso niet vergelijke met de "normale" oftewel desktop onderdelen, heeft wel vaak dezelfde namen etc maar op een laptop werkt het sowieso al op een stuk slomere snelheden ( anders zou je batterij gewoon binnen een kwartier leeg zijn en je laptop binnen een half uur opgeblazen door de verhitting van al die onderdelen )

Verder als die 1gb gewoon bij je grafische kaart specificaties staat dan klopt dat ook gewoon, maar daar zul je verder amper of niet prestatiewinst van zien aangezien 1gb pas echt nodig begint te worden op 24" of hogere beeldschermen oftewel vanaf 1920 x 1200

PS: bekijk toch ff wat je allemaal wel niet kan krijgen voor dat bedrag als je een desktop haalt, dan zul je alles op ultrahigh kunnen spelen op een 24" scherm of zelfs groter, met die laptop ga je amper de mid halen :) als je dan toch iets wil hebben om mee te nemen raadt ik je aan een laptop of zon EEE book te halen en je desktop dan natuurlijk voor het gamen.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Zie de edit in m'n vorige post voor een Quad laptop aan 1300 euro, ik zoek even op 't net of hij daar ook voor zoveel te verkrijgen is.

EDIT: >>there you go<<

EDIT II: of >>there you go again<<

Als je die koopt, heb je een mooie laptop voor je geld, een quad core is nieuw bij laptops, dus kan je er nog wel even mee door. Als je Nederlands bent moet je maar eens gaan kijken bij Media Markt ofzo (tenzij Photo hall ook in Nederland is gevestigd), dan kan je 'm gewoon in de winkel kopen. ^_^ Maar deze is dus beter dan die twee in je beginpost, en kost nog minder ook.

BTW, op een Quad Core + GT130 1 gig kan je GTA IV wel spelen hoor, maar zeker niet op high. En overigens is 1 gigabyte niet slecht, want ik speel met 896 mb op 19" en gebruik 't ook allemaal voor GTA IV. Met 512 mb zou 't spel voor geen meter lopen (als ik me aan de restricties houd).

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

PS: bekijk toch ff wat je allemaal wel niet kan krijgen voor dat bedrag als je een desktop haalt, dan zul je alles op ultrahigh kunnen spelen op een 24" scherm of zelfs groter, met die laptop ga je amper de mid halen :) als je dan toch iets wil hebben om mee te nemen raadt ik je aan een laptop of zon EEE book te halen en je desktop dan natuurlijk voor het gamen.

Is het moeilijk voor sommige om te lezen? :N

En nog een keer, ga mij niet voor gek verklaren dat ik zoveel geld wil gaan uitgeven aan een laptop. Het wordt voor een groot gedeelte verjaardags cadeau. Het is mijn keuze. Ik heb er gewoon de ruimte er niet voor, en heb geen zin om die ruimte te gaan maken.

Maar toch allemaal bedankt. Ik weet nu zeker dat ik voor de 18 inch ga, tenzij is die 3 maanden dat ik nog moet wachten, de 16 inch dezelfde processor krijgt. En ik neem toch geen Acer. Ik heb slechte ervaringen met dat ding. We hadden een tijdje een Acer, en 2 gingen binnen 3 maanden kapot. Gamen deed ik er niet op. En gelukkig kan mijn vader aan HP's komen ^_^. Dus mooi geld voor Windows 7.

Link to comment
Delen op andere websites

PS: bekijk toch ff wat je allemaal wel niet kan krijgen voor dat bedrag als je een desktop haalt, dan zul je alles op ultrahigh kunnen spelen op een 24" scherm of zelfs groter, met die laptop ga je amper de mid halen :) als je dan toch iets wil hebben om mee te nemen raadt ik je aan een laptop of zon EEE book te halen en je desktop dan natuurlijk voor het gamen.

Is het moeilijk voor sommige om te lezen? :N

En nog een keer, ga mij niet voor gek verklaren dat ik zoveel geld wil gaan uitgeven aan een laptop. Het wordt voor een groot gedeelte verjaardags cadeau. Het is mijn keuze. Ik heb er gewoon de ruimte er niet voor, en heb geen zin om die ruimte te gaan maken.

Maar toch allemaal bedankt. Ik weet nu zeker dat ik voor de 18 inch ga, tenzij is die 3 maanden dat ik nog moet wachten, de 16 inch dezelfde processor krijgt. En ik neem toch geen Acer. Ik heb slechte ervaringen met dat ding. We hadden een tijdje een Acer, en 2 gingen binnen 3 maanden kapot. Gamen deed ik er niet op. En gelukkig kan mijn vader aan HP's komen ^_^. Dus mooi geld voor Windows 7.

Nee maar als jij van plan bent om nieuwe spellen etc te gaan spelen zal dat amper lukken op die laptop, en voor die 1000+ euro zal je daar hoogstwaarschijnlijk best van gaan balen, zeker als je ziet wat voor mogelijkheden dit budget biedt als je voor desktop kiest.

Het is gewoon een advies, zit verder geen moeten aan vandaar dat ik het erbij zet, om je er nogeens extra over na te laten denken. Verder klinkt laptop heel leuk, van ja dan neem ik m lekker mee etc maar valt best tegen in de praktijk imo, kan aan mij liggen maar vind zo'n ding geen zak aan op een enkele keer wat surfen/msnen na in bed maargoed zal niet verder offtopic wijken :)

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Komaan, voor minder geld een Quad Core hebben met GT130 1 gig, en toch voor een duurdere laptop gaan met een Dual Core en 9600 GT?

Waste of money:

Quad core = 2 Cores meer dan Dual Core = dubbel prestaties.

GT130 1 gig = nieuwere versie dan 9600GT 1 gig = betere prestaties.

100 euro goedkoper = 100 euro aan games of whatever je wil kopen.

Acer is overigens lang niet slecht (marktleidend inzake laptops), en zoek maar eens een HP met Quad Core voor dezelfde prijs. Sorry hoor, maar dat zou gewoon dom zijn.

@ Hierboven: nee hoor, tegenwoordig hebben laptops zelf al kaarten van 1 gig.

Er staat overigens onder:

Videogeheugen: 1 Gig

Shared videogeheugen: tot 2 gig.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Waste of money:

Quad core = 2 Cores meer dan Dual Core = dubbel prestaties.

GT130 1 gig = nieuwere versie dan 9600GT 1 gig = betere prestaties.

Punt 1: Was het maar zo'n feest. Vele games doen het nog steeds beter op dual core's

punt 2: Het is geen 9600GT maar een 9600GSO. 9600GSO = 8800GS = bagger. Zeker op een latop. Zoek gewoon minimaal een echte 9600GT.

Link to comment
Delen op andere websites

Waste of money:

Quad core = 2 Cores meer dan Dual Core = dubbel prestaties.

GT130 1 gig = nieuwere versie dan 9600GT 1 gig = betere prestaties.

Punt 1: Was het maar zo'n feest. Vele games doen het nog steeds beter op dual core's

punt 2: Het is geen 9600GT maar een 9600GSO. 9600GSO = 8800GS = bagger. Zeker op een latop. Zoek gewoon minimaal een echte 9600GT.

Voor een laptop is een 9600GSO nog steeds erg sterk hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Waste of money:

Quad core = 2 Cores meer dan Dual Core = dubbel prestaties.

GT130 1 gig = nieuwere versie dan 9600GT 1 gig = betere prestaties.

Punt 1: Was het maar zo'n feest. Vele games doen het nog steeds beter op dual core's

punt 2: Het is geen 9600GT maar een 9600GSO. 9600GSO = 8800GS = bagger. Zeker op een latop. Zoek gewoon minimaal een echte 9600GT.

Als je futureproof wil zijn (wat hij wel wil zijn als hij zoveel wil betalen voor een laptop denk ik), dan koop je beter een Quad Core. Totnogtoe ondersteunen niet veel uitgekomen games Quad Core, maar de games die nog moeten released worden met specs gelijkaardig aan GTA IV, draaien 2x beter op een Quad.

En de GT130 M presteert beter dan een 8800M GTX, wat geen slechte kaart is. Ik vind overigens niet wat de kaart heette voor de namechange, maar volgens mij is 't nog steeds een 9600 M GT.

Ik vond enkel dit maar heb nog nooit van een 9650M GT gehoord:

The Nvidia GeForce GT 130M is a DirectX 10 graphics card for notebooks and technically a higher clocked GeForce 9650M GT with a lower current consumption . It is produced in 55nm and the current consumption is similar to the 9600M GT which is produced in 65nm. As the 9600M GT it features the PureVideo HD video processor (VP3) and HybridPower support.
Link to comment
Delen op andere websites

Voor een laptop is een 9600GSO nog steeds erg sterk hoor.

Dat wel, maar hij kan totaal niet in de schaduw staan bij wat een PC kan doen voor zoveel geld.

En wat dacht je hier van. Quad Core, 9800 videokaart. Super voor dat geld

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Mensen, voordat we helemaal weggaan van het nut van dit topic.

Mijn vraag was alleen maar op er nou echt 1 GB in die laptop zit ja of nee. En dan nog een klein vraagje erna. En nu gaat er al een of andere knuppel lullen over dat een 9600 GT M een 8800 GMS is en blablabla. Het kan mij geen reet schelen. Ik heb een vraag gesteld, kreeg er netjes antwoord op en dat was het. Ik heb echt geen advies nodig van dat ik toch beter een desktop voor het gamen kan hebben. Bij mij staat al een prachtige PS3. Daar kan ik al meer dan genoeg op. En op deze wil ik dan bijvoorbeeld een keer Spore of FSX spelen, op high. Verder heb ik helemaal niks maar dan ook niks gevraagt. Het is mijn geld, en ik snap wel dat jullie mij willen helpen zodat ik beter mijn geld kan besteden, maar het is heel veel van mijn ouders geld en wij hebben het niet bepaald krapjes, ook niet in deze tijden.

Mijn vraag is gesteld en beantwoord en kan hier AUB een slotje op voordat dit zoals bijna elk ander harware topic een gigantisch spamhol dat helemaal afdrift van de vraag van het topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...